Vierailija

Kommentit (6)

Mutta tunteitaan hallitsemattomat aikuiset ne vasta pelottavia ja arvaamattomia ovatkin..enkä tahtoisi tunteidensa köydessä rimpuilevaa aikuisikää pojalleni.

että on tärkeää, että lapsi oppii, että kaikenlaiset tunteet kuuluvat elämään ja että vaikka negatiivisista tunteista saa negatiivista huomiota, kyse ei ole siitä, että lapsi olisi huono/paha/tuhma, vain hänen käytöksensä on sellaista. Ja ainakin vähän pienemmän lapsen ollessa kyseessä on muistaakseni tärkeää, että vanhempi auttaa lasta pukemaan tunteet sanoiksi, ts. kun lapsi riehuu, vanhempi voi todeta jotain tyyliin: sinä olet nyt todella vihainen, äiti ymmärtää, mutta ennen kuin voimme tehdä mitään muuta, sinun täytyy rauhoittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän toinen poika on hyvin voimakastahtoinen, oikea sisupussi. Hän kun suuttuu, niin mustaksi muuttuu. Pojan ollessa noin 4-vuotias, niin jopa istuin hänen päällään nelinkontin, kun hän alkoi suuttuessaan riehumaan. Vasta päälle 5-vuotiaana hän alkoi oppimaan itsehillintää. Nyt poika on kuusi ja suurimmaksi osaksi pystyy hillitsemään itsensä. Hän oikein yrittää.

Minä olen koko ajan yrittänyt antaa tunteille SANAT. Alkuun puhuin hänen puolestaan, kuinka suututtaa jne. Nyt vasta hän puhisee, että " Minä olen niiiin vihainen!" .

Lisäksi ihan viime aikoina olen alkanut vaatimaan häneltä itsensä hillitsemistä. Ei hän nuorempana osanntu.

jos lapsi on fiksu, hän haluaa tulla toimeen ihmisten kanssa ja koittaa miellyttää - siis tarkoitan NORMAALISSA mittakaavassa miellyttää - siis olla ystävällinen ja hyväksytty.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat