Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meillä Ilja-poika ja Pinja tyttö. Ilja sai nimensä kirjasta " Iljan äidiksi" , jossa suomalainen kirjailija kertoi adoptiostaan. Hänellä on 2 biologista lasta sekä Pietarista adoptoitu lievästi CP-vammainen Ilja-poika. Kun näin sen kirja-mainoksen, niin silloin loksahti...Itsekkin olen supisuomalainen, mutta nimeni on venäläistä alkuperää.

Kommentit (11)

kaikkihan ei voi tykätä, se on selvää. Meillä Ilja on alkanut itse tykätä erikoisesta nimestään. Aiemmin hänellä ei ole ollut mielipidettä nimestään. Nyt kun Ilja menee kouluun, niin hän osaa olla ylpeä siitä, että hän tulee taatusti olemaan luokkansa ainoa Ilja :-) Tyttäremme Pinja on myös luokkansa ainoa Pinja, vaikka varmasti joskus hänen luokallaan tulee olemaan joku toinenkin Pinja...

ihan suomalaisittain. Olen kuullut sen venäläisen lausumana, mutta kyllä se suomalaisessa perheessä kuulostaa paremmalta Suomeksi lausuttuna :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos meille tulee vielä poika, niin ykkösvaihtoehto on Ilja. Mun mies on kyllä venäläinen, mutta Ilja tosiaan sopii ihan suomalaiseenkin perheeseen. Tosin tykkään nimestä enemmän venäläisittäin lausuttuna, kuulostaa jämäkämmältä. Mutta tykkään silti nimen pehmeydestä. :)

Musta Ilja on oikein hyvin suomalaisen suuhun sopiva nimi. Venäläisyys kuuluu, mutta ei haittaa.

Pidän myös nimistä Iljas, Ilias (ja tietenkin E-alkuiset: Elja, Elia, Elias, Eljas...)

että poikani Iljan luokalle tulee myös toinen " pikkuvenäläinen" eli Olga-tyttö! Ilja & Olga, eiks oo söpöä ;-) Olgan äidillä on sama venäläisperäinen nimi kuin minulla ja ollaan oltu Olgan äidin kanssa samalla luokalla koulussa! Aika hyvä sattuma! Venäläiset nimet annettiin lapsillemme toisistamme tietämättä ja nyt Ilja & Olga aloittavat yhdessä ekaluokan!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat