Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (34)

Sunnuntaita eletään. Juhannus oli ja meni ja grillattu on nyt parina päivänä kun hankittiin kaasugrilli. Nyt tuleekin sitten grillattavat korvista ulos... :D

Tänään pitäisi vielä mennä minun vanhemmille grillaamaan.

PAINOSTA: Mulle on nyt tullut n. 7-8 kg. Iltaisin turvottaa. Esikoisesta tuli n. 15 kg ja n. 10 kg jäi laitokselle ja sitten ei meinannut tippuakaan ne kilot. Muutama kilo jäi vielä ylimääräistä ja nyt ne näkyykin sitten, kun tuli niin nopeasti perään tämä toinen. Ikäeroksi tulee 1v 2kk. Viimeksi en imettänyt kun ehkä 2kk, mutta nyt yritän vähän pidempään jos vaan onnistuu.

RUOKAHALUTTOMUUDESTA: Onko muilla käynyt helteiden myötä niin, että ruoka ei maistu? Minulla on ollut jo tämän viikon niin ettei ruoka maistu. Yleensä olen perso ruualle ja sitä menee, mutta nyt ei tee MITÄÄN mieli. Vähän pakkosyömisen tuntua... :/ Ei kivaa. Ja masensi juuri juhannuksen aikoihin. :( Olen jotenkin vaan väsynyt kaikkeen. Ehkä se on nämä hormoonit...?

Sain ajan synnytystapa-arvioon, joka on melkein. Aika myöhäiseen jäi. Yleensä se tehdään vko 36. No, ei kai sitä aikaisemmin voi oikein tehdä, kai? Mutta se vaan vähän palottaa, että jos vauva syntyykin aikaisemmin, niin sitten jää arvio tekemättä. En teidä miksi, mutta mutta varsinkin tässä raskaudessa on tullut sellainen pelko, että vauva syntyy aikaisemmin. Esikoisen syntyi kyllä 3 päivää la:n yli. Mutta saas nähdä nyt. Normaalisynnytys ei niinkään pelota, mutta jos joudun sektioon, niin se kyllä pelottaa. Synnytystapa on ollut jo mielessä, olen siis miettinyt jo asiaa.

Nyt täytyy lopetella....

Hyvää viikonloppua! =)

T.Rose74 rv 28+1

Me ollaan kotosalla, kun viime viikonloppu ja seuraava menee reissatessa. Ihan kiva näin, täällä onkin aika rauhallista, kun aika monet ovat lähteneet pois kaupungista mökeille ja lomille.

Saa nähdä miten käy tälle päivälle suunnitellun piknikin, esikoinen sairastui eilen illalla, kesäflunssa iski ja kuumettakin hieman nousi. Taisi reppana saada mummulasta, saa nähdä saadaanko vielä kaikki se sama.

Painosta en osaa nyt yhtäkkiä sanoa. Pitääpä hakea neuvolakortti. ---> Hoplaa, se reissu menikin jotenkin jääkaapin kautta :D Kortin mukaan mulle on tullut tähän mennessä 11,4kg eli ihan normaalia mulle. Ekasta tuli 15kg ja toisesta 17kg ja kaikki ne ovat imetyksen aikana kadonneet.

Turvotusta on taas tullut vähän nilkkoihin muutamana iltana, joten aloitin uudelleen ananasmehun juomisen, jospa se sillä katoaisi, kuten aikaisemminkin.

Mulla riittää jussiksikin töitä, toivottavasti ehdin huilaillakin jossain välissä. Aurinko paistaa, joten ihanaa juhannusta kaikille keijuille!

Porenn ja Pimpula rv 30+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meilläkin piti olla juhannus kotona, mutta mennään sittenkin anoppilaan illalla. Huomenna tosin tullaan jo pois.

SYKSYNMARJATTARELLE myöhästyneet onnittelut ja RANTSULLE tsemppiä!

TAVAROIDEN LAITOSTA JA SAIRAALAKASSISTA: meinasin laittaa melko viimetipassa tavarat ja sairaalakassin valmiiksi. Jotenkin vaan tuntuu etten halua yhtään enempää tavaraa ennenkuin on pakko :) ja sairaalakassikin pyörisi turhaan vain jaloissa. Jos tuossa elo-syyskuun vaihteessa laittelis, jos ei kunnossa ihmeitä tapadu sitä ennen. Mullahan tää vekara syntyy varmaan vasta syys-lokakuun vaihteessa. La 24.9, mutta ultrissa ollut viikonpienempi. Häätyy sitten loppuvaiheessa varmaan kiusata noita lokakuisia etten ihan yksin jää :)

PAINOSTA: tähän mennessä tullu 7.5kg, hieman vähemmän kuin esikosta tähän aikaan. Esikoisesta tuli yht. 19kg, joista turvotusta jokunen kilo. 10kg jäi laitokselle ja 4kg lähti seuraavien viikkojen aikana. 5kg jäi kun tulin raskaaksi ennen laihdutusta, en viitsinyt imetysaikana kovin laihdutella ja esikoisen imetys jatkui tämän raskauden alkuun. Imetys mulla ei muuten vienyt kiloja, tosin täytyy myöntää että makeaakin meni aika paljon.

Nyt kahvelle!

Oona, esikko ja sintti 26+5 (25+5) [color=deeppink][size=5]♥

aamulla limoja (yök) tuli lisää ja nyt on vielä vatsakin ruikulla =/ supistelee ajoittain,muttei kivuliaasti.

jospa tämä tästä. Maanantaina soitan neuvolaan ja tietysti sairaalaan jos jotain ilmaantuu lisää. Alapäässä juilii oudosti. Jotenkin en viittis sairaalalle soitella kun kuopuksen kohdallakin soittelin kun " tulppa" lähti kuukautta ennen synnytystä,niin olivat hyvin neutraaleja sielläpäässä. Toisilla kuulemma se saattaa irrota viikkoja ennen synnytystä ja toisilla vasta synnytyksessä. Mutta voi olla etten kuitenkaan näe sitä rv.40:tä. Olisi mukavaa kun saisi äkkiä sen rv.30 rikki ja siitä aina viikko eteenpäin...

Nyt huilimaan taas

*tiitiäinen79 rv.27+4* IHANA ILMA!!!!! pyykitkin odottaisivat,pahus.

tuli näin kaunis ilta harmaan ja sateisen aamun jälkeen. Äsken grillailtiin ja istuskeltiin ulkosalla aika pitkä koko sakki. Olin ostanut itselleni yhden alkoholittoman oluen ja jännä miten sillä oli " psykologinen" vaikutus eli hetken tuntui siltä, että se olisi noussut päähän " kuten silloin nuorena" . Piti ihan tarkastaa uudestaan, että olihan se todella alkoholitonta.

Eilen lähti rv30 alkuun , joten niin se vaan aika rientää. Lukiessa teidän kirjoituksia tuli mieleen, että pitäisiköhän minunkin pikkuhiljaa alkaa laittamaan vauvan tavaroita ja vaatteita valmiiksi. Kaikki kyllä löytyy kotoa, mutta ovat vielä varastossaja kaapeissa mikä missäkin

ja osa (kuten pinnasänky ja vaunut) atomemeiksi purettuna. Vaatteita on aika paljon tulipa kumpi tahansa, uutta pakkausta en siksi halunnut ottaa, eikä ole tarkoitus kovin paljon uuttakaan nyt ostella ennen vauvan syntymää. Kuopus syntyi rv38+2, joten elättelen toiveita, että tämäkin vauva syntyisi hieman etuajassa.

Synnytyksestä puheen ollen, kuopuksen synnytys kesti hieman alle 2 h (esikoisen n. 6h) ja nyt minua on hiukan alkanut pelottaa tämä tuleva synnytys . Eli lähinnä se, että jos nyt tulee yhtä nopea (tai nopeampi) synnytys ja olen kotona kun synnytys alkaa, niin miten ehdin kunnolla sairaalaan. Meiltä on matkaa sairaalaan n. tunnin ajomatka, joten kaikkine järjestelyineen ja lähtötohinoineen saattaa tulla kiirus. Kuopuksen kanssa olin sairaalassa valmiina (lapsiveden tihkumisen takia), joten silloin ei tullut " ehtimisongelmaa" . Ja toisaalta se myös pelottaa, että vaikka ehtisikin sairaalaan ajoissa, niin pitkä automatka kovien supistusten kanssa voi olla yhtä tuskaa sekin. Ajattelin seuraavalla neuvolakäynnillä ottaa tämän asian puheeksi terveydenhoitajan kanssa.

No, se on sen ajan murhe ja käy miten käy (toivottavasti lapsivesi alkaisi taas tihkua, niin pääsisi sairaalaan sisälle!)

Hyvää juhannuksen jatkoa kaikille!

Marsu73, rv30+1

Rantsu: Se oli aika läpinäkyvää ja venyvää. Ihan siis limaa sekä seassa isompi n.1-1,5 sentin hyytelöklöntti. Valkovuotoa on nyt ollut tavallista enemmän ja kun se on alkkareissa niin näyttäisi että reunusosa siitä on vaaleanpunaista. Supistuksia tulee ja menee ja jos kiihtyy liikaa niin samantein tulee supistus. Ja mulla kun on kaksi pientä poikaa parhaimmassa uhmiksessa tässä jaloissa, niin niiltä ei voi välttyä. Suurinosa supistuksista on kivuttomia vatsankovetuksia, joskin ilkeitä sellaisia ja noin kerran tunnissa tulee kovempi supistus.

nyt kaakun vääntöön, huomenna kuopuksella nimpparit ja tänään tulee hänen kummitätinsä kylään. =D

*tiitiäinen rv. 27+5* Päivä kerrallaan (huomenna soitan neuvolaan)

Mulla on varsinkin oikeassa jalassa ja pakarassa ollut pitkin matkaa kipuja. Mulla auttoi kun aloin käymään parin viikon välein OMT-hierojalla. Kannattaa myös itse venytellä. Nukun myös välillä tyyny jalkojen välissä jotta jalka saa huilata tyynyä vasten.

Heipä hei!

Kuulostaapa hurjalta juhannuskuulumiset, toivottavasti kukaan ei vielä synnytä!

SUPISTUKSET; liityn paljon supistelevien klubiin! Jouduin käymään mökkialueemme sairaalassa kun juhannuspäivän aamuna klo 03 alkoi säännölliset supistukset jotka eivät menneet ohi vielä 08 mennessä. Vauva veti kovaa jumppaa koko aamuyön ja kun mentiin sairaalaan hän olikin pää alaspäin, vasta toissapäivänä oli ollut perätilassa, nähtävästi syy suureen melskaukseen oli kääntyminen. Paikkojen todettiin olevan kiinni ja koska supistukset alkoivat asettumaan pääsin kotilepoon ja käskettiin juoda 2 ltr nesteitä päivässä. Saikkua eivät antaneet, viikko olis vielä töitä, käskivät hakea sitä tarvittaessa nlalääkäriltä.

JUHANNUS; mökillä oltiin, ulkona paljon ja syötiin hyvin. Lapset otti mummistaan ja ukistaan kaiken irti.

LIIKKEET; liikkeistä vielä että muksu on taatusti tyytyväinen ideastaan käännähtää ympäri, sillä hän venyttelee jalkojaan ja testaa nyrkkejään nyt todella aktiivisesti, pikkuinen sai varmasti rutkasti lisätilaa itselleen kun keksi tökätä päänsä ahtaimpaan paikkaan. Hassua, kun maha on pienehkö ja se keikkuu puolelta toiselle, jopa osin friikkimäinen näky.

PAINO; nousee tässä raskaudessa aivan uusiin lukemiin, olen painossa 4-5 vkoa edellä edellisiin raskauksiin nähden, mutta rintani (kokoa 75 F!) painavat varmaan 3 kg, on ne isot olleet aiemminkin raskaana ollessani mutta eivät näin painavat. Lisäksi minua turvottaa aika paljon.

RUOKAHALU; minulla on kausia ja nyt taas päällä että ei tee mieli syödä oikeastaan mitään, jäätelö on ainut joka maistuu. Aiemmin en ole kärsinyt tämmöisestä vaan olen syönyt hyvällä ruokahalulla. Nyt jos edes yrittää ylensyödä tulee närästystä, aikaisemmissa raskauksissa sitä ei ole ollut. Pitäisi muistaa et vähän, mutta usein.

Ei muuta kuin uuteen viikkoon.

Ruusunen ja pikku ruu 28+2 miettien että hakisko saikkua vai ei, kas siinäpä kysymys?

Minjuska: Toivottavasti ei oo kyse mistään vakavammasta. Niinhän nuo viisaammat taitaa sanoa, että sitten vasta kannattaa huolestua enemmän, kun vuoto on kirkkaan punaista. Paljon mahdollista, että se juokseminen aiheutti tuon. Itselläni taisi esikoista odottaessani pari kertaa tulla verta seksin jälkeen tai hiivatulehduksen yhteydessä ( ja niitähän piisasi! ).

Tiitiäinen: Oliko se lima ihan sellasta tasaisen vaaleaa, vai aavistuksen veristä? Miulla tulpan mukana oli ihan vähän verta. Kunpa vauva saisi vielä kasvaa massussa, pieni on vielä.

PAINOISTA: Esikoista odottaessani näillä viikoilla painoa oli 63,3 kg, keskimmäisessä raskaudessa 61,5 ja nyt 63,0, eli nyt painoa on tullut lisää 7 kg. Ei näy muualla kuin tisseissä ja tuossa massussa. Yks kaveri sanoi eilen, etten taida tarvita pelastusliivejä ollenkaan, kun nää kaks " ponttoonia" pitää miut pinnalla :), no joo, on ne kasvaneet!

TAVAROISTA: En oo laittanut vielä mitään valmiiksi, kokonaan hommaamatta on hoitopöytä ja patja pinnikseen. Loman alkuun vielä kaksi viikkoa, sitten aloitan tuon touhuamisen. nää yövuorot ja jatkuva kuumuus verottavat voimia niin paljon, ettei oikein jaksa kotona enää tehdä just mitään.

SAIRAALAKASSI: Esikoista odottaessani taisin pakata sen kassin valmiiksi kun testi näytti plussaa, mutta kai se ikä ja kokemus luo varmuutta, ja malttia, en ollut vielä edes ajatellut koko asiaa, ennen kuin lueskelin tätä pinoa. No, sen ehtii varmasti vielä tehdä tuossa elokuun loppupuolella, jos vaikka veljen häitä ennen pakkaisi sen mukaan takakonttiin, ties vaikka tulee lähtö kirkosta! Toivottavasti ei.

Miullakii on ollut tässä lähiviikkojen aikana kovasti kipeänä vasen pakara josta se kipu säteilee vasempaan jalkaan ja tekee sen välillä tosi voimattomaksi. En meinannut jaksaa kytkintä painaa tuossa pari päivää sitten, kun oli niin kipeänä. Tää seisomatyö senkun vaan pahentaa asiaa. Torstaina olisi lääkärineuvola, taidan valitella siellä tätä vaivaa, vaikka enää vk töitä siitä olisikii.

Pojan rintakehä on vieläkin aika hurjan näköinen, varsinkin kun on tulehtunutkii tuo haava osittain. Mutta reippaasti hoitaa jo pipiä ihan itse, puhdistelee ja suihkuttelee. Nytkii tuossa antaa haavalle ilmakylpyä. Pari päivää häppenigin jälkeen pyysi särkylääkettä, mut nyt ei enää tarvii. Eiköhän tämä tästä taas...

Niina ja pyöriäinen rv 28+2

Mä en aikoihin olekaan ollut mukana täällä pinossa.

Raskaus ei ole sujunut ongelmitta.

on ollut supistuksia,verenvuotoa yms.

mutta nyt tarkassa seurannassa käyn parin viikon välein äitiyspolilla.Vauvalla onneksi kaikki hyvin=)

pikkuinen painaa jo 1,7kg.

Juhannusta vietetty rauhallisesti perheen kesken

kesäkeiju rv 30+0

otahan sinäkin rauhallisesti! Voi olla että juuri nuo juoksut teki sen verisen vuodon, kannattaa varmaan kuitenkin sinunkin huomenna soitella neuvolaan ja ainakin tarkistuttaa tilanne. On sitten huolta vähemmän kun tietää missä mennään.

Tsemppiä sinullekkin ja kiitos sanoistasi! =)

*tiitiäinen taasen*

Täällä paiskitaan töitä, kohta pitää mennä laittamaan tytöt nukkumaan. Hampaat on jo pesty, mutta annoin hetken luvan leikkiä ja sitten siivotaan. Mies katsoo luvan kanssa sarjaa, jonka yleensä missaa, katsokoon nyt tällä kertaa rauhassa :)

MAHANYMPÄRYS: vedetäänpä sitten pohjat tähän, viikkoja tänään 30+4 ja mittaa tuli 115cm ;D Mies kommentoi siihen, että lakkaa nyt jo :D:D:D

VAKUUTUS: ei oteta. Ei ole otettu edellisillekään, nyt vasta otettiin tapaturmavakuutukset. Kertaakaan ei olla kummankaan kanssa käyty lääkärissä, hukkaan olisivat menneet nekin vakuutusrahat.

SAIRAALAKASSI: en ole pakannut, enkä pakkaa vielä pitkään aikaan. Sama juttu vauvan kassin kanssa. Näillä mun synnytyksen pituuksilla ehdin pakata laukut vaikka samana päivänä, joten nou hätä.

HANKINNAT: kaikki on valmiina, muutaman vaipan ajattelin vielä ehtiessäni tehdä. Pinnistä ja hoitopöytäähän meillä ei ole. Vaatteet pitää vielä katsoa säilytyksestä ja siirtää ne lipastoon, josta kakkosen vaatteet puolestaan johonkin muualle. Sen paikan kun vielä keksisi... Siskoni lupasi antaa lainavaatteita, joten vaatteista ei pitäisi tulla pulaa, niistä neutraalinkaan värisistä. Jos tulee poika, niin sinisiä ei kyllä ole.

LIMATULPPA: nyt en yhtään muista kuka sitä pohti, mutta kuulostaa siltä, ettei tainnut sitä olla, ellei tuon enempää enää tule. Limatulpassa on sitä limaa kuitenkin aika paljon. Mulla irtosi limatulppa viikko ennen esikoisen syntymää, kakkosen kohdalla se ei irronnut ollenkaan (tai kaippa se sairaalassa tuli, mutta siellä en enää huomannut moista). Noita pienempiä limaklönttejä voi tulla, mullakin tulee sellaisia joskus. Tsemppiä ja toivottavasti ei ole mitään sen suurempaa!

Ihanaa sunnuntain jatkoa kaikille ja pitäkäähän vauvat vielä masussa!

Porenn ja Pimpula rv 30+4

Tänne itään on ennustettu ukkoskeliä, tosi painostava ilma onkin. Lääh. Eilen illalla tuli jo vettä ihan reippaasti. Käytiin tuossa miehen ukin luona, asuu vanhassa talossa meidän naapurissa melkein. Nyhdin raparpereja ja sivusilmällä kattelin, että viinimarjoja on tiedossa runsaasti. Meillä kun ei vielä mokomia puskia ole edes ajateltu.

PAINOSTA: Reippaasti tullut aina. Käydääs kortit :D Esikoisesta näihin aikoihin +8kg, yhteensä noin 14kg. Kuopuksesta näihin aikoihin +10kg, yhteensä noin 18kg (vika punnitus +2kg/vk, silloin turvotti julmetusti). Tässä tähän mennessä tullut noin +11kg. Hyvin on kuitenkin kilot karisseet, esikoisesta imetyksen ansiosta ja kuopuksen ollessa 6kk aloitin kuntokuurin ja painoa tippui viime kevään kuluessa 10kg.

Turvotus on kyllä kamalaa. Jalkoja kuumottaa ja pistelee koko ajan :( Aamulla herättyä on ihanan kaposat sääret, mutta nyt jo oikein paksut. Muuten olo on ihan hyvä, mutta nukkuminen hankalaa, varsinkin kun tänä aamuna oli molemmat lapset keskessä. Missä vaiheessa lieneet keskeen ängenneet. Suonenvetoa piisaa.

Ruuan laittoon. Tupla lääh.. -piias- rv 28+4

ja räkäistä sellaista :( olen ihan tukossa. Ja mies sai sitten juhannuksen kunniaksi sen silmätulehduksen joka lapsissa jylläs. Mistä lie senki kaapinu kun lapsilta se jo ohi meni?

Juhannusta vietettiin ystäväperheen mökillä ja olen ihan poikki. Hauskaa oli eipä siinä mitä, mutta nukkumaan meno jäi tosi myöhäksi aattona ja kaiken lisäks heräsin jostakin syystä parin tunnin välein aamuun asti ja lapsethan ei tietenkään voineet nukkua pitkään...enkä saanu eilen päikäreillä tasotettua oloa joten nyt olen ihan puolikuntoinen.

PAINO: kattelin just neuvolakortteja. Esikoisesta näillä viikoilla tullu n.5kg, yhteensä 11kg, toisesta näillä viikoilla3,5 kg ja yhteensä 7kg mutta mulla olikin raskausajan diabetes. Nyt painoa on kotivaakaan luotaen tullu n.5kg eli tutulla polulla ollaan.

GALLUP: pistetäänpä pystyyn gallupia tähän paikkaan, MIKÄS SE ON ROUVIEN NAVANYMPÄRYS NYKYISELLÄÄN? Täällä täynnä kohta 29rv ja mittanauha lukemissa 109cm, siis ympärysmittani navan kohdalta mitattuna. Kohta yhtä paljon kuin pituuttakin, hahaha!!!

Tavarat ja kamppeet: mitään en ole valmiiksi tehnyt. Just mietin tässä että kyllä kai sitä pitäs kohtapuoliin alkaa jotain laittelemaan, alkaa kuitenkin tuo 30vkoa jo lähestymään...hankintoja on tekemättä oikeastaan enää sitteri. Täytys kaivella tuolla varastossa ja muistella että mitäs kaikkea meillä oikeastaan jo onkaan. Ja siivota pitäs muutenkin koko huusholli näin loman alkajaisiks ihan joka nuurkkaa myöten, penkoa kaikki hyllyköt ja kaapit, vaihtaa lipastojen paikkoja jne, että saadaan mahtumaan pinnasänky tänne meidän makkariin.

SYNNYTYS: mulla esikoinen synty 4,5 tuntia, toinen tasan 3 tuntia ja mietityttää kyllä että kuinka nopeasti tämä tulee. Meiltä ei onneks ole saikulle matkaa kuin 20 ajominuuttia, mutta täytyyhän sitä kuitenkin lapsenvahtia odottaa ennen lähtöä.. Mulla alkaa todennäköisesti tämäkin synnytys ensin ylävesien menolla ja 15-30min. myöhemmin lojahtaa loput vedet. Näin on siis käynnistyneet kaksi ensimmäistä.

Koetahan TIITIÄINEN lepäillä, ettei tule liian aikaisin!! Hyväthän ne alkaa ennusteet olla lähellä 30vk syntyneillä, mutta aina parempi tietysti mitä lähempänä laskettua aikaa tullaan. Mie soittelin kans paniikissa limatulpaasta ersikoisen aikaan ja sairaalalta vaan todettiin tyynesti " 2kk-2pv synnytykseen, ei sitä koskaan tiedä tarkasti" . Mutta mulla ei kyllä ollu suppareita ollenkaan..Toivotaan nyt kuitenkin että vielä vaikka 4viikkoakin saisit odotella.

Minä vaan mietin että millon tajuan ihan tosissaan että meille tulee vauva? Mulla on edelleen ihan utopistinen olo tän maha pampulan kanssa ja suoraan sanottuna välillä unohdan olevani raskaana, sit tulee monoa kylkeen ja havahdun että " ai juu, vauvahan se..." . Siks kaikki tavaroiden hankkiminen ja laittaminenkin tuntuu vähän turhan aikaselta ja luonnottomalta (siis omassa kodissa). Kovastihan mie ajattelen laittavani sitten joskus, mutta luulempa että jää viimetippaan jollen tajua koko vauva tuloa vieläkään ihan kunnolla. Vai onko se sit vaan sitä, etten ennätä samalla tavalla paneutua olemaan raskaana kuin esim. esikoisen kohdalla? Eilen havanduin sivukuvaa katsoessani että herramunjee mjillanen pallo tää maha on!! Jotenkin olen mielessäni ajatellu tän pienemmäksi. Ja vastaan kaikille utelijoille että " joskus syksyllä vasta" kun utsivat millon synnytys on ajankohtainen. Järkytyin sivukuvan jälkeen lisää, kun ajattelin asiaa tarkemmin ja huomasin että eihän siihen " joskus syksyllä vasta" -hetkeen ole loppujen lopuksi kuin 11vkoa, ehkä jopa vähemmän tai hieman päälle! Olen varmaan ainoa, vai olenko?

Ja että saan olla poissa töistä ainakin vuoden ettenpäin ihan ilman huonoa omaa tuntoa...odotan sitä aamua kun mulle oikeesti valkenee että hei eihän miun tarvii mennä tänäkään maanantaina töihin!!! No, jospa se siitä, eihän tässä ole vielä ennättänytkään sopeutumaan tilanteeseen kuin viikonlopun verran.

Minjuska ja hiirenherne 28+6

Mä täällä odottelen nyt malttamattomana sitä äitiyspakkausta. Eka en meinannut sitä ottaa ja nyt en malta odottaa että sen saisin ;) Olen käynyt jo moneen otteeseen kelan sivuilla kuikuilemassa omia tietojani josko laittaisivat sen tiedon sinne, mutta ei ole näkynyt kuin vanhoja tietoja.

Mä en ole vielä laittanut vauvaa varten yhtään mitään. Yhden ainoan sellaisen ohkaisen myssyn olen ostanut. Pitäis varmaan aloittaa siitä että siivoaa esikoisen vaatekaapin..plääh ei millään jaksais. Mutta kai munkin täytyy ryhdistäytyä asian suhteen kun teillä muilla alkaa jo kaikki olemaan valmiina.

Mietinnässä on tällä hetkellä mitä tehdään sitterin kanssa. Toisaalta en haluaisi uutta ostaa, mutta meidän kaksivuotias tykkää istua sitterissään et en tiedä onko valmis luopumaan siitä. Se on silleen kätsä istuin kun sen saa täysin makuuasentoon käy vauvalle ja sitten isompana käy tuolina. Onko joku nähnyt kivoja, suhtkoht edullisia lasten tuoleja myynnissä?

Hyvää juhannusta kaikille!

rv 29+4

Tämä on eka raskaus, kun mulla on tissit kasvaneet näin hurjasti. Sinnittelin pitkään entisillä rintaliiveillä, mut tällä viikolla oli jo pakko ostaa B-kupin liivit. Olipa outoa :D Kaverikin tässä yksi päivä ekana kiljaisi, että onpa sulla isot tissit! Oliki eka pitkään aikaan, joka ei ensimmäisenä sanonut, et onpa sulla iso maha ;D

-piias-

Nyt sitten sataa ja rutkasti. Tehtiin miehen kanssa se huoneiden vaihdos, että saatiin mahtumaan vauvan kamppeet meidän sängyn kanssa hyvin. Nyt on sitten tilavampi makkari ja toisessa päädyssä taloa.

TAVAROISTA: Hankittava on patja sänkyyn ja pehmuste hoitopöydälle. Siinäpä ne isot asiat taitaa olla. Hankittu on jo pinnis, hoitopöytä (menin vuosi sitten myymään entiset..), uudet matkarattaat (tai tehtiin vaihtokauppa matkiksista) ja ne tuplarattaat halvalla varoilta sekä kaksi kantoliinaa, pari tuttia ja huuto.netistä rintapumppu.

Vauvalle en ole vaatteita ostanut kuin fleecehaalarin kirpparilta enkä taida enempää ostaakaan. Kun tämä on kerta tyttö, niin niitä vaatteita löytyy vielä aika paljon ja ä-pakkaus tulossa. Ja kaveri lupasi vielä vauvanvaatteita, jos jotain uupuu. Jos ois poika tulossa, olis tullu kalliimmaksi, koska niin vähän poikavauvan vaatteita tallessa :D

KELA: Tuli eilen lisäselv.pyyntö hakemuksiin. Tulonhankkimiskustannukset oli selvitettävä (hitto, kun unohin!) ja lisäksi puolison allekirj. Sen kyllä meinasinkin laittaa liitteenä perään, mutta en kerenny ja mitäpä tuosta, kun kerta oli muutakin täydennettävää. Mutta pian kai se pakkaus tulee :)

FRODO(han) pohti sitteriä. Meilläkin kai tyttö tykkäis vielä siinä nakottaa, mut pistin pois kaapin päälle. Me ostettiin se Lastentarvikkeesta -04, maksoi muistaakseni 29e ja hyvä on ollut.

-piias-

Pitkästä aikaa päivittelen kuulumisia. Olen muiden keijujen vaiheita seurannut kyllä ahkerasti, mutta oma kirjoittelu jäänyt.

Äitiyspakkaus kotiutui vihdoin torstaina. Itkeä tirautettiin molemmat pari kyyneltä vaavin vaatteita hypistellessä. Esikoinen siis meille tulossa.

TARVIKKEET: Edelleen on lähes kaikki hommaamatta. Pinnis odottelee kokoamista, kodinhoitohuoneessa on sentään hylly. Turvakaukalot ja hoitopöydän ostamme käytettynä elokuussa. Kantoliinoihin olen yrittänyt tutustua, Kanga-reppuun päädyttiin aluksi - kenelläkään kokemuksia kantoliinamerkkien eroista? Mietin myös itsetekemistä. Seuraavana ostoslistalla. Patapumin repun hommaamme sitten kun vaavi 5 kk. Sairaalakassia en ole vielä pakannut, sitten elo-syyskuussa.

SUPPAREISTA: Täälläkin supistelee n. 20 krt/päivä. Eivät ole vielä kipeitä, mutta epämukavan tuntuisia. Olen yrittänyt juoda tarpeeksi. Levossakin saattaa tulla. Olen sairaslomalla, joten ei pitäisi olla mitään stressiäkään aiheuttamassa. Sairaalassa tipassa ollessani pari viikkoa sitten tarkistivat tilanteen, kaikki ok.

PAHOINVOINTI: On ollut minulla rajua, sairaalareissuja tullut yhteensä 7. Nyt alkaa hieman helpottaa, olen vähentänyt pahoinvointilääkettä. Hieman huolettaa, koska en haluaisi aivan loppuun asti käyttää lääkettä vaikka lääkäin mukaan kuulemma ok=parempi kuin, että oksentelen enkä pysty syömään.

LA: laskettu aika on minullakin vasta 25.9. joten eiköhän meitä myöhäiskärvistelijöitä löydy useampia vielä lokakuussakin. ;)

Juhannus on mennyt meillä saaressa telttailessa ja grillatessa. Yö teltassa tosin oli hieman hankala masun kanssa, mukavuudenhalu alkaa nostaa jo päätänsä. Viime yö tultiinkin omaan petiin nukkumaan - ah ihanuutta! Teltat odottavat vielä leiripaikalla, ehkä ensi viikolla jonkun yön saatan yöpyä miehen mieliksi vielä. Sitten saa riittää, masu sanelee nyt säännöt.

Mukavaa juhannuspäivän jatkoa kaikille!

Orenji & masu rv 26+4

Tänäänhän onkin " jo" 30+5, kylläpäs se aika menee:D

MIISA JA ORENJI: todella typeriä kommentteja olette kyllä saaneet :o Kakaroiden kommentit pitäisi kai jättää omaan arvoonsa, vaikka luulisi tuon ikäisten paremmin tietävän, mutta pukeutumista kommentoivat mummelit saisivat mennä kotiinsa kykkimään, jos muuta tekemistä ei ole :/

Iski se kesäflunssa sitten mullekin, iltapäivällä alkoi nenä vuotaa. Toivottavasti menisi yhtä nopeasti ohi kuin tytöillä, niillä nosti kuumeen ja se taisi tuhota suurimman osan pöpöistä. Kakkonen on ollut kuumeessa koko päivän, veti kahdet unetkin normaalien yksien sijaan, mutta kuntoon nähden on jaksanut tosi hienosti leikkiä ja touhata.

Porenn ja Pimpula rv siis 30+5

..hirveät iskiaskivut! Onko kellään muulla samanlainen tilanne? Vasenta pakaraa vihloo niin hirveästi, että koko jalka on välillä ihan tunnoton " puujalka" . Kävelen kipujen takia niin huonosti (ja hitaasti!!!), että myös oikean jalan varpaat saattavat turtua. Kävin keskiviikkona Hyvinkään äitipolin päivystävällä lääkärillä, joka ei yhtään osannut sanoa, onko mun selässä välilevy pullistunut vai vain pakaralihas kireällä ja jalan hermot siksi jumissa.. määräsi vain keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä eikä osannut vastata yhteenkään mun kysymykseen. :(( Kävin sit apteekissa hakemassa perus-Panadolia ja farmaseutti sanoi, että hän ei missään nimessä raskausaikana käyttäis sitä lääkettä, jota lääkäri oli mulle määrännyt.

Noh vaiva ei tod. ole hellittänyt, vaikka särkylääkkeitä olen vetänyt maksimimäärän. Aamulla ei pääse sängystä ylös eikä puhettakaan, että kanniskelisin poikaa (1 v.) rappusissa. Kyllä hirvittää, miten maanantaina pärjätään kotona kaksistaan, kun mies menee töihin. Pakko kai käydä yksityisellä osteopaatilla tutkittavana, jotta sais jotain helpotusta vaivaan. Ei oikein viittis sellaisia lääkkeitä vetää, ettei saa autoa ajaa ja vetää vatsan kuralle ja " voi vähän väsyttää" .

Voi itku!!

Ulpunen itsesäälissä

Ps. Mutta aurinkoista juhannuspäivää teille muille, toivottavasti voitte paremmin!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat