Seuraa 

Taitaa yks pino riittää koko viikonlopulle?

Kommentit (18)

Rentouttava mökkiviikonloppu takana. Lapsetkin melkein oppivat jo uimaan. Ei tarvita enää paljon harjoittelua.

20. rv alkoi eilen, eikä vieläkään tunnu liikkeitä, ainakaan mitään niin voimakkaita ja säännöllisiä, että voisi päätellä onko sikiöllä kaikki ok vai ei. Viime yönä yllätin itseni kaiken lisäksi nukkumasta vatsallani, mitä en ole koko raskausaikana hairahtanut tekemään, vaikka olen nukkunut sikeästikin. Heräsin eilen suureksi ihmetyksekseni paidan etumus märkänä. Rinnoista oli vuotanut toden teolla maitoa. Ihme juttu. Muistan nähneeni vauvaunia, joten olisiko vauva-ajatus saanut rinnat vuotamaan?

Hartain toiveeni olisi todellakin tuntea ne liikkeet selkeästi. Onneksi pääsen sinne rakenneultraan heinäkuun alussa. Toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Itselläni loma jatkuu vielä pari viikkoa. Huomenissa lähdemme lasten kanssa katsastamaan alennusmyyntejä, jos jaksamme.

Kanelisokeri 19+1

Minulla on ollut netin kanssa ongelmia ja nyt pitkän ajan jälkeen pääsen päivittämään tietoja tänne ja lukemaan muiden Marrasmurujen kuulumisia. :) Toivottavasti pääsen vielä sisälle teidän juttuihin. ;)

Niin tosiaan, viikkoja on nyt tasan 18 ja olo on hyvä, vaihteeksi. Alkukolmannes oli aika rankka, kärsin aivan älyttömästä väsymyksestä ja masennuksesta. Itkin ihan kokoajan. Muita, joilla on ollut/on tämä ongelma? Kun viikkoja tuli lisää, tämäkin ongelma alkoi väistyä (ja tilalle tuli muita :P). Nyt on jo sen suhteen parempi olo. Massu on kasvanut valtavasti ja liikkeet tuntuvat hyvin. Omat farkut jouduin viikkaamaan nätisti kaapin perukoille pari viikkoa sitten, ja sen jälkeen massu onkin kasvanut räjähdysmäisesti. Onneksi kesäkeleillä voi pitää hameita, ja olen löytänyt ihan " normaaleista" vaatekaupoista ihania kesämekkoja. Viimeksi olin raskaana syksyn, talven ja kevään, joten mitään vaatteita ei kesälle ollut ennestään.

Mites muilla, joko on paino noussut? Minulla on tullut painoa n.3kg, luulisin, en ole ihan varma. En muista yhtään ensimmäisestä raskaudesta, kuinka paljon oli näihin viikkoihin mennessä tullut painoa. Hyväväni on myös raskaana nyt, mutta hänellä on laskettu aika jo elokuussa. Pääsen katselemaa pikkuvauvaa hiukan ennen oman pienen syntymää. :)

Välillä on ollut alavatsassa kipuja ja olin yhdessä vaiheessa aivan varma, että kesken tulee... Ihan vain stressin takia. Asun nyt siis Pariisissa kaukana perheestä ja ystävistä, ja kärsin luonnollisesti koti-ikävästä tähän samaan syssyyn. Ja sitten vielä tuo alkumetrien väsymys+masennus, lopetin tupakanpolton kun sain tietää plussasta, ja muita monia monia muuttuneita juttuja, ne tekivät tilanteestani aika vaikean. Sisulla sisulla, siitähän me suomalaiset ollaan tunnettuja. :)

Joka tapauksessa, ultrien mukaan kaikki on hyvin, siellä pieni kasvaa ja liikehti aktiivisesti. Sukupuolta en halua tietää etukäteen, en halua pilata yllätystä. :P Juhannusta ei täällä pahemmin juhlita, mutta olen hengessä mukana täältä käsin. Onneksi kohta pääsen Suomeen nauttimaan yöttömästä yöstä ja hyttysistä. :)

Oikein aurinkoista juhannusta teille kaikille ja hyviä vointeja! :)

Come Clarity 18+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viikkoja kasassa 19+6. Seuraava (kolmas) neuvola 10.7. Liikkeet tuntuu jo erittäin hyvin joka päivä ja mietinkin että jos niitä ei sitten yhtäkkiä tunnekaan joka päivä niin pitääkö juosta heti tukka putkella tarkistuttamaan tilanne jos liikkeitä ei enää yhtäkkiä tunnekaan päivittäin?

Tietenkin toivon että kaikki sujuu hyvin mutta pitääkö nyt alkaa jo laskemaan liikkeitä?

Kaikkea sitä miettiikin.

Mies ja poika meni kastelemaan ukin kasvimaata, minä jäin suosiolla pois kun en oikein kestä sitä hajua mikä siellä vallitsee. Kasvit, märkä multa, lannoite yms. Kunhan he sieltä kotiutuvat aloitamme grillaamaan :D Ei olla saatu vielä tarpeeksi makkaroista yms. herkuista :D

Swehina rv 19+6

Masujen koosta on puhuttu mutta minkäs muotoisia masuja teillä on?! Mulla nimittäin on aivan epäsymmetrinen, pullottaa enemmän oikealta puolelta. Seistessä näyttää ihan " normaalille" , mutta selällään maatessa näkyy selvästi, miten vasen puoli on matalampi ja pehmeämpi ja oikea puoli kova (varsinkin supistaessa) ja pullottava.

Liikkeet tunsin viikolla 16, vaikka ensimmäinen raskaus menossa. Nyt liikkeet tuntuu ja välillä myös näkyy päälle päin.

timaja 19+2

Ensiksi siitä masun muodosta... Minulla on VALTAVA maha, joka on ihan kauniin pyöreä joka puolelta. Mutta kun makaa selällään, niin tuntee ja näkee, että kohtu on enemmän vasemmalle kallellaan (sen lisäksi, että on taaksepäin... ja silti siis maha aina ollut ISO). Niin on ollut joka raskaudessa. Jotenkin se toispuoleisuus sitten tasaantuu, kun ei muuten näy. Varmaan kaikki sisusromut on sitten siinä, mihin tilaa jää =) Kun vauva sitten täyttää koko masun, niin sitten kyllä tuntuu ja näkyy liikkeitä joka puolella =P

SWEHINA: Minäkin pohdin välillä samaa, sännätäkö oitis tarkistamaan tilanne, jos liikkeitä ei aina tunnu. Yritän malttaa mieleni, sillä kun muistelen aiempia raskauksia, on aina ollut päivän/parin *liikkeettömiä* aikoja. Luulisin, että vauveli on erilaisessa asennossa, nukkuu tms. Aina kuitenkin on sitten liikkeet taas tuntuneet ja runsaina. Voihan se olla niinkin, ettei niitä pienempiä aina huomaakaan =P Muistan *vauhkona* yrittäneeni herätellä vauvaa, mutta tuloksetta. He ovat liikkuneet, kun on heille sopinut =) Näin on mennyt melko koko raskaus, vaikka eniten tuota pelkoa ja liikkumattomuutta onkin ollut keskiraskaudessa. Ihan lopussa liikkeet vähenevät sitten jo tilanpuutteenkin vuoksi; ei ole tilaa kuperkeikoille =P Itse en ole koskaan laskenut liikkeitä enkä usko, että niitä ihan vielä vakavasti tarvitsee laskeakaan. Sitten kun vauvalla on vauhti päällä, niin voi kokeilla laskemista. Meillä on ollut jo masussa niin vauhdikkaita tapauksia, että kun pari kertaa aloitin liikelaskun ihan huvikseen, niin se *pakollinen* määrä tuli jo viidessä miinuutissa. Kysy sitten neuvolassa. Luulen, että se liikelasku on aiheellista sitten, jos vauva on tosi rauhallinen tai hiljenee hurjasti sitten loppuvaiheessa... Siis luulen...

Jassoo... pienempi vetelee päikkäreitä ja isompi kinuaa popcornia =) Pitänee siirtää kaverin ajatukset toisaalle. Sitä vaan *välillä* pitää yrittää äippää vedättää =)

TalviSalama + Tiitiäinen 21+2

Kiitos onnitteluista,on ihanaa jatkaa odotusta kun tietää kaiken olevan kunnossa.

Kävin eilen tutkailemassa alennusmyyntejä,mutta mitään ei löytynyt. Lindexin ja H&M :n mammavaatteet olivat kamalia ja etsinkin kokoa suurempia tavallisia capreja ja t-paitoja mutta sitten väsähdin. Pitäisi varmaan olla kaveri mukana,olisi makutuomarina.

Kohta pitäisi täyttää kakku lasten avustuksella ja valmistella salaatit ym. mutta tekisi mieli nukkua :)

Ihania vastasyntyneitä näkyi eilen kaupoissa..

t.Jas 20+0 + pikkuneiti

On, joo, hiljaista! Varmaan juhannuksen aikaansaannoksia =) Tosin vaihtelee kyllä tämä kirjoitusaktiivisuus runsaasti itse kullakin. Uskoisin, että siihen vaikuttaa hyvin moni juttu... työt, lapset, kotityöt, harrastukset jne jne. Toiset ovat aktiivisempia ja jotkut haluavat seurata enemmän taustalta. Luulisin, että loppua kohden ihmiset alkavat kirjoitella enemmän, kun on äippälomalla ja on olevinaan enemmän aikaa =) Marrasmuruja lienee jo runsaasti, toistasataa... en ole nyt ajantasalla, mutta listasta varmaan näkee =)

Mitä tähän omaan masuun tulee, niin eipä paljon muutoksia. Ainakaan sanottavaa. Täälläkin toisinaan on huonompi olo, mutta siihen vaikuttanee summana hyvin moni asia. Yleisesti ottaen olo on nyt aika hyvä. Vielä ei masu ole ihan jätti ja tiellä =P Närästys on päivittäistä, mutta onneksi ei jatkuvaa tai pitkäaikaista. Väsyttää välillä aika hurjasti, mutta eipä ole aikaa maata... Nytkin taas pitää sännätä siivoamaan =o

TalviSalama + Tiitiäinen 21+3

Rauhallinen palsta, taitaa kaikki olla jo juhannusriennoissa. Itsekin olen lähdössä iltapäivällä. Sää on synkkä, taivaalta tulee välillä vettä. Niin tyypillistä, vettä ei ole satanut ainakaan pariin viikkoon ja nyt kun on juhannus niin tietysti ripottelee.

Omaan napaan sen verran että nyt olen selvästi tuntenut vauvan liikkeitä. Ensin oli pari päivää muljahteluja ja minä mietin että olisiko nämä nyt ne liikkeet (vai tekeekö suolisto kepposet) mutta nyt olen jo varma, jeee! En toki osaa erotella että kumpi vauva siellä potkii, onko se sama koko ajan vaiko eri vauva?

Juhannusterveisin amalia, rv 18+

Kamala väsy iski yht äkkiä ja otinkin sitten kahden tunnin päikkärit.

Nytkin olen yksin kotona mies ja lapset ovat uimassa.

Yllättävän hyvin mies on ottanut tämän mun odotuksen nyt vaikka ei muista ole mulla tämmöistä väsyä ja vihlontaa ollut.

Mutta ollut mukana neuvoloissa ja ultrassa niin varmaan sille jo sen verran todentuntuista ja aina ottanut odotus aikana minut huomioon ja jaksamiseni.

Jopa raskauksien jälkeen on valvonut öisin jos en ole jaksanut herätä,kolmosen kanssa tosin tuo yö hoito ei miehelle sopinut,koska imetin öisin ja vauva ei pulloa huolinut.

Mutta siis ihana mies minulla kyllä ja todella mahtava isä.

Mahassa tuntunut taas muljahduksia tänäänkin,mutta potkuja ei!

Saapa nähdä milloin tunnen siis oikeat potkut...istukka kai huonossa asennossa siis potkuja miettien.

Mutta kaippa ne siitä alkaa löytymään,koska muljahdukset kuitenkin tunnen niin liikkuuhan se siellä silloinkin.

Keskiviikkona täytyy sitten kuunnella noi sydänäänet ja taitaa mulla olla vanhin tyttö mukana koska hänellä aika samana päivänä jossain vaiheessa.

Siis samalla kerralla käytän tytärtä menoillaan ja itse menen neuvolaan sen jälkeen.

Meillä tytöllä on kasvatusneuvola käynti jossa selvitetään tytön kehitystä kun hänellä on dysfonologia.

Siitä pystyy onneksi parantumaan aikuisikään mennessä kokonaan ja suurimmilta osilta se vaikuttaa lukihäiriöön,jos edes siihen vaikuttaa.

Mutta tässä tämän päivän uutisia täältä!

Rv 18+3

Ajattelimpa kirjoitella meidän päivästä.

Oltiin anopin luona klo:15 lähtien,ihan kivasti meni...

Ongittiin ja grillattiin,jopa muutama 20cm ahven grillattiin myös kun lapset halusivat itse onkimiaan kaloja syödä.

Siellä miehet ja lapset kävivät saunassa,tosin minä en koska tulee aina pää kipeäksi kuumassa saunassa.

Tuokin oire tosiaan nyt odotuksen myötä ilmennyt,sanoin käy kyllä auringossa eli pääkipeäksi.

Mahan kanssa pärjää,kun muistaa ettei liikaa touhua,ei supista mutta vihloo tai tulee lihaspistoja.

Eilen suihkussa tunsin jopa ekan potkun!!!

Kun just eilisessä vai oliko toissa päiväisessä pinossa valittelin ettei liikkeitä tunnu,mutta ei taas eilisen jälkeen ole potkuja tuntunut.

Tai sitten ollaan vaan oltu niin menossa ettei ole huomannut.

Huominen ollaan varmaakin ihan kotona rauhassa oman perheen kesken,ellei sitten anoppi ja appiukko tule käymään...

Mutta nyt menen huiliin itsekkin alkaa väsyttään jo.

Luin eilisen pinon täs nyt eka ja onnittelut Jas hyvistä uutisista!!

Eilinen shoppailukierros tuotti kyllä tulosta housujen ja paitojen verran, mut ne kaprit jäi löytymättä edelleen...mut saipa ny ees jotain ku vanhat paidatkin meinaa jäädä liian lyheksi :)

Me lähetään kavereiden luo juhannuksen viettoon, ainakin yks yö ollaan siellä ja sit kai takas rempan pariin, ens viikolla olis muutto ja kylppäri aika pahasti vielä kesken..apua...ihan älyttömän nopeeta menee aika, mehän ollaan pian jo synnyttämässä ;) heh no ei nyt ihan :))

HAUSKAA JUHANNUSTA KAIKILLE!!!

Tuuli

Mekin tässä lähdetään kohta ajeleen veljen perheen tykö, kunhan sais itsensä puettua.

Mies tunsi ekan kerran eilen vauvan potkut ja ihan kunnollahan tuo potkuttelikin. Ihan kiva, jotenkin se odotus hänellekin konkretisoituu. Veljen tyttö onkin varmaan sitten koko juhannuksen mahassa kiinni, kun niin kovasti odottaa lisää serkkuja.

Oikein rentouttavaa ja hauskaa juhannusta kaikille muruille!

Sarafan rv 19+1

No, nyt alkaa kaikki olla valmista. Kunhan mies vain tulee kotiin töistä, niin päästään mökille. Kävin vielä kaupasta hakemassa alkoholitonta siideriä itselleni, ettei tarvi ihan kuivin suin olla. :)

Eilen kun mentiin nukkumaan, tunsin ekan kerran varmuudella liikkeitä. Kivaa! Samaten tänään tuli kunnon potku kun istuin paikallani ja keskityin oikein vatsaani. :)

Yks kaveri sano eilen, että tämän viikonlopun jälkeen saa odottaa joulua ja silloin meillä on jo vauva sylissä. Apuva! Menee aika niin nopeesti, oikeesti!! :/ No, nautitaan nyt ensi juhannuksesta!

Rusina rv 18+1

minulla on myös aivan toispuoleinen maha, vauva majailee myös oikealla puolella ja potkii useimmiten vasemmalle. Edellisissä raskauksissa ollut toisella puolella.

Meidän juhannus kuluu ihan kotosalla perheen parissa. Eikä nyt mitään ihmeempiä jaksaisikaan..

Mulla on nimittäin ollut kamala väsymys nyt parisen viikkoa, olen lääkärissäkin käynyt sitä valittamassa, ja verikokeistakin näkyi että helteet ei sovi tälle mammalle.. :/ Nimittäin suolatasapaino ja kalium oli alhaiset. Sainkin ohjeeksi ryyppiä helteillä Osmosal-ripulilääkettä jos tulee huono olo.

Muutakin häslinkiä on ollut, mm. jalan veritulppa-epäilyn takia olen ollut sairaalassa. Vaan loppu hyvin, kaikki hyvin. Se on vaan rasitusvamma! :)

Rakenneultrahan mulla oli keskiviikkona, ja siellä kaikki ok. Ja mahdollisesti se kolmas poika nyt tulossa :). Vaan toki lopullinen tieto sitten vasta marraskuussa!

-punalatva- rv 20+2

Marrasmuruja on tällä hetkellä 131! :D Mukava joukko odottajia yhdelle kuulle :D Suomen synnärit repee liitoksistaan kohta :D

Swehina rv 20+0 (!)

Kyllä tässä pinossa ollaan hiljaisia...

Ei kovin moni käy kuulumisiaan kirjoittelemassa vai johtuuko tuo vain juhannuksesta?

Tammenterhoissa kävi kaikki kirjoittelemass usein jotkut jopa parikerta päivässä rustailivat.

Paljos muuten marrasmuruissa on nyt odottajia?

Tänään omaan oloon sen verran että yököttämistä on ollut,ja mikään ei tahdo maistua tai sitten siitä tulee vaan huonompi olo.

Nukuin taas tänäänkin,oudon väsynyt olen.

Yö meni pyöriessä ja siksi kai väsynyt olenkin.

Mutta toivottavasti joku vielä tänne kirjoittelee juhannusviestejä ja kuulumisia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat