Sivut

Kommentit (31)

2 yötä olen herännyt tunnin välein vessaan. Eilen illalla pamahti todella kova päänsärky, otin 1000mg:n panadolin, eikä vaikutusta. Oksetti ja oli paha olo.

Sain jotenkuten unen ja heräsin yöllä 12 jälkeen taas hirveään päänsärkyyn. Mielessä pyöri raskausmyrkytykset ym.

Sormet ja jalkapohjat ovat tosi kipeät.

Mulla on vielä astma kaikenlisäksi (lievä tosin) mut tuntuu että en saa henkeä päivällä enkä yöllä.

Onneksi huomenna sairaalaan meno vauvan koon arviointiin.

Sitruska: Sulla on synnytys tosi lähellä, tule sitten kertomaan kaikki!

Ras-mam rv 35+3

...ja toivotaan, että pian kuullaan vauvauutisia teiltä loppusuoran odottelijoilta! :D Itsellänikin on jo välillä väsyneet oltavat näissä helteissä ja hiki valuu selkää pitkin norona ja yleensä kun olen ihminen jota lähes aina paleltaa... Suomen kesä on lyhyt, joten enpä valita enempää.

Pikkuruinen myllertää masussa, alapäätä vihloo ja välillä on sellaisia menkkamaisia jomotuksia. Ehkä tuo kaikki jotenkin valmistaa kuitenkin tulevaa varten/pehmittää paikkoja...Vai miten muut ovat kokeneet juilimiset/jomotukset? :D Yö meni helteen takia huonommalla unella ja aamulla heräsin jo klo 7 maissa. Turvotusta alkaa olemaan hieman kasvoissa, käsissä ja jaloissa. Viikon päästä olisi sitten ultra, jännittää odotella sinne saakka, miten pikkuruinen on kasvanut.

Mutta oikein aurinkoista, ihanaa juhannusta kaikille!

t.Saraida+ pikkurunen rv 35+1

Joka tapauksessa, oikein aurinkoista, ihanaa juhannusta kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olipa yö, ensimmäisen kerran tälle kesälle mulla oli KUUMA nukkua. Ajattelin kyllä yöllä että ehkä kivempi vauvalla olla mahassa kuin näissä helteissä...

3.v poika nukkui vieressä ja heräsin aamulla pissalätäkköön...en tietenkään voinut enää nukkua, vaan varovaisesti siirsin pojan omaan sänkyyn kun olin riisunut siltä pissapöksyt ja laitoin petikamppeet pesuun.

Värjäsin tälle aamulle hiuksetkin, nyt on taas paljon pirteämpi olo!

Ras-mam rv 35+1

Onneksi ei sattunu mitään pahempaa tossa teidän kolarissa, oli kyllä tosiaan enkelit matkassa!!

Koitahan levähtää ja rauhoittua siellä.

Olipa ihana yö pitkästä aikaa itellä. Sain nukuttua yhdestä puolkymmeneen ilman herätystä...siis todella luksusta! Oli sen verran viileempää. Tänään ei oo ollu ku 16 astetta lämmintä ja järjetön tuuli päällä niin että melkein syksyltä tuntuu, mutta en valita! On ainaki paljon helpompi olla kun noilla 30 helteillä=)

Eipä tullut lähtö viime yönäkään!

Aika monella alkaa olla lähtö jo käsillä :)

Grillailtiin sitten melkein yhteen saakka yöllä ja tyttökin jaksoi valvoa! No, jospa se vaikka saisi pienille päikkäreille tänään, kun heräsi kymmenen maissa. Sitten onneksi tulikin niitä lastenohjelmia, joita se sai katsoa ja minä vielä nukkua hetkisen..

Mulla on pää jo kolmatta päivää kipeä. Välillä otan puolikasta panadolia, mutta se ei auta kuin pieneksi hetkeksi..

Kaikki puhuvat tuosta limatulpasta..Mulla tuli pari viikkoa sitten sellaista täysin kirkasta erittäin sitkeää klönttilimaa ja vieläkin silloin tällöin..Onkohan se mahdollisesti ollut sitä?! Mulla on muutenkin tuota vetistä valkovuotoa vaikka muille jakaa. Housut saa vaihtaa monta kertaa päivässä, jos ei pidä pikkuhousunsuojaa :/ Välillä se on kyllä niin kovin vetistä, että epäilen sen olevan lapsivettäkin. Viime maanantaina ultran mukaan vettä oli vielä ihan normaalisti jäljellä, kun tarvittavista paikoista löytyi niitä mustia alueita..

Mutta nyt pitäisi varmaan alkaa väsämään jotain evästä tälle päivälle..Jokohan tänään sataisi?! Meillä on joka paikka niin rutikuiva, että alkaa jo hermot mennä. Viikolla sateli pikkaisen kahtena yönä, mutta siinä se onkin ollut kohta kuukauden ajan :( Lampaatkin karkailevat koko ajan, eikä voi laittaa lisää sähkölankaakaan, kun ei ole erityspalikoita..No, maanantaina sitten ;)

~suviande ja öttiäinen 39+1~

Elän täällä vielä hengessä mukana. Kiva käydä lukemassa kuulumisianne!

Ollaan juhannus kotona, tutustutaan toisiimme, grillataan. Elämä alkaa voittamaan. Hormonit heittelee mahdottomasti. Aina tämä valtava hellyyden ja rakkauden tunne osaa yllättää. Eka mun ei pitänyt saada enää lapsia, sit kun raskauduin, vuodin verta n.10 viikolle ja pelkäsin että menee kesken. Sit oli niitä vauvan sydänääni huolia, istukan kiinnijäämisen huolia, jne. Yllättävä ja raju synnytys kaiken päätteeksi. Nyt istun terve ja suloinen poika sylissä, hengissä, perheen kanssa. On sangen nöyrä ja kiitollinen olo! Onneksi ei olla ihmisten ilmoilla. Voi rauhassa tirauttaa muutaman onnenkyyneleen kun lämmin poikani tuhisee sylissäni!

Ihanaa juhannusta teille kaikille!!!

jospa se joskus syntyisi. Oma olotila vain pahenee päivä päivältä ja tuskaisemmaksi käy. Ei jaksais näitä tyhjänpäiväisiä supisteluja. Mua ärsyttää, et miksi sitten kehtaa edes supistella, jos ei etene tämä homma. Tiedän, että kaikki supistelut pitäisi ajatella olevan lopusta pois, mutta kuinka pitkäksi tämä loppujen lopuksi meneekään? Ällöttää, kun supistelee, niin rinnat alkaa vuotamaan ja valkovuotoa valuu koko ajan. Sellanen ällön kostee olo ja siteet jo pöksyissä koko ajan. Hermot kireellä mietin, että koskahan... Tänään olen sitten vain pötkötellyt sohvalla, koska jos liikun niin supistaa koko ajan. Ja olen yksinkertaisesti väsynyt jo siihen olotilaan. Ei se vauva näillä jomotuksilla ja suppareilla synny. Jotain jytympää tarvittais. Yritettiin eilen sitä ässistä mieluisinta ja nopeasti piti vain hoitaa homma, kun innostui supistelemaan. Eipä siitä paljon nauti, kun maha pinkeänä huohotat:))

No ehkä köllähdän tuonne sohvan pohjalle kirjan kanssa ja unohdan tämän maailman hetkeksi. Mulla on muuten närästänyt viikon ajan koko raskauden edestä. Rennietä menee koko ajan. Oisko jotain muuta tehokkaampaa? Päätin lopettaa limsojen juomisen, koska se happo varmasti ärsyttää... Ostin täksi päiväksi kanaa, joka ei ole ainakaan rasvaista:) Samalla meinaa pukata jotain kesäflunssan tapasta. Kurkku kipeä ja yskittää- voipihan tuo olla kyllä aukiolevista ikkunoista johtuvaakin.

Mutsi04 hirvikolari säikäytti kyllä! Ajelkaahan varovasti.

t.mm ja pikkunen rv 39+0

Pitkästä aikaa minäkin koneella. Kotiuduttiin sieltä reissusta ja kyllä oli ihanaa. Sai lökötellä kylpylän poreammeissa ja mieskulta oli tilannut mulle manikyyrin. Nyt on kädet niin ihanat ja kynnet varsinkin :) Muutenkin oli niin huomaavainen koko reissun ajan, että aivan uskomatonta. Seksiäkin tuli harrastettua varmaan varastoon asti (mulla kun ne halut ovat vieläkin valtaisat...) Olen niin onnellinen, että olo on näin ihanaa.

Onnea vauvan saaneille, kumman heddastiina sai? Olisi kyllä ihana saada jo oma nyytti kainaloon. Ensi viikolla synnärille aika ja sitten tiedetään tämän pikkuisen syntymäpäivä. Olikohan kesähelinä, jolla kanssa sektio 13.7, nimittäin, saattaa syntyä samalla viikolla tämä meidänkin pienokainen. Jännää!

Nyt toivotan hyvää juhannusta ja lähden ihailemaan tuonne rannalle elämää.

Carelia ja Tiitiäinen jo 35+5

Minäkin valvoin 24-05 KOVIEN suppareiden takia! Niitä tuli parhaimmillaan jo 4min välein ja todellisia polttokipuja siis, ei mitään napakoitakaan enää. Mies rönötti olkkarissa sikiöasennossa, minä talsin pitkin kämppää, kattelin sub tv:tä ja laskin minuutteja koko yön. Vauva möyrysi kohdussa ihan hulluna, minä ramppasin isolla hädällä n. 5 kertaa, vatsa sekaisin. Oli paha olikin, oksetti. Eli kaikki merkit taas viittasi siihen, että nyt tulis lähtö...meikkasin jo vähäsen, laitoin tukan ylös, pakkasin sairaalakassin valmiiksi ja päätin käydä vielä hetkeksi lepäämään...ja kas kummaa, oli nukahtanut ja heräsin 6.00 eikä supistuksia enää! Purskahdin itkuun, niin epätoivoinen olo tuli. Koko yön valvoin, TURHAAN. No, tämä aamupäivä olikin sitten tosi kamala...mies krapulassa, poika heräsi jo 6.00...ja vauva olikin yhtäkkiä ihan hiljaa. Jotain valui pöksyynkin ja laitoin siteen...

Päikkäreiden jälkeen oli pakko soittaa synnärille, kun vauva oli niin rauhallinen. Käskivät näytille. Makasin siis 2 tuntia ktg-käyrällä, jossa alkuun vauvalla laiskat sykkeet (120 tai alle). Supistuksia piirtyi käyrälle myös! Verenpaine koholla, 155/93. Mutta päästivät mut kuitenkin kotiin kaikesta huolimatta. Yksi lääkäri vaan paikalla ja sillä oli jotain akuutimpaa.

Kohdunsuu on kahdelle sormelle auki ja kanava kadonnut! Ja suppareita tulee edelleen, epäsäännöllisesti mutta tulee. lapsivettä ei ollut tullut siteeseen vaan ilm. valkovuotoa. Se kuulemma lisääntyy kun H-hetki lähenee.

Maanantaina verenpaine+pissa-zekkaus neuvolassa, jos ei oo vauva vielä syntynyt.

Tässä sitä taas ollaan. Vauvall pitäisi olla kaikki hyvin, painoarvio 3,3kg. Synnytys SAATTAA siis olla lähellä, vaikka epätoivo välillä mut valtaakin.

Väsyttää, mahaan sattuu...kuuma ja hiki. Voiko ihanampaa oloa enää toivoakaan?! :)

jaksuja kaikille samojen vaivojen kanssa pyöriville..

sitruska rv 37+6

Sitruskalle, kuulostaa tositoiminnalta! Ja kaikki muutkin, jaksuja oikein paljon.

Mä luulen, että tänään irtosi limatulppa. Mutta koska en ole ennen moista kokenut, en tietenkään voi olla 100% varma, luuloni perustuu vain lukemaani ja siihen, että kyseessä ei ole ainakaan tavallista valkovuotoa. Ja nyt tunsin tänään kunnon kipeitä supistelujakin, kestoltaan muutamia kymmeniä sekunteja parin tunnin sisällä ehkä yhteensä noin 6 kertaa. Eli en usko, että ihan vielä on lähtö eessä...

Juhannusta on vietetty ihan rauhallisissa merkeissä kotimaisemissa. Tänään käytiin sitten kuitenkin miehen kanssa viimehetken ostoksilla ennen vauvan tuloa. (Jos tulevalla viikolla on h-hetki edessä:)). Aika hiljainen oli vielä tuo Helsingin keskusta, vaikka oletin ihmisiä olevan paljon enemmän liikenteessä. Verkkaisa sunnuntaipäivä-shoppailu sopi mulle, ja oli ihan kiva päästä ihmisten ilmoille.

Torstaina olin neuvolassa. Paineet on aina siellä koholla (käsimittarilla terkan mitatessa oli nytkin 120-130/90-92), mutta sitten neuvolan omalla sähkömittarilla 110-120/75-80. Kun pissakin on aina ollut puhdas, ei tullut mitään ihmeellistä mainintaa. Seurailen kotimittarilla pariin otteeseen päivittäin, jos nousua tapahtuu. Sf-mitta oli nyt 33, painoarvio th:n mielestä 3,5kg. Hb edelleen suht alhalla 117, vaikka Obsidania päivittäin 2 tbl. Hö:( Käski vain napsia sitten synnytyksen jälkeenkin rautaa. Vauvalla hyvät sykkeet 120-168.

Olo on ihan hyvä, vaikka tänään oonkin sitten ensi kertaa " kärsinyt" supisteluista. Selkä on tosi arka, alapää aika hellänä, mutta muuten kai ihan asiaankuuluvaa kipuilua. Vessassa käyn kerran, pari yössä, riippuen nesteytyksestä. Onneksi turvotus on pysynyt poissa, ja ainakin mulla kramppeihin ja suonenvetoihin on auttanut tuo Emgesan.

Nyt jälleen sohvaperunaksi. Jaksuja siis kaikille.

t. Heinähaave ja pikkarainen 37+1

Nyt tulee pieni valituspurkaus- hypätköön yli kuka haluaa:)

Tulin teille tuskissani valittamaan, koska en kehtaa enää lähipiirilleni valittaa. Koko eilisen päivän supisteli n kolme kertaa tunnissa ja ihan napakastikin välillä. Päiväunet sain tosin nukuttua ihan rauhassa. Sitten illalla saunan päälle supisteli tiheämmin. Yöllä heräisin välillä supistuksiin ja näin koko yön unia synnyttämään lähdöstä. Arvatkaapa ottaako päähän? Täällä sitä kokonaisena vielä istuskellaan ja ei supistuksen supistusta koko aamuna.

Mun pitäis keskittyä johonkin muuhun ja unohtaa koko synnyttäminen. Jospa se tulis sitten iloisena yllätyksenä vastaan:) Mutta joka supistusta kuulostelen epätoivoisena, et joko nyt...

No tänään mennään kyllä uimarannalle makoilemaan. Ihana ilma ulkona. Jospa se tästä oma mielialakin helpottais. Eilen aloin olemaan aikas kireenä ja hermostuin vieraillemme, jotka myöhästyivät rutkasti. Minä täällä odottelin ruuat valmiina ja heillä ei ole elämässä kuulemma kiirettä luotu:( Kummallisia sukulaisia! No onneksi loppuilta meni hyvin ja jaksoin nauttia juhannuksesta.

t.mm ja rv 38+6

Alkaa itselläkin tuo synnytys jo poltella, kun alkaa vk olla tarpeeksi.

Esikoinen syntyi 39+4 ja kakkonen 39+6, joten varmaan se reilu viikko pitää vielä odotella...en malttaisi enää ootella.

Hoksasin aamulla, että en ole edes vauvan sängyn pohjaa tajunnut nostaa ylös päin...mitähän lie ajatellut?? varmaan se parin päivän ikäinen nyytti hyppii niin paljon, että pinniksen pohja on oltava alhaalla..taitaa tämä äitiys nousta taas päähän?! =)

Yö meni ihan kivasti ja heräsin vain kaksi kertaa juomaan ja vessassa käymään. Oli aivan ihana kun sai nukkua pitkästä aikaa kunnolla.

Suppareitakaan ei tullut, kuten normaalisti, kuin vain pari illalla.

Vauva onneksi liikkuu normaalisti ja se kolari ei vaikuttanut meihin mitenkään. Itsellä hieman mietityttää välillä, mutta ei muuta. Tyttökään onneksi ei tajunnut koko tilannetta ollenkaan ja se helpottaa myös minun oloa.

Mutta nyt menen pyykkäämään ja laittamaan puhtaat petivaatteet.

mutsi 38+2

Jokohan Liinaharjalle ja Sitruskalle on tullut lähtö synnärille? Huhuu!

Itsellä alkaa mennä hermot totaalisesti tuohon anoppiin, ARGH! Se esitti taas äsken niin niin näsäviisasta ja kaikkitietävää, kun tuossa kävi ukon setä vaimonsa kanssa.. Kovasti selitti, että saishan tuo kohta jo lähteä.. ym..Ja sitten se päivitteli, että kun sairaalat ei pidä uudelleen synnyttäneitä enää viikkoa tai niin montaa päivää, kun ensi synnyttäjää! Mun teki mieli sanoa, että mä en ainakaan ole tuntia kauempaa kuin on pakko! Viime kerralla jäi niin tympeät muistot niistä kätilöistä ja niiden paasauksista, että en halua olla siellä kauaa. Kaikkihan riippuu tietenkin niin monesta asiasta, mutta jos kaikki on itellä ja vauvalla hyvin niin vaikka heti kotiin! Anopin mielestä se on liian riskipeliä, kun vauva on vaikka 3 päivääkin vanha ym. ym..

Onneksi asutaan tällä kertaa omassa huushollissa, niin sillä ei ole mitään oikeutta tulla tänne meitä vahtimaan! Saan oven lukkoon ;) Esikoisen synnyttyä asuttiin niiden kanssa samassa talossa, valitettavasti! Mä en voi ymmärtää, miten mä jaksoin silloin?!!??!

Pari kipakkaa supparia on tullut tänään. Huomenna tarkistetaan taas tilannetta neuvolassa. Pyydän ultraamaan ja tarkistamaan sitä lapsivettä. Mulla menee hermot tuohon " vetiseen valkovuotoon" , jos se sitä on. Vähänkin enemmän liikut niin housut on kiitettävän märät. Pitäisi kans alkaa pitämään oikein siteitä, niinkuin murmelimammakin (meniköhän oikein..)!

Mutta nyt nukkumaan ja aamulla aikaisin ylös, tytölle aamupala, hoitoon ja itse neuvolaan. Kuinkahan sitä jaksaa kammeta itsensä ylös jo kahdeksalta?! Me kun ollaan aika reippaasti nukuttu melkein kymmeneen yleensä koko sakki ;)

ollaan mökkeilty kovasti ja oon vähä ollu nettipimennossa niin olikin kovasti jo täälläkin tapahtunut sillä aikaa! Onnea ihan mielettömästi teille joilla vauva jo on sylissä!!

Mulla oli viime viikolla lääkäri ja osu sitten sille käynnille aika kovat verenpaineet (107/139) ja turvotukset niin aloitettiin verenpainelääkitys samantien kun viime raskaudessa oli toksemia. Piti ahkerasti mittailla juhannuksen ajan paineita ja ne olikin ihan hyvissä lukemissa lääkkeillä vaikka en niin rauhallisesti pystynytkään olemaan. Ens viikolla ois sitten käynti äitipolilla kun sf-mitta ei ole kasvanut oikein normaalisti vaan nyt ei ollut kahteen viikkoon tullut yhtään lisää ja oltiin käyrän alapuolella. Oli siis viikkoja 36+3 ja mitta oli 28cm. Ilmeisesti samalla tehdään myös synnytystapa-arvio (vaikka aiemmin neuvolantäti oli sitä mieltä ettei tarvii) koska esikoisella käytettiin imukuppia ja hälle tuli erbin pareesi eli hermojen venyttymä toiseen olkavarteen. Ihan hyvä että pääsee sinne vähän puhumaan ja asiat tutkitaan kun olen ollu huolissani tosta kasvusta ja toisaalta myös siitä että sujuuko synnytys paremmin kuin viimeksi.

Alkaa vaan tuntumaan pieni paniikki kaikissa vauvaan liittyvissä tavarajärjestelyissä kun tuntuu kaikki olevan vielä niin vaiheessa... No ne nyt on pienimmät murheet tässä vaiheessa. Kunhan saadaan ihanat pienemme kunnialla ulos masuistamme niin tuskinpa sillä on oikeesti väliä onko kaikki niin viimesen päälle valmiina noissa tavaroissa.

Illanjatkoja.

t. Myyti 36+6 ja tyttö -04

Kurja yö takana, mutta siinä ei mitään uutta. Hiki oli ja liitoksia särki. Poika hyppäsi huoneestaan arviolta 10 kertaa, en ymmärrä, miksi. Ei ole tuollaista ikinä tehnyt!

Tänään sitten grillailua ja kavereita- ihan iisisti:). Mieskään ei saa nyt ihan plexejä juoda, jos vaikka lähtö tulee yöllä.

Eilen illalla otin auton alleni ja lähdin vaan ajelemaan:). Meillä on ollut toinen auto korjattavana jo 3 viikkoa enkä siis ole päässyt oikein minnekään, kun kävellen/yleisillä ei jaksa!! Huristelin kaverille Järvenpäähän ja istuttiin kauan vaan turisten ja teetä juoden. Olipa rentouttavaa! Mutta vauva punki koko illan tuonne ihan alas, kuvittelin tuntevani sen pään jo tuossa ihan ' hollilla' ...rakko oli kuin tulessa, veskissä piti juosta minuutin välein. Mitä ihmettä se siellä oikein hommaili??

Syntyispä se jo! Mä alan olla ihan kauheen malttamaton. Vielä kun tuo kävely on niin tuskaista...pääsisi näistä kivuista eroon. Ja on mulla kova ikäväkin jo tuota pientä myllertäjää...:)

Oikein ihanaa ja aurinkoista juhannusta kaikille heiniksille! Syntyyköhän yhtään juhannusvauvaa?!

sitruska rv 37+5

Just niinku tossa edellä liinaharja sano että aina on nikit hukassa ja mitä kellekkin on tapahtunu, mutta tunnelmissa kuitenki mukana!

Jaksamisia helteisiin kaikille joita ne vaivaa. Tukalia on yöt täälläkin ja veskissä saa ravata yhtenään ja kun aamulla sitte nukuttas niin on nuo lapset jo täydessä vauhdissa päällä. Tuoki on niin ristiriitasta että pitäs juoda paljon ja olla syömättä liikaa suolasta ettei tule turvotusta-----> saa ravata vähintään puolen tunnin välein veskissä, joten ei viitsi lastenkaan kans lähtä mihinkään lähipuistoa kauemmas. Ja toinen sitte se että mulla on tosi pahoja kramppeja ruvennu tuleen tonne sisäreisiin niin suolaa pitäs sitte saada ku se auttas:/ Eipä oo kuitenkaan onneksi vielä turvotukset iskeny. Enää kuukausi jäljellä, jännittää ihan hirveesti...vieläkään en oo saanu kaikkee valmiiksi!

Snowy+masukki rv 35+6

tytölle nimittäin ei oisi lapsenvahtia. päivä oltiin mökillä ja mies joi siellä. tuli kyllä jo äsken kotiin nukkumaan.

voi kun olisi jo oma nyytti sylissä kuten cv:llä! onnea vielä kerran!

liinaharja taisi mainita limatulpasta. minulla lähti esikoisen aikaan keskiviikkona limatulppa ja tyttö syntyi sunnuntaina eli liinaharjallakin on lähtö kohta käsillä.

jaloissa kamalasti turvotusta. tuli kyllä mökillä syötyä makkaraa. iltamassa oli täysolo ja päätin että iltapalaksi otan vain ananasta, mutta ihan tuhkin iltapalan söin ja lisäksi avasin 100g suklaalevyn kun ei oo mitään tekemistä.

tiedän kyllä et mulla jää sairaalaan ainakin 10kg koska jaloissa on niin paha turvotus kun sormella painaa niin jälki jää jalkaan. muistan miten viimeksikin synnytyksen jälkeen seuraavana päivänä jalat suli silmissä.

sassa 38+4

Murmelimamma: Elä välitä, minullakin on hermot kireällä ja tulee meiskattua välillä vähän turhastakin...esikoinen 8v on jotenkin nyt alkanut olemaan huomion kipeä ja siitä seuraa vaan riitelyä..huoh..jotenkin oisi helpompaa, kun mies olisi enemmän iltaisin kotona, mutta olen antanut hänen toistaiseksi kulkea siellä kalalla, kun kerran siitä niin tykkää.

Viimeyö oli ihan luksusta!!! Nukuin jopa 4h putkeen, JEEEEEE!!

Satoi vettä niin oli hieman viileämpää nukkua.

Tyttö vaan heräsi taas yöllä ja piti kiikuttaa sille juomista. Varmaan sekin on niin tuskissaan tämän helteen ja kuumuuden keskellä.

Olisin ihan valmis lähtemään synnärille jo, mutta eipäs nuita suppareita tule kuin se muutama ja sit ne loppuu.

Mietinkin, että pitää ottaa kotikonstit käyttöön nyt ja toivoa, että niistä on apua.

Nyt pitää mennä laittaan jotain syömistä nuille lapsille.

mutsi ja 37+6

Minä täällä mietiskelen, että mitäpä me tehtäisiin. Tuntuu, ettei tämä vauvakaan taida tuolta pihalle tulla, joten voisi lähteä käymään jossain. Ähtärin eläinpuistoa hiukan tuossa mietittiin, mutta kello on jo aika paljon..Tai sitten vain ottaisi ja lähtisi. Eihän meiltä nyt kuitenkaan ajaisi kuin sen tunnin sinne! Vai pitäisikö odotella huomiseen ja lähteä heti aamusta :/ Huomenna olisi kyllä tytöllä hoitopäivä ja mulla neuvola..hmm..mitähän tässä oikein tekisi?!

Väsyttää ja päätä särkee. Viime yönä lampaat oli taas karanneet (kun ei sitä sadetta ole vieläkään tullut eikä heinä kasva, vaikka lisää niille aina vienkin..) ja kävin sitten viemässä ne takaisin sisälle >:( Huomenna haen ne eristyspalikat aitaan ja vedän lisää sähkölankaa, sitten pysyvät!

Mutta nyt lähden laittamaan perunanyyttejä valmiiksi ja sitten grilliin tulet :)

~suviande ja öttiäinen 39+2~

Mieheni on hassu. Sanoin hänelle eilen illalla, että jos tämä muksu päättää syntyä kuten esikoinen, niin sunnuntaina menee vedet. Hän oli aivan ihmeissään:) Jotenkin viikkojen lasku on mennyt kai pahasti pieleen tai hän on tuudittautunut siihen keskiviikkoiseen äitipoliin ja mahdolliseen käynnistykseen, jotta ei osaa edes ajatella vielä synnyttämään lähtöä.

Miten jaksoit Ras-Mam vielä itse värjätä hiukset? Mä värjäsin itse joskus 3kk sitten ja en ole kuvitellutkaan sen jälkeen pystyväni. Tosin mulla on tätä hiusta aikas paljon...

Alan olla tuskastunut kuumuuteen ja hermojeni palamiseen. Harmittaa, kun suutahdan esikoiselle pienimmästäkin. Hän raukka käy läpi 2-vuotiaan uhmaa ja minulla hermot kuin viulunkieli. Ois paljon helpompi, et mies ois isyyslomalla ja viettäisi aikaa hänen kanssaan. Eli haluan synnyttämään:)) Kuinkas ollakaan.

Pitäis alkaa siivoilemaan ja laittamaan illaksi evästä. Meille tulee pari vierasta grillailemaan ja saunomaan. Saunakin pitäisi vielä pestä. Tuttavapariskunta kävi vasta saunassa ja miehen hieneritys on jotain kammottavaa. Sauna haisee nyt kamalalle:( Saapi mies tosin mennä sinne huhkimaan.

t.mm ja rv 38+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat