Vierailija

On kaikki mukavuudet ja vielä kehdataan valittaa kuinka esim. äitiys on niin vaikeaa! Huh huh sentään! Teidät pitäisi laittaa kokeilemaan todellista elämää ja työntekoa niin ehkä loppuisi valitus!

Säälittää jo lapsennekin, minkälaisia valittajia heistä kasvaa! Kun ei kohta enää mikään kelpaa. Ihmeellistä että lapset ei muka voi esim. autossa matkustaa ilman ilmastointia!

Sivut

Kommentit (27)

tää just tätä tyypillistä " pukeutukaa säkkiin ja ripotelkaa päällenne tuhkaa" - ajattelua. mistään ei saisi tehdä yhtään nautinnollisempaa.

kärvistele sinä ihan niin paljon kun haluat, mutta anna muiden nauttia elämän pikku luksuksesta!

Siis, ei ilmastointia: hyvä äiti, ilmastointi: huono ja turhamainen äiti ;-)

Nooh, kun meilläkin musta auto ja kesäisin liikkeelle lähdettäessä sisälämpötila autossa näyttää +64 niin kyllä mä nyt väittäisin että lapsillekin on mukavampaa ja ajajalle turvallisempaa kun on se ilmastointi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja se on muuten PUPPUA, että ennen vanhaan kaikki oli vaikeampaa ja raskaampaa lasten hoidon osalta. Äidit olivat ennen vanhaan KOTONA. Vauvoja hoidettiin ainoastaan perustasolla. Niille ei puhuttu, niitä ei pidetty sylissä, niiden kanssa ei leikitty. lapsia ei viety muskareihin, ei leikkikerhoihin, ei jalkapallopeleihin. Lapset leikkivät omalla pihalla, jossa sísarukset ja kylän mummot vahti niiden perään.

Toki kyllä äiti pyykkäsi käsin, tiskasi , hoiti kodin ja lehmät, mutta oli silti kotona. Saunassa käytiin ehkä kerran viikkoon- nykyään kylvetään joka päivä.

Nykyään äideiltä vaaditaan uraa, koulutusta, täydellistä äitiyttä ja parisudetta. Lasten pitää saada harrastaa, niille pitää järjestää virikkeitä. Työt pitää hoitaa kodin ja lasten ohella. Paineet ovat valtavat.

Kuka kehtaa väittää, että joku helvetin ilmastointi on TURHA?

Minua hävettää ihmiset jotka ei kehtaa yhtään helpottaa omaa elämäänsä, aina pitää tehdä asiat mahdollisimman vaikeasti jotta voi sitten elvistellä sillä kuinka " sisukas" on ollut.

Eikä se tiskikone lapsia kasvata, eli ei se helpota äityttä yhtään. Korkeintaan vähentää kotitöitä, siinä kaikki.

ettei tiskaamisen takia tarvi mun olla sairaalassa saamassa antibiootteja suonensisäisesti parin kuukauden välein. Joo, ja hanskat ei auta asiaa tiskatessa.

" Kärsi kärsi kirkkaamman kruunun saat" ? Todellista elämää? :D

Kyllähän se valittaminen nyppii ajoittain minuakin (ei täällä, vaan irl), mutta en kyllä neuvo sen takia karaisemaan, vaan tekemään asian eteen jotakin.

Esimerkiksi Turkissa on busseja joissa on

* ilmastointi

* oma monitoriruutu edellisen penkin selkänojassa joista voi seurata ohjelmaa ja musiikkia useilta eri kanavilta, myös kaikenlaista tietoa matkasta ilmestyy ruuduille

* busseissa on automaattinen nopeussäädin joka estää kuljettajaa ajamasta ylinopeutta

* jokaisessa penkissä turvavyöt

* auton mahdollisista vioista ilmaantuu heti tieto kuljettajan tietokoneruudulle

* ulkoa bussiin tuleva ilma puhdistetaan automaattisesti

Eipä minusta kuulosta kovin turvattomalta!

nimimerkki mieluummin matkustan bussilla Turkissa kuin Suomessa

Vierailija:

Lainaus:

Bussissa matkustaminen lapsen kanssa on ihan yhtä turvatonta kuin että pitäisit lastasi jossain vanhassa 70-luvun autonrämässä etupenkillä ilman vöitä.

Minä maksan iloisesti velkani hyvästä ja turvallisesta autosta, jos sillä säästän perheeni hengen.

Tuo on jo naurettavaa! Ja Suomessa monella (ei tosin kaikilla) nämä mukavuudet ostetaan velkarahalla. Minä en sitä ymmärrä että velkaa pitää ottaa jotta saadaan se iso talo kun pienempikin riittäisi.

Mutta ei sitä tajua millaisen karhunpalveluksen lapselle tekee. Se on sitten ainaista valittamista kun ei joku suju lapsen mukaan.

Tälläkin hetkellä lapsia onneksi kasvatetaan vielä järjen kanssa suurimmassa osassa maailmaa eikä vain anneta kaikkia mukavuuksia. Kertoohan jo sekin jotain kun lapsia kuljetetaan vielä vanhoinakin rattaissa. Kaikki vain siksi että äiti pääsee vähemmällä.

varsinkin sillon kun jouduin ravaamaan sairaalassa 30km päässä ja talvella loppu raskaudesta!! jouduin " vaivaamaan" miehen sukulaisia jotta pääsee milloin missäkin kontrollissa käymään... aina oon pärjänny pyörällä, tosin senkin joku kehtas varastaa meijän pihalta...

ei oo enää sitäkään..astianpesukone löytyy ja ilman pärjäisin... ainoan ylellisyyden toivoisin tähän taloon olis kunnon pesutorni eli pesukone ja kuivausrumpu!!olis sähköä säästävää kun vois illalla/yöllä pestä pyykkiä.. mutta nekin sitten joskus!!!

Olen myös enemmän kuin tyytyväinen, että autossamme on ilmastointi. Mustaan autoon kun aurinko paahtaa koko voimallaan, niin en kyllä halua ajatella mitä se matkustaminen siellä pienen vauvan kanssa olisi.

Ikkunat auki ajaessa ajatus ei kovin kiehdo. Minulla on siitepölyallergia ja saatan saada vedosta helposti virtsatietulehduksen.

Ps. Astianpesukonekin löytyy.

Että ihan ois pakko samalla lailla olla aina vaan? Ei sais systeemit kehittyä? Oletko ap ajatellut että on sitä ennenkin osattu välillä valittaa työn raskautta ilman näitä nykyajan koneita. Vauvan kanssa toki voi matkustaa tulikuumassa autossa, en vaan ymmärrä miksi pitäisi.

Kyllä me kakarana oltais haluttu viileämpi auto jossa matkustaa pitempiä matkoja, ja kuinka me se tiedettiin kun ei ollut sillon vielä näitä ilmastointeja? Luuleeko ap että ennenvanhaan on vaan tyydytty asioihin eikä kapinoitu?

ja kaikki sujui hyvin, lapseni ei ole kertaakaan valittanut kuumuudesta vaikak viimeksikin Intiassa matkustettiin kuumassa bussissa toistakymmentä tuntia.

No naapurin mukavuusperheen poika tuli kerran meidän autoon ja jo alkoi valitus että kuinka on kuumaa jne.

Eiköhän se ole se lapsen turvallisuus ja etu pääasia eikä se, että lapsesi jaksaa istua tulikuumassa ruuhkapbussissa 20 tuntia jossain helvetin Intiassa?

Etelä-Euroopassa ja muualla lapsia kuljetetaan ihan missä sattuu. Ei ole turvaistuimia, ei mitään turvalaitteita. Olen asunut. mm Sri lankassa. Siellä lapsia (ja aikuisia) kuolee satoja päivittäin liikenteessä.

Kyllä mö mieluummin otan uuden auton, jossa on airbacit ja ilmstoinnit kun matkustan jollain vanhalla rohjakkeella lapseni kanssa. Ilmastointi on parempi ratkaisu siinäkin mielessä, ettei tarvitse helteellä pitää ikkunoita auki, joista taas vetää ja auton sisäilmaan leilailee kaikki mahdolliste ilmansaasteen ja pakokaasut.

Bussissa matkustaminen lapsen kanssa on ihan yhtä turvatonta kuin että pitäisit lastasi jossain vanhassa 70-luvun autonrämässä etupenkillä ilman vöitä.

Minä maksan iloisesti velkani hyvästä ja turvallisesta autosta, jos sillä säästän perheeni hengen.

Voi voi tyttö ressua, kun joutuu jossain maassa ompelemaan puseronsa neulan ja langan kanssa, kun toisen maan likka voi hurauttaa puseronsa ompelukoneella.

Kyllä se on helppoa lämmittää ruoka mikrossa, kuin uunissa.

Helppoa latoa pyykkinsä pesukoneeseen ja mahdollisesti myös kuivausrumpuun. Oih vitsi kun joku joutuu pesee nyrkkipyykkiä ja kuivaamaan farkkuja monta päivää.

Kyllä se elämä on niin helppoa ja vaikeeta. Jos siitä tekee ongelman.

Ja kyllä - olen paljon lomaillut maailman köyhimmässä valtioissa ja maaseudulla, jossa eletään todellakin köyhyysrajan alapuolella, eikä siellä ole jokaiselle lapselle edes kenkiä tai puhtaita vaatteita puhumattakaan ruoasta tai puhtaasta juomavedestä. Eikä heillä siellä ole käytössä edes nettiä.

JOstapa tulikin mieleen, miksi AP surffailet netissä? Eikö netti ole vähän liikaa? Kyllähän sitä aina voi lukea raamattua ja kirjoitella etanakirjeitä sulkakynällä?

On meitä ihmisiä sitten erilaisia. Jotkut pitävät itsestään selvyytenä imuria, toiset vetää herneet nenään jos jollain on ilmastoitu autoa. Ps minä en kallista aikaani kuluttaisi rikkiharjan kanssa siivoamisessa, en tiskaisi käsin, enkä pesisi nyrkkipyykkiä, niihin kuluu aivan liikaa aikaa. Aikaa jonka voi käyttää pareemminkin, vaikka lähtemällä perheen kanssa sukulaisia tapaamaan. Ajatella - jollain käy ihan siivoojakin hoitamassa ne lattiankuuraukset, tiskaukset ja pyykkäykset. Ai kamalaa, joku vie muksunsa hoitoonkin. Voi kamaluus, jollain on autokin käytössä - kyllä sitä nyt pitäis tehdä kuten ennen vanhaa, siitä vaan hevoset metsätielle ja kärry perään jossa körisyttää Inarista Turkkiin saakka.

Minä en kyllä ymmärrä miten bussissa matkustaminen on yhtä turvatonta kuin pienemmässä 70-luvun autossa etupenkillä. Niitä turvallisia autoja saa ilman ilmastointiakin. Esimerkiksi 1980-luvun Saab 900 on todettu paljon turvallisemmaksi kuin moni 2000-luvun auto.

Vierailija:

Lainaus:

Eiköhän se ole se lapsen turvallisuus ja etu pääasia eikä se, että lapsesi jaksaa istua tulikuumassa ruuhkapbussissa 20 tuntia jossain helvetin Intiassa?

Etelä-Euroopassa ja muualla lapsia kuljetetaan ihan missä sattuu. Ei ole turvaistuimia, ei mitään turvalaitteita. Olen asunut. mm Sri lankassa. Siellä lapsia (ja aikuisia) kuolee satoja päivittäin liikenteessä.

Kyllä mö mieluummin otan uuden auton, jossa on airbacit ja ilmstoinnit kun matkustan jollain vanhalla rohjakkeella lapseni kanssa. Ilmastointi on parempi ratkaisu siinäkin mielessä, ettei tarvitse helteellä pitää ikkunoita auki, joista taas vetää ja auton sisäilmaan leilailee kaikki mahdolliste ilmansaasteen ja pakokaasut.

Tiedät varmasti kun olet niissä maailman köyhimmissä maissa matkustellut että niissäkin maissa on netti. Jopa pakolaisleireillä on internet asukkaiden käytössä.

stella80:

Lainaus:

Voi voi tyttö ressua, kun joutuu jossain maassa ompelemaan puseronsa neulan ja langan kanssa, kun toisen maan likka voi hurauttaa puseronsa ompelukoneella.

Kyllä se on helppoa lämmittää ruoka mikrossa, kuin uunissa.

Helppoa latoa pyykkinsä pesukoneeseen ja mahdollisesti myös kuivausrumpuun. Oih vitsi kun joku joutuu pesee nyrkkipyykkiä ja kuivaamaan farkkuja monta päivää.

Kyllä se elämä on niin helppoa ja vaikeeta. Jos siitä tekee ongelman.

Ja kyllä - olen paljon lomaillut maailman köyhimmässä valtioissa ja maaseudulla, jossa eletään todellakin köyhyysrajan alapuolella, eikä siellä ole jokaiselle lapselle edes kenkiä tai puhtaita vaatteita puhumattakaan ruoasta tai puhtaasta juomavedestä. Eikä heillä siellä ole käytössä edes nettiä.

JOstapa tulikin mieleen, miksi AP surffailet netissä? Eikö netti ole vähän liikaa? Kyllähän sitä aina voi lukea raamattua ja kirjoitella etanakirjeitä sulkakynällä?

On meitä ihmisiä sitten erilaisia. Jotkut pitävät itsestään selvyytenä imuria, toiset vetää herneet nenään jos jollain on ilmastoitu autoa. Ps minä en kallista aikaani kuluttaisi rikkiharjan kanssa siivoamisessa, en tiskaisi käsin, enkä pesisi nyrkkipyykkiä, niihin kuluu aivan liikaa aikaa. Aikaa jonka voi käyttää pareemminkin, vaikka lähtemällä perheen kanssa sukulaisia tapaamaan. Ajatella - jollain käy ihan siivoojakin hoitamassa ne lattiankuuraukset, tiskaukset ja pyykkäykset. Ai kamalaa, joku vie muksunsa hoitoonkin. Voi kamaluus, jollain on autokin käytössä - kyllä sitä nyt pitäis tehdä kuten ennen vanhaa, siitä vaan hevoset metsätielle ja kärry perään jossa körisyttää Inarista Turkkiin saakka.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat