Vierailija

Teettekö tosiaan 12 tunnin päiviä ja ootte 12 tuntia syömättä työvuoron aikana? Olin perjantai-iltana syömässä ravintolassa ja tarjoilija "valitti" et kymmenen tuntia takana ja syömättä ja kaks tuntia vielä eessä.

Kommentit (5)

Esim pikkujoulu aikaan ravintola voi olla koko päivän täysi....ja painat koko päivän tukka putkella menemään...vaikka pomo aina sanookin että syödä pitää...ei välttämättä huomaa kiireessä nälkäänsä ja ei malttas mennä ku hommat kesken ja työvoimapulassa ei kehtaa jättää kavereita pulaan...

jossa 1+1 miehitys niin eihän siinä voi mihinkään mennä syömään jos salissa asiakkaita. Sitä se on pienessä paikassa. Koko ajan pitää olla passissa salin puolella. Kokki voikin istahtaa jos ei kukaan ole tilannut. Itselläni sikäli ihanne tilanne että onnistuin samaan kokousemänän paikan työaika 7.30-15.00 ja varmasti kerkeää/saa pitää tauot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse olen kausityöntekijänä perheyrityksessä missä ravintola- ja majoituspalveluja, sekä yksityistilaisuuksia siinä sivussa. Muutama työntekijä ja saattaa olla samanaikaisesti 150 henkilön juhlat salissa, sekä lounastajia käydä kymmenittäin syömässä. Ei siinä kerkiä istumaan ja syömään, lennossa nappaa jotain huikopalaa, illan päätteeksi sitten syömme kunnolla.

Meillä kyllä kohdellaan hienosti työntekijöitä, aina kehotetaan syömään (saamme ilmaisen ruoan, usein myös esim. lasin viiniä illan päätteeksi),

mutta kaikilta odotetaan 100% työpanosta sen kiireenkin edessä. Aika pian loppuu työt jos rupeaa "lakisääteisiään" penäämään.

Yleistähän tämä on ravintola-alalla, mutta teidän tarjoilijan ei toki kuuluisi tuollaisia asiakkaille jutella, ellei sitten ole ollut teidän tuttunne?

joissa ei ole järjestetty edes mahdollisuutta ruokailutaukoon. Eli ei ole ketään joka tulisi tuuraamaan siksi aikaa että pääsisit syömään. (= kurjia pomoja kun ei oteta tällaista huomioon tai tulisivat itse siksi aikaa)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat