Vierailija

Minä voin omasta puolestani sanoa, että ainakin yritän. Tällä tarkoitan siis sitä, että YRITÄN olla epäitsekäs, olla puhumatta pahaa muista, olla kadehtimatta, olla olematta ahne, ottaa muita huomioon, olla uskollinen, jne...

Välillä menee penkin alle, mutta yritän parantaa.

Tämmöisiä mietin vaan, kun nykyään tuntuu, että ihmisten päällimmäinen elämänfilosofia tuntuu olevan vain sen oman edun ajaminen, oma paremmuus muihin nähden ja sen korostaminen kaikin tavoin.

Tuntuu, että aina kun tutustuu johonkin ihmiseen paremmin, sieltä löytyy näitä piirteitä liian kanssa. Ei nyt kaikista tietenkään, minulla on ihania ystäviä, joiden ei tarvitse kaiken aikaa häikäistä minua lapsilla/taloilla/autoilla, enkä tunne tarvetta tehdä heille niin.

Mutta yleisesti ottaen, arvot eivät taida olla enää muodissa.

Valitettavasti.

Kommentit (3)

En osaa ajatella niin, että yrittäisin olla hyvä ihminen, tulee fiilis että haluaisin kulkea sädekehä pääni päällä.

Mutta siis, yritän olla puhumatta pahaa toisista, yritän olla epäitsekkäämpi jne.

Mutta niin, etten itse kärsi siitä. Esim. en vie epäitsekkyyttä äärimmäisyyksiin tms.

Olen hyvä ystävilleni ja tuttavilleni, sukulaisille ja ventovieraille ihmisille. Tällä viikolla istuin rautatieasemalla odottaen ystäväni junaa saapuvaksi. Ystäväni oli myöhässä, seuraani liittyi pari laitapuolen kulkijaa. Rupateltiin siinä 1,5 tuntia. Ilmeisesti olen sen verran ystävällisen oloinen, että minua voi lähestyä. Oli todella kiva juttutuokio ja sain vähän uutta näkökulmaa elämään.

Tykkään tehdä pieniä kivoja juttuja rakkailleni, esim. lähettää kortteja (koska oikeaa postia on niin kiva saada) tai vaikka yllättää jollakin ihanalla aamiaisella tai vaikka laittaa jokin miellyttävä tekstari kesken työpäivän osoittamaan, että ajattelen tätä henkilöä.

Yritän kantaa korteni kekoon ympäristöasioissa; valitsen reilua kauppaa, luomua, kotimaista, pienen yrityksen tuotetta... Kierrätän, käyn kirppareilla, käytän paljon kirjastoa yms. Meillä ei ole autoa, eikä pesukonetta.

En ole koskaan pettänyt suhteessa ollessani. Enkä ole yrittänyt varattuja pokailla. Tee toisille kuten tahtoisit itsellesi tehtävän. Tätä yritän noudattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat