Seuraa 

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI Alessandra

OMA & MIEHEN IKÄ 30/33

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Vammala

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI iida-linnea

OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008

TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

NIMIMERKKI: Larsku85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Laventeli

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32

ASUINPAIKKA: Renko

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005

TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

Sivut

Kommentit (50)

Mitenkähän pesukarhun käännökset on menneet, tulin tänne vaklailemaan, että onko mitään uutta tapahtunut.

Pikku-millille onnittelut raskaudesta A saa sitten kaverin jee-jee, hassua kun mä olin viimeksi näillä viikoilla suurinpiirtein tampereen treffeillä ja teidän ukko oli jo iiiiiiisooooo miäs ja nyt mä oon sua "edellä"

mitenköhän meidän ratkeamispisteessä oleville kuuluu, virtuaali tsempit laitan jos olette jo laitoksella !

tänne ei mitään uutta, sitä samaa vanhaa vaan !!!

aa ae ja sohvi 22+5

Hui, katsoin kalenterista vanhoja merkintöjä, ja ilman sitä km:ää mulla olisi tänään 37 viikkoa täynnä! Olisinpa jo pitkällä..! No, kuten viimeksi sanoin, ihan hyvä näin. En tiedä kuinka ikävää on sitten "vanhaa laskentaa" 38+6, eli Noelin syntymäviikoilla. Sen näkee sitten. Tällä hetkellä on kivaa olla tässä suhteellisen helpossa keskiraskaudessa.

Yllättävää on se, että maha on jo vähän pullahtanut. Noelia odottaessa päästiin kakkosella alkaviin viikkoihin, ennen kuin "jäin kiinni" mahan perusteella. Nyt alkaa jo näkyä päälle päin, mikäli vaatteet ovat istuvat. Toki saan väljillä paidoilla vielä piilotettua masun. Saa nähdä tuleeko taas sellainen nopea megapullahtaminen, niinkuin viimeksi. Rv20 oli vielä hyvin pieni maha, rv25 mennessä maha oli jo tosi pyöreä ja iso. Nahka repesi sitten kasvuvauhdin mukaisesti, eivätkä selkälihaksetkaan oikein pysyneet muutoksessa mukana... Nyt voisi tulla vähän tasaisemmin tuo kumpu :)

Pari kertaa olen tuntenut jo selviä potkujakin, vaikka istukka on edessä! Pikku liikkeitä tunsin jo rv14, mutta tosiaan nyt v16+ olen tuntenut ihan kunnon potkujakin. Hauskaa :)

Kandi, huomenna 17 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Taas tulee vaan omanapaista tekstiä. Nyt vaan pyörii tää elämä aikalailla ton navan ympärillä :) . Oltiin siis tänään synnärillä ultrassa. Pää löytyi tosta navan korkeudelta ja Kirppu on jossain pakaratarjonnassa eli perätilassa :( .Ensin ultrasi kätilö ja sitten menin käyrille aika pitkäksikin aikaa. Sitten lääkärikin tuli vielä ultraamaan. Lääkäri oli sitä mieltä, että käännöstä voidaan yrittää. Kätilön mielestä vauvan asento on aika huono käännöstä ajatellen. Kirppu on tuolla siis samoin päin, kun minä. Elikkä kasvot menosuuntaan ja pää ihan ylhäällä hän nököttää. Eli huomenna aamupäivällä toivotaan, että kirppu olis yhteistyökykyinen ja haluaisi kääntyä. Mä sain itse päättää haluanko käännökseen, kun siinä on pienet riskinsä. Istukan sijanti takaseinässä kumminkin lääkärin mukaan pienentää riskiä, joten ajattelin, että yritetään nyt.

Kätilö sai painoarvioksi tällä hetkellä 2360g ja lääkäri 2700g. Kätilön mukaan Kirppu olis siis laskettuna päivänä n.3000g ja lääkärin mukaan n.3500g. Saa nähä, onko kumpikaan oikeessa ;) .

Nyt täytyy mennä nukkumaan, jotta jaksaa huomenna. Toivottavasti saan nukuttua, kun niin jännittää.

Pikku-millille vielä erittäin paljon onnea plussasta! Tervetuloa tänne puolelle :) .

pesukarhu rv 35+6

Siippa norkoili (tai kai se oikeastikin teki jotain hyödyllistä) puoli seiskaan, joten nyt se saa ansatitusti paimentaa tyttöä ja mä saan surffata :) Riekuttiin Hilun kanssa päivemmällä, jolloin tyttö veti suoraan seisaltaan mun naaman päälle takaraivo edelle. Onneksi tytölle ei käynyt mitään (ei edes itkenyt), mutta multa rupesi tulemaan verta nokasta solkenaan ja huuli halkesi. Onneksi pahimmat jälet tuli tuonne suun sisäpuolelle, joten en viittinyt mennä tikattavaksikaan. Onpahan toispuoleisesti ainakin kunnon pusuhuuli :D Vaarallistä tämä kotiäidin elämä ;)

Viime viikolla kävin tutkiskelemassa vaunuja, mutta enpä mä vieläkään saanut päätöstä tehtyä. Ainoa mitä' on nyt selvinnyt, on että meillä vaunujen leveys voi olla max77cm, muuten eivät mahdu varastoon sisälle... Eli lienee ainoat vaihtoehdot meille on Brion Double Wavet ja Emmaljungan city crossit... Tosin toisaalta mäkin otan tämän vaunuprojektiun ihan liian vakavasti, enhän mä niitä periaatteessa tartte kun kolmen kuukauden päästä (jos vauvaa saa kulettaa ulos vasta 2vko iässä)!! Turvakaukaloitakin olen katellut (meillä Hilulla oli siskoltani kaukalo lainassa, mutta sinnekin on tulossa vauva) ja pääsyin autoliiton sivuilla pällisteltyäni Gracon kaukaloon. Suurta edistystä. Toisaalta tekisi mieli käydä jo sellainen hakemassa, mutta eipä sitäkään ole mitään järkeä jemmailla nurkkiin...

Ja nimiasioita oltiin mietitty (ne on kivoja), Mä haluaisin jatkaa meillä tätä "luontoteemaa". Marja olisi kiva nimi, mutta sitten kyllä olisi noita marjoja meidän perheessä liikaa . Mun suosikki on tällä hetkellä Kaisla, mutta miehestä se oli liian vetinen nimi tms. Ja toinen vaihtoehto Lilja. Toisaalta mua ärsyttää tuo meidän sukunimi (tai miehen, mulla oli alkujaan ihan jees nimi, mitä menin vaihtamaan), tollanen perusjuntti suomalainen nimi ä- ja r-kirjaimineen. Tuntuu, että sen kanssa on ihan turha keksiä mitään nättiä nimeä, kun sukunimi rumentaa sen kuitenkin!

MAMMIKSElla(kin) näyttää toiveikkaalta tuon isovanhempien hoidon suhteen :) Ja Carenan tuplista. Piti käydä niitäkin tyrkkimässä kun ovat niin ihania väriltään ja varsinkin hinta on aika paljon mukavamman kuuloinen kuin joissain Emmaljungissa... Itse koin niissä negatiivisena sen, ettei työntöaisen korkeutta voi säätää ja samoiten niissähän ei ole jousitusta (mutta kuten myyjäkin sanoi, jossainhan halvemman hinnan pitää näkyä..). Tosin tietenkin liekkö sitä tulee minkäänlaisten kaksostenhyökkäysvaunujen kanssa mentyä polkuja pitkin, kuten nyt välillä tulee yksösvaunun kanssa... Renkaat oli kyllä hyvän kokoiset ja kovasti nuo kääntyvät pyörät tuntui näppäriltä (mulla on jossain takaraivossa sellainen luulo, että kahden lapsen kanssa muuttuisin tuollaiseksi kahviloissa pyöriväksi äidiksi, mitä en nyt yhden kanssa ole ;D )

LARSKUlla tuli viikot täyteen! Kovasti nyt niitä suppareita! Kuten myös Q:lle!

VIIPEROlle tuli äitiyspakkaus! Vitsi kun itteä vähän harmittaa kun ei tullut sitä otettua. Olis ollut niin ihana niitä vaatteita hypistellä!

MIAMIK mietti tuota painoa. Ite leksailin myös ihan kiitettävään tahtiin, mutta oli se vaan kumma että paino vaan nousi ja nousi silti! Mä kyllä haluan olla siinä luulossa, että kilot lähtee toisen kanssa siinä missä ensimmäisenkin ;)

PESUKARHUlle kiitos muuten tuosta sänkyvinkistä, oli pakko käydä itekin tiiraamassa ja taitaa meillekin tulla moinen sänky. Tosin vasta joskus puolen vuoden jälkeen...

MÖRÖTTIMEllä oli ollut hyviä neuvolakuulumisa! Vauvakutsuja mietit. Varmasti olisi mukava juttu. Me järjestettiin eräänlaiset kemut alkuvuodesta yhdelle silloin raskaana olevalle kaverille. Me tosin puskettiin ittemme ihan vaan kaverin kotiin (kaverin mies oli organisoinut niin, että vaimo oli silloin paikalla) sapuskakasan ja vauvalahjojen kanssa.

AINOAURORAlle oli tulleet helpottavat tulokset! Eiköhän teillä raskauden osalta riitä stressailut tähän :)

Pakko kai se on mennä alakertaan jeesimään, Hilu rytkyttää porttia ja siippa on ihan hädissään :D

Coltsfoot ja mukelo 30+1

Ajattelin tulla kirjoittelemaan kuulumisia vasta huomenissa, mutta pakko oli tulla kuitenkin Pesukarhua tsemppaamaan. Rohkein mielin vain käännösyritykseen, mulla on ainakin tosi hyvä kokemus siitä. Vauvaa seurataan siellä tosi tarkasti, joten eiköhän ne mahdolliset riskit ole aika pienet. Tsemppiä, pidän peukkuja että Kirppu suostuisi yhteistyöhön!

Pikku-millille hurjasti onnea plussasta! :)

Larskulle jaksamisia viimeisiin päiviin, enää ei voi mennä kovin kauan :)

Palaan huomenna kertomaan omat lääkärineuvolakuulumiset, nyt ei jaksa ajatella muuta kuin nukkumaan pääsyä.

Viipero rv 26+6

Taas lounastauolla ehdin naputella viestiä.. :)

Mites Q sun maksa-arvojen laita on?

IIDA-LINNEA - toivottavasti nähtäis tässä jossain vaiheessa, olisi kiva nähdä teidän tyttöstäkin kuinka kovasti onkaan kasvanut viime näkemästä! :) Miten teillä meni kyläilyt - tyttösen nukkumista & sun ruokailuja vähän jänskäilit etukäteen?

AA - onneksi sun mies piikittää tosiaan jos et itse pysty. Niin mielläkin varmaan kävisi.. Mun pitää aina katsoa muualle kun käyn verikokeessa tms. Mites muuten teidän särkkiksen reissu meni?

KESIS - mun täytyy joskus päästä testaan teidän Jule Twinejä, vaikutti nekin aika päteville! :)

NAPEROn perheelläkin on koti menossa myyntiin, lycka till, toivottavasti menee hyvin ja hyvään hintaan kaupaksi. Meilläkin se rumba alkaa kohtapuoleen.. :) Toivottavasti sulla helpottaisi nyt se päänsärky ja paineet vähän laskisivat, tiedän tuon tunteen..

COLTSFOOTIN äiti miettii eläkettä ja lapsenlapsien hoitoa! Ihanaa! :) Itsekin elän siinä toivossa että sitten joskus kun töihin palaan, mummo & pappa (molemmat sitten eläkkeellä) jaksaisivat hoitaa vaikka osan ajasta tms. Äitini taitaa jäädä eläkkeelle samaan aikaan kun minä äitiyslomalle ja jos otetaan Oona kotiin perhepäivähoidosta niin saan heiltä varmasti apuja molempien hoitoon. :) kävittekös katsomassa/ostamassa ne tuplat? Hienoa että Hillalla on unet maistuneet omassa huoneessa! :)))

MIAMIK - mullakin on masu pullahtanut esiin, aamupäivästä tosin on aika piilossa mutta illalla se jo näyttää pelottavan isolle! :) Vielä en ole vaihtanut äippävaatteisiin, mutta varmaan tulee kohta sekin eteen. Jumpassa jo masu näkyy, tosin näyttää kyllä vähän oudon muotoiselle kun siinä "vauvamahan" päällä on joku "toinen maha".. ;)

Nimistä - ainakin PESUKARHUSTA on hauska keksiä nimiä.. Meillä on pojalle kyllä tarjolla 2 nimeä (Otto - tällä hetkellä "voittava" nimi / Onni - josta mies ei tykkää), mutta tytölle ei yhtään.. Tai itse kyllä tykkään nimestä Olivia ja sehän olisi Oonalle ihan sopiva kaveri. Keksipäs meille pari ehdotusta! Ja toki muutkin saa ehdottaa.. :)

Rattaista vielä - kovasti olen pohdiskellut että tarvitaanko me oikeasti niitä tuplia, mutta ehkä me kuitenkin ne hankitaan, mutta vasta mahdollisimman "myöhään". Oona kun oli pieni vauva, käytiin aina kävelyllä ja neiti nukkui kuin tukki, mutta nyt kun hänen unensa on jo vähän lyhyempiä, voi olla että jää lenkit tekemättä.. Talvihan tosiaan on tammi-helmikuussa, joten täytyy tuplissa olla kunnon renkaat vaikka ei mihinkään "vaikeaan maastoon" niillä varmasti mennäkään ja lumen määrä pääkaupunkiseudulla on tunnetusti surkea. Niissä Carenan Double Swingeissä näytti olevan ihan kunnon renkaat ja kun hintakin on vaan 299-349eur, niin ehkä me niihin päädytään, ellen ihastu niihin Emman Jule Twineihin.. ;) Ja totta, olen kuullut aika monelta vähän negatiivisia kommentteja Carenan vaunuista yleensä.. En missään nimessä suostu kyllä yli tuon 350eur laittamaan rahaa moisiin kun on ennestäänkin Gracon matkarattaat, Brion Kombit + Racet.. Muutenkin on jo liikaa. ;) mutta totta, tarpeita on monenlaisia, joten täytyy kyllä olla todella tyytyväinen että nykyään on niin valtavasti erilaisia mahdollisuuksia näiden lasten vempaimien suhteen.

Vähän vielä omaa napaa. Aikaisemmin kun valittelin että ottavat mut neuvolaan vasta toisen ultran jälkeen eli syyskuussa. Soitin sinne viime vkolla ja nyt on sitten edessä toinen pissanäyte (edellisessä oli jotain "pientä häikkää") ja menen neuvolaan 19.8. eli n. 3 vkon päästä. Mua on kiusannut jo pari viikkoa kova päänsärky. :( Verenpaineet on kyllä pysyneet hyvänä ja hb oli 2vkoa sitten 131. Ruoka on alkanut maistumaan jo paremmin mutta silti paino ei vaan nouse (siis kai tuosta pitäisi olla ihan suht tyytyväinen) vaan on pudonnut vähän yli 5kg juhannukselta. Hillitön himo on iskenyt karjalanpiirakkaan + munavoihin sekä kirsikkatomaatteihin.. ;) hihi!

Jep, nyt taas työn touhuun. Mukavaa ja aurinkoista (ei liian helteistä) viikkoa kaikille!

LARSKUlle & Qlle paljon suppareita!!!

Mammis + O 14+0 (Oona isin kanssa kotona)

Omaaki napaa vähän.. Ei aamulla taas päässy jatkaan!!

Siivosin pihaa perjantaina ja eilen siivosin sisällä! Pesin mattoja ja sellasen rintalan suunnitteleman torkkupeiton jossa on karva toisella puolen ja toisel puolen pellava.. märkänä painoi aika älypaljon! I(imas tytön punkallisen vettä) ite nostelin pöllö..

no kuitenkin iski sit nyt se tuttu selkäkipu!! Iskias (vai miten se nyt kirjoitetaan) vaivaa nyt sit täälä.. Hyvä jos käveleen pääsin eilen illalla! Nyt hiukan parempi.. mut tuskaa teettää kävellä portaita tyttö sylis jne.. loppuu toi neidin raahaaminen sit multa!

Sillon tällön on alkanu supistuksiakin tuleen.. ei kipeitä mut sellasia et ei kivaltakaan tunnu! Ainolta kun harkka suppareissa ei ollut mitään tunnetta.. maha vaan kovettu!

Painoa olen yrittänyt pitää aisoissa.. viimeks kun tuli 18kg! Jos nyt ei ihan niin paljoa.. Sokereita olen välttänyt! Mehän ennen raskautta kokeitiin sitä vähähiilaritonta diettiä.. (tippu 13kg.) sitä olen nyt pikkusen noudattanut!

Tuosta sf-mitasta.. Millon se otetaan ekan kerran?? Ku mulla vielä ei ole otettu ja viimeks ku alettiin mitata ihan alussa jo!? Kait se vaihtelee..

Tuplista.. Meille on tulossa joko briot tai emmaljungat! Vielä taistelen itseni kanssa kummat otetaan.. Eroja kun ei kovin paljoa ole! Renkaat ja työntösuunnan vaihto tässä mietityttää! Briossa on täytettävät ilmakumirenkaat ja Emmaljungissa puhkeamattomat tublesit! Briossa heittoaisa mut Emmaljungassa koko koppa täytyy kääntää! Molemmissa toinen tökkää.. Haluaisin tubles renkaat ja heittoaisan :D Emmaljungan jossain mallissa tais olla noi molemmat,mut en tiedä saako sitä uutena.. Ehkä sit käytettynä jos kohalle osuu! Jos tulis kevät vauva niin miettisin muita vaihtoehtoja.. nyt täytyy pieni saada hyvin suojaan tuulelta ja tuiskulta jos niitä sattuu talvella tulemaan! Talvihan taitaa taas alkaa vasta Joulukuussa!!

Seuraava neuvola meillä on 14pv. mun tarkastus ja Ainon 2v. Neuvola samalla käynnillä! Mun vauva täyttää jo 2v. Minne tää aika menee?!!

Nyt meillä pitäis olla uusi vakituinen neuvolatäti.. Alkuun oli tosi mukava täti mut se ei saanut sitä vakituista paikkaa ku oli avoinna! Nyt sit tulee uusi ihminen taas.. viimeks ku oli loman sijainen joka ei oikein meinannut saada sykettä kuuluun ;) Mielenkiinnolla odotellaan minkälainen ihminen on vastassa!

Tosiaan ja kelan todistuksen saan nyt seuraavalla käynnillä.. pääsee taas kelan kanssa taistoon!! Viimen ku vähä tökki..Tuli päätökset laskettuna päivänä ja rahat myöhässä! No ainaki pakkaus sieltä tulee aika nopsaan..

Mitä olen käynyt pakkauksen kuvia kurkkimassa niin tykkään tästä uudesta ehkä vähän enempi, mut ei 2006 ollut ollenkaan huono.. jos ois poika tullut! Tää uus sopii mun mielestä molemmille! Varmaan tulee Ainon pakkauksen vaatteitakin enempi nyt käytettyä jos sieltä tosiaan poika on tulossa!

Eilen kun vein Ainon brion pony rattaat varastoon (ei voi sietää noita rattaita.. alkaa heti huutaan kurkkusuorana että tahtoo pois!!) niin samalla toin pikkuvaate laatikon jo sisälle! Voi että ne olikin pieniä ja ihania.. Pakkauksen laatikollinen on vielä varastossa mut kun oli alimmaisena tietty nii en alkanut sitä sieltä kaiveleen.. Miehen hommia näillä selkäkivuilla!!

Hetki sitten tultiin kaverilta kylästä.. Neiti simahti samantien onneks! Saan hetken tässä olla vaan ja syödä rauhassa.. Mies on töissä kuuteen! Saisin kaverita pinniksen mut olen niin turhamainen etten sitä ota.. väärä väri/lyhennetty eikä saa laitaa laskettua! Meillähän ainolla oli vain 90cm pitkä pinnis kun tehtiin se nalle puh soppi sinne meidän vaatehuoneeseen ja nyt muutos laitettiin sänky meneen kierrätykseen kun ajateltiin hommata ihan 120cm pitkä sänky tällä erää!! Ja tarttee sitä kenties vielä tulevaisuudessaki kuitenki.. ei jää lapsiluku kahteen jos vaan kaikki hyvin menee!

Saadaan sieltä kaikkea muuta tarpeellista ja tarpetonta myös.. niillä on lapsiluku täys niin luopuvat!

Nyt taidan kuitenki lähtee sinne varastoon vähä tonkiin.. ei malta olla!!

Palaillaan!

Niamey rv 21+4 ja Nukuva Aino neiti 190806!

Ihan ekaksi tosi, tosi paljon onnea Q:lle perheineen! =) Ihanaa vauva-arkea teille.

Pikku-Millille ja Leenikselle sydämelliset onnittelut masuasukeista! Kivaa saada Leenis takaisin linjoille. =)

Pesukarhu, mulla ei ole kokemusta kuin käynnistetystä synnytyksestä, mutta rohkaisen sua menemään Naistenklinikalle kuvaukseen ja keskusteluun. Ota kaikki mahdollinen informaatio vastaan ja vasta sen jälkeen tehkää päätös. Ei kannata ajatella, että veisit turhaan heidän aikaan vaikka sektioon päätyisittekin. Vaikea on tehdä päätöstä ilman kunnollista ohjantaa ja tutkimuksia.

Miehen kesäloman viimeinen päivä on tänään, joten siirrympä perheen kanssa lounastamaan. Tyttönen saa mennä sen jälkeen unille. Omassa masussa liikkeitä tuntuu erityisesti ilta-aikaan ja on ihanaa ajatella, että reilun viikon päästä nähdään rakenneultrassa "klasun" kasvu ja kuulumiset. =)

Voikaa hyvin kaikki!

T: iida-linnea, "klasu" 19+0 ja tyttönen 1v 2,5 kk

potrasta pikkuprinssistä! Mun piti oikein monta kertaa tavata tuota painoa ja mietin alkaako se oikeesti nelosella vai onko tullut joku virhe ;)

Pesukarhu pohtii perätilasynnytystä, alakautta vai sektio. Minulla ei ole kummastakaan itsellä kokemusta, mutta yksi kaverini on synnyttänyt perätilassa olleen tytön alakautta ja kaikki meni tosi hyvin hällä. En nyt muista juurikaan mitään siitä perätilasynnytyksestä muutakuin että eikös siinä aina automaattisesti leikata väliliha ja imukuppi on myös usein käytössä? Mene ihmeessä kuvauttamaan se lantio ja jos teidän neitiä suhkot pieneksikin sanotaan, niin perätilasynnytys voisi onnistuakin hyvin. Eikä siitä käynnistä mitään haittaa kyllä ole, tulette ehkä vain viisaammaksi ;) Jos sen jälkeen tulette kuitenkin päättämään että menette sektioon niin eihän siinä sitten mitään, sinne vaan :) Kaikki tuttuni, jotka ovat sektiossa olleet, ovat toipuneet tosi hyvin ja nopeasti. Muistaakseni kävelylenkeillä saisi käydä jo aika pian, kun haava on parantunut ja jälkitarkastuksen jälkeen kokeilla jo muitakin lajeja?

Eipä tässä taas muuta. Lähden valmistautumaan Ideapark-reissuun. Jos vaikka löytyisi jo mammahousut. Jos siis syysmallisto olisi jo tullut. En kyllä tarvitse vielä mammahousuja kun kaikki normit housut menee vielä, mutta mun työt alkaa huomenna niin sitten ei taas tiedä koska pääsee ostoksille... Annoin eilen siskolle mun kaikki mammavaatteet, kun ne oli ihan järkyttävän isoja :D Housut varsinkin.

Ai niin, ja neuvolassa oli tiistaina kaikki hyvin. Vauvan sydän pompotteli 140 kertaa minuutissa :) Sain myös varattua jo rakenneultraan ajan ja se on 29.8 rv 19+2. Terkkani puhui koko ajan että synnytyslääkäri ultraa mut ja katsoo sen istukan sijainnin, mutta aikaa varatessa sanottiinkin että kätilö ultraa. Toivottavasti hän osaa sanoa onnko istukka vielä kohdunsuulla tai toivottavasti hän on niin ammattitaitoinen, että jos ei osaa sanoa istukasta niin ohjaa mut lääkärille ultrattavaksi :)

MiaMik rv 15+4 ja Iitukka 1v10kk isin kanssa pihalla

Kylläpä tosiaan potra poika, ja miten vaivattomasti tuli maailmaan kuitenkin :)

Larskulle voimia viime metreille!! Ja suppareita että pian alkaisi jotain tapahtua.

Niitä omia neuvolakuulumisia piti vielä laittaa.. Eli lääkärineuvolassa kävin ke:na rv 26+6. Eipä siellä sen ihmeempiä, kaikki oli ihan ok. Hiivaan sain taas lääkityksen.

Sf mitaksi lääkäri sai vain 22, mikä on hieman alakäyrän yläpuolella. Vertasin esikoisen neuvolakorttiin, ja silloin rv 26+2 tuo mitta oli 24. Ihme että näin päin, koska nyt maha tuntuu kyllä paljon suuremmalta kuin silloin.. Tosin voihan se olla vähän mittaajastakin kiinni. Tämä lääkäri oli myös sijainen, kokenut lääkäri kyllä mutta ei käsittääkseni tavallisesti tee äitiysneuvolaa. Tarjontaa tunnustellessaankin sanoi, että viistossa on, ja taitaa pää olla alempana.. Siis taitaa? Itse en kyllä varmaksi osaa sanoa miten päin siellä taas on, lähinnä kyljissä tuntuu liikkeet.

Kohdunsuu oli pehmentynyt, mutta kiinni ja 3cm mittainen.

Painoa oli tullut jo toistamiseen yli 600g/viikko... Nyt jo 9kg tullut painoa, ääk!

Maistuu tuo makea vähän turhankin hyvin.. Kyllä tässä varmasti ainakin 15kiloon päästään, jos ei enemmänkin. Turvotusta ei ole yhtään mielestäni, joten syömisestä tuo kaikki johtuu.

Jahas, mies kutsuu leffaa katsomaan. Aleksikin nukahti kerrankin jo hyvissä ajoin!

Viipero rv 27+1 ja pojat

Ihanaa kun on vähän viileämpää, mutta silti aurinkoista ja lämpöistä! Tänään tulee mun ystäväni käymään 11kk vanhan poikansa kanssa meillä, viimeksi kävivät Eetun synttäreillä, mutta aina kun on pitänyt nähä, niin jompikumpi pojista on ollut kipeänä, mutta nyt näyttää hyvälle! Ja illalla ollaan menossa Eetun kummin mökille uimaan ja saunomaan, kivaa! Huomenna olisikin sitten vuorossa Puuhamaa, onneksi on tuossa puolen tunnin ajomatkan päässä. Ja ensi viikolla pitäs viel käydä Naantalin Muumimaailmassa, kun Eetu on niin Muumien perään. Ja sitten loput päivät vietetäänkin "rattoisasti" kotona kunnostaen taloa, joka _menee_ myyntiin ensi viikon perjantaina, tai siis sillon tehään paperit kiinteistövälittäjän kanssa... Jännittää!

Maanantaina käytiin Parolassa kattomassa yhtä ihanaa omakotitaloa, johon meillä varmaan olisi varaa, jos saadaan tästä niinkuin ollaan mietitty, mutta taitaa se(kin) mennä ennen kuin tää on myyty, byää... Yksi ihana rivarikolmio (kaksitasoinen) jota käytiin kattomassa, ja ois ollut meille tosi hyvä, on nyt myyty... Mutta eiköhän tässä tule vielä joku meille tarkoitettu "helmi" myyntiin hyvällä hinnalla...

Maanantaina oli neuvola, jossa kaikki hyvin, syke tosin oli 101!!! Mutta paineet olivat laskeneet. Sf-mittakin otettiin ekaa kertaa, ja oli 19,5cm, 1½cm enemmän kuin Eetusta aikoinaan... Pissakin oli puhdas. Vauvan syke oli 150, joten sen perusteella taitaa poika olla tulossa, Eetulla oli aina 140-160. Ja seuraava neuvola on 26.8, jollon lääkärikin, ja sitä ennen pitäs käydä sokerirasituksessa, YÖK!!!

Nimistä oli ollut puhetta, mä tein tuossa ekan listani miehelle ja tyttöjen nimiä löyty paaaaljon enemmän kuin poikien, muttei ollut yhtäkään sellaista mikä olis HETI napannut, niinkuin Eetu aikoinaan... Mutta onhan tässä aikaa vielä... Ja toinen oleellinen asia mikä puuttuu vauvalta, niin kummit, meillä ei vaan oo mitään havaintoo kenestä tuli hyvät kummit.

Mutta toisten lapsille en kyllä osaa keksiä nimiä, mutta hienoilta kuulostivat kaikki.

Mammis kärsii päänsärystä, mulla oli kanssa sitä, nyt on ollut viikon verran parempi olo, kunnes maanantaina iski ihan hirvee olo, oksetti, mahaan sattu, pyörrytti yms. Joten maanantai meni sohvalla maatessa, onneksi oli Eetu mun vanhemmilla hoidossa (meni jo sunnuntaina), joten sain olla rauhassa, kun mieskin oli koko päivän tekemässä huoltoluukkua tonne talon päähän.

Onkohan Larsku ja Q jo nyytit kainaloissaan??? Kun ei oo mitään kuulunut... Mutta jos vielä siellä kotona kärvistelette, niin paljonpaljon tsemppiä ja suppareita...

Viipero, täällä taitaa kanssa "eemeli" (mies keksi paremman nimen) olla vielä väärin päin, sillä potkut tuntuu juuri tuolla alavattalla, tosin onhan hänellä aikaa vielä kääntyä monen monta viikkoa...

Täällä kanssa myöskin tota samperin HIIVAAA!!!! Maanantaina sain reseptin, tosin terkka sano, etten todnäk pääse siitä eroon ennen syksyä/synnytystä, mutta ainakin yritetään lieventää sitä, sillä sehän on yksi riski ennenaikaisuuteen...

Laventelikin oli käynyt, kiva.Todnäk me kyllä täällä vielä asustellaan pitkään, mulla ei oikein oo "tunnetta" että tää talo menis nopeeta kaupaksi, vaikka sitä kovasti toivon! Muttei tule sitten niin kovaa pettymystä... Ja eihän tuolta Parolasta ookuin se 30km matka tänne...

Mun töissä viihtyminen... hmmm... Enpä osaa sanoa, riippuu ihan siitä mun toisesta työkaverista, eli jos hän ei laita mua kantamaan/nostelemaan yms ikävää, niin on sinne 16.9 saakka töissä, mutta jos alkaa "veetuttamaan" niin jään aikaisemmin saikulle... Meillä siis kuuluu siivoominen, ruokalaatikoiden kanto toiseen kerrokseen yms. jutut lastenhoidon lisäksi...

Mörötin oli käynyt neuvolassa, ja kaikki ok, hyvä juttu.

Vauvakemuista, mun veljen vaimo kyseli sillon kun ootin Eetua, mutten sitten jostain kumman syystä sillon jaksanut/viittinyt, mutta nyt olis kyllä kiva tommonen juttu järkätä... Ja tosiaan onhan meilläkin oikeus saada juhlat! Mehän kuitenkin sitä lasta kannetaan ja pusketaan hänet pihalle!!!

AA oli käynyt Särkkiksessä, ja uskaltanut Tukkijokeen! Mä en uskaltautunut, mutta ensi kesänä meinaan kyllä mennä! Se on kuitenkin ihan paras juttu siellä! Ja ihanaa, että vauvalla on kaikki kunnossa!!!

Pesukarhu oli käynyt neuvolassa ja synnärillä tutustumassa. Ja pääset vielä ultraan, toivotaan että kirppu on oikein päin kuitenkin! Ja pääset aikoinaan siihen lähisynnärille.

Vai on Iida-Linnea tulossa tänne päin. Hauskaa reissua! Ja neidille paranemisia!

Miamik tekee kanssa remppaa, kivaa eikös? Niin ja mulla oli tuo sf-mitta korkeimmillaan (Eetusta) 33... (ja Eetu oli syntyessään 3915g ja 51,5cm...)

Juu, mutta nyt täytyy vissiin mennä, kun tuo Eetu tuolta heräsi... Huoh, nukkuhan se jo sellatteen 1h10min!!! Kiva ilta tulossa...

napero ja Eemeli 23+1 sekä isoveikka Eetu 2v5kk

NIMIMERKKI: maikiss

IÄT: 22 ja 22

ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)

ESIKOINEN: Aatu 170506

TONSKAN LA: 010209

SYNNÄRI: KHKS

NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis

OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30

ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto

NIMIMERKKI: MiaMik

OMA & MIEHEN IKÄ: 24 molemmat

ASUINPAIKKA: Ylöjärvi

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: Ida 2.10.06

TONSKAN LA 20.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Mörötin-81

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27

ASUINPAIKKA: Keski-Suomi

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan

SYNNYTYSSAIRAALA: KSKS

NIMIMERKKI: napero79

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29/31

ASUINPAIKKA: RENKO

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eetu 100206

TONSKAN LASKETTU AIKA: 251108

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

NIMIMERKKI: Niamey_85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23/31

ASUINPAIKKA: Lempäälä

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 19.8.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 10.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: osborne

OMA & MIEHEN IKÄ: 30/32

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: typy 9.11.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: pesukarhu83

OMA & MIEHEN IKÄ: 25/32

ASUINPAIKKA: Länsi-Uusimaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Jonsku 04/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Ei vieläkään päätetty :)

NIMIMERKKI: Pi-Ki

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 ja 29

ASUINPAIKKA: Järvenpää

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Arttu 05.03.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 13.03.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: Hyvinkää

NIMIMERKKI: QueenBzZ

OMA &MIEHEN IKÄ: 24/24

ASUINPAIKKA: hollola

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA 09.08.06

TONSKAN LA: 10.07.08

SYNNYTYSSAIRAALA:PHKS

NIMIMERKKI: quiero3

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: quu 08/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.8.08

SYNNYTYSSAIRAALA: JS

NIMIMERKKI: sapa-82

OMA&MIEHEN IKÄ: 26/25

ASUINPAIKKA: Alajärvi

ESIKOISEN NIMI JA SYNT.AIKA: Nea 8.3.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 18.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

NIMIMERKKI: Sonteri

OMA&MIEHEN IKÄ: 32/37

ASUINPAIKKA: Liperi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Miska 12.7.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 21.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: P-KKS

NIMIMERKKI: Viipero

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/28

ASUINPAIKKA: Etelä-Pohjanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aleksi 7.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 30.10.08

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

Kyllä mun kovasti teki mieli paljastaa sun ilouutiset, mutta maltoin pysyä nahoissani ;)

Leenaliinulle onnittelut ja tervetuloa tonskailemaan meidän kanssa!

Toivottavasti Larsku olisi jo synnyttämässä.

Omaan napaan ei kummempia. Suppaillut on aika paljon koko päivän, mutta ovat lähes kivuttomia. Kovasti ollaan miehen kanssa mietitty, mitä me sen synnytyksen kanssa tehdään. Kiitos, kun kerrotitte omia kokemuksia sektiosta. Tuntuu tosi helpottavalta, että kaikilla mennyt sektio hyvin. Vähäsen ollaan ehkä kallistumassakin sen puoleen.

Vielä sellanen kysymys mua mietityttää, että milloin sektion jälkeen voi aloittaa liikunnan harrastamisen?

Auttakaas mua vähän... Olisko teistä tosi tyhmää mennä nyt sinne Naistenklinikalle kuvattavaksi vaikka sitten haluttaiskin lopulta suunniteltuun sektioon? Vai kannattasiko vaan nyt päättää synnytystapa etukäteen ennen, kun soittavat sieltä mulle sitä käyntiaikaa. Olisin halunnut käydä siellä kumminkin juttelemassa asiasta. Mä tosin pelkään, että jos meen sinne, ne painostaa mut synnyttämään alakautta. Enkä haluais tuhlata niiden aikaa, jos kuitenkin halutaan se sektio. Mitä ootte mieltä?

Mä oon ollut aika kiree eilen ja tänään, kun koko ajan joudun miettimään tota asiaa. Mä en tajuu, miksi tää päättäminen voi olla näin vaikeeta. Sektiosta löytää helposti tietoa, mutta perätilan alatiesynnytyksestä on tosi vähän faktatietoa tarjolla. Niitä riskejä en oikeestaan tunne lainkaan.

Tuleepas taas vatvottua tällasta omanapaista asiaa. Jahka me saadaan jotain päätettyä, pystyn keskittymään vähän johonkin muuhunkin :)

pesukarhu rv 36+2

Heti alkuun onnea pikku-millille plussasta ja tervetuloa joukkoon!!!!

Viipero ja Napero kärsivät hiivasta.... otan osaa, ei oo kivaa on joskus itellä ollu kans. Toivottavasti teijjän ei tartte loppu aikaa siitä kärsiä.

AA:lle onnittelu hyvistä testituoksista ja pääset rauhassa nauttimaan loppuraskaudesta.

Q:lle ja Larskulle tsemppiä viime metreille ja kovasti suppareita sinne päin....

Niille jotka kovasti voivat pahoin pahoittelut ja toivotaan, että vointi alkais pikku hiljaa kohentua.

Tuplista oli täällä kanssa pohdiskelua. Täällä on myös sitä kovasti mietitty, kun tuo meijjän esikko on sillon ku toinen syntyy 1v4kk. Köpöttelee kyllä jo reippaasti ja ei kauheesti enää viihy vaunuissa. En osaa päättää oisko ne tarpeelliset. Asutaan täällä Pohjois-Karjalassa ja maaseudulla eli pitäs nekin olla sen varran järeet, että lumessa ois helppo työntää. Täällä nimittäin sitä lunta tahtoo aina olla. Ehkä vielä siirrän päätöstä tuonnemmas ja josko sit jostain käytetyt vaikka löytäis.

Miula oli tiistaina tän raskauden kolmas neuvola vasta. Kaikki oli hyvin ja oikeestaan kuten Miskaa oottaessa. Paitsi Hb oli vielä parempi ku silloin, nyt 123. Painoo oli tullu takas pari kiloo kahen kuukauden takasesta käynnistä, mutta edelleen -5kg lähtöpainosta. Miula molemmissa raskauksissa on paino tippunut puoleen väliin asti ja sitten alkanut vasta kavuta takas ja plussan puolelle. Maha tuntuu jo tosi valtaisalta viime kertaan kun sekin alko kasvaa vasta huhti-toukokuussa kun LA oli heinäkuussa. Nyt varmaan jo melkis yhtä iso ku sillon ihan lopussa. Lisäks kovasti on häpyluu ollu kipee ja ilman tukivyötä on aika mahoton käyvä käppäilee. Taitaa olla paikat aika löysällä. No onhan tuosta edellisestä raskaudesta aika vähän aikaa. Miulakin seuraava ois lääkärineuvola kuukauden päästä.

Meillä oli tässä viikko takaperin aika rankkaa kun pieni mies sairasti vesirokkoa. Nyt on onneks oma iloinen ittesä. Onneks mies oli niin armollinen, et nukku Miskan kaa vierashuoneessa vaikka aamusin pitikin töihin nousta. Mie sain sit nukkua, et jaksoin päivällä hoitaa kuumeista ja kutisevaa naperoa. Kiltti isukki meillä... :o)

Muutama oli remppaamassa ja myymässä kotiaan. Onneks meillä on muutos ohi toivottavasti ikuisiks ajoiks. Sillon nelisen kuukautta sitten muutettiin tähän meijjän omaan uuteen kotiin maalle ja tosi hyvin ollaan viihdytty. Pihaa tässä laitellaan ja toivottavasti saatas nurmikko kylvettyy syksyllä, että ens kesänä ois sit kahen muksun kanssa kivempi olla tuolla ulkona. No Miska kyllä nauttii kun saa möyriä mullassa ja hiekassa, onkin sit aina sen näkönen. Lisäks on tosi mukavaa kun tuo mummola on tuossa ihan vieressä. Osaan kyllä arvostaa apua kun Helsingissä ollessa ei sitä ollut. Nyt asutaan sitten omassa unelmien kodissa ja nautitaan siitä.

Täällä on ollut tosi viileä kesä, joten turvotuksia ja tuskasta oloa ei pahemmin oo tarvinnu kärsiä. Saa nähhä tuleeko ees helteitä. Viime vuonna täällä oli elokuu helteinen kun Miskakin nakutteli vaan ulkona 1kk vanhana. En oo ees uimaan uskaltaunut kun ei oo ollu niin lämpöstä päivää, et ois kaivannu veteen. Miskakaan ei oo päässy järveen uimaan ja se vähän harmittaa.

Mutta sellasta tänne näin äkkiseltään...

Sonteri, Miska touhutaavi 1v3vko ja pikkunen 23+6 (ei olla ees työnimeä keksitty)

Täällä eletään kiireisiä miehen viimeisiä lomapäiviä. Ei ole juuri tullut siis koneella oltua. Tänään lähdetään Hämeenlinnaan, kunhan neiti on saanut lounaan massuun. Mennään siskoni luo kyläilemään.

Kotiuduimme maanantaina mökiltä tyttösen rokotustutkimuskäynnin vuoksi. Sitä olisi voinut siirtää, mutta ajateltiin tulla ajallaan koska samalla lääkäri teki tarkastuksen ja tyttösen flunssa kun jatkuu vaan, niin parempi käydä näytillä. Ja kerrankin oltiin fiksuja vanhempia - tyttöseltä löytyi korvatulehdus. =( Nyt on antibioottikuuri päällä ja rokotus annetaan ensi viikolla jos tauti on hellittämään päin. En osannut yhtään ajatella, että korvissa olisi tulehdus, koska aikaisemmilla kerroilla neiti on nukkunut tooosi huonosti ja haronut korviaan.

Omassa masussa "klasun" liikkeet on alkaneet viime päivinä tuntumaan ehkä enemmän. Mukavaa rauhoittua jossain vaiheessa päivää ja keskittyä ihan vaan masuasukkia ajattelemaan. Meidän esikoinen kun on aika vilkas neiti niin harmittavan vähälle kuitenkin jää kakkosen ajattelu. No, eiköhän hän pidä huolen syntymänsä jälkeen, että saa äidin huomion. ;)

Olo on muuten ollut ihan hyvä, mutta jonkin verran tulee yllättäviä huonon olon tuntemuksia. Taitavat liittyvä verensokerin laskuun eli liian pitkiin ruokailuväleihin. Ja ajoittain nukun aika huonosti. En edes oikein tiedä mikä valvottaa.

Larskulle ja Q:lle tsemppiä viimeisiin hetkiin ison masun kanssa!

Pesukarhun Kirpulle lähettelen täältä viestejä, jotta kääntyisi oikein päin. =)

Nyt ei tämän enempiä, pitää joutua keittiön puolelle. Ihanaa nähdä pikkusiskoa eli tyttösen kummitätiä pitkästä aikaa. Kotiutuivat eilen Italiasta, joten saadaan kuulla tuoreeltaan reissukuulumisia.

Voikaa hyvin!

T: iida-linnea, "klasu" 18+3 ja tyttönen

Pitkästä aikaa..

Tää sivusto on takkuillut paljon!

Lukenut kuitenkin olen teidän kuulumisia ahkeraan.

Ja ensin omaa napaa;)

Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki oli ok.

Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään, vaikka supistellut on välillä aika napakastikin.. Höh..

Mulla kans hiukan jännitystä aiheutti tuo kun vauva edellisellä kerralla oli perätilassa ja viimeksi ei th ollut varma miten päin vauva on.. Mutta nyt pitkällisen tutkinnan jälkeen lääkäri totesi, että rt:ssa on!

Tämäkin lääkäri oli hiukan kummallinen, vissiin joku kesäsijainen.. Ei meinannut millään löytää sydänääniä dopplerilla ja sitten meinasi, että ultrataan, mutta ei saanut ultralaitetta toimimaan. Onneksi vauva on liikkunut paljon, niin en hermostunut, vaikka sydänäänien etsiminen kesti..Ja oli muuten tosi kovakourainen tehdessään sisätutkimusta:/ Ei ole kyllä koskaan ennen noin paljon sattunut!

No, pääasia että kaikki oli hyvin ja vauva ymmärtänyt kääntyä oikein päin!

Paljon olette kirjoitelleet ja uusia plussanneitakin on tullut mukaan, onnittelut heille!! (anteeksi, en nyt muista nimiä..)

Pesukarhulle tsemppiä!! Jospa kirppu vaikka vielä itse ymmärtäisi kääntyä.

Mun hyvä ystävä on synnyttänyt kolme lasta ja kaikki sektioilla. On toipunut jokaisesta tosi hyvin ja nopeasti. Eli jos sektioon joudut, ei se välttämättä tarkoita pitempää ja kivuliaampaa toipumisaikaa!

Larskulle ja Q:lle suppareita ja hyviä synnytyksiä!

Nyt en juuri muista mitä muuta piti kommentoiman, mutta yritän taas olla aktiivisempi:)

T: Kamomilla rv 36+1

Täältä rempan keskeltä vähän jotain kirjoittelen... Meille vaihdetaan makkariin tapetit ja laitetaan valkolakattu kattopaneeli makkariin ja vessaan. Sitten on enää pikkupikkujuttuja rempattavana ja ehkä jo lumien tullessa tämäkin asunto on myynnissä ;)

Kukas se niistä babyshowereista kyseli? Me ollaan kavereiden kanssa pidetty kahdet siskolle ja myös minulle pidettiin Idaa odottaessa. Kivaa oli ja oikeastaan juuri se että sai kaverit koolle pitkästä aikaa oikein kunnolla :) Minun vauvakutsuilla minä halusin tarjota syötävät eli teimme yhdessä tortilloja ja vähän makiaa jälkkäriksi (kaikki nämä juhlat on pidetty siis minun ja siskoni yhteisellä kaverilla). Sitten oli kaikkea kivaa pikkuohjelmaa, sellaista leikkimielistä joka sai naurunystyrät herkäksi. Lisäksi jotkut toivat äidille ja/tai vauvalle jonkun pikkuisen lahjan. Tämä meidän kaveri jonka luona juhlat pidettiin on antanut aina lahjaksi sellaisen kansion mihin on kirjoiteltu muistoja kutsuista ja myöhemmin lisätty valokuvia. Sinne on liimailtu niitä nimiehdotuksia ja pituus-ja painoveikkailuja sun muita ja niitä on sitten kiva lukea vauvan syntymän jälkeen. NIin ja sukupuolta on myös veikkailtu jne...

quiero ja larsku voisivat käydä sanomassa joka päivä hep :)

Mörötin, paljonko sulla on ollut se sf-mitta nyt? Mulla oli Idasta korkeimmillaan 32cm ja siitäkös terkka jaksoi arvella pienen pientä vauvaa ;) Ja 3765g oli neidillä mittaa. Tuli vaan siitäkin mieleen että se quieron 35 vai 36cm kuulosti isolta mun korvaani :D Ei taida paljon vauvan koosta kertoa se sf...

Mammis, juu ei se jumppa tai liikkuminen ikinä pahasta olekaan ;) Mulla on vaan tässä raskaudessa ollut niin paljon väsymystä, huonoa oloa ja heikotusta että on kaikki jääneet vähän vähemälle. Lentopallokin on kesätauolla ja beachia olen pelannut vain kerran tänä kesänä :/ Saas nähdä kuinka kohtakin käy kun työt alkaa ja siellä saa olla koko päivän jaloillaan ja liikkeessä että jaksankohan sittenkään yhtään mitään. Kävelemässä ja juoksemassa olen sentäs yrittänyt käydä edes sen pari kertaa viikossa... Tuo auton raaputtaminen oli varmaan aika noloa tai se että pyytää työkavereiltakin apua :D Niin ja Aada olisi aivan ihana nimi ja meidän molempien yksi suosikki mutta se on kyllä ihan liian lähellä Idaa kun Idaa sanotaan Iidaksi ;)

I-L, minäkin ehdin vasta Idan mentyä illalla nukkumaan kuulostelemaan niitä liikkeitä, muuten ei muka kerkiä ;) Mutta tämä jumppari, joko vahva emäntä tai raavas isäntä pitää nuo iltatouhunsa juuri siihen aikaan illalla niin noi hätä.

Laventeli kyseli töissä jaksamisesta. Mulla alkaa vasta maanantaina työt ja motivaatio on koko kesän ollut aika huono mutta nyt kun työt lähestyy niin mieli on muuttunut ja mielelläni menen töihin. Vähän kyllä jo mietityttää miten tässä raskaudessa alkaa supistelut ja miten ne vaikuttaa kohdunsuulla. Idasta jouduin saikulle (se oli silloin maailmanloppu) rv 30 kun supistelut pehmitti kohdunsuun ja kanava lyheni 3cm->1,5cm ja kävin muutaman kerran äippäpolillakin.

Naperolla taisi olla eilen neuvola, oliko kaikki hyvin?

Taidan palata tuonne avustajaksi, tuossa seinän siistimisessä menee ihan tajuttomasti aikaa...

Tulen huomenna kertomaan neuvolakuulumiset.

MiaMik rv 15+0

Suuren suuret onnittelut Q:lle ja perheelle! Kiva että kaikki oli sujunut hyvin, vaikka aika potra poika sieltä tulikin.

Plussanneille kans onnea!

Pesukarhu: Ilman muuta meette sinne kuvaukseen. Lopullisen päätöksen teette vasta sen jälkeen. Voihan olla että sulla on väljä lantio ja vauva on pikkuinen niin alatiesynnytys sujuisi oikein hyvin. Mun kaveri synnytti myös perätilavauvan ja alateitse ja oikein hyvin kaikki oli mennyt. Väliliha tosiaan leikataan, mut en kyllä oo kuullut että imukuppia käytettäis. Ja paljonhan se riippuu siitäkin minkälainen perätila on kyseessä. Käsittääkseni pylly edellä on helpoin synnyttää kun taas jos jalat on tulossa ensin niin yleensä päädytään sektioon. Ja loppujen lopuksihan äiti tuon asian päättää. Eli kuuntelet mitä siellä ehdotetaan ja sitten päätät ihan oman pääsi ja vaistosi mukaan. Se Niameyn ohjelma oli varmaan se FST:ltä tuleva Kätilöt, tulee vissiin torstai-iltaisin.

Omaan napaan ei kummempia. Olin perjantaina ekan työvuoron ja kyllä oli jalat hellinä sen jälkeen. Kaipa siihen taas tottuu. Ei onneks supistellut tai mitään, mutta kyllä se raskasta oli taas parin vuoden tauon jälkeen. Tai pidemmänkin oikeestaan, kun eihän nää mun viimeiset hommat olleet mitenkään raskaita. Juu, ja tänään ois pitänyt mennä iltavuoroon, mut kurkku on niin kipee ja ääntä ei kertakaikkiaan tule niin saikulla oon. Kiva olla heti toka vuoro saikulla, mutta minkäs teet, kun ei niitä vanhuksia voi ihan puhumattomanakaan hoitaa. Yritän olla puhumatta tänään niin pääsen huomenna töihin.

Mäkin sain rakenne-ultra-ajan myös sinne 29.8. Suraavalla neuvolakerralla saankin sitten jo kela-paperit. Hirveen nopeesti menee tää aika. Tiistaina ois se seerumiseulan verikoe ja sokerirasitukseenkin sain ajan. Paljon on ohjelmaa! Ja mut listattiin riskisynnyttäjäksi sen Helmin avosuisen tarjonnan perusteella. En kyllä tajunnut kysyä mitä se sitten tarkoittaa. Saako jotain etuja, esim. ylimääräisiä ultria kenties!? Ehkä synnytystapa-arvioon pääsee sitten joskus. Tiedä häntä. Muuten neuvolassa oli kaikki hyvin. Painoakaan ei onneks ollut enää tullut niin hirveesti. Täällä kotona oon käytellyt MM:n lainaamaa kotidoppleria ahkerasti!

Mut jospa nyt menis pitkäkseen...

Jepsis 16+2

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat