Seuraa 

En ainaskaan nähnyt uutta pinoa...(?)

Suurinosa taitaa olla jossakin mökeillä ja sukulaisissa mutta tehdään nyt pino meille jotka viettää juhannusta ihan vaan kotona. Onkohan muita kuin minä????

Teenpä pienen GALLUPIN tähän samalla:

Nyt kun suurinosa lokvaaveista on alkanut jo liikkumaan niin missä teillä menee rajat nykyään? Miten vapaasti annatte lasten liikkua ja koskea tavaroihin?

Välillä tuntuu että koko ajan saa olla vaan kieltämässä ja aloin tossa funtsimaan et onko se edes hyväks lapsen kehitykselle kuunnella alituista kieltämistä??

Ja toinen juttu on se kun tuo nousee jo seisomaan millon mitäkin vasten ja meitä vanhempia tietysti pelottaa että se kaatuu ja satuttaa ittensä ja varsinki iskä on heti hakemassa pois.. mutta, pitäiskö se vaan antaa kuitenkin mennä ja tehdä ja teloa ja kolhia? Eikö se kuitenkin ole kehitykselle välttämätöntä?

Miten te ootte asiat miettiny ja ratkassu?

Tietty fiksuinta olis nostaa KAIKKI " kielletyt" tavarat lapsen ulottumattomiin, mutta kun meillä ei oikein hyllyjen korkeus siihen riitä kun on vaan tollasia matalahkoja tasoja.

Ja onhan niitä tietty sellasia pehmusttuja " kypäriä" minkä voi laittaa jos vaavi oikein alkaa telomaan itteensä...

Tänään muuten D kaatoi täysinäisen koiran vesikupin lattialle. Laaminaatit tykkää! :P

Mut ei muuta kuin OIKEIN IHANAA JUHANNUSTA kaikille maatuskoille ja vavveleille! :)

T: Mari & pirttihirmu

Kommentit (4)

ja palattiin kotosalle tänään. [b]Kieltämisestä: [/b] Oon miettinyt kans, että onko meillä liikaa kiellettyjä paikkoja..stereot, johdot, kaiuttimet, cd-telineet, pistorasiat, wc:n lattiakaivo yms..Jos typy koskee johonkin edellämainituista niin sanon painokkaasti " ei" ja nostan paikasta pois.

Meillä myös typy tuntuu olevan hyperaktiivinen, poimii leluja yksitellen, maistaa ja jatkaa kiireesti seuraavan luo. Tuntuu, että kontaktin saaminen vauvaan on vaikeutunut verrattuna entiseen, kun pikkuisella tuntuu olevan koko ajan niin kova vauhti päällä. Vaipanvaihto ei onnistu enää hoitopöydällä, koska neiti kääntyy samantien kontalleen. Ostinkin eka kerran housuvaippoja, kun teippivaippojen pukemisessa alkaa olla melkoisia ongelmia, mites muilla?

Ääntely on meillä tosi yksipuolista, viime aikoina lähinnä kiljahduksia, ähinöitä yms. alkukantaisia ääniä ;). Aiemmin likka jokelteli jonkin verran tavuja, mutta nyt se tuntuu unohtuneen täysin. Kuinkas muiden jokeltelun laita on?

Juhannus vietetty ja ihanaa olla taas kotona. Oltiin Pohjanmaalla ja oli aivan upeet ilmat, ei valittamista, nyt sais sitten pari päivää sataa ja sitten taas paistaa :)

Poitsu meni nukkumaan, ihme venkoilija oli tänään, meni varmaan ylikierroksilla. Kun tultiin reissusta niin mentiin sitten viel anoppilaan ja siellä se oikein ylty. Huusi ja venkoili ja murisi ruokapöydässä, sitten laitettiin se lattialle ilmapallon kanssa, no siellä se meni sellasta vauhtia ryömimällä sen pallon perässä. Sitten kun oltiin lähössä niin sylissä pyöri ja hyöri. Vaunuissa istui kyllä nätisti ja katteli autoja. Mutta rupesin miettimään että millasia leikkejä teidän muiden lokalahjoilla on? Kun meillä kaikki lelut hakataan ja paiskotaan ja viskotaan. Ja tosiaan puhuminen on huutamista ja karjumista, joskus sitten kimittää aika tyttömäisesti silleen hennosti =) Mietin vaan että onko se leikkiminen ihan normaalia vai alkaako tuo olla jo agressiivista? Meillähän ne yö unetkin on edelleen aika levottomat, ei syö enää mutta itkee unissaan ja ei rauhotu yksinään mutta rauhottuu helposti kun menee luo.

Toivottavasti tämä on vaan joku välikausi.

Meillä tosiaan ryömii ja kovaa ja on kiinnostunut lehti hyllystä ja dvd laitteesta ja johdoista. Mä olen kans miettinyt et mitä keksis kun kieltää en koko aikaa halua mutta... mitäs muutakaan, kaikkea ei saada piiloon. Vielä ei Jesse nouse eikä kiipee mutta mä olen kans varmaan hirveen yliherkkä että entä kun se kaatuu ja lyö päänsä tms. konttauskypärää en ole viel halunnu ostaa vaikka kirpparilla olen usein törmänny, sillä kai sais mielenrauhan mutta toisaalta tuleeko siitä sitten sellanen herkkäkallo että sitten kun kaatuu ilman kypärää niin sit on maailmanloppu.

No joo tarttee varmaan mennä unille että jaksaa taas huomenna pojan perässä.

T.Silja

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä vietettiin perinteikästä mökkijuhannusta. Aatonaattona oli minun isän viisikymppiset ja juhannus aattona juhlittiin miehen kanssa 6v kihlapäivää :)

Galluppia oli liikkumisesta...

Meillä poistu siis nousee tukea vasten ja ottaa askelta sohvanreunaa pitkin sekä kävelytuen kanssa. Kamalasti ei olla miehen kanssa varottu ja ollaan annettu mennä ja römeltää. Tosin, se täytyy sanoa että puolet rauhallisempi menijä tämä meidän poitsu on isoveikkaansa verrattuna!! Varoen nousee ja kokeilee onko turvallista nousta sekä tosi varoen laskeutuu takaisin istuvilleen. Esikoinen taas oli sellainen huimapää että mustelmaa ja kolhua riitti... mutta koskaan ei pahemmin käynyt ja siinä sitten oppi vähän varovaisemmaksi (kai?!?!)

Meillä on aika lailla kukkia, muutama limoviikuna ja muita isoja kukkia jotka lattiatasossa. Ne on olleet molemmille pojille hitti juttu.. multaa on maisteltu ja lehtiä revitty... mutta paikallaan onvat pysyneet. Päätin sisukkaasti että jokakerta kun menee niin kielletään ja aika nopeasti ainakin esikoinen oppi että ne on jätettävä rauhaan... tämän kuopuksen kanssa on vielä meneillään kädenvääntö äiskän kukkasien nyppimisistä.

Muutoin meillä pöytäpinnat tyhjillään, ei ole mitään koriste esineitä tms. Kirjahyllyn alakaapit laitettu hiusdonitseilla kiinni ettei kumpikaan pojista sinne mene peustaamaan. Keittiön kaapit vähän samalla lailla kuin ne kukat, niille ei asiaa ja komento kova :) tosin, mitään varaallisia vempeleitä ei alakaapeista edes löydy.

Komentaa saa ja varmalla 100 kertaa päivässä tulee pojille sanottua EI.

Mutta nyt pizzan syöntiin :) Pyöräytin oikein itse kotitekoista kaksi pellillistä... nam ;)

t. K@tju

Jussit on vietetty, tai vielähän sitä jotkut juhlii. Yhen laukun sain just purettuu, ku tultii mökki reissulta tänää, ja toista kävin pakkaa huomista lähtöö varte.. Kiva päästä pois täältä vähäksi aikaa.

Eilen tosiaa mökkeiltii, miehen sekä meikäläisen puolen mökeillä. Yöksi mentii miehen vanhempien luokse, kun he itte olivat mökillä. Voi guu sentää mitkä itku kohtaukset tyty sai keskellä yötä, keksi kertaa. Enpä oo aikoihi kuullu tuollaista itkua, en tiie näkikö pahaa unta vai heräskö " uuteen paikkaan" , ei kitinöitä sun kummempia etukäteen vaan suoraan täyttä huutoa. Maito pullolle nukahti uudestaan. VOihan se olla , et oli työläs päiväkin takana, kahdella eri mökillä käynti...

Meillä ei vielä nousta, joten en oo aatellu noita telomis juttuja, mut onhan niitä pääsuojia joita käytetään. Ite oon varmaa aika hysteerine sitte ku alkaa jalottelemaan... Nyt oon vaa koittanu laittaa esteitä johdoille ja muillekkin ns. kielletyille paikoille, meno on kovaaa..

Niistä rajoista, oon rajottanu tytyn liikkumisen tällä hetkellä olkkariin. Muualta pitää nyt ensteeks laittaa sellaiset kamat piiloo, millä tyty kolhis itteensä. Mut eiköhän sit kulku oo vapaa... Tai no katotaa sitä sit...

Voi jee, nyt luuluu älämölö, tunti sit tyty nukahti, nyt JO ääntelee ..palajan vielä, kunhan kerkiän..

-eekkis-

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat