Vierailija

Täällä on ollut usein keskustelua siitä miten isovanhemmat hoitavat lapsianne ?

Lapset nyt hoidossa, ja en tiedä mitä tekisin, kaikki kun sujuu niin rutiinilla kun lapset pyörivät jaloissa. Pitäisi kuulemma rentoutua, mutta en osaa......

Tämä on ihan uutta, appivanhemmat jäivät eläkkeelle ja nyt ehtivät/jaksavat paremmin hoitaa lapsia.

En ole koskaan marissut siitä että kukaan ei hoida lapsiani koska olen aina ollut sitä mieltä että lapsieni hoito kuuluu minulle. Kun mieheni kuoli 3 vuotta sitten, päätin että hoidan lapseni itse.

Isovanhemmat olisivat varmaankin ottaneet joskus lapset hoitoon aiemminkin, ehkä se olen ollut minä joka olen ollut este.

TOSIN, olen sitä mieltä että liikaa oletetaan että vanhemmat ihmiset jaksaisivat hoitaa lapsia useamman päivän, nykyisin lapset saavat tehdä mitä haluavat ja se on aika rankkaa vanhemmille ihmisille.

Ennen syötiin kun oli ruoka-aika ja ruoka pöydässä.

Nykyisin juostaan liikaa sen ruokalusikan kanssa lasten perässä jne.

Tällainen käytös varmaankin aiheuttaa se että isovanhemmat eivät jaksa, sillä meidän mummu juuri soitti ja kehui kuin lapset osaavat käyttäytyä ruokapöydässä jne.....nyt itken onnesta.

Kommentit (5)

En ole äitini kanssa tekemisissä, isäni on kuollut. Miehen äiti on sen verran " hömppä" ettei hänelle voi antaa lapsia hoitoon ja mies ei ole isänsä kanssa tekemisissä. Jos asiat olisivat toisin niin kyllä varmasti antaisin isovanhempien hoitaa lapsenlapsiaan, jos tahtoisivat sitä itse.

Lapseni ovat olleet mummolassa huomenna kaksi viikkoa, maanantaina tulevat kotiin. Arvatkaa olenko nauttinut yksinolosta, vaikka kummankin viikon olen ollut töissä viitenä päivänä tehden 12 tunnin työvuoroja. Ensimmäinen viikko oli sovittu jo etukäteen, mutta yllättävän eron sattuessa, mies lähti toukokuun lopulla, lapset saivat onneksi jäädä toiseksikin viikoksi. Nytkin olen töissä ja päiväkodit kiinni juhannuksen, kuten muutkin pyhät, jotka töissä vietän.

Eli on suuri onni että omat vanhempani jaksavat/viitsivät lapsia hoitaa, lapset 4 ja 6, eli meno on kova. Ikävä on suuri, mutta ehkäpä lapsiakin arvostaa enemmän kun on välillä erossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän lapset ei kyllä saa tehdä mitä haluavat, ja ruokakin syödään kun on ruoka-aika eikä juosta lusikan kanssa perässä.

Mieheni äiti hoitaa mielellään kaikkia viittä lastamme, eikä näytä siitä edes liiemmin rasittuvan.

Oma äitini taas ei selvästikään jaksa, mutta mielellään hoitaa sen minkä jaksaa. Ei tosin tulisi mieleeni antaa kaikkia lapsia omille vanhemmilleni (käytännössä äidilleni) hoidettavaksi kuin pakottavassa tilanteessa korkeintaan muutamaksi tunniksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat