Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (13)

karjalainen " don juan" , joka viettelee Marjan, Juhan vaimon. MArja tulee raskaaksi ja Shemeikka houkuttelee hänet mukaansa. Shemeikan otipuolessa käy ilmi, että Shemeikalla on jonkin sortin haaremi. Shemeikka on siis suomalais-karjalainen Don Juan.

Se on sukunimi. Tunnetuksi se varmaan tuli Madetojan Juha-oopperassta, jossa yhden henkilöhahmon, ns. laukkuryssän nimi oli Shemeikka. Naistennaurattajien " yleisnimeksi" se varmaan tuli siitä, ko. hahmo vietteli Juhan vaimon mukaansa (eikä ollut ensimmäinen nainen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Se on sukunimi. Tunnetuksi se varmaan tuli Madetojan Juha-oopperassta, jossa yhden henkilöhahmon, ns. laukkuryssän nimi oli Shemeikka. Naistennaurattajien " yleisnimeksi" se varmaan tuli siitä, ko. hahmo vietteli Juhan vaimon mukaansa (eikä ollut ensimmäinen nainen).

mä oon 10v

ja mä tiedän mikä shemeikka on

se on karjalan aatelis-suku ja mun bestan sukunimi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Shemeikka on ihan oikea ja hieno karjalainen sukunimi.Karjalassa,Suistamon pitäjässä on myös Shemeikan kylä mistä suku on lähtöisinn.

Shemeikka-suvussa oli muinoin kuuluista runonlaulaja ja metsästäjä Pedri Shemeikka.

Kukaan ei sitten viitsinyt tämän enempää asiaa tutkia? Venäjänkielinen sana Cемейка (semeika) tarkoittaa perhettä/sukua, joten eiköhän siinä ole selitys sille, miksi se on myös sukunimenä Suomessa.

T:Oikea Don Juan 

Shemeikaksi sanottiin myös Suomessa sodan aikana olleita venäläisiä sotavankeja. Niitähän laitettiin maatiloille töihin, kun miehet oli rintamalla. 

Shemeikat oli sellasia veijareita ja hups heijaa lapsosia alkoi kevään korvalla tupsahdella kylille, kun joku shemeika oli ollut kylällä heinätöissä.....

Minulla oli eno, joka oli komea kuin jumalankuva. Ja juurikin sodan aikana syntynyt.... vaikka vaari oli kaatunut sodassa..... Eikä ollut ainoa komistus siltä kylältä.... 

Eli sen kylän shemeika oli ilmeisesti vähän aktiivisempaa sorttia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat