Seuraa 

Eilen tulin taas huomanneeksi että harvassa ovat ne ihmiset jotka eivät juhannuksena humalassa örvellä. Olemmeko ainoita?

Kommentit (5)

Juu kauhulla luin eilen AV palstalta kuin moni suunitteli ottavansa juhannuskännit.

Me ei vietetä ollenkaa Juhannusta. Muslimit saavat viettää vain kahta juhlaa ja ne ovat heidän/meidän omat Eid juhlat. Mutta tuoreena muslimina en ole päässyt kaikista juhlista vielä eroon. Esim. n. 3 viikon päästä pidämme pojalle 2v synttärit ja sitten vietän ainakin nyt ens Joulun perheen kanssa, mutta en tietenkää pidä sitä minään uskonnollisena juhlana vaan perinnejuhlana niin ku ateistit tekee. Muut juhlat olen pystynyt jättämään paitsi en tiiä sitten ku yo-lakin saan niin vietänkö vappua sen verran että pidän yo hattua päässä ulkona ollessani... huivini päällä, hih. Mut hiljaa hyvää tulee. :)

Kuten aikaisemmin jo on todettukin. Juhannus on mukava keskikesän juhla, enkä itse ole nähnyt sitä koskaan uskonnollisena, vaikka sillä ikivanhat pakanalliset juuret onkin. Mukava pitkä viikonloppu ja hyvällä tuurilla saa nauttia kauniista kesäpäivistäkin.

Kukkaset kerätään tyynyn alle, mutta ruispellossa emme ole kierineet alasti (viime aikoina) ;)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Rauhassa sitä kotona lomaillen vietetään meilläkin. Mies nyt ottaa muutaman oluen, mistä en itse pidä mutta olen oppinut elämään sen kanssa. Itse pysyn ihan selvällä linjalla eli otan ehkä lasillisen jos haluan tai sitten pysyn täysin raittiina. Juhannus ja vappu kuuluvat minusta ikävimpiin juhliin Suomessa, tosin ei se joulukaan kovin mukava ole niiden alkoholitapausten mukaan mitä sitä aina lukee lehdistä.. Mieluummin pysyn poissa baareista ja kaduilta juhlapäivinä ettei tarvitse kestää sitä jatkuvaa kännäämistä.

Humalassa ei örvelletä minkään juhlan eikä tekosyyn varjolla.

Yleensä ollaan juhannuksena käyty Keuruulla helluntaikonffassa, teininä siellä tuli vietettyä useampikin juhannus kavereiden kanssa. Perheellisenä siellä lähinnä koitetaan katsoa ettei lapset kovin kauas juokse ja tavataan tuttavaperheitä. Jos kaksin päästään menemään, niin käydään kuuntelemassa puheitakin.

Tänä vuonna mies on keikalla, isot lapset mummin ja ukin luona yökylässä ja minä vauvan kanssa kotona. Ens vuonna toivottavasti päästään taas Keuruulle käymään.

kaupunki on usein tyhjillään. :) Uskonnollista (tai mitään muutakaan) merkitystä en ole siitä koskaan hakenut. Tänä vuonna menin vanhempieni luokse, asuvat siis maalla. Saunoin, söin herkkuja ja silleen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat