Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (5)

Eli juhannus saaristossa...sillä seurauksella, että sain punkin pureman. En tiedä kuinka kauan punkki oli ehtinyt olla...se oli jo pullukka ja verinen. Poistin sen sormilla kun ei punkkipihtiä ollut käytettävissä. Kuinkas nyt pitäisi toimia. Aiheuttaako raskaus erityistoimenpiteitä? Muilla kokemuksia punkinpuremista raskausaikana ja kuinka on käynyt?

-HariboNalle-

itse menisin kyllä käymään lääkärissä. Voihan se olla, että käskevät vaan seurailla purema kohtaa, mutta takaraivossa on sellainen tuntuma, että saattaisivat tutkia raskaana olevalta tarkemmin...

Minni 39+

Sisältö jatkuu mainoksen alla

luin että alkuraskaudessa tuo borrelioosi, jonka punkin purema voi aiheuttaa voi aiheuttaa keskenmenon tai epämuodostumia sikiölle. Ja myöhemminkin voi olla hengenvaarallinen sikiölle.

Toivottavasti kaikki on sinulla hyvin, eikä tarvitse pelätä moisia!

Niin, eli ei ole vielä ainakaan punoitusalue levinnyt, mutta paikallisesti pistokohta kyllä hieman punoittaa. Olin eilen sellaisessa paikassa, että kun olin punkin poistanut, niin ei ollut mitään mahdollisuutta puhdistaa pistokohtaa heti. Vasta näin jälkeenpäin puhdistin, mutta liekkö siitä enää mitään hyötyä ollut. Täytynee käydä näytillä.

-HariboNalle-

Minulla ei tietoa miten raskaus vaikuttaa, mutta punottaako puremajälki eli onko tulehuksen tapaista nähtävissä? Punkin poiston jälkeenhän jälki pitää puhdistaa. Jos punotusta niin sitten saa kuurin lekurilta mahdolliseen tulehukseen.

Minä ehkä soittaisin ja kysyisin päivystyksestä miten toimia. Aina kannattaa ottaa varman päälle.

Zatu 10+5

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat