Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (28)

Ehkä tuo ilmaus " ilmainen laina" on vähän yliampuva ja nykyisellä korkotasolla - kuten edellä jo totesinkin - tämän toimintatapani merkitys on varmasti ihan mitätön. Kyseessä on siis ihan vain pinttynyt tapa, joka juontaa juurensa niiltä ajoilta, kun tilin saldolla oli vielä jotain merkitystä eli kun korkoa sai vielä ihan mukavasti tavallisilta käyttelytileiltäkin. Silloin ei tehnyt mieli siirrellä etenkään isompia summia pois omalta tililtä yhtään aiemmin kun oli pakko vaan käyttää koko maksuaika hyväkseen.

20/23

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä leivän oltava aina oikein päin ettei tulee köyhyyttä taloon ;) Tuo sinun tapasi on sentään järjellä selitettävissä...

Hyvää juhannuksen jatkoa!

Oonko vvan tyhmä kun en tajuu? Eikö ne rahat ohjata heti oikealle tilille oli eräpäivä mikä tahansa? Ei ne minnekään pankin omille tileille jää roikkumaan. Helpompi muutenkin maksaa heti niin ei tarvitse pitää kirjaa paljollako voi ostaa että eräpäivänä on oikea summa tilillä.

Ja aina on ollut varaa maksaa laskut pois, onhan ne kuitenkin maksettava ennemmin tai myöhemmin. Meillä molempien tililtä siirretään ' firman' tilille joka kuukausi tasasumma. Sitten kun on isommat laskut tili tyhjenee, sitten kun vähemmän siitä jää hieman tasinkoa seuraavan kuun laskuihin.

Pari laskua on viimeisten vuosien aikana myöhästynyt, ensimmäinen siksi, että meidän taapero järjesteli äidin työpöytää ja siirsi yhden maksamattoman laskun maksettujen lokeroon ja löysin sen vasta kun tuli huomautus. Siirsin laskulokerikot ylös hyllylle, ja eikös mies tehnyt kerran saman, laittoi bensalaskun suoraan maksettuihin. Mutta sitä osasin hieman kaivata, kun ne tulee 2 viikon välein. Muuten voisi laittaa sen suoraveloitukseen, mutta kun samassa laskussa on molempien ostot ja laskun suuruus vaihtelee liian paljon. Se kummalla on isompi lasku on myös yleensä saanut tililleen enemmän kilsakorvauksia ja siksi bensalaskua ei makseta yhteiseltä laskutililtä.

En minä tiedä, minne ja kuinka nopeasti rahat ohjautuvat kun tililtäni lähtevät, mutta periaatteenani on ollut, että pidän rahat omalla tililläni eräpäivään saakka. Tuskinpa tuolla suurta todellista merkitystä on, mutta tämä nyt vain on minun tapani, että eräpäivänä vasta maksetaan. =)

t. 20 (?)

Nuo jotka luettelin maksamme jopa etuajassaja vähemmän elämäämme vaikuttavia laskuja maksanne ajallaan tai myöhässä riippuu myös siitä mihin aikaan kuukaudesta laskuissa on eräpäivät.

että pitäisi pitää kirjaa tilin saldosta, sellainen parin tonnin puskuri pitää aina olla, eli siksikään ei ole väliä maksaa laskuja " heti kun vielä on rahaa" .

20/23

Kerran unohtui 33¿ lasku maksamatta ja siitä tuli huomautus:( Kamala morkkis oli ainakin kaksi viikkoa ja tuon takia meillä hoitaa mies nykyään raha-asiat, mulla kun ei ole vastuuntuntoa

Sinähän olet sinne velkaa esim. puhelinlasku, lääkärilasku ym... Vai maksatko muka laskusi jotenkin ennakkoon? Mä nainakin maksan sen mitä olen jo kuluttanut, joitain pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat