Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Asumme ulkomailla, mutta mä haluaisin muuttaa takaisin Suomeen. Mies haluaa kumminki jäädä tänne (mies ei suomalainen, mut ei myöskää kotoisin meidän asuinmaastamme). Joskus mieleeni pulpahtaa ajatuksia että mistä saisin hyvän syyn erota niin pääsisin muuttamaan Suomeen ja jopa ajatuksia että jos saisin tietää että mies on kuollut niin muuttaisin heti Suomeen. HYI mitä ajattelen! Asuinmaamme on hyvinvointi maa siinä missä Suomiki joten siitä ei ole kyse. On vaan kova halu palata takaisin kotimaahani vanhempien ja sisarusten pariin, mutta miehen takia olen " vankina" täällä. :(

Kommentit (11)

Jos mä alan pokkana hakemaan töitä Suomesta ja jos työpaikan saan niin sit vois ilmoittaa miehelle. Meinaan olemme nyt molemmat työttömiä.

t:ap

Voisit sanoa olevasi ko. maassa miehesi takia, jos hän sinua pakottaisi. KUn näin ei ole, kyseisen miehen kanssa eläminen on oma valintasi, josta myös itse kannat vastuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt on miehesi vuoro. Sinuna lähtisin kyllä lapsen kanssa suomeen jos tuolta tuntuu. Suhde kyllä muuttuu erittäin huonoksi jos sinä tahdot lähteä ja joudut vasten tahtoasi olemaan siellä. Mikä taakka lapsellekin on se että hänen vuokseen äiti kärsii eikä pääse kotimaahansa muuttamaan. Aika tekee tehtävänsä ja pian kärsii lapsi ja mies ja sinä, eli kaikki. Lähde nyt kun et vielä ole pilannut lapsesi elämää. Mies tulee kyllä perässä jos teitä rakastaa ja hänen aikansa tulla suomeen on koittanut.

Mielestäni lapsi kärsii enempi jos perhe hajoaa. Mieheni ei tiiä että yhä suunittelen Suomeen muuttoa. Mä aikanaan jankutin sitä sille kun me asuttii kaverin kotona. Sanoin että Suomesta saatais heti asunto koska meillä on lapsi. Mies sai tarpeekseen ja teki kaikkensa että me saatais oma asunto. Nyt meillä on oma asunto joten en kehtaa enää alkaa vinkumaan.

Ja olen samaa mieltä kompromisseista, mutta meillä onki ollut enimmäkseen niin että mies on tullut mua vastaan ja tehnyt mun tahdon mukaan ja mä en oo tehnyt paljon mitää hänen mieliks. Olenki aatellut että nyt on mun vuoro tehä niin ku mies haluaa ja jäädä tänne, vaikka kovasti Suomeen kaipaanki. :(

Varsinki jos rakastaa miestään ja hänellä on pojanki kaa hyvät välitä.

Me tavattii täällä, mut mies on käynyt muutaman kerran Suomessa. Hän sanoi että on ihan hieno maa mutta hän joutuis aloittamaan kaikki alusta. Hakemaan oleskelulupaa uudestaa ja opettelemaan kielen alusta. Sama urakka siis mitä teki täällä. Ja täällä sillä on oman maanlaisia kavereita, mut Suomessa ei hirveesti oo Pakistanilaisia. Hän on kyllä sanonut että haluaisi asua Suomessa tulevaisuudessa 3-4 vuotta jotta oppisi kielen, mutta ilmoittaa kun on sen aika. Itse haluaisin muuttaa Suomeen pysyvästi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat