Vierailija

Minä ja mieheni tehdään molemmat vuorotyötä. Tällä kertaa sattui niin, että mies lähti aamuvuoroon ( 6.30 ) ja minä olin menossa iltaan. Väsytti ihan sikana kun olin tehnyt pitkään aamuja ja niinpä tytön kanssa koisittiin klo 10 asti. Kun heräsin soitin pph:lle, että tyttö on tulossa kohta. No tämä rupesi kälättämään, että jos kerta tyttö on nukkunut klo 10 asti niin sitten hän ei nuku päiväunia ja arvaa kuka joutuu viettämään aikaansa sen kanssa? No HÄN tietenkin! Tää pph saa palkkaa 10 tunnilta. Kukaan ei vie lastaan sinne klo 7 vaan aikaisintaan klo 8. Kaikki hakevat lapsensa vähintään klo 16.30 vaikka työaika on klo 17 asti. Usein kaikki lapset on haettu klo 16 mennessä. Pph saattaa myös sanoa aamulla, että yrittäkää hakea tuo klo 15 kun muutkin haetaan silloin. Todella ärsyttävää!!! Kun tyttömme nukkuu siellä ne päiväunet niin illalla nukkumaanmeno kestää klo 22.30-24 asti. Kun ollaan lomalla tai muuten kotona niin menee yöunille klo 21-22 koska ei nuku päiväunia. Yleensä tyttö menee hoitoon n. klo 8-9. En ymmärrä tollasta asennetta pph:lta. Otin sitten tytön mukaan töihin siksi aikaa kunnes isänsä pääsi aamuvuorosta. Ettei pph ressukka joudu olemaan minun lapseni kanssa sitä aikaa kun muut nukkuvat! Muutenkin saa tekemättömistä tunneista liksaa niin sitten ei voi yhtään joustaa...... Onneksi vaihdamme hoitopaikkaa syksyllä!!!!

Kommentit (30)

niin ja päiväkodissa pitää myös isompien lasten rauhoittua sadun ajaksi, mutta sen jälkeen lapsia aletaan päästää saliin leikkimään pikku hiljaa.

Pitääkö koko ajan suorittaa ja suorittaa?? Pphoitajakin jaksaa paremmin kun saa hetken lepotauon ja valmistaa rauhassa välipalaa lasten levätessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kaikki hoitolapset hoidossa esim. 4 klo 8- 14.00 tai

kaikki lapset eriaikaan hoidossa esim. yksi lapsista 6- 15.00 yksi 10.00 - ilta 6, vaikka hoitajille tulisi 12 tunnin työpäiviä ei tule ylityömaksuja, ellei ole kyse samasta lapsesta.

Eikä oo pakotettu (kertokaa mulle miten edes onnistuis...). Lepäilee sängyssä höpöttelee hiljaa itsekseen. Kauhee olis tollanen hoitopaikka!!

ne lapset nukahda mikä on vielä epäreilumpaa niitä lapsia kohtaan, kun pitää lähes kaksi tuntia maata valveilla

KYSYKÄÄ HYVÄT IHMISET MITEN ASIAT ON LASTENNE PK:SSA!!!

Joo, kuuluu pph:lle se tauko mutta kun lapsemme nukkuu päiväunet yleensä! Että onpa kamalaa jos 2 kertaa vuodessa jättää väliin. Eikä pph:n olis tarvinnut askarrella tms. Arvatkaa ottaako vuorotyöläisenä päähän kun muuten vois aamulla nukkua vähän pidempään mutta pph:n mukavuuden halun vuoksi on pakko herätä aikaisin jotta lapsi voisi nukkua hoidossa päiväunet??? Kuten sanottua lapsi menee syksyllä päiväkotiin koska pph:lle jää liian pieniä lapsia.

En ymmärrä vanhempia, jotka luulevat, että lasten kanssa oleminen pitäisi olla koko ajan tekemistä ja aktiiviteettiä..lapset opetetaan jo pienestä pitäen kokoaikaiseen suorittamiseen tehtävästä toiseen. Kyllä lapsillekin pieni lepohetki on paikallaan, ei siitä tarvitse vanhempien suuttua hoitajalle.

Ajattele kuitenkin asiaa näin, olet ruokatunnilla ja pomosi sanoo, voitko tässä samalla tehdä vielä nämä hommat, ei tästä ole varmaan mitään vaivaa sinulle..tauko se kuuluu pphoitajallekin.

pakotti meidän 5 vuotiaan tytön makaamaan sängyssä koko päiväunien ajan. Kirjoja sai katsella, mutta hiljaa piti olla. Huoneesta ei saanut tulla pois ennen kuin muutamaan minuuttia ennen pienempien lasten herättämistä. EI puhettakaan, että hoitaja olisi esim. askarrellut hänen kanssaan muiden nukkuessa.

Lisäksi oli jos jonkinlaista ärsyttävää pientä häipäkkää koko kolmen vuoden ajan, mitä lapsemme tällä hoitajalle olivat.

Yritin vaihtaa hoitajaa, mutta ei onnistunut, koska ohjaaja pelkäsi, että hoitajille tulee huonot välit, kun lapset olisi menneet saman tiimin toiselle hoitajalle. Viime syksynä, kun tyttö meni eskariin, sain myös pienemmän lapsen siirrettyä päiväkotiin. Nyt on mennyt vuosi ihan ilman ongelmia ja tuntuu turvallisemmalta, kun siellä on kuitenkin enemmän hoitajia. Jos yksi hoitajista on hullu, niin eiköhän muut laita sen kuriin!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat