Sivut

Kommentit (53)

Kix: Mulla lyhyet ruskeat hiukset ja silmälasit. Voihan olla että erehdyin =) Ajattelin vain että kun neitiänne olet kutsunut täällä madameksi ja samoin teki huonekaveri sairaalassa =) Huone jossa olin oli 3 hengen ja keskipaikka oli tyhjä. Vaihdoimme (?) muutaman sanan mm siitä että meillä olisi saman ikäiset (4v) pojat.

Meillä myös tyttö kovasti jo yrittää jokellella ja eilen nauroi ensimmäisen kerran ääneen =) Nyt kahville!

Kauris.

Ai %¤"/#(/%=!)#%(/3047 !!!!!!!

Erehdyin imettämään tosta kipuilevasta rinnasta tovi sitten ja tämä kipu on yhtä helvettiä! Mikä ihme siinä on että välillä kipuilee näin rankasti? Aamulla ei sattunut yhtään. Nyt tutkailin asiaa ja kyllä, on se nänni valkoinen, mutta vain keskeltä nänniä tai siis nännin päästä, eli sivulta katsottuna nänni on ihan normaali mutta päästä onkin valkoinen. Mulle ehti eilen tulla taas vähän pattia tuohon samaan kohtaan siinä rinnassa kuin aina ennenkin ja vaikka sain sen illalla tyhjäksi niin voisko kuitenkin se pakkautuminen olla alkuperäinen tekijä tähän kipuiluun? Rinta on kipeä/ arka puristeluille ja vielä hitusen kova juuri samasta kohtaa mihin se kova kohta on joka kerta tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kanelisokeri, älä turhaan sure korvikkeen antoa. Se on rankkaa aluksi, tiedän, mutta loppujen lopuksi hyvä äitiys ei ole siitä kiinni, mitä vauva juo.

Meillä nukutaan nyt öitä todella hyvin, herätään vain kahden aikaan syömään ja sitten uudelleen viiden aikaan. Silloin onkin jo vähän vaikeampi nukahtaa, mutta poju saattaa vielä nukutella tunnin pari.

Onko kenelläkään ollut vihertävää kakkaa? Me vaihdettiin nyt korviketta NAN1:seen ja kakka on muuttunut löysemmäksi ja tänään oli tosiaan vihertävää. Mitä lie, kai se on joku suoliston reaktio ruoan vaihtumiseen.

Joku kyseli edellisessä pinossa alapään tilanteesta. Minullakin tuntuu ihan selvästi kohtu tai joku muu sisäelin tosi alhaalla, sormet suorastaan törmäävät heti johonkin isoon ja roikkuvaan. Onko se ihan normaalia? Palautuvatkohan paikat ikinä takaisin paikoilleen?

Poltsi+poju huomenna 6 vk

reissusta rähjäisenä palattu, huh mikä ajomatka hki-oulu kahden lapsen kanssa, vauva nyt nukkui melkein 8h voi olla mukava yö tiedossa. 1,5 viikkoa ollaan oltu sukuloimassa ja mökkeilemässä, lintsit, korkeasaaret, powerparkit koluttu... vauva ollut tosi ok, mitä nyt yhä puklaa kaiken rintamaidon pois kaarella joten korviketta mennyt enemmän ja enemmän, lääkäri serkkuni oli sitä mieltä, että maidossani on nyt jotain allergisoivaa eli pitäis alkaa kokeileen mitä... mutta taidan ottaa helpoimman tien kun en muutenkaan tästä hommasta pidä.. vauva on myös nukkunut tosi hyvin, jopa 6h pätkiä aluksi, aamuyöstä herää yhä 2 tunnin välein ja pistän rinnalle, mutta imee ehkä 2min joten ei liene edes nälkä... ei ihme selaisen tankkauksen jälestä mitä tyttö harrastaa.

en muista kuka nyt kirjoitti levottomista illoista, mutta täällä sama... jyystää tuttia, juo pullosta ja rinnastA, nukahtaa ja säpsähtää taas ja tutin hullun lailla imeminen jatkuu...ja syöminen.. välillä puklaa. nukkumaan asettuu n 22.30, joskus myöhemminkin ja sit nukkuukin tosi hyvin. meillä ei sen kummemmin rutiinia, valot himmennetään ja yleensä nukkuu syliin mikä ihan jees tässä vaiheessa kun se unirytmi tulee vielä muuttumaan monta kertaa . yöllä nukahtaa omaan sänkyynsä hyvin. päivällä ollaan ulkoiltu, vaunuiltu, shoppailtu, tehty kaikkea mitä ennenkin, en ole koskaan jumittunut kotiin vauvojen kanssa vaan kulkevat mukana.

läski ei lähde millään. eipäs tässä muuta.. nyt saunaan!

kix ja typy 7vk1pv

En ole pariin viikkoon kerennyt edes lukea teidän juttuja. Mies oli neljä viikkoa kesälomalla. Maanantaina meni takas töihin, tosin kahden viikon päästä jää kahdeksi viikoksi isyyslomalle. Ihan hyvä et meni välillä töihin lepuuttaa hermojansa:D varsinkin vikalla lomaviikolla alkoi hermot olla aika tiukalla, kun isin pikku prinsessat pistivät parastaan.

Meillä vasta 9.8 ristiäiset ja todellakin odotan että ne olisivat ohi, eikä tarvitsisi niitä stressata.

Vauvalla ei päivisin vielä ole selkeätä rytmiä. Aamupäivisin nukkuu enemmän ja iltaisin valvoskelee. Yö unille on useimmiten nukahtanut n.23.30-00.30 ja ekan kerran syömään n.4.30-5.30 jonka jälkeen jatkanut unia n.8 asti. Paitsi viime yönä heräili läpi yön tunnin, kahden välein. Piereskelemään ja tissille. Toivottavasti ei ota tavaksi.

Eiköhan siinä ollut omaanapaa tarpeeksi:D taidan alkaa lukemaan vanhoja pinoja läpi, niin tiedän mistä ootte jutelleet ja mitä muille kuuluu:)

T: Ilonella & tyttötrio

Meillä oli aktiivinen viikonloppu, oltiin vauvan kanssa ekaa kertaa yökylässä. Ja ekaa kertaa samalla myös kauempana autoilemassa, 100 kilsan päässä. Sekä kyläily että autoilu onnistui ihan hyvin, mitä nyt automatkaan ehti kyllästyä loppumetreillä. Kumma miten sielläkään ei suostu nukkumaan n.puolta tuntia kauempaa, sama homma vaunuissa. Esikoinen kun oli saman ikäinen niin matkasin sen kanssa kaksin 300kilsan päässä autolla ja hyvin meni matkat kun nukkui vain..

No, jospa se siitä vielä muuttuisi ja tämä nukkuisi oikeasti niissä pysähtyneissäkin vaunuissa, toivoa saattaa ;) (tai etes liikkeessä!)

Aktiiviseen viikonloppuun kuului myöhemmin myös mummulassa käynti - oli siellä 2 tuntia kun käytiin miehen kanssa syömässä'/shoppailemassa. Pullon vetäisi siellä (tissi-)maitoa, muun ajan nukkui, joten hyvin oli mennyt. Ehkä kuukauden päästä vois jättää mummun kanssa (meille kotiin?) jo pitemmäksikin aikaa, jos vaikka tuplaisi ajan..

Huomenna pitäisi lähtä Wasalandiaan, ja jänskättää meneekö kaikilla hermot matkalla. Sinne kun kuitenkin on lähes 300 kilsan matka, ja saman päivän aikana pitäis jaksaa tulla poiskin. Mies on ollut niin stressaantunut jo valmiiksi työhönpaluustaan, että pelkkä ajatuskin matkasta hirvittää mua. Menee pian riitelyksi, ja vauva huutaa autossa istumista ja 10v kiukuttelee muuten vain.. On kuitenkin tullut luvattua esikoiselle että sinne pääsee ennen koulun alkua niin kai se on jaksettava vääntäytyä. Olis edes se kantoliinakaan vauvalle, mutta ihan matkarattailla meinataan selvitä .. Saas nähä.

ONNEKSI tänään on pilvisempi päivä!

Sakariini ja hikipää 8vkoa+risat

Kauris80: Me taidettiin olla huoneessa 12, huone oli tyhjä kun mentiin sinne (ainakin muistaakseni :)) vai olikohan se... minkä näkönen olet? Mulla oli sit joku venäläinen huonekaveri loppuajan, itsehän en viipynyt kuin vuorokauden osastolla. Mulla on vaalee puolipitkä tukka...

Taas tuli äidinmaidot kaaressa ulos ja suoraan mun päälle :( ihan kamalaa, tulee niin paha mieli. Yritin pitää taukoakin mutta ei, onko muilla ollut tällästä?

Nyt lähden neidin kans kaupunkiin ostaan synttärilahjoja kaverin lapselle.

Kix

Ihania nimiä olette pikkuisillenne antaneet :)

Alcatraz: Minulla särkee vasenta rintaa. Ei liene tulehtunut, vaan olen itse sen varmaan rusikoinut puristellessani apinanraivolla niitä vähäisiä maitotippoja pumppuun :S Jouduin syömään kipuun eilen 3 Ibusalia kun olo oli todella karmaiseva, vilutti ja tuntui, että tulen kipeäksi sen rinnan takia. Jännä miten kipu, oli se sitten suussa, rinnoissa tai persvärkissä voi tehdä ihmisen ihan sairaaksi noin niin kuin muuten. Ei esim. jalkakipu tai päänsärky toimi vastaavalla tavalla, ne kivut ovat lamaannuttavia, mutta nuo edellä mainitut laittavat koko kehon sekaisin ja tuntuu, että nostavat kuumettakin vielä. Kivulla on siis merkitystä :)

Tänään siinä rinnassa oli sellaiset punaiset jäljet ihan nännin yläpuolella, ihan kuin olisin ruoskasta saanut. Nännitkin ovat molemmat tosi kipeät ja pelkkä ajatuskin siitä, että niitä puristaa, tuntuu ihan mahdottomalle, hyvä kun saan ne liiveihin irvistelemättä...ja kipu tuntuu ihan keuhkoissa asti, ihan kuin siellä olisi jokin tulehdus...vaikka kaikki johtaa juurensa näistä rinnoista...että minä vihaan tätä oloani nyt!

Tuo valkoinen nänni vaikuttaa ihan siltä, että vauvalla on nänni väärin suussa ja kieli hieroo sen rakoille. Kokeilepa seuraavalla kerralla näin:

Sivele nännillä vauvan ylähuulta kunnes suu aukeaa ammolleen (avautuisikin ammolleen meillä :s) Sitten työnnät nännin sinne suuhun kitalakea kohti. Oikea imuasento on kun vauvan alahuuli on lerpallaan ja rinta on nänninpihaa myöten vauvan suussa.

Omat nännini olen jo pumpulla venyttänyt ihan simopitkiksi ja kun vauva yrittää imeä niitä, ne aiheuttavat hänellä lähinnä oksennusreaktion, että silleen...liiveissäkin nännit menevät ikävästi rullalle ja kipuilevat sitten nekin...

Poltsi: joo en minä enää sure sitä imetyksen onnistumattomuutta. Korviketta menee 2-3dl päivässä ja lypsymaitoa sellaiset 5-6dl, eli ainakin vielä maito on pääasiassa sitä omaa lypsettyä maitoa. Tosin maidon määrä tulee vähenemään ihan mielettömästi kun vauva ei herää syömään sen jälkeen kun menee unille, eli ruokailematon jakso on noin 4-5h / yö.

Tänään tuli jokin B-mennigokokkirokotekirjelmä, jossa kalastellaan koeryhmää ko. rokotteeseen. En ajatellut suostua, mutta kysynpä vielä miehen mielipiteen asiasta. Rotavirusta vastaan aion meidän vauvan rokottaa. Rokotimme aikanaan tuon taaperonkin. Meidän neuvolalääkärimme kait kirjoittaa jotakin kolmen annoksen satsia sen entisen kahden annoksen sijaan. Kait siinä on kolminkertainen hintakin sitten...mutta toisaalta, jos sillä saa paremmat vasta-aineet useampaa rotaviruslajiketta vastaan, niin en pane pahakseni.

Veljentytär sairasti rotaviruksen vauvana ja se vei melkein hengen. Tyttö kuivui pahasti ja oli pitkään sairaalassa. Otan siis rokoteen mielelläni kun tiedän mihin se virus kykenee. Meilläkin on aikanaan noiden vanhempien lasten kanssa sairastettu sen verran kovia tauteja, että varmaan on ollut rotaakin mukana. Kerrankin meidän vanhin tytär oksensi ja paskoi monta päivää ja lopulta oli ihan zombie, ikää oli alle 3v. Tauti kävi läpi koko sakin hyökyaallon lailla ja olimme kyllä tosi heikkokuntoisia sen jälkeen. Miten ne kulkutaudit meille aina eksyivätkin juuri helmikuun vikalla viikolla. Monta vuotta meni sairastaessa mahatautia juuri tuona ajankohtana. Joskus vitsailinkin, että pitää laittaa kalenteriin ko. ajankohta: "lakananpesuviikko" :p

Kävin muuten tänään kaupassa lapsikatraani kanssa ja kunnialla selvisimme kaikin puolin. Kotipihassa lastasin matkarattaat täyteen kasseja ja suihkimme näppärästi niillä kotiin ilman hikipisaraakaan. Ehkä minä sittenkin selviydyn tästä arjesta kunnialla. Nyt on jääkaappi täynnä sapuskaa.

Ärsytti kun mies tuli eilen töistä ja oli niin hyväntuulinen ettei tosikaan...täällä kotona möllötti 7 viikkoa ja näytti suurimman osan ajasta hapanta naamaa ja oli niin väsynyt ettei tosikaan...kovasti se työelämä näyttää piristävän päivää...olen kieltämättä hieman kade sille, että hänellä on sosiaalinen verkosto ja hän pääsee täältä hullujenhuoneelta tuulettumaan töihin...parempi kun en ajattele...sanonpahan vain, että jos alkaa valittamaan työuupumustaan niin sanon kyllä hetsilleen, että vaihdetaan osia, täällä kotona uupumus nelinkertaistuu. Töitä kyllä piisaa...

Jep, nyt tuli olan taakse kaksi silmäparia tuijottamaan, mitä se äiti täällä naputtelee...josko lopettelen ja menen herättelemään noita kahta unikekoa päikkäreiltään...

Kanelisokeri & nelikko

ja nimeksi tuli Aatu :) nyt voi taas nauttia ja olla vaan Aatun kans ei tartte siivoilla ja panikoida ristiäisiä!! IHANAA :)

meillä viihdytään nykyään enemmän tissillä ja taas kakitaan joka vaippaan! onks normaalia et joku viikko kakitaan vaan muutaman kerran ja joku viikko kakki on joka vaipassa?? tuntuu et huutoa on vähemmän..nyt ku kakitaan joka vaippaan!!

kakkiiko teidän vauvat viel öisin?? meil melkein joka yöt kakit vaipas..ja sit pimeessä vaihdn vaippaa ettei valskaa..ja sit herätään, mut onneks nukahdetaan aika hyvin ku laittaa tissin suuhun!

ens kuussa on serkun häät ja ajattelin,jos jäis jatkoille miehen kans ja vauva menis ukille hoitoon, mut mites käy..ku en sit imetä!! niin miten se vaikuttaa mun maidon tuloon?? pitää varmaan pumppailla jne??

Tintti ja Aatu

Puristin siitä vihoittelevasta tissistä eilen neulalla puhki valkoisen näppylän mikä siinä oli ollut jo toista viikkoa.. Eipä sitten ollut tullut pieneen mieleen että se voisi tukkia tiehyen -> maito jumissa -> kipua ja tulehdusta... Nyt ei ole vihlontaa ollut, saas nähdä oliko syy täysin siinä!

Mulla on maito yhtäkkiä vähentynyt kun korviketta ja pumpattua maitoa on ollut niin helppo antaa ja oli noita tissivaivoja -> imetys jäi turhan vähälle. Toivottavasti vielä saisin maidontulon nousuun.

Neuvolantäti lähti äsken. Painoa oli tullut 5g vaille kilon (syntymäpaino 3255g -> nyt 4250g) ja päänympäryskin oli kasvanut 32,3cm -> 36cm! Eli tosi hyvin, ja saatiin myös kehuja kun tyttö on niin jämäkkä ja terhakka.

Alcatraz ja typy 5vko 1vrk

Nauratti tuo Mansikkapirkon kuvaus siitä, kuinka äkkiä äidin kanssa menee sukset ristiin. Me oltiin juuri vajaa viikko mun vanhempien mökillä, eikä tosiaan montaa päivää mennyt (jos yhtäkään) kun mulla jo pinna kiristy. Vielä mentiin sitten miehen vanhempien mökille, ja mies tuossa tokaisikin, että on se hyvä kun lähdetään pariksi vuodeksi ulkomaille, ei tarvitse olla suvun kanssa koko aikaa tkemisissä ;) Ei vaan, ihania ovat, mutta ahdas mökki ja paljon porukkaa, eikä montaa emäntää mahdu saman katon alle, niinhän se on.

Meillä kanssa päivät menneet hieman kitinäksi ja torkkumiseksi. Johtuukohan helteestä, kun vaunuihin ei meilläkään meinaa enää nukahtaa. Muuten ei haittaisi, mutta kun täytyisi sada muuttoa valmisteltua. Hohhoijaa, päästäänköhän me ikinä sinne Prahaan. Siellä ei kuulema ole ollenkaan korviketta tölkeissä!!! Mitä mä teen? En tosiaan aikonut imettää vuoden vanhaksi, ja onko se maito siellä sitten sellasta, että voi lapselle antaa? Voi kääk!!!

Miten teillä vauvat käy iltaisin nukkumaan? Mä en ymmärrä, miten meidän lapset ei ole ikinä vauvana rauhottuneet omaan sänkyyn, ei siis tämäkään tapaus. On jotenkin tosi levoton illalla, kitisee ja syö. Ja jos nukahtaakin kun laitan sänkyyn, herää hetlken päästä ja aloittaa konsertin. Tuttia ei suostu syömään. Miten te äidit teette sen, että vain laskette lapsen sänkyyn ja sinne jää toinen killittelemään ja nukahtaa sitten itsekseen? Kertokaa mulla se jalo taito, pliis!!! Hermot menee!!

Meillä lappaa joka päivä vieraita, ja pakkaukset senkun venyy samalla kun pinna täällä kotona kiristyy. Onneksi voi käydä täällä purkamassa tuntoja.

Selma x 2

Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa tänne kesäkuisten vauvapinoon. Muutaman valitusvirren ehdin rustata kesäkuisiin tuonne odotuspuolelle mutta ei siellä silloin enää tainnut juuri ketään olla ja lopultahan minä olin siellä yksinäni :) Meidän poika syntyi 10.7. (synnytys käynnistettiin rv 42+1) eli kolmisen viikkoa sitten. En tiedä minkä kokoinen nyt on (neuvola meillä on vasta parin viikon päästä kun terveydenhoitaja tulee lomalta) mutta syntyessään oli 4700 g, 55 cm ja pipo 37,5 cm ja nyt arvatenkin aika paljon isompi. Ei sille ainakaan mitkään alle 60 cm vaatteet päälle mahdu, käytän 70 cm bodyja ja ihan mukavan väljiä ovat mutta eivät liian ison tuntuisia.

Meidän vauva vaikuttaa aika rauhalliselta toistaiseksi. Tissi kelpaa ja kakkaa piisaa, eli vauvelin valtakunnassa kaikki hyvin. Tää on mun kolmas lapsi, esikoinen (tytär) menee jo kuudennelle luokalle, keskimmäinen (poika) on 2-vuotias ja sitten on tää pikkanen. Toistaiseksi vauvanhoito on minusta ollut helppoa, paljon vaativampaa on tuo 2-vuotiaan hoito ja viihdytys. Esikoinen lomailee muualla (toivoisin kyllä että olis täällä että saisin viihdytysapuja tuolle 2-vuotiaalle...). Mies on yrittäjä eikä pidä isyyslomaa eikä ikinä mitään muutakaan lomaa. On se onneksi tuon 2-vuotiaan syntymän jälkeen pyrkinyt pitään viikonloput vapaata ettei multa ihan palais käämit.

Mua kiinnostaa kans tuo mitä Tonttu kyseli, että miten teiltä hoituu isompien lasten ulkoilut. Mua niin säälittää kun meidän 2-vuotias haluaisi ulkoilla paljon mutta nyt on ulkoilut radikaalisti vähentyneet kun en vaan saa itsestäni irti lähteä mihinkään puistoon... Me asutaan rivitalossa ja on tuossa tuo pikkuinen takapiha mutta ei siinä ole mitään viihdykettä ja sitä paitsi se on niin kuuma piha (suoraan etelään) ettei siellä oo kiva olla kuin aikaisin aamulla tai illalla joskus kuuden-seitsemän jälkeen. Tuntuu että tämän kolmen viikon aikana tästä meidän parivuotiaasta on alkanut hyvää vauhtia tulla television orja...

Ananas700 kyseli menkkojen alkamisesta. Mä oon imettänyt pitkään mutta menkat on silti alkaneet hyvin pian synnytyksen jälkeen. Esikoista imetin n. puoltoista vuotta ja siitä täysimetystä oli käytännössä 9 kk kun ei se suostunu syömään kiinteitä, ja kakkosta imetin vajaaksi parivuotiaaksi (lopetin joulukuussa-07 raskauden takia), josta täysimetystä oli puoli vuotta. Kuukautiset on kummallakin kerralla alkaneet n. 2 kk synnytyksen jälkeen. Nyt en tiedä kun vielä ollaan jälkivuotovaiheessa...

Vaniljapuffetti ja pikku-ukko 3 vk

Arki alkoi täälläkin, kun jäimme vauvan ja esikoisen kanssa keskenämme miehen palattua töihin. Ihan kivaa aloittaa oma arkirytmi, mutta vauva aloitti viikon kylläkin tissittelyllä, kitinällä ja torkkumisella, joten rytmi on vähän väärä ilmaisu. Pikkuinen roikkui tissillä koko eilisen päivän, mutta nukkuikin sitten yöllä 21-04 + 04-07.30, wau! Tuskin tästä tapaa tulee, yleensä syödään 01, 04 ja 05-06. Mulla on nyt kyllä imetykseen kohtuullisen kriittinen asenne tällä hetkellä eilisen tissittelymaratonin jälkeen, että mietin, mitä järkeä tässä on, kun pullostakin voi juoda... No, jospa ne edutkin alkaisivat taas tuntua eduilta, mitä ne sitten ikinä edullisuuden lisäksi ovatkin (esikoisella on ollut allergiat yms. vaivat täysimetyksestä huolimatta, sori tämä negatiivinen asenne, tässä pinossa vaan jotenkin uskaltaa tämänkin ilmaista).

Esikoinen on ollut aika känkkäränkkä, meinaa välillä pinna palaa. Mä voin kyllä olla raskaana ja synnytyskin menetteli, mutta välillä epäilyttää, ettei ole tähän kasvatusosuuteen valmiuksia ollenkaan.

Kantoliina on nyt ehdoton, että päästään fiksusti pihalle täältä, 4 seinän sisältä joten todella toivon, ettei tuu pitkiä jaksoja helteitä.

Tsemppiä kaikille!

Tonttu08 ja vauva 5 vkoa

Isillä menee formulat televisiossa niin istumpa minä viettämään aikaa sit koneelle...

ompa jännä, miten on sattunut huonetoverit tälle palstalle :) Aika sattuma.

Meilläkin menee niin, että minä tunnistan Topin itkut mutta mies ei...

Ollaan myös ihmetelty tän pojan jäntevyyttä, varmaan kohta kääntyy itse vatsalleen, kun niin kovasti yrittää liikkua!

On tää poika niin paljon erilainen kuin Luka. Pitkä pinna on Topilla, Lukalle täytyi saada tissi suuhun heti kun äännähti, muuten tuli sellaset raivarit, että sai kauan lepytellä :( Topi ilmoittelee vaan sievästi ja kun tissiä annan, niin syö niin anhaasti että iso nälkä jo ollut! Muutenkin viihtyy sitterissä ihmetellen isoveljen leikkimistä ja nukahtaa hyvin itsekseen pinnasänkyyn. Luka ei nukahtanut itsekseen ennen 6kk ikää koskaan..

Tietenkin kun toinen lapsi on niin on sitä kokemusta vähän taustalla, silti sanoisin että Topin tempperamentti on ihan toista luokkaa kuin Lukan.

Kyllä se tissitakiaisaika alkaa jo olla ohi. Oli pientä levottomuuttakin silloin, just sitä, että nukkuu vähän aikaa ja säpsähtää pian hereille vaatien lisää tissiä. Nyt on nukkunut taas niitä parin tunnin päiväunia. Yötkin on menny n. 4h unipätkillä.

aamulla on kyllä ihana herätä, kun vauva on jo hereillä ja katselee siinä hyväntuulisena ympärilleen. Sit kun menen puheleen siihen lähelle niin tulee niin sydämen sulattavat hymyt :)))) Voi tätä rakkauden määrää!

Rouva ja Topi 8vk

Juu, oli se reunimmainen huone. Tosiaan aamulla tulitte samaan huoneeseen ja olit kyllä väsynyt, me sitten iltapäivästä pääsimme kotia. Mä ensin ajattelin että luulit mua venäläiseksi =D

Meillä on mennyt ihan kivasti paitti et silloin 5vkon iässä tyttö huusi sen viikon, missään ei oikein kelvannut olla. Aina kun laski esim koppaan tai vaunuun niin heti alkoi hirveä huuto, tissillä ois vain ollut. Mä luulen että tytöllä oli silloin tiheän imun kausi kun tosiaan tissillä vain rauhoittui. Me ei tosiaan asuta oulussa mutta ihan tässä naapuri kunnassa =) Oli tosiaan kiva juttu et näin sit vielä tällaisen palstankin välityksellä vielä kuultiin toisistamme =) Kuinkas teillä on mennyt, miten teidän poikanne on ottanut pikkusiskon vastaan?

Nyt täytyy mennä tyttöä kylvettään!

Kauris.

Minäkin kirjoiteelin nyt vasta tänne vauvapuolelle ensimääistä kertaa. Olen tässä jo noin viikon ajan käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta en ole ehtinyt/saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään.

Meille siis syntyi esikoispoika 24.6 viikoilla 41+6. Juuri oltiin ehditty saada käynnistysaika viikolle 42+2 kun synnytys sitten käynnistyi vesien menolla. Imukupilla jouduttiin vauva auttamaan sitten ulos, mutta muuten meni ihan hyvin.

Mun mielestä teidän vauvojen unet kuulostaa ihan uskomattomilta!! Meidän vauva EI IKINÄ nuku 4h unia, yölläkin tankkaa kahden tunnin välein, päivällä uesin 1h välein. Jatkuva nälkä sällillä :) Täysimetyksellä on kuitenkin kasvanut tähän asti ihan hyvin, n. 300g/viikko.

sroigh

Niin vaan ehittiin ajoissa aamulla 9 neuvolaan, vaikka hieman jännitin miten muka niin aikasten oltais jo menossa, vielä kun piti vaunuillen mennä.

Jätkä sai ekan satsin rotavirusrokotteesta. Nyt saa sitten jännittää sitä, tuleeko haittavaikutuksia.

Kokoakin oli tullut: paino nyt 5 850g, ja pituus 60cm. Syntymäpituus oli 50cm, ja tätsy meinasi että tais olla vähän laitoksella alakanttiin mitattu, kun on noin huimasti tullut pituutta lisää. Käyrä näytti kyllä aika jyrkältä :)

Tuo painonnousu kyllä hämmästytti mua - ajattelin että siinä se 5kg,n hujakoilla on, mutta että melkein 6kg! Ei ihme että tuntuu hartioissa... (syntymäpaino 3640g)

Näin siellä neuvolassa jonkun ihan pikkupikkuvauvelin, liekö ikää 2-3vko vain. Tuntui muka oma jo niin isolta! Mitenhän mulla onkin niin surku jatkuvasti siitä että kohta pikkuvauva jo iso ukko! Toisaalta ootan kun kasvaa ja oppii kaikkea uutta, mutta samalla on jo ikävä sitä, kun se oli niiiin pieni ja tuhiseva nyytti. Ja ne vauvamasut tuolla kaupungilla vasta pistääkin silmään...!

Eilen löydettiin kirpparilta killutinlelu, jota katsellessa jätkä nyt on viihtynyt ihan hyvin lattiatasossakin. Tosin samantien kun sain tuon sanottua, kuuluu lattialta vaativa ÄÄÄÄ ;) ( = tylsÄÄÄÄÄÄÄÄ)

No, on kai mentävä viihdyttämään jössikkää, palaan asiaan taas paremmalla ajalla...

Sakariini ja ukko 8vkoa 5pvää

Terhetär veikkaisin näppylöitä myös hikinäppylöiksi.

Menkat minulla on alkanut kahdella aikaisemmalla kerralla vasta kaksikuukautta sen jälkeen kun olen kokonaan lopettanut imettämisen. Ekaa imetin 13kk ja tokaa 11kk. Toivottavasti nyttenkin pysyvät poissa yhtä kauan.

Meillä on näköjään historiaa hyvin nukutut yöt. Aikaisemmin mentiin yhdellä syötöllä per yö. Nyt oli kolmas yö kun vauva nukkui tosi levottomasti. Aloitin antamaan rela-tippoja, jonkin verran auttoivatkin vatsavaivoihin. Ainakin kakkaa alkoi tulemaan kun oli pantannut päivän:D. Muutenkin vauva roikkuu tissillä useammin. Rinnat tuntuvat aika tyhjiltä, mutta kyllä niistä maitoa näyttäis tulevan. Toivottavasti on vaan tiheän imun kausi ja kohta nukuttaisiin taas yölläkin paremmin.

Nyt täytyy lopettaakun, kuuluu vaunukopasta ähinää.

t:ilonella

Tervetuloa mukaan taas Niina ja Ilonella.

Meillä on alkanut arki taas välillä rauhoittumaan. Se (oletettu) mansikkahuuto alkaa helpottamaan ja taas mennään rintamaidolla. Mutta nyt on neidille ilmestynyt punoittavia näppyjä koko kaulan alueelle isoina ryppäinä. Voiko nää olla hormooninäppyjä? Eilisestä saakka ovat koristaneet kaulaa. Ainakaan kasvoissa olleet hormooninäpyt eivät ole olleet ollenkaan punaisia. Neuvolaan yritin soittaa puhelintunnilla, mutta oli koko ajan varattu ja soittotunnin päätyttyä meidän neuvolasta ei saa ketään kiinni puhelimitse.

Viime yönä oli neidillä ennätyksellisen pitkiä unijaksoja. Eka pätkä oli neljä tuntia ja seuraavakin kolme. Aamu-unet otettiin kahden tunnin jaksoissa normaalin yhden tunnin sijaan. Ehkä raukka on niin väsynyt viime päivien vatsaväänteistä, että nyt nukkui velkoja pois.

Meillä on ristiäiset 2,5 viikon päästä eikä nimestä vielä tietoa. Siis ei tiedetä edes kumman sukunimi vauvalle tulee. Pitänee ryhtyä tekemään päätöksiä...

Onneksi itse tilaisuus on hyvin pieni, vain lähimmät sukulaiset ja kummit sekä pappi. En aio stressata tarjoiluista, pistän tilauksen vetämään seurakunnan pitopalveluun.

Ajoin muuten fillarilla pari päivää sitten. Aaah mikä vapauden tunne! Pikkuisen toi epparihaava ilmoitteli olemassaolostaan, mutta sitten piti vaan istua vielä enemmän häntäluun päällä. Kyllä pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä, että nyt on kesä.

Oletteko käyneet joka päivä vauvan kanssa vaunuilemassa? Mä en ole päässyt kuin muutaman kerran viikossa kun tuo ei meinaa nukahtaa vaunuihin. Pitää aina lähteä iltapäiväunien aikaan ja jos ei onnistu niin mahdollisuudet meni siinä. Eilenkin tulin aika nopeasti kotiin kun loppusuoralla vauveli heräsi ja aloitti heti konsertin.

Terhetär ja neiti 5 vk tasan

Mullahan ilmeisesti se viiltelevä KOVA kipu johtui tukoksesta, koska se on lähes kokonaan loppunut, kun neulalla puhkaisin nännissä olleen valkoisen "näppylän". Ja tätä kipua tuli ihan ainoastaan noin 15 minuutin kuluttua imettämisen lopettamisesta ja saattoi kestää jopa tunnin ja oli todella voimakasta.

Meillä on kakkailu vähentynyt yhtäkkiä radikaalisti. Normaalisti on saatu vaihtaa kakkavaippoja monet päivässä, niin nyt aamulla vaipassa on vain pissat ja ekat kakat tulee vasta 4-6 välillä alkuillasta. Tänäänkin ne olivat ainoat kakat. Yrittää kyllä punnata ja eilen oli kärtyinenkin sen vuoksi, tänään on ollut parempi päivä. Ja homma meni tälle mallille tosiaan ihan yhtäkkiä eilen. Jokohan se yksi ainut annettu D-vitamiinitippa teki sen?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat