Vierailija

lapsia ei viedä lainkaan uimaan, vaikka kelit on näin hyvät. Alle kouluikäisistä lapsista kyse.

Kysyy ihmettelevä vedenneito

Sivut

Kommentit (62)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tee itse niinkuin haluat ja anna muiden tehdä niinkuin tekevät. Itse en vie lastani rannalle ollenkaan, koska saa herkästi pisutulehduksen. Se siitä laiskuudesta.

Hän ei riemusta hihku. Päinvastoin, nytkin pelonsekaisin tuntein aion hänet uimakouluun viedä, 6v kun on. Voisi sanoa, että melkeinpä pelkää vettä. Syytä en tiedä. Ei olla roiskittu häntä pienenä tms.

Saattaa läträtä rantavedessä, mutta polvia pidemmälle ei häntä saa.

On sitten kiva mennä rannalle, kun lapsi alkaa karjumaan, kun koittaa hänen kanssaan vähänkin syvemmälle kahlata.

Sitäpaitsi toinen asia, jonka takia en lapsiani rannalle raahaa, on pienen lapsen herkkä iho. Meillä ei sen takia aleta altistamaan ihoa pienestä pitäen ihosyövälle, että jollekin mammalle tulisi täällä parempi mieli kun nyt muutama lapsi enemmän pääsee nauttimaan rantaelämän riemuista.

Itse palan todella herkästi (minulla on tosi heikosti pigmenttiä, ihan valkoinen iho, joka ei rusketu ikinä, vain pisamia tulee, jos ruskettua koittaa.) ja se omastakin takaa sen riemun rannallaolosta.

Jos ylläolevia syitä ei olisi, menisimme tukkaputkella riemusta kiljuen vaikka joka pvä rannalle, meiltä kun uimarannalle n. 1km.

Mä olen muuten yksinhuoltaja, ja lapseni ovat olleet yhtäaikaa taaperoikäisiä. Ja joka helvetin hellepäivä on oltu Hietsussa, Uunisaaressa tai Uimastadikalla, ensimmäistä kertaa 2 lapsen kanssa kun nuorempi oli 3 viikkoinen, ja vanhin reilusti alle 3v. Ei mitään ongelmaa, ja itsekin olen nauttinut jokaisesta rantapäivästä . Mutta toki, jos haluaa tehdä asioista vaikeita ja monimutkaisia, eikä koe kykenevänsä huolehtimaan lapsistaan kuin pihapiirissä, kannattaa pysyä varmuuden vuoksi kotona.

Vierailija:

Lainaus:

Meillä penskoja ei meinaa millään saada järvestä pois (itse olin lapsena samanlainen!), tuntitolkulla lotraavat vedessä! Naapurin penskoja otetaan mukaan aina, ja hekin ovat samanlaisia.

Vierailija:

Lainaus:

Lapset saavat rakkautta, mutta jos vanhemmat eivät halua mennä rannalle 2-v ja 4-v lasten kanssa, sinne ei mennä. Tehdään jotain muuta.

Meillä ei ole autoa ja joutuisimme käyttämään busseja. Lähimmälle uimarannalle bussilla menee reilusti yli tunnin, koska vaihto bussista toiseen sattuu harvoin yhteen. Lapseni, joita on kolme, ovat erittäin vilkkaita ja minä joutuisin heidän kanssaan matkustamaan yksin koko matkan. Lisäksi kaksi nuorinta jostain syystä lähtevät aina juoksemaan eri suuntiin. On todella hankalaa, jos toinen rannalla juoksee omaan suntaan ja toinen omaansa ja minun pitäisi päättää, kumpi on nopeammin saatava kiinni.

Siispä lähden ehkä pari kertaa kesässä uimaan, mutta siihen tarvitsen kerättyä rohkeutta ja energiaa, jotta selviän lasten kanssa kyseisestä matkasta.

Meillä koko parhe rakastaa uimista, siksi käydään joka päivä uimassa läheisellä rannalla ja talvisin sekä avannossa että uimahallissa. Mutta me ei esimerkiksi kauheesti tykätä mieheni kanssa huvipuistoista, joten niissä käydään harvemmin ja vain lasten vuoksi.

Toinen osaa heikosti uida, toinen ei. Eipä viitsitä lähteä rannalle kun kumpikaan ei viihdy ja luultavasti joku hukkuisi. Kesämökillä on lapset uineet sitten kummien ym. kanssa.

Lapsi on nyt 2v 3kk. Ei tosiaan huvita lähteä rannalle. En itse asiassa edes tiedä, missä olisi hyvä lapsiystävällinen ranta julkisten kulkuneuvojen päässä.

veisin lapseni rannalle ja viettäisin mielelläni aikaa siellä, mutta hän on atooppinen että allerginen.... ja tiedän mitä tapahtuu kun menee järviveteen....ei kivaa katsottavaa ja lapsi ei ainakaan nauti siitä kutinasta =(

Itse sitten laitan purkista väriä kroppaani =)

jotka menevät uimarannalle ensimmäistä kertaa. Äiti on sydän sykkyrällä seuraamassa että milloin toinen kaatuu veteen ja hukkuu sillä välin kun äiti pitää toisesta huolta.

Vaikka minulla on vain yksi lapsi, aion aloittaa veteen tutustuttamisen turvallisesti omalla pihalla pienessä puhallettavassa lastenaltaassa...

meille rannalla uiminen on senverran itsestäänselvä asia, että ei olisi tullut mieleenkään kieltää sitä alle 3v uimasta vain, koska oli syntynyt pikkusisarus, jonka kanssa pitäisi möllättää kotona. Ja toisaalta, sitä vastasyntynyttä piti mm. imettää, vaihtaa vaippoja jne. joten nämä avuttomat kotona möllöttäjät tuskin selviäisivät rannalla myöskään leikki-ikäisen ja vastasyntyneen kanssa. Kun 2 leikki-ikäisenkin kanssa on niiiiin vaikea mennä uimaan....kun ei voi yksi äiti muka vahtia/hoitaa 2 lasta.

Juuri eilen oltiin uimassa. Lapset jaksoi " uida" tuon 10 min ja siitäkin suurin osa oli veden tuijottelua ja voivottelua kun on kylmää ja märkää ja jne...

Kamalia kaupunkilaiskakaroita mulla. Kun itse oli lapsi niin sinne veteen juostiin pää kolmantena jalkana eikä suostuttu lähteen vaikka olis ollut kuinka siniset huulet ja hypotermia uhannut. Sama koskee ihan kaikkea. On kiipeilytelineitä ja muita kehittäviä juttuja ja lapset on ihan tumpeloita. Ei ne osaa puissa roikkua tai etsiä syötävää metsässä. En mä ees jaksa yrittää kun missään ei voi olla ilman Heseä ja kaikki pitäis olla valmiina.

5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat