Vierailija

Lapsi istuu tuetta jne. Mutta hän ei liiku ollenkaan, koska vanhemmat tuovat hänen eteensä kaikki lelut ym. niin lapsen ei tarvitse liikkua. Lapsi on myös hieman pyöreä, josta vanhemmat jaksavat aina mainita, että heidän viivi-kallensa ei sen takia liiku.

Kommentit (16)

Lähti konttaamaan kun oli 11 kk.

Nyt on koululainen, enkä kyllä keksi mitä etua hänen elämässään olisi jos olisi aikoinaan lähtenyt aiemmin liikkumaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun lapsi on valmis lähtemään liikkeelle niin hän sen tekee ja siinä vaiheessa ei paljoa enää kiinnosta ne samat vanhat nenän eteen kannetut lelut...

eiköhän kyse ole ennemminkin ihan normaalista vaihtelusta kehityksessä. meillä on kaikki kolme lasta olleet pyöreitä ja kaksi vanhinta on lähtenyt konttaamaan 6-kuisena ja kävelleet 10-kuisina. kuopus on nyt 1v1kk eikä vieläkään konttaa eikä kävele, lähti 9-kuisena peppukiitämään.

osa " kasvattajista" on sitä mieltä, että jos lapsen antaa edetä omaa tahtiaan ja opetella asioita oman kiinnostuksen mukaan, hänestä kasvaa itsenäisempi kokeilija, joka luottaa itseensä enemmän. Ja ettei hänen tarvitse tehdä koko ajan erilaisia sirkustemppuja vanhempiensa läpytyksiä kerjätäkseen.

Ok, me vanhemmat olemme erilaisia, mutta itse en voisi sietää sitä, että joutuisin koko ajan kannustamaan lasta ja kiljumaan " hyvä, hyvä" , jotta hän kehittyisi. Mieluummin hän saa palkkion siitä mielihyvästä, minkä itse opettelu ja taidon saavuttaminen ovat hänelle tuottaneet.

Olen kyllä aika laiska vanhempi, myönnetään.

konttaamaan kuin vasta lähempänä 11 kuukauden ikää. Silti ovat oppineet kumpikin kävelemään jo 1 v 1 kk:n iässä.

Esikoisen kanssa koin asian varsinaiseksi ongelmaksi. Jumppasin, kannustin, levittelin leluja virikkeiksi, kehuin, konttasin itse jne. Eikä vaikuttanut mitään. Toisen kanssa en edes jaksanut pelleillä, vaan ajattelin että kyllä oppii aikanaan. Kuten tekikin.

Kovasti yksilöllistä on liikkeelle lähteminen, kuten muutkin taidot.

on paljon vanhempien aktiivisuudesta ja kannustuksesta kiinni, kuinka pian lapsi oppii liikkumaan. Meillä tyttö riemastui aina kannustuksestani ja oppi ensimmäisinä sanoinaan sanomaan " hyvä,hyvä" :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat