Seuraa 

Uusi viikko, uusi pino. Laitoin nyt vaan tämän viikon, kerta keskustelu on ollut vireää.

Ja tässä parin edellisen viikon turinat:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&_forum_WAR_perhe_...

Sivut

Kommentit (55)

Täällä ihanan rauhaisa lauantaiaamu pikkuneidin kuorsatessa keinussa tuossa vieressä :)

Mama, Mei Tai menee isommallakin lapsella, tuossa mun Mei Taissa on kantoraja 40 paunaa eli n.18kg ja siinä voi kantaa edessä molempiin suuntiin, selässä ja myös sivulla. Mulla tuli myös rintarepussa Mian paino vastaan eli koska lapsen paino tuli pääasiassa hartioille oli kantaminen yhtä tuskaa ja siksi hankin tämän, kun Mia oli kuitenkin Ergoon vielä vähän pieni.

Helli, täällä nukutaan myös lyhyitä päikkäreitä ja jo tunnin unet on täällä ihan loistavat. Se on mun mielestä ollut pieni hinta siitä, että yöt on menneet kohtuu hyvin yleensä yhdellä, joskus harvoin kahdella syötöllä ja on ollut niitäkin öitä, kun Mia on nukkunut koko yön. Mä nukutan Mian päivisin yleensä kiikkuun tai kantoreppuun tai sitten auton takapenkille kaukaloon... joskus harvoin otetaan yhdessä päikkärit meidän sängyssä ja silloin neiti saattaa joskus vetäistä reilun tunnin tissi suussa.

Pialle ja Pötkölle onnea väliaikaisen kodin metsästykseen!

Deselle ja Johannekselle vilkutukset (ihana nimi!) Täällä kun on myös pätkänukkuja niin koneella hengailu ja siten tänne kirjoittelu tahtoo jäädä kohtuu vähäseen... ne päikkärihetket kun menee pyykkäämiseen ja suihkussakäyntiin tai sitten ollaan jossakin kylillä liehumassa.

Kiitos kaikille vinkeistä kiinteiden aloittamiseen... kovasti tuo lusikka alkaa jo poltella kädessä ja taidanpa hyvinkin rikkoa tätä paikallista kohtuullisen ehdotonta 6kk rajaa. Josko sitä vaikka muutaman viikon päästä lomalla aloiteltaisiin, kun mun äiti eli Mian momi on täällä :)

Hyvää viikonloppua toivotellen

Yksis ja Mia

Jospa yrittäisin vähän kommentoidakin tällä kertaa. Kiva, että olette sitä mieltä, että täällä saa myös käydä raivoamassa (siis ei teille, tietenkään). Mulla kun ei ole aina äkkiseltään kuuntelijaa kiukkutunteille ja ne pitää saada purkaa heti ettei tule paha mieli. On tämä vaan loistava foorumi ja olette ihania!

Kiva saada vahvistusta sille teorialle, että Siennan päikkärien jälkeiset itkut johtuvat kesken jääneistä unista. Niin itsekin ajattelin ja näköjään täällä muutkin kärsivät samasta vaivasta.

Dajmin ja miehen onkireissu kuulosti tosi idylliseltä, kateeksi käy! Mulla on vielä vajaan kahden viikon odotus edessä ennen kuin mies palaa viikoksi kotiin.

Mitekäs Gaiolen yöt on sujuneet, vieläkö siellä Piiperö mellastaa? Toivottavasti saatte vähän enemmän nukuttua.

Odottelija: kiitos, ratkaisit mustan kakan arvoituksen! Sienna söi purkillisen mustikkaa edellisenä päivänä, joten se varmaan aiheutti "tervan" vaipassa. Ai teillä käytetään myös Lidlin vaippoja. Nyt kun reissussa käytettiin Pamperseja niin totesin taas, kuinka paljon parempia ne Lidlin vaipat on, helpompia pukea päälle kun on vähän jämäkämpiä ja jotenkin varmemman oloisia. Eikä sekään haittaa, että ovat paljon halvempia.

Butterfly: uskomatonta, että teidän pojat on jo puolivuotiaita! Vastahan ne syntyi! Kivan paketin olitte saaneet postissa.

Heltsy: meillä Sienna viihtyy kanssa tosi hyvin hiekkalaatikolla, tänäänkin touhusi tunnin ihan itsekseen, vissiin kerran kävi osoittelemassa mun varpaita ja sitten painui taas omiin leikkeihinsä. Sain kivasti lueskeltua siinä auringonpaisteessa. Sormiruokaa oli teillä aloiteltu myös. Sienna tykkää eniten kurkusta ja banaania se syö sellaisen 5cm pätkän joka aamu siten, että pilkon sen sille pienemmiksi palasiksi joita se itse noukkii pöydältä suuhunsa. Välillä on kädet ihan muusissa kun pinsettiote on vielä vähän hakusessa, mutta suurin osa päätyy suuhun kuitenkin. Meillä on ihan vakiona maissinaksuja ja palttoonnappeja mukana aina kun ollaan ulkona, varsinkin bussimatkoilla niillä saa ostettua vähän hiljaisuutta... Kyselit Porvoosta: mun mielestä se on ihana päiväretkikaupunki, yötä en ole koskaan ollut. Jos olette etanoiden ystäviä niin siellä on ihan loistava etanaravintola. Ja se Gaiolen mainitsema Paahtimo on munkin mielestä kiva kahvipaikka.

Sara-Maria kyseli aamupuurosta. Mä teen niin, että kun Sienna herää noin seitsemältä niin haen sen viereeni maidolle (imetän siis vielä). Sitten kun kasin maissa noustaan niin aletaan laittaa puuroa, käytännössä se syödään noin puoli yhdeksän aikaan. Mä en periaatteessa nouse sängystä ennen kahdeksaa... Sienna pärjää ihan hyvin sillä maidolla sen aikaa, ettei tarvi heti pompata ylös sängystä. Ekoille päikkäreille se menee noin tunti puuron jälkeen.

Weeralle toivottelen hyviä 100-vuotisjuhlia! On varmaan isomummulle hieno juttu nähdä Ainoakin juhlissa.

Poreen Noorasta oli ihana kuva! Samanlainen tupsu päässä kuin Saagalla. Söpöläinen.

Susanna: jos Saaga tunkee sormet suuhun puuron jälkeen, niin arvaapas mitä Sienna tekee. Se tunkee sormet suuhun, jolloin ne tulee puuroisiksi, ja sen jälkeen hieroo puuron silmiinsä! Ihanaa. Onneksi ei hiuksiin. Kiitos kysymästä, picnic meni kivasti, haettiin ihanaa thaikkuruokaa Du Diistä ja istuttiin Kallion kirjaston takana puistossa. Vähän söpöltä kuulosti toi Saagan juttelu.

Hui, ihan kauhea ukkonen iski yhtäkkiä. Taivas oli just ihan sininen ja sitten alkoi hirveä pauke, toivottavasti Sienna ei herää. No nyt tulee rakeita! On tää Suomen kesä ihmeellinen.

Vilkutukset kaikille, joita en nimeltä maininnut. Missäs Hannnah muuten luuraa?

Mun isä ja äitipuoli tulee meille viikonloppua viettämään tänään illalla, saapuvat vasta joskus ysiltä eli Sienna on jo nukkumassa. Kiva nähdä sen ilme aamulla, kun ukki onkin jo meillä. En varmaan käy juuri koneella, joten toivottelen nyt mukavat viikonloput kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suokaa anteeksi kun en nyt tarkemmin kommentoi, laiskottaa...

Juttua oli hoitopöydällä vaipan vaihtamisesta (itse sen taisin kai aloittaa valituksellani). Meillä on siis vielä hoitopöytä käytössä, vaikka Sienna toki nousee siinä istumaan ja konttailee ympäriinsä yms. Pakko käyttää sitä varsinkin nyt, kun mun selkä on ihan hajalla. Sienna ei siis viihtyisi selällään edes sitä hetkeä, mikä vaipanvaihtoon kuluu, mutta olen saanut sen huijattua paikoilleen kaikenlaisilla "mielenkiintoisilla" esineilä, mm. antamalla sille pikkuniistäjän käteen. Esineen saa vain, jos on selällään, joten se ehkä hiukan motivoi. Supervauhdilla on kuitenkin vaippa aina vaihdettava. En haluaisi millään siirtyä housuvaippoihin, kun olen niin tyytyväinen Lidlin tarravaippoihin, jotka meillä on ollut alusta asti käytössä (tosin koko on kasvanut matkan varrella).

Kun täällä kirjoittelin, että meillä jäi yksi päivä ekat päikkärit väliin, niin se oli kyllä joku yksittäinen tapahtuma. Sienna todellakin tarvitsee vielä kahdet päikkärit, nukkuu yleensä 1,5 tuntia aamupäivällä ja 2 tuntia iltapäivällä ja silti vetää 11 tuntia yössä. Meillä on ollut sama päikkäri- ja yöunirytmi jo pitkään ja se tuntuu toimivan hyvin, enkä viitsi sitä ihan kevyistä syistä rikkoakaan.

Ylpeydellä kerron, että Sienna on viimeksi syönyt purkkiruokaa (siis ruokaruokaa, hedelmäsoseita se syö päivittäin) viime perjantaina kun oltiin ulkona lounaalla, muuten se on äidin muonissa. Ylpeydellä siksi, että mä en ole mikään superkokki oikeasti, mutta lapselle olen nyt innostunut kokkailemaan. Hengissä on, vielä.

Mitäs muuta. Eilen oltiin kaverin ja sen 1-vuotiaan kanssa puistossa ja rannalla ja tänään mun veli oli täällä ja käytiin sen kanssa ulkona lounaalla. Me nähdään tosi harvoin, ihan pari kertaa vuodessa, ja kun sillä ei ole mitään lapsikontakteja, niin oli hassua katsoa kuinka hukassa se oli Siennan kanssa. Laitoin sen kantamaan tyttöä kipeään selkääni vedoten ja sillä oli hiukan tekemistä sen kantoasennon kanssa... Vähän hymyilytti. Mies sanoi tänään soittaessaan, että yritä nyt herättää enossa jotain vauvakuumeen poikasta että saataisiin Siennalle edes yksi serkku (itse kun on ainoa lapsi). Taitaa olla turha toivo.

Ai niin, Siennalla on uusi outo tapa. Usein kun se herää tokilta päikkäreiltä, niin se on ihan itkuinen ja rauhoittuu ainoastaan, jos mä pidän sitä sylissä ja kävelen ympäriinsä. Heti jos istun sen kanssa alas niin alkaa itku. Sillä menee sellainen 10 minuuttia ennen kuin voin kuvitellakaan laskevani sitä lattialle. Mitäköhän tämä oikein on? Herääkö se jotenkin "kesken" unen ja siksi itkettää? Onko kellään enskapenskalla samanlaista? Eipä se nyt ole mitään vaarallista, mutta pitää aina päikkäreiden jälkeen varautua ainakin 10 minuutin sylittelyyn.

Tulipahan taas jaariteltua. Taidan poistua muihin hommiin ja jättää vähän palstatilaa muillekin.

Tipu & Sienna 10kk+

Pikaisesti vaan ennen mökille lähtöä. Ollaan siis nyt vasta lähdössä vaikka piti jo aiemmin mennä. Eilen oltiin koko iltapäivä pelaamassa krokettia Eetun kummitätin luona. Muutenkin on ollut paljon ohjelmaa tälle viikolle. Eetukin kiukkuaa ja itkeskelee edelleen nukkumaan menon yhteydessä, äsken nukutin sitä tunnin sänkyynsä enneku nukahti =/ voipi siis olla ettei välttämättä jäädä sinne mökille yöksi jos Eetu kovin alkaa hankalaksi.

Anteeksi kamalasti kun en tämän kummemmin nyt kirjoittele, palailen paremmalla aikaa taas ens viikolla viimeistään. Meillä on viikonlopullekin nimittäin reissu tiedossä.

Ainakin Piiperölle 7kk onnittelut ja muillekin joilla lähellä on kk-päivät mm Kiia täyttää kohta 10kk.

Ja pikku-enskat, musta on ainakin kiva lueskella teidän kuulumisia. Täällähän oli vielä vähän aikaa sitten kaks enskapinoa, pienet ja isot. Me yhdistettiin ne muutama kk sitten. Jos haluatte jutella pienemmällä kokoonpanolla niin voittehan te laittaa pystyyn oman pienten enskojen pinon. Mutta ihan miten vaan, mulle käy ainakin oikein mainiosti tämä yhteinen pino =)

Ja hoitopöydästä, meilla on kovassa käytössä vielä vaikka Eetu kovasti kääntyileekin sen päällä. Paras ostos vaunujen jälkeen toi pöytä! Jos kovin poika kiukkuaa niin sit puen loppuun silleen että se on sylissä. Nyt noi housuvaipatkin on helppo vetää päälle sylissä.

Ja oliko Bianco joka kirjoittelit kestovaipoista..?kieltämättä mulla vähän kiinnostaa kyseinen aihe. Tekis mieli kokeilla jotain, vaikkapa alkuun päivisin kestoja ja sit mies saa käyttää kertiksiä (se kun ei tykkää kesto-ajatuksesta ollenkaan). Mut ehkäpä toiselle lapselle sitten viimeistään =)

haleja kaikille ihanaisille enska-kavereille!!!

hermione ja Eetu 10kk

Meille kuuluu ihan tavallista, tyttö mennä vilistää edelleen pyörimällä sen minkä kerkiää. Istumassa myös viihtyy tosi mielellään, hankala vaan, kun ei oikein osaa vielä laskeutua kunnolla siitä kupsahtamatta. On pidetty tyynyä takana, mut eihän se aina siihen kohdalle satu, joten ihan hirvittää välillä! Mitenkähän sitten kolisee, kun alkaa kävelyn opettelu? Saatiin Pätkiksen pikkuserkulta kävelytuoli, ihme härveli... Itse en kauheen innostunut ole moisesta laitteesta, mut otettiin kuitenkin, kun ilmaiseksi saatiin. Vähän testattiin, mut sitten laitoin kangasosan pesuun, niin enempää ei olla vielä kokeiltu. Ei ainakaan heti hokannut ideaa.

Pikkukalastajan herkku sai aikaan järkyttävät irvistelyt eilen, joten täytynee ostaa itse kalaa ja laittaa. Ainakin viimeksi muikku-bataatti-peruna maistui hyvin! Pätkiksellä on muuten nyt punaista ihottumaa tullut pyllyyn: en tiedä onko mansikat syypää vai muutenko vaan vaippa hiostaa lämpimämmillä keleillä. Mansikkaa on syöty useana päivänä kyllä, eilen laitettiin tauolle ja katsotaan, olisko siinä syy.

MENKOISTA: Miulla alkoi 4 kk:n kuluttua synnytyksestä. Ja osittaisimetyksellä mentiin. Tuossa vaiheessa Pätkis itse alkoi vähentää rinnasta syöntiä ja sitten menkkojen aikaan ei enää kelvannut ollenkaan. Kierrot 29-34, pitenemään päin ovat jostain syystä. Viimeisin kierto oli siis tuon 34, ja alkoi jo hiipiä ajatus mieleen, että onko meillä ehkäisy pettänyt :) Ekat menkat oli tosi runsaat ja kivuliaat, viimeisimmät ihan normaalit jo.

ODOTTELIJA: toivottavasti Eemil alkais nyt nukkua kunnolla. Tsemppiä sinne kovasti! Meillä Pätkiksen yöt vaihtelee nykyään tosi paljon: joskus nukkuu tosi hyvin (1-2 kertaa tarvii tyynnytellä ja laittaa tuttia), mut joinakin öinä pyörii ja heräilee ja inisee vähän väliä.

GAIOLE: Tsemppiä sinnekin, että Piiperön yöt jatkuis parempina. Piiperölle etukäteen 7 kk onnittelut!

BUTTERFLY: Siellä on ollut kivan kuuloinen viikonloppu, ihanaa että olet saanut vaihtelua arkeen. Tosin univelka taitaa painaa, toivotaan että Lauri alkais nukkuu paremmin.

TIPU: Kiva, että Siennalle alkanut paremmin ruoka maistumaan. Ja meillä vaipanvaihto on yhtä taistelua nykyään myös! Millään ei tyttö jaksais olla sitä hetkeä selällään, koko ajan pitäs päästä mahalleen, istumaan, ottamaan vaippaa/vaatetta/talkkipurkkia... ja sitten tulee huuto, kun yrittää saada aloilleen. Pikkusen meillä saa vielä huijattua sillä, kun laittaa soittorasianallen roikkumaan ja soimaan, mut Siennalle ei varmaan taida enää tepsiä?

Tuosta tulikin mieleen, että vois laittaa G:n aiheesta:

HOITOPÖYTÄ-G: Eli missä vaihdatte vaipat/hoidatte muuten? Miten pitkään vauva "pysyi" hoitopöydällä? Meillä hoitopöytä melko korkea, ja siinä päällä vielä alusta, mut nyt tosiaan tuntuu, että kohta ei uskalla enää pöydällä hoidella, kun kääntyilee koko ajan. Tosin selkä saattaa olla kovilla, jos joutuu sängyllä tms. alkaa vaihtelemaan vaippoja.

HERMIONE: Siellä palattu reissusta, kivasti tais mennä? Siellä siirrytty housuvaippoihin, itsekin mietittiin, että varmaan siirrytään käyttämään niitä heti, kun pysyvät tytöllä päällä. Just tuon nykyisen vaipanvaihto-rumban takia, kun pitää venkoilla joka suuntaan!

NORPANPOIKANEN: Kiva, että "roikut" mukana, ihanaa miusta ainakin lueskella pikkuenskojenkin touhuja! Onnea poitsulle 2 kk! Meillä vauvavakuutus otettiin jo ennen Pätkiksen syntymää. Tai siis tehtiin se varaus vakuutukseen. Kyllä se hyvä on olla varuilta, ikinähän ei tiedä, miten sairastelee. Kivasti poitsu teillä viihtyy vaunuissa hereilläkin ollessa, hieno homma!

Joo, viime viikon pinostakin piti jotain kommentoida, mut taitaa nyt valitettavasti jäädä... Pätkistä alkaa kyllästyttää yksin touhuilu, oon tässä kirjoittelun lomassa mm. käynyt pelastamassa hänet sohvan alta, nostanut sitteriin ja pois, käynyt nostamassa pois digiboksin, uunin tuhkaluukun ja isin kirjan (mitäs jättää alahyllylle!) kimpusta. Taidetaan lähteä kohta ulkoilemaan, jos neiti vaikka vetäsis kunnon päikkärit, kun on vähän viileempi keli. Vilkutukset kaikille!

Dajm + Pätkis 7,5 kk+

Kiitos kaikille remonttitsempeistä! Meillä onkin tänään ollut vähän hankala päivä, kun nuo sirkkelöinnin ja poraamisen äänet pelottaa Kallea ja se on sitten käytännössä istunut mun sylissä... Oltiin me kyllä liikenteessä, käytiin kaupoilla, niin saatiin olla ihan rauhassa. Koko päivää en kuitenkaan jaksanut hengata kauppakeskuksessa. Nyt remppamiehet lähtikin jo tältä päivää, joten rauha on maassa ja Kallekin päikkäreillä.

Meillä siis kaadettiin sellainen seinän pätkä ja rakennettiin toinen jotta saadaan Kallelle oma huone. Remppamiehet tekee nuo seinien purkamiset ja laittamiset sekä sähköt, ja me sitten miehen kanssa aiotaan omin voimin laittaa lattia, maalata ja tapetoida. Vielä en ole edes värejä Kallen huoneeseen ehtinyt miettiä, laminaatti lattiaan on kuitenkin jo valittu. On kuitenkin kiva päästä sisustamaan

Butterfly: heh, mikäs noita remonttimiehiä on katsellessa. Ja onhan niistä seuraakin, kun muuten ollaan vaan Kallen kanssa kahdestaan. Mahtavalta kuulostaa teidän Scorpionsin konsertti, vähän käy kateeksi. Siitä on ikuisuus kun mä olen käynyt missään keikalla.

Tipulle tsemppiä vaipanvaihtoprojekteihin. Kalle on kanssa raivostuttavan hankala kun vaippaa vaihdetaan. Vaihdoin tuossa välissä pitkään vaipan aina lattialla, mutta oon nyt joutunut siirtymään takaisin hoitopöydän käyttämiseen kun siinä se pysyy edes vähän paremmin paikallaan.

Hermione: en mä ainakaan tuomitse kertisvaippojen käytöstä. Jokainen tekee omat valinnat. Mutta kerron nyt vaan, että kestojakin on tuollaisia housumallisia, ja joissakin taskuvaipoissa (ainakin Fuzzit) voi myös tehdä niin että kiinnittää nepit ensin ja sit vetää vaan jalkaan, ihan kuin housuvaippoja käyttäisi. Mä oon ajatellut alkaa tehdä niin kun Kalle ensin oppii kunnolla seisomaan - varmasti helpottaa siinä vaiheessa. Ollaan ajateltu, että Kalle muuttaa saman tien omaan huoneeseensa. Vähän mua kyllä jännittää Voi kyllä olla, että nukkuu paremminkin yksinään, nyt aina aamulla herää kun miehen herätyskello soi. Ja mä kyllä odotan sitä, että voi illalla taas sängyssä lukea jotakin lehteä - nyt me ollaan jouduttu siitä luopumaan kun Kallea häiritsee meidän lukuvalot.

Norpanpoikanen: kiva kun jaksat kirjoitella, mun mielestä on ainakin kiva lueskella näitä pienempienkin vauvojen kuulumisia! Eihän siitä niin kauan ole kun Kalle oli samanlainen. Mainiosti sulla poika viihtyy vaunuissa, se on kyllä hieno taito.

Dajm: Kalle inhosi kanssa pikkukalastajan herkkua! Ja Hermionen Eetu oli muistaakseni samanlainen. Meillä uppos sit kun laittoi sekaan itse tehtyä vihannessosetta, mutta vieläkin taitaa olla yksi tuolla laatikossa. Sen sijaan hyvin kelpasi Semperin punakampela, eli jos et jaksa itse tehdä kalasosetta niin tuo on hyvä vaihtoehto. Mutta ihanalta kuulostaa myös muikku-bataatti-peruna-sose!

Noniin, tulihan tässä tarinaa. Taidan mennä siivoilemaan remonttipölyä alakerrasta, että päästään kulkemaan kodinhoitohuoneeseen eikä pöly leviä pitkin kämppää. Heilutuksia kaikille!

Bianco+Kalle 9kk

Aurinkoinen päivä taitaa olla tulossa, kiva juttu! Illalla vietettiin parisuhdeaikaa miehen kanssa ja käytiin onkimassa :) Heh, on meilläkin huvit! Mut se on tosiaan ihan kivaa ja rentouttavaa hommaa. Pätkis oli vähän kiukutellut mummolle ja ukille, mut sitten tyyntynyt ja nukkunut puolen tunnin nokoset.

Kiitos kaikille hoitopöytä-Galluppiin vastanneille... täytyy kai kohta tosiaan meilläkin siirtyä lattialle. Esineet kädessä meillä auttaa joskus, joskus taas saa villiintymään entistä enemmän. Outo penska ;)

Muutamat kommentit yritän kirjoittaa, Pätkis on kyllä kohta varmaan seuraa vailla.

WEERA: Harmi, että päiväunet Ainolla kadoksissa, mut jospa se tosiaan olis sellainen välivaihe. Hienoa, että kuitenkin yöt nukkuu mahtavasti! Joo, Pätkis ehtii kyllä nykyään joka paikkaan. Joskus jotenkin ajatteli, että sitten vasta kun oppii konttaamaan ja kävelemään, niin vasta on tavarat "vaarassa", mut höpö höpö...

BIANCO: voi Kallea, kun on remppaäänet pelottaneet. Pätkis pelkää poraa myös, joten voin kuvitella, millaista olis, jos meillä isommin rempattais. Mut onhan se hienoa, että Kalle saa sitten ihan oman huoneen. Pitääpä tuota Semperin punakampelaa kokeilla joskus, ei aina kyllä itse jaksa soseita tehdä. Muikku-bataatti-peruna meni hyvin alas, mut sitten toisella kerralla isi erehtyi laittamaan maissia sekaan, niin eipä maistunutkaan. Sie taisit kysellä siitä, että onko muita, joilla tod.näk. jää enskapenska ainoaksi... meillä mie kyllä haluaisin

toisenkin lapsen jossain vaiheessa, mut mieheltä kun asiaa kysyin, niin vastasi, että ei oikein tiedä. Eli voi olla sekin mahdollista ja jos niin käy, niin ei ole maata kaatava asia. On se vaan tuo yksikin napero niin ihana!

MAMAJAJUSTUS: Siellä mennyt häät hyvin, kiva homma! Eikös Justus jossain vaiheessa ollut vähän vierastava, kun paljon joukkoa ympärillä? Se vaihe tainnut mennä ohi?

PIA-MARIA: Meillä imetys 4 kk:n iässä alkoi loppua just tuolleen, että syötöt väheni 1-2 kertaan päivässä ja sitten 4,5 kk:n iässä Pätkis päätti, että pullosta saa ruuan helpommin ja nopeammin. Eli ilmeisesti tuotanto hiipui pikku hiljaa. Mut, jos tosiaan yöllä syö molemmat tissit, niin voihan Pötköllä tosiaan olla ihan nälkäkin. Miun mielestä voit jatkaa, jos jaksat, niin ihan hyvin niin kauan kuin maitoa riittää.

GAIOLE: Siellä mietitty Piiperölle jo omaa huonetta. Miulla ei taida vielä "kantti kestää" :) Eli en varmaan raaski vielä siirtää. kyllähän se varmaan helpottais siihen, ettei heräilis itse joka ininään. Ei ole punaisen pyllyn aiheuttaja oikein selvinnyt, ehkä se mansikka ei ole syypää. Taitaa vaan olla jotain vaippaihottumaa tms. Ollaan kokeiltu Bepanthenia ja sitten sellaista Hyvää salvaa, jossa seassa sinkkivoidetta, mut ainakaan vielä ei ole sanottavammin niistäkään ollut apua. Pitää lääkärineuvolassa kysellä, kun se kohta kuitenkin on käsillä. Ei tunnu kuitenkaan kutittavan Pätkistä.

Nyt tuo pirpana hermostuu... pitää lopettaa, vaik olis ollut vielä kommentoitavaa... ai niin vielä:

FIIU: Tervetuloa tälle puolelle ja onnea pienokaisesta!

Dajm + Pätkis, kohta 8 kk

Voi ei, mikä väsy... Viime yönä töissä ja pötkö tietty herätteli aamulla. Onneks mies sentään sai nukkua... ***kele!! Pikkasen kypsyttää.

Mutta hyviäkin uutisia, päästään luultavasti jo jouluksi uuteen kotiin! Jee!! Vuokrakämppää on nyt tuskassa etsitty, mutta vähissä on... Ei kuitenkaan sais olla kauheen kallis, kun on noi lainanlyhennykset sun muut. Eikä asuntojen omistajat oikein innostu noin lyhyestä vuokra-ajasta.

Sitten kuulumisia meijän maito-sodasta. Edellisyönä sitä varsinaista yösyöttöö ei sitten kaivattu ollenkaan. Pötkö heräs ekan kerran seittemän aikaan, eikä olis millään enää jaksanu olla selällään. Sain pönkitettyä pojan ettei pääse kääntyyn ja vetikin sitten koko 2 desiä pumpatun ja korvikkeen yhdistelmää! Päivällä ei edelleenkään mene maitoo sitten ollenkaan. Illalla sain puolen tunnin aikana huijattua juomaan velliä ehkä 40 ml. Viime yönä kun olin töissä, pötkö oli heränny kahen aikaan, eikä suostunu pumpattua juomaan ollenkaan. Korviketta oli menny jonkin verran. Miksköhän? Oonkohan mä pilaantunu ? :)

Mama mainitsi Rota-rokotteen, me otettiin, mutta en kyllä tajunnu ees yrittää laittaa vakuutukseen...

Desen Johannekselle onnea uudesta nimestä! Vai oli teillä konsertti ristiäisissä :)

Yksikselle kiinteiden alottamisesta, jos siltä tuntuu niin anna mennä vaan! Tuskin kovin haitallistakaan on, eikä kai kukaan meistä kovin orjallisesti kaiken maailman suosituksia noudata. Itse tunnet kuitenkin oman lapsesi parhaiten, joten tiedät ihan varmasti koska hän on valmis mihinkin. Tsemppiä syöminkeihin kun päätät ne aloittaa :)

Nyt on pää jäässä, ei pysty keskittyyn. Siis palailen taas kun on vähän tuoreempi olo

Pötkö 7 kk ja sen vanhentunu äippä

Heippa teille kaikille, täällä uusi pikkuenskan äiti ilmoittautuu! Ihanaa kun ainakin Norpanpoikanen oli jo kaipaillutkin :)

Olen siis kolmikymppinen äiti Pohjanmaalta, mies on saman ikäinen. Ennen äitiyslomaa opiskelin ja tein puolikasta töissä, nyt siis päivärytmi on hieman toinen. Nyt sen sanelee 14.7. syntynyt pikkupoika, painoa oli 3,5kg ja pituutta 51 cm. Tähän mennessä on sujunut tosi hienosti, poika syö kyllä tosi usein mutta ei muuten juuri huiki, kasvaa vain ja nukkuu. Palailen paremmalla aikaa kommentoimaan, kun eräs heräsi juuri !

t. fiiu ja poika 2 viikkoa ja 2 päivää

Moikka!

Hyvä juttu Pia, että pääsette jouluksi omaan kotiin! Ja varmasti rankkaa käydä yötöissä ja sitten alkaakin jo aamuvuoro kotosalla.. Hyvä jos korvike uppoaa pötkölle. Meillä ei uppoa vieläkään. Kamala huuto ja loukkaantuminen, kun edes yrittää korviketta. Ei uppoa mieheltäkään annettuna.

Yksis: tosiaan komppaan muita siinä, että anna vaan soseita Mialle kun vaan itsestäsi siltä tuntuu ja Mia on kiinnostunut. Piiperö aloitti porkkanalla 5 kk iässä, sitten tuli peruna, päärynä, kukkakaali jne. Ensimmäiset noin 3 viikkoa oli aika takkuisaa, piiperö ei hokannut syömisen ideaa ja alas meni lusikallinen pari. Sitten alkoi maistua, ja nykyään menee mikä vaan. Paitsi maissi. Alkuun pidin useamman päivän väliä uusissa mauissa, mutta sitten jossain vaiheessa enää pari päivää. Välillä on saattanut hupsahtaa samana päivänä kaksikin uutta makua kerralla. Piiperö ei ole onneksi oireillut allergialla toistaiseksi mihinkään.

Hermione, voi ketutus kun pitkä viesti katoaa! Tulehan taas linjoille, kun jaksat naputella taas :)

Sara-Maria: piiperökin nukkuu helteillä huonommin. Nyt on parina päivänä nukkunut ihanat 2,5h päikkärit ulkona, kelikin on viilentynyt kyllä huomattavasti. Harmi, ettet pääse tärskyille mukaan.

Mama: miten maistui Justukselle sose? Mitä annoit? Ja me meinataan kanssa yrittää tuo rota-rokote vapaaehtoiseen vakuutukseen. Tuskin menee läpi, mutta otin kuitit silti talteen. Kannattaa yrittää kaikki :) Tosin meillä laitetaan kerran vuodessa kaikki kuitit kerralla, että saa odotella vielä vuodenvaihteeseen. Muuten joutuu maksamaan omavastuuosuuden moneen kertaan.

Nyt pakko käydä taas lunttaamassa, kun unohdin mitä piti kommentoida...

Kirjoittelenpa minäkin taas pitkästä aikaa. Olen rallileskenä tän viikonlopun ja kypsyttää jo valmiiksi. Koko viikon ollut mies töissä ja eilisillasta lähtien sit rallikansana ja mä jumissa (= ei autoa) tytön kaa kotona... No suotakoon kerran vuoteen täälainen vapaa miehelle. Mistähän mä keksisin oman "rallini" jollekin vlopulle?

Mutta asiaan. Ensinnäkin onnittelut kaikille uusia kuukausilukuja saavuttaneille! Noorallakin tulee sunnuntaina jo 7kk täyteen. Hurjaa.

Menkat oli kiinnostuksen kohteena; mulla alkoi 4kk synnytyksestä. Aika hauskasti tasan vuotta aikaisemmin odottelin menkkoja ja silloin ne ei enää tullut ja tein testin... Vuotta myöhemmin viimein tuli ;) Aika normi kierto alkoi heti ja normi jomotus...

Odottelijallako myös oli ollut hulinoita öisin? Meillä myös! Nyt vaan paheni kun Noora oppi muutama päivä sitten ryömimään, hurja pöherrys käy sängyssä pitkin yötä ja on tosi väsyny "harjoitteluun" tyttö itsekin. Voimia meille.

Gaijiksen yöt oli taas vähän rauhoittunut eikä unikoulua tarvittu. Hienoa! Nauti! Meillä muuten nukutaan ja nukahdetaan hyvin omassa sängyssä, mutta kovin on levotonta uni. Kivan kuuloinen viikonloppu ollut teillä.

Butterfly oli päässyt Meripäiville ja Scorpionsia katsomaan! Ihan tulee teinivuodet mieleen...

Tipu ja Sienna käyvät taistoa :) Pysy tiukkana vaan! Ja pidä hermot kasassa, se palkitaan (niin ne ainakin väittää). Me syödään vasta "vauvajogurtteja" , mut oon miettiny ihan oikeenkin tarjoamista, sais vaihtelua erilailla. Serkku aloitti 7kk pojalleen Bulgarian jogurtilla ja hyvin oli menny eikä tullu mitään ongelmia. Kokeillaan ehkä ensi viikolla.

Malaikalle lämmin ajatus ja voimia. Ei kovin kaukaista ole tuollainen itsellekään.

Hermione oli reissaillu ja nukkumisen kanssa painitaan sielläkin. Tuttu aihe taitaa olla vähän kaikille jossain vaiheessa. Voimia ja unia myös teille.

Norpanpoikanen roiku vaan! Kiva näitä tapahtumia on lueskella kaikenikäisistä vauveleista. Itse en enää niin usein ehdi/jaksa kirjoitella, mutta seuraan taustalta kuitenkin.

Dajm on saanu kävelytuoli kanssa, me myös saatiin vaikka en olisi halunnut koko juttua. Varmaankin näin alkuun otetaan se syöttötuoli käyttöön eli harjoitellaan istumista pyörät lukittuna.

Hoitopöytä G; meillä hoitoalusta kodinhoitohuoneen pöydällä ja vielä ainakin tyttö pysyy siinä kun vaan vähän painaa kädellä vastaan ettei käänny mahalleen. Itseasiassa ei koskaan ole kotona muualla vaihdettu vaippoja kuin siinä, pesuallas vieressä eikä haittaa vaikka pissa lirahtaa ennen kuin saa uutta vaippaa päälle. Ja mihinkään ei uskalla Nooraa enää jättä vahtimatta; tullut jo sitteristä naamalleen ja meidän sängyltä selälleen lattialle... Mahdoton mönkijä se on. Ja vaipoista; ollaan kestoilijoita pääasiassa, mutta reissussa kertiksillä ja iskä on kertisihmisiä myös... laiska...

Weeralla jo nukuttu muutama yö kokonaan. Uskomatonta! Meillä ei sitä iloa ole vielä saatu. Edelleen syödään 2 kertaa yössä...

Biancollekin terkkuja remontin keskelle. Kyllä se vielä palkitsee :) Mä olen suunnitellut Nooran siirtämistä omaan huoneeseen tän kuun lopussa, kun kaikki reissut ja ylimääräiset häsellykset on ohi. Kerrohan miten teillä onnistui jos vaikka jotain vinkkiä sais...

Juhlia oli ollut myös Mamalla, joko on toivuttu hulinasta?

Pia-marialle onnittelut asunnonmyynnistä. Me ollaan hankittu myös jo pyöränistuin Nooraa varten ja meinasin jo pientä lenkkiä heittää syksyllä, kunhan vähän opitaan tukevammin istumaan. Ja tosiaan ihan pieniä aluksi, ei mitään puolentoistatunnin äitin-täytyy-laihtua-lenkkejä...

Joku kyseli vakuutuksesta; me otettiin jo ennen syntymää ja sillä mennään edelleen.

Nyt venyy jo liikaa tää juttu.... Vilkutuksia kaikille kelle en kerennyt kommentoimaan! Palaan taas!

Pore ja Noora 2pvää vaille 7kk

P.S. Laitetaan vielä touhutukka kuvaa...
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=82732651-5fa5-11dd-9cf3-2...!

Oon taas kohta jo tunnin yrittäny lähettää tätä viestiä... Onneks sain talteen, eikä oo hävinny!

Rypsiöljyä on nyt sitten vedetty muutama päivä. Ei oo havaittavssa mitään muutosta. Menee ainakin ruoka liukkaammin alas! :)

Taitaa meidän imetyksen aika olla lopussa :( Herää kyllä vielä yöllä kerran ja vaatii tissiä ja aamulla saattaa syödä, mutta muuten ei onnistu mitenkään. Enkä oo ees pariin päivään enää yrittäny. Tosin tänään ei menny maito muutenkaan, yleensä suostuu korviketta syömään pullosta, mutta tän koko päivän saldo on reilu desi. Mitä ootte mieltä: pitäiskö lopettaa nyt myös noi yötissit (ja aamut) vai voiko pojalla olla oikeesti nälkä yöllä? En oo viittiny olla antamatta kun on aika laiha kaveri. Syö kyllä sillon yöllä molemmat tissit ja jatkaa sitten samantien uniaan omassa sängyssä. Vai onko mitään järkee jatkaa imetystä vaan kerran tai kaks vuorokaudessa?

Gaiole kyseli menkoista, mulla ei vielä oo alkanu. Imetän siis kerran tai pari päivässä. Välillä kyllä tuntuu alamahassa sellasta menkkakipua ja oo jo luullukin pari kertaa että kohta tulee, mutta ei oo näkyny. Piiperölle onnittelut ikäsaavutuksesta! Ja kiitos pötkön merkkipäivän muistamisesta :)

Odottelijalle jaksamista öihin! Ja peukkuja pikku-kakkoselle!! :)

Pyörän kyytiin oli päässyt muutama enskapenska. Siitä kysyisinkin koska lapsen saa laittaa pyörän istuimeen? Jossain käyttöohjeessa oli että vuoden vanhana, mutta voiko laittaa aikasemmin jos lapsi istuu ihan tukevasti ja vyöt saa tarpeeks tiukalle eli ei oo liian pieni?

Meillä onkin sitten kohta paniikinomainen tilanne. Saatiin meijän asunto myytyä ja uus on valmiina vasta helmi-maaliskuussa. Tän kämpän pitäis olla tyhjä elokuun loppuun mennessä eli vuokralle joudutaan väliajaks, eikä hajuakaan minne!!!! Että jippii. Hyvä sinänsä että saatiin myytyä, mutta en kyllä arvannu että näin pian olis menny...

Vaippakeskusteluun ja hoitopöytägallupiin, sama vääntäminen täälläkin! Lattialla on pakko melkein vaihtaa, kun pötkö tulee muuten hoitopöydän laidan yli että heilahtaa. Meillä on ollu housuvaipat käytössä kohta jo kuukauden, kun teippivaippojen kans ei tullu enää mitään siitä vaihtamisesta. Löysin Liberolta housuvaipan 7-11 kg ja vaikka tuntuu aika reilun kokoselta pötkölle, niin ei oo valskannu. Tosin en tiiä sitten jos kakka olis kovin löysää vois ehkä valua jalkoja pitkin... Housut aika käteviä, kun vaikka pötkö kääntyilee koko ajan, vaipan saa päälle, tosin karjuu ja murisee silti pää punasena. Yöllä on vielä teippivaippa, kun siinä on leveempi haaraosa, ettei vaan tulis ohi.

Meillä otettiin kans vakuutusvaraus jo ennen syntymää. Ei oo onneks tarvittu (vielä ainakaan).

Multa myös Biancolle remppatsemit, meillä rempattiin tätä kämppää 3 kuukautta aikanaan ja siis talo rakenteilla... Tuoreessa muistissa on!

Nyt täytyy mennä suihkuun ja iltapuuhiin. Toivottavasti huomenna olis vielä lämmin päivä, kaveri on tulossa lapsensa kanssa (samanikäinen kun pötkö) ja olis tarkotus päästä rantsuun. Poikien touhut on hauskaa seurattavaa kun alkaa olla jo tuttuja keskenään, konttailee toistensa yli ja vie leluja toisiltaan jne...

Pia ja Pötkö höyhensaarilta

Mä "roikun" täällä teidän mukana, vaik tuntuu et teillä on jo paljon isommat lapset, ku mulla. On ihan kiva lueskella, mitä on muutaman kuukauden päästä eessä. Muut ihan pikkuenskojen äidit on kadoksissa: Paco, saikku ja fiiullakin on jo vauva, heitä ootellessa. Poitsu tuli tänään 2 kuukautta, käytiin ottamassa vakuutus heti tänään, kun oli kylille asiaa muutenkin. Onko muut ottanu?

Viikonloppu on ohi. Vähän isännän kans riideltiin, mut onneks viime yönä on taas asiat puitu halki. Mun pitäs oppia puhuun enempi, siitä meidän riidat sit johtuu, mut onneks ei kauhiasti taistella. Nyt vaan lauantaina ja eilen otti sopivasti siitä kohtaa.. Hyvillä mielin taas siis:) Juuri sain poitsun nukkuun ja kodin raivattua ja nyt oottelen miestä töistä kotiin. Oltiin pojan kans pitkällä vaunulenkillä. Nyt alko operaatio raskauskilot kadoksiin. Hyvin poika viihty vaunussa, puol toista tuntia kävelin ja poika nukku vaan vartin verran. Siellä se vaan "jutteli" roikkuville nalleille ja tuijotteli mua ja kopan kattoo. Muuten kovasti kääntymistä selältä vattalle reenailee ja aika lähellä kääntyminen jo on. Hauskaa kateltavaa, kun toinen vääntää itteään mutkalle. Päiviinkin on tullu vähän rytmiä. Aamupäivällä nukkuu kahet noin tunnin tirsat, iltapäivällä 2-3 tuntia ja illalla yhet tai kahet 15 min-puol tuntia. Ja yheksän aikaa yöunille.

ODOTTELIJALLE voimia poitsun huonoihin öihin, eiköhän ne taas parane jossakin vaiheessa. Ite oottelen kauhulla sitä huonoo vaihetta, kun yöt nyt menee niin hyvin..

BIANCOLLE tsemppiä rempan keskelle. Pari viikkoo sitten mekin rempattiin olkkari ja se oli aika koetus. Siinä viikon aikana kerettiin ottaan pari kertaa miehen kans yhteen, kun oltiin väsyneitä ja kämppä oli ylösalasin. Mut lopputulos on sen kauheuden arvonen!

TIPULLE onnittelut pikkusen syömisen sujumisesta ja tsemppiä "känkkäränkkävaiheeseen".

Monelle jää taas kommentoimatta, mut lämpöstä auringonpaistetta vaan kaikille!

Menkat alko mulla viime torstaina, eli vajaa 2 kuukautta synnytyksestä. Imetyksen loppuminen aikasin varmaan vaikutti tohon aikaseen alkamiseen. Nyt vaan ootellaan, millaseks kierto muotoutuu. Ennen on kierto ollu pitkä ja menkat älyttömän kipeet. 800 mg Buranaa lääkäri on määränny kipuihin ja e-pillerit alotin vuosia sitten sen takia ja merkkiä vaihdettu moneen kertaan, ennenku löyty sellaset, et kivut saatiin siedettäviks, mut buranaa söin silti. Nyt ainakaan nää ekat ei ollu yhtään kipeet. Toivottavasti näin jatkuukin. Ja vuotokin oli aikasempaa niukempaa. Parempaan suuntaan siis menossa.

Joop, isäntä tulee ihan kohta, joten mä lähen sen kainaloon. Palaillaan taas ystäväiset!

Norppis ja poitsu, 2 kk

En ookaan pariin päivään käyny täälä ja onkin ihanan paljon luettavaa ilmestyny!

Sara-Maria oli pääsy hepan selkään! Vitsi kun sais itestäänkin irti ja menis takas tallille... On se vaan niin mukavaa :) Aamupuuroiluun, mä annoin eka maitoo heti kun heräs ja sit vasta hetken päästä puuron.

Lidlin vaipoista oli juttua, mahdatteko tietää saako niitä housuversioina? Meillä muuten myös alotettu potalla istuskelu. Vielä ei saavutuksia, mutta jos sinne joku päivä vahingossa jotain tulis.

Tipu, meillä kans pötkö itkee jos herää kesken unien. Ehkäpä teilläkin johtuu siitä? Ja känkkäränkkä on ehtiny tännekin

Fiiulle onnea pojasta ja tervetuloa

Saagalle, Laurille ja Leeville onnea uusista mitoista

Justukselle onnittelut uudesta liikkeestä

Piiperölle myöhästyneet 7 kk onnittelut!

Kiialle onnea 10 kk!

Ihana töyhtö Nooralla!

Yksis kyseli kiinteistä, meillä alotettiin 4 kk maissivellillä ja siitä vissiin parin kolmen viikon päästä kasvissoseilla. Siitä pikkuhiljaa puurot ja lihat kehiin, pötkö oli vissiin alle 6 kk kun söi jo kaikkee. Meillä lähti muutenkin tosi hyvin kiinteiden syönti käyntiin, ei tullu mitään reaktioita ja rupes heti alkuunsa syömään kunnolla eli meillä ei ollu tietoakaan makuannoksista vaan heti piti saada kunnon satsi.

Meillä onkin ens yönä eessä mahdollisesti huutokonsertti. En anna enää tissiä vaan annankin pullosta. Muutenkin tosta maidon juomisesta on muodostunu meille aikamoinen päänvaiva. Pötkö on ennen suostunu juomaan korviketta pullosta, mutta nyt en saa maitoo sille meneen yhtään. Oon yrittäny korviketta, velliä ja pumpattua omaa maitoo ja oon yrittäny kaikista mahdollisista erilaisista pulloista, nokkamukista, lusikalla ja hörpyttämällä, tissi ei oo huolinu moneen aikaan päivällä. Yritetty on myös eri juottajat mä, isi, mummi ja mun kaveri. Viimeksi sunnuntaina illalla suostunu juomaan 100 ml, sen jälkeen uponnu kaikkina päivinä yhteensä ehkä 150 ml. Että auttakaahan nyt kanssaeläjät tätä enskamammaa hädässä!! Mitä voin vielä yrittää?? Voisko tää palstakirous auttaa toisinkin päin? Eli pötkö rupeis kun taikaiskusta juomaan maitonsa kiltisti... Odottelijalta pitikin kysyä että miten sait Eemilin loppujen lopuks hyväksyyn korvikkeen? Tarjositko vaan sitkeesti, vai piditkö taukoo tai jotain?

Nyt tarvii ruveta kattoon C.S.I:tä, ihan mun suosikkisarja!

Pia ja Pötkö 7 kk (edelleen kodittomina...)

Luin niin kiireellä teiän jutut et jäi toisen sivun jutut kokonaan välistä.

Piti tulla vielä toivottamaan Piiperölle 7kk onnittelut:)

Ihanaa sain pojat nukkumaan. Toivottavasti nukkuvat vähintään tunnin!

Terkuin B

WEERA, kiitos kysymästä, ihan kivasti ollaan sopeuduttu Kajaaniin. Tuttu paikkahan tää jo oli kun on tullu tuolla anoppilassa oleskeltua jo ennen muuttoa. Kivempi täällä ku edellisessä asuinpaikassa, pääsee kävellen vaikka mihin. : ) ja pihassa on paljon lapsia joten hiekkalaatikko seuraa riittää.

Ilmottelehan joskus jos tulet käymään kaupungissa niin käydään vaikka kahvilla. : )

BUTTERFLY, kiva juttu toi nestlen lahja. : )

GAIOLE ja SUSANNA ei muuta ku pottaostoksille vaan. me ostettiin tommonen ihan perus potta ja hyvin se on toiminu. Vaikka tosin siinä pitää osata istua jo aika tukevasti.

HELTSY, meillä taas kaivataan äiti siihen melkolailla lähelle pottaillessa, muuten nousee ylös. Nyt yleensä touhuaa jonku lelun kanssa ja kun on valmis niin sitten nousee.

Mä olen kans käyny Porvoossa monesti. Meillä on mökki siinä melko lähellä. Komppaan Gaiolea käynti vinkeissä. Ja vanhassa kaupungissa on muutenki ihania pikku kauppoja. Kaunis kaupunki.

SUSANNA varmasti ollu hauskan kuulosta toi saagan ja toisen pienen kommunikointi. : ))

PORELLE tältäki tsempitykset rallileskeyteen. Ei muuta ku varaat jonku hyvän kirjan/elokuvan/lehtiä ja herkkuja sit vaan nautit kun saat olla ihan omassa rauhassa. Lukuunottamatta sitä pientä neitiä joka sulla on seuralaisena. Teidän Noora on ihanasti tytön näkönen. : )

DAJM teillä oli ollu mukavaa parisuhdeaikaa. Me kans tarvittais, sen alkaa huomaamaan. Mun on vaan jotenki tosi vaikee antaa tota äitin murua hoitoon. Varsinki yön yli hoito ajatuksena hirvittää. Varsinki nyt ku yöt on ollu mitä on, jos vaan hulluna huutaa eikä rauhotu ollenkaan. On meinaan pari kertaa käyny niin et oon käyny kioskilla ku Eemil on menny nukkumaan, sit ei olekkaan nukahtanu viel kunnolla ja heränny ja huutanu hysteerisesti kokoajan ku oon ollu pois. Onneks tosin on ollu kyse noin 10min.

Mutta kun pitäis ton miehen kanssa kyllä päästä ihan kahestaan vähän johonki, vaikka ulos syömään...

Joo, onko muita yhtä höperöitä ku minä? Et lapsen hoitoon vieminen on hankalaa? Meillä ehkä johtuu siitäki että oltiin alkuun niin iteksemme ettei ollutjkaan ketään joka ois voinu hoitaa ja nyt sit on vaikee luottaa toisiin. Varsinki kun oltiin tässä kesällä juhlissa joissa mm. Eemilin kummi ja anoppi hoiti poikaa välillä, siis kärrytteli et olis nukkunu edes hetken. No sit oli unohtunu joltain laittaa valjaat kiinni ja meidän ikiliikkuja oli unissaan ilmeisesti kääntyny mahalleen ja valunu matkiksista pois. Sit ku itkuhälytin rahisi ja kävin kattomassa niin herra seisoo vaunuja vasten siellä heinikossa. Voitte uskoa et pelästyin!! Onneks ei kuitenkaan käyny mitään. Ja onneks ei ollunoussu ylös ja tullu laidan yli. Mut kyl mä silloin ajattelin et hoidan kyllä ite lapseni ettei vastaavaa satu. vaikka anoppi on kyllä yleensä aivan ihana ja luotettava. sitä ei vaan voi uskoa mihin kaikkeen tämän meidän vauvan kanssa saa jo varautua.

tulipa avauduttua. : )

Mutta meillä tosiaan tuo äidin vauva on nyt pari päivää vaihtanu paikkaa sohvaa vasten . En edes halua sanoa ääneen, mutta siis kävelee pieniä matkoja tukea vasten. Esim pinnistä kiertää sisäpuolella sivulta päätyyn. Meillä on kokonaan jääny välistä noi istuttamiset tyynyillä tuettuna jne. : ( jotenki ollaan pompattu pikkuvauvasta suoraan touhukkaaks "isoks" Vaikka toinen on vielä ihan pieni.

Nyt tuli melko omanapaista avautumista, mutta onneks edes jotain sain kommentoituakkin. : )

Kestoihin pitäis kyllä perehtyä enempi... Tommonen lainaus juttu ois kyllä kätevä mut mahtaakohan täällä olla?

Jeps mukavaa viikonloppu kaikille, meille tulee mun vanhemmat kyläilemään ja vievät sitten ton velipojan mennessään.

Odottelija ja Eemil, kera uuden lempilelunsa; tyhjän puolenlitran limupullon jonka sisällä on pari kuivaa hernettä. : ) jaksais värkätä vaikka kuinka kauan tyhjien pullojen kanssa.

Heltsylle ja Kiialle mukavaa matkaa!

Odottelijalle tsemppiä Eemilin hulinaöihin. Meillä piiperö ei seiso eikä muutenkaan kääntyile hullun lailla öisin, mutta muuten huutelu kuulostaa erttäin tutulta. Meillä se kesti muutaman viikon, nyt on jo muutaman yön mennyt paremmin. Itse en tykkää huudattamisesta, eli yritin tassutella ja käyttää kaiken maailman lempeitä keinoja, ihan turhaan. Olin juuri aloittamassa huudatusoperaatiot tai muut unikouluhommat, kun piiperö taisi kuulla suunnitelmani ja muutti itse meininkiään. Nyt käy aika hyvin jo itse nukkumaan, unileluista on ruvennut tulemaan semmonen tärkeä juttu, tarraa niihin kiinni. Sitkeästi yritin monta iltaa putkeen laittaa pientä unilelua piiperön viereen, masun päälle, käsiin jne., ja nyt siitä on sitten apua. Vieläkin saattaa heräillä varsinkin alkuyöstä itkemään, mutta rauhoittuu yleensä saman tien. Toivottavasti tämä suunta pysyy ja pikkuhiljaa unet pitenee läpi yön.. Mutta et ole yksin tän nukuttamisasian kanssa, tsemppiä! Ja monille on ollut apua siitä huudattamisestakin, olisin itsekin ollut siihen jo enemmän kuin kypsä. Meillä tuo meininki kääntyi tosiaan ihan yhtäkkiä, mitään järkevää syytä en sille keksi. Vai olisiko ollut ihan se, että pitkäjänteisesti tein illasta toiseen samat hommat, vaikka niistä ei apua tuntunut olevan. En siis nukuttanut yhtenäkään iltana syliin tms, vaan kuuntelin huutoa tappiin asti, vaikka savu nousi korvista. Ja kun itse on väsynyt, niin hitto että tuli vaan tiuskittua miehelle... ihan mistä vaan. No jospa tämä tästä.

Ja pikkukakkosta siellä jo tehdään? :) Ihana juttu! Haaveissa on täälläkin.. :)

Biancon Kalle saa oman huoneen, kerrohan tarkemmin millanen siitä tulee? Ja kiitos vaan Odottelijalle antamastasi korvike-infosta. Tuli tarpeeseen täälläkin, vaikka korvike ei vieläkään sellaisenaan maistu..

Tipun Sienna kränää ruuan kanssa välillä. Jospa se on vaan joku vaihe taas menossa. Muistaakseni kaverin tyttö oli samanlainen samanikäisenä. Toivottavasti menee pian ohi ja ruoka maistuu taas entiseen tahtiin.

Mukava kuulla hermionesta! Mukavia lomailun jatkoja sinne ja tulehan piipahtamaan palstalla kun vaan ehdit. :)

Susannan Saagalle 7kk onnittelut! Ja juu, jos vaan päästään enskatärskyille ensi viikolla, niin tavataan jo junassa. Meillä on mies lomalla, joten välttämättä ei olla maisemissa. Mutta jos ollaan, niin tietty tullaan paikalle.

Ja Pian pötkö täytti kanssa 7 kk muutama päivä sitten, onnittelut!

Kaikille muillekin onnea uusista luvuista, meitä on jo niin monta täällä, ettei enää merkkipäivät pysy muistissa :) Piiperöllekin tulee loppuviikosta 7kk mittariin, huimaa.

Viikonloppu oli kyllä aivan ihana, oltiin viettämässä sitä ystävien kanssa ja piiperö nautti ulkoilmasta ja lapsiseurasta. Mammakin sai vähän väriä pintaan.

Kotona olisi kamalasti kaikkea tekemistä, siivottavaa, raivattavaa, pesemistä, järkkäilyä... Ei huvittaisi yhtään! Jos saisi yhden asian tehtyä per päivä. Tänään vuorossa kamalan pyykkivuoren silitys, on odottanut jo viikon tuolla makkarissa ja pölyä vaan kertyy. Nyt pinon kimppuun, kun piiperö nukkuu.

Aurinkoa kaikille!

g&p

Luin eilen viime pinon loppupuolen, mutta en ehtinytkään kirjoitella, joten taidan nyt panostaa tämän viikon keskusteluihin..

Odottelijan Eemilille kiitos itse kirjoitetuista terveisistä : ) Tsemppiä öihin.

Gaiolella oli ollut mukava viikonloppu! Ei ne silitettävät ja muut kotityöt mihinkään karkaa, vaikka kaikkea ei heti tekisikään.. ; ) Hyvä että Piiperö säikähti unikoulusuunnitelmia ja yöt on parantuneet.

Butterfly: Teilläkin ihana viikonloppu takana! Tsemppiä myös sinne yöheräilyihin.

Tipu: Kiva että äidin tekemä ruokakin maistuu! Jaksuja sinne känkkäränkän kanssa. Meillä on kans ollut pari enemmän kiukkusta päivää tässä.

Hermione: Tervetuloa takaisin! Olet yleensä niin aktiivinen, ettei ole enska-pino samanlainen ilman sinua : ) Luit ajatukseni, voisi treffata tällä viikolla. Meille käy kyllä oikeastaan mikä päivä ja aika vaan. Ollaan aika paljon nyt liikuttu rintarepun kanssa kaupungilla hereillä ollessakin, eli ei ole pakko osua päiväuniaikaan, mutta jos osuu, niin voidaan lähteä vaunuilla. Kahville?

Norppis: Kiva kun jaksat käydä, vaikka ei samanikäistä vertaistukea olekaan. Onnittelut 2 kk iästä! Justus oli pitkään pienin täällä ja paljon olen kyllä saanut hyviä neuvoja isompien enskojen äideiltä. Kirjoittelin aluksi myös tuonne Maalisvauvoihin, mutta siellä Justus taas oli vanhimpia, enkä kokenut sitä niin hyödylliseksi, ja jotenkin täällä on mun mielestä erityisen hyvä ryhmähenki (jos nyt virtuaalikirjoittelusta voi niin sanoa).

Dajmin gallupiin: Meillä on poju jo onnistunut pari kertaa kääntymään hoitopöydälläkin vatsalleen, joten tarkkana saa olla. Tykkään oman selän takia hoitopöydästä, meillä on itse asiassa sekä kylppärissä että makkarissa, mutta saa nähdä, miten pitkään vielä uskaltaa käyttää.

Weera: Kiva että autoreissu sujui hyvin! Ja ihania öitä teillä kyllä! Toivottavasti päiväunet paranisi, kun tulee viileämmät ilmat ja enemmän vaatetta... Meillä nukutaan tällä hetkellä kolmet tai neljät puolen tunnin tai korkeintaan tunnin unet, päivä'rytmin' muodostaa se, että Justus jaksaa valvoa 2-2,5 tuntia ja sitten taas otetaan tirsat.

Bianco: Voi, Kallella on ollut rankka remonttipäivä. Meilläkin kaikenlaiset hurinat pelottaa.

Biancolle, Heltsylle ja ketäs muita kestoilijoita täällä oli: Pitää hehkuttaa, kun vihdoin löytyi juuri se meille sopiva vaippapaketti, sisätäyttö ja lyhytlahkeiset hahtuvat. Olisin tykännyt tavallisista taskuista muuten (kuivuu nopsasti, voi valita itse täytteet jne.), mutta Justus onnistui lähes aina pissimään niistä ulos.

Meillä onkin ollut vauhdikas loppuviikko, viikonloppu ja alkuviikko! On ollut kavereita tässä kaupungissa lomailemassa (asutaan täällä mun kotikaupungissa, melkein kaikki kaverit on muuttaneet muualle) ja ollaan kahviteltu kaupungilla ja kyläilty. Viikonloppuna oltiin häissä. Justus oli aluksi mukana ja viihtyi tosi hyvin sylissä ja rattaissa, juhlat oli siis ulkona teltassa. Kahdeksan yhdeksän välillä kävin nukuttamassa hänet isovanhempien luo ja menin vielä takaisin juhlimaan (autolla). Lähdin kuitenkin ennen ensimmäistä yösyöttöä takaisin, en jotenkin raaskinut olla pidempään, vaikka anoppi sanoikin, että voin olla niin pitkään kuin haluan. Toissa yö oli meillä huippu, Justus nukkui heräämättä kertaakaan puoli kuuteen. Viime yönä kuitenkin palattiin takaisin kahden syötön plus parin tutin laiton rytmiin.

Nyt pikkuinen tuolla hermostuu isin kanssa, taitaa olla tissiä vailla...

M & J kohta 5 kk

Nukuin sitten päikkärit ja nyt on turha mennä sänkyyn pyöriin..

Viime viestissä kerroin kuinka poitsu nukkuu 2-3 tunnin päikkäreitä, niin siitä lähtien ne on ollu historiaa. Nyt on nukuttu 15 min-puol tuntia jopa kolme varttia kerralla. Hyvin näyttää kuitenki pärjäävän. Ittee vaan ärsyttää, kun poika on reilun tunnin hereillä, sit väsy huutokonsertti ennen nukahtamista ja sit toinen herää vartin päästä. Tätä on nyt jatkunu neljä päivää. Klo 20 on sitten jo sammunu yöunille.

D-vitamiinitipat alotettiin taas. Oli nyt neljäs kerta.. Poika on aina huutanu älyttömästi noin kolmen tunnin kuluttua tipan antamisesta ja tähän asti oon lopettanu antamisen aina parin päivän jälkeen. Nyt toissa päivänä annoin taas yhen tipan, tuloksena kahen tunnin huutokonsertti, eilen annoin yhen tipan, reilun tunnin huuto ja tänään taas yhen tipan, enää 15 minsaa huutoo. Nyt en enää lopeta, jospa maha nyt tottus niihin. Tolla yhellä tipalla ajattelin jatkaa pari päivää viä ja sit nostaa kahteen. Kauhee kattoo pientä, kun huutaa suoraa huutoo, jalat suorana ja välillä vetää kippuraan mahan päälle ja mikään ei auta, ei mikään. Mut toivottavasti nyt ois huudot huudettu. Pakko itku johtua tipasta, kun sillon ku ei anneta, ei tollasia konsertteja oo.

Hellikki oli saanu Sannille hyvät mitat neuvolassa. Ja nyt on meidänkin päikkärit siis lyhentyny kummasti.. Ei ees vaunulenkillä nuku kun vajaa puol tuntia, vaik tehään 1 ja puolen tunnin ajeluja.. On tää maailma niin mielenkiintonen paikka, et se varmaan katois, jos pitempään nukkuu. Onneks yöt nukkuu kuitenki hyvin..

Maman Justukselle onnea 5 kuukauden rajapyykistä!

Dese: kiva lukee kuulumisia samanikäsen poitsun elämäntaipaleelta. Ja onnea nimestä! Aikaa ei juu kauheesti oo. Tälleen iltasella kerkee koneella oleen, kun poitsu nukkuu ja saa ensin huushollin jonkinlaiseen kuntoon päivän jäljiltä. Pitäs vaan mennä nukkuun itekin, kun tietää, et herätys voi olla jo puol settemältä tai vasta ysiltä. Mut omaakin aikaa on otettava jostaki, kun ei päivällä taho onnistua.

Sitten kyselisin: miten ja millä ootte alotellu kiinteitä? Osa alottanu vellillä, osa perunalla, oma äitini kehu, et on meille alottanu ruusunmarjasoseella. Ja miten käytännössä ootte alottanu? Mä oon niin älyttömän huono näissä ruokajutuissa. Eli joku velli, tehäänkö korvikkeeseen ja paljonko kerralla voi antaa aluks. Auttakaa!! Kolmikuisena meinasin jo alotella, kun korviketta menee jo nyt melki puol toista litraa päiväs, poika on kova syömään.. Tai jos alottaa perunalla/porkkanalla, kuinka löysäks tehään. Hölmö taidan olla, mut ei oo aikasempaa kokemusta ja kaikkien neuvot tuntuu olevan niin erilaisia, joten antakaa nyt muutama neuvo lisää:)

Semmosta, nyt lähen hipsiin tonne ukkokullan kainaloon. Huomenna on pojan 2 kk neuvolalääkäri ja mun jälkitarkastus. Tuun sit ilmotteleen uusimmat kuulumiset illalla, jos kerkeen ja jaksan.

Hyvää uutta viikkoo joka mammalle!

Norppis ja poitsu 9 ja puol viikkoo

odotan et pyykkikone pysähtyy ja sit lähetään ulkoilemaan.

Mutta TIPU, kyllä täällä saa tuulettaa niitä kiukkusia tunteitaan. Siksihän me ollaan. : ) Onneks kiukku on nyt kuitenki jo laantunu. Meillä tota mustaa kakkaa aiheuttaa Eemilin suosikki herkku: mustikka. Meillä muuten kanssa käytetään nykysin noita lidlin vaippoja. Mulla meni aikansa ennen ku viittin kokeilla mut sit ku kokeilin niin yllätys oli positiivinen. Meillä ainaki ko vaipat aiheuttaa kaikista vähiten ohi vuotoja, eli ei oikeestaan ollenkaan. ja mukava kun ovat vielä edullisia.

PIA meillä imetystä on kans enään toi 2 krt päivässä. Aamulla ja illalla. Nyt olen siis tän viikkoa antanu päivällä korviketta ja illalla ja aamulla imettäny. Meillä kun meni jo jonkin aikaan niin ettei Eemil malttanu päivällä tissille ruveta. Nyt on sitte ollu kaks yötä syömättä. Luulen et aiemmin tankkaili vähäks jääneitä maitovaroja öiseen aikaan.ja silloin oli kyllä nälkänen koska pötkön tavoin söi molemmat tissit. hyvin on siis alkanu korvike maistua, alkuun ku ei meinannu upota millään. katotaan nyt kauanko mennään näin ja missä vaiheessa lopetan kokonaan?? Mut tää tuntuu kovin lempeeltä tavalta edetä kohti lopetusta. Ainakin äidille. : )

HOITOPÖYDÄSTÄ, meillä on kätevästi kylppärissä pesualtaan läheisyydessä ja käytössä edelleen. Vaikka vaipan vaihto todella on välillä aikamoista tahtojen taistelua. Tarkkana siinä pöydällä saa kokoajan olla, ei hetkeks uskalla irti päästää. Mä yleensä riisun ja puen sylissä ja sit vaan vaihdan vaipan hoitopöydällä.

Mua kans kiinnostaa noi kestovaipat. En vaan jotenki ole saanu aikaseks tarkemmin perehtyä... Nyt niit olis helppo kuivatellakki ku on toi rumpu. : )

Meillä ollaan alotettu pottailu. Unien ja ruuan jälkeen siinä käydään vähän istumassa, ei tosin vielä kovin orjallisesti. Lähes joka kerta jotain tuleeki. Ja Eemil on hauska ku nousee ylös niin haluaa heti katsoa et mitä tuli. : )

Jännä vaan et isänsä kanssa ei suostunu istumaan ollenkaan vaan meni huudoks. Mun kans ei oo huutanu vielä ollenkaan.

MAMAN Justukselle onnea uudesta taidosta. Ja kiva että teillä oli menny häät hyvin. Justuskaan ei vierastellu? tainnu päästä siitä vieraissa huutamisesta yli? Kiva niin. : )

FIIU??? Nyt en ole varma menikö oikein, pahoitteluni jos muisti pätkii. Mutta joka tapauksessa onnea pojasta ja tervetuloa mukaan joukkoon mukavaan.

GAIOLELLE tsemppiä öihin.

Öistämme sen verran et nyt on 2 yötä ollu pikkusen parempia, huutelee kyllä 4-5 kertaa muttei nouse ylös ja on sit helpompi rauhottaa. Tyyntyy melko helpolla ku tutin laittaa. Mutta saa nyt nähdä, en uskalla vielä ajatella et tässä olis nyt käyny joku pysyvä käänne. Mutta toivoahan aina voi. Mut kyllä tänä aamuna oli taas ku ois haudasta noussu. Ja mä en edes ole ikinä oppinu juomaan kahvia. Sitä taitoa on tässä muutamia kertoja tullu kaivattua.

Vilkutuksia myös Heltsylle, Sara-marialle, Biangolle... ja ihan kaikille enskamammoille ja enskapenskoille. Toi on muuten niin kivan kuulonen toi enskapenska. : ))

Jaahas kone pysähty, palailen kenties vielä iltasella.

Ai niin eilen aamu päivästä kirjottelin pitkät pätkät, ja ylläri ylläri en sitä päässy lähettämään. Illalla olin sit niin puhki etten jaksanu mitään. : /

Toivottavasti nyt tulee perille...

Odottelija ja Eemil

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat