Seuraa 

Olen siis raskaana viikoilla 16+2 ja minulla on myt muutamana päivänä ollut vatsassa outoja vihlasuja. Siis esim. kun nousen ylös alavatsasta vihlasee ja oikein kunnolla!(ei mitään pientä nipistelyä.) Lisäksi tänään minua on muutaman kerran supistanut.. mutta ne ovat olleet lieviä ja vain muutaman sekunnin kestäviä. Tämä on toinen raskauteni, ensimmäisen kanssa ei ollut samaa vaivaa. Onko kellään ollut vastaavaa? Mistä voisi johtua?

Kommentit (2)

...toki jos todella huolestuttaa, kannattaa aina ottaa yhteyttä neuvolaan. Mutta kaikki raskaudet ovat erilaisia, samallakin äidillä. Toki voivat mennä *saman kaavan mukaan*... =)

Nuo vihlaisut ja repäisyt ylösnoustessa ovat käsittääkseni aika tavallisia, puhutaanko nyt sitten repäisykivuista tms. Yhtä lailla suppareita voi tulla jo noilla viikoilla. Kunhan eivät ole kipeitä eivätkä kestä kauan.

Itselläni oli toisessa raskaudessa hyvin erilaisia *kipuja ja tuntemuksia* niin masussa kuin synnytyskanavassakin kuin ensimmäisessä. Supistuksia on minulla ollut aina aika varhain, mutta kivuttomia eivätkä millään vaikuttaneet ennen kuin vasta sitten, kun oli oikeasti synnytyksen aika. Nuo kipuilutkaan eivät olleet mitään *vaarallisia*, kun sitä selvitettiin. Kroppa vaan reagoi niin...

Ota rauhallisesti äläkä huolehdi! Varmasti saat myös neuvolassa kohdunkaulan tilanteen zekkauksen, jos asia vaivaa.

Iloista odotusta =)

Kiitos vastauksesta! Hyvä kuulla että se on " normaalia" ! Olen helpottunut.. toki jos kivut jatkuvat ja kovenevat otan yhteyttä neuvolaan! On vain niin hassua vertailla miten samalla ihmisellä voi raskaus erikerroilla olla niin erilainen. Tuntuu että tämä raskaus on vienyt kaikki voimani ja on kaikella tavalla ollut vaikea alku, kun taas ensimminen raskaus minulla oli ns helppo eli ei ollut juuri minkäänlaisia oireita! Mutta niin se vain on! Hyvää kesän jatkoa sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat