Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tää on ehkä ihan tyhmä ajatus mut tuli vaan mieleen.. Jos masuvauva on kovinkin vilkasliikkeinen niin voiskohan tuo silloin syntyä myös etuajassa? Mulla on meinaan jotenkin " kutina" et tämä asukki tulee kyllä ennen laskettua aikaansa.. Tai siis jos minä olisin masussa näinkin vilkas niin en kyllä jaksaisi laskettuun aikaan asti siellä pyöriä=) Voihan olla et menee yliaikaseksikin tms. mut mulla on vaan sellanen fiilis... onko kellään muuten kokemuksia? onko vilkkaat tapaukset masun ukopuolellakin vilkkaita? Tuntuu et tää kaveri on ihan ylivilkas...

Tiiukka rv31

Kommentit (8)

Mulla ainakin lähes epätavallisen vilkas asukas ollut tässä loistoyksiössä. Tähän päivään asti (ensimmäiset supparit tänään) vauva on liikkunut ihan häiritsevänkin paljon. Varsinkin näin loppuvaiheessa lähes sattuu ku iso vauva myllertää pienessä ihmisessä, eikä mitään potkuja vaan on todella " vaihtanut kylkeä" vielä eilenkin. Nyt selvästi rauhoittunut, mut on kai aikakin, koska koko lailla olo on sellanen, et kohta lähdetään synnyttämään. Viikkoja kasassa huomenna 42, joten hyvin on silti viihtynyt!

Enpä itse ole kyllä tajunnut moista edes ajatella... Esikoinen oli _todella_ vilkas mahassa, rauhalliset hetket oli kortilla ja mitään liikelaskentaa ei todellakaan tarvinnut tehdä... Eikä todellakaan syntynyt ennen laskettua aikaa, vaan viikon " myöhässä" . On ollut aina mahan ulkopuolellakin vilkas ihan rasittavuuteen asti ;)

Tämä toinen tulokas on huomattavasti rauhallisempi yksilö, toivottavasti on sitä myös mahan ulkopuolella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että vauvan vilkkaus olisi yhteydessä aikaiseen syntymään. Sen sijaan meillä on kahdesti todettu, että vauvan vilkkaus/rauhallisuus jatkuu samanlaisena myös syntymän jälkeen!

Esikoinen oli tosi rauhallinen ja vähäliikkeinen jo vatsassa, muutamaan otteeseen ehdin jo huolestuakin kun liikkeitä tuntui niin vähän. Ihan terve lapsi, mutta äärettömän rauhallinen syntyi ja sellaisena pysynyt näihin päiviin saakka (nyt 7v) Kakkonen taas oli tosi vilpertti ja menijä jo vatsassa ollessaan, liikelaskentaa ei tarvinnut edes harkita kun potkuja sateli pitkin päivää reippaasti. Samanlainen touhottaja ollut syntymästään saakka. Tämä kolmas tuntuu menevän johonkin isoveljien välimaastoon :)

Mayella ja Onni rv 26

Ei kai tuohon mitään yleispätevää vastausta taida olla. Minun eka poikani oli mahassa tosi vilkas ja liikkui paljon. Maha oikein otti spurtteja oikealle ja vasemmalle.Poika syntyi 39+3 eli ei nyt mitenkään hirveän aikaisessa, mutta ei myöhäänkään. Nyt 2 vuotiaana on osoittautunut ihan tavalliseksi lapseksi. Ei ole mitenkään poikkeuksellisen vilkas, vaikka kävellä alkoi kyllä jo 10 kk iässä ilman tukea.

meidän tytöt ovat olleet rauhallisia vauvoja, paitsi yksi joka oli koliikkivauva.

Ovat nyt 9v,7v,4v ja 2v ja ihan rauhallisia. Ei siis voi päätellä ainakaan meidän kohdalla että vilkkaasta masuasukista olisi tullut vilkas lapsi.

Kiva kuulla vastauksia ja erilaisia tapauksia=) Toisaalta onhan se ihanaa kun tuntee kunnon jumppaa masussa mutta välillä tekee oikein kipeää.. Toivotaan, että tämä viihtyisi kuitenkin masussa vielä jonkin aika=) Supistuksia on tullut vähän ikävästi mutta toistaiseksi kivuttomia ja nyt alkoi kesäloma ja siitä sitten alkaa äitiysloma, joten nyt on aikaa rauhoittua. Miehen kanssa aamulla katseltiin, että ihan kun joku alien pyörisi mahassa kun se muljuu ja heiluu ympäriinsä puolelta toiselle. Tekee muuten yllättävän kipeää kun kaveri jyskyttää kylkiluihin ja sit välillä lonkkaluihin. Ihan mielenkiinnolla odottelen muitakin vilkkaiden vuokralaisten aiheuttamia kokemuksia. =)

Tiiukka

aina itse synnytykseen saakka (itse asiassa silloin vielä toistaiseksi nuorin käänteli päätään). Kaikki ovat syntyneet rv 42-43 joten täällä ei ainakaan päde tuo!

... jatkoi valitsemallaan linjalla myös vatsanahan ulkopuolella. Syntyi rv 39+5, joten ei nyt niin kauhean aikaisin. Vikkaus kyllä on säilynyt, viimeisimpänä tempauksena kiipesi omenapuuhun - ja ikää on 1 v 11 kk :| En edes tiennyt, että moinen olisi mahdollista.

Anoppi hoitaa esikoista ja hänen vanhapiika-siskonsa oli kyläilemässä. Oli aikansa katsellut ja miettinyt, että nyt anoppi kyllä varmasti laihtuu :D

- Pomelo, rv 8+2

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat