Seuraa 

Muksu on 1v1kk ja osaa istua nätisti potalla ja sinne tulostakin tulee. Istutan potalle aina unien ja ruuan (myös maitohömpsyjen vaikka ei varsinainen ruoka-aika olisikaan) jälkeen. Usein käy kyllä myös niin että pissa menee pottaan ja vaikka miten kauan istuttais, kakka tulee sit hetken päästä pottaan vaikka miten yritän " vahtia" ja saada ajoissa takas potalle. Kiirehän tässä ei oo kuivaks opetella mut välillä tuntuu et vaippoja menee liian monta päivässä. [b]Osaisko joku suositella tämmöselle tumpeloäidille joka ei kestoista mitään tiedä jotain helppoa ratkaisua tähän vaippahommaan?[/b]?? Mitä pitäs hankkia, mimmosia kestovaippoja ja onko kallista? Usein meillä vaipassa on siis vaan pissaa tai sit se hetki sitten tullut kakka jonka vaihdan heti (eli siinä menee aina yks kertisvaippa hukkaan, harmi!) eli en usko et vaippojen pesu/liottelu ois ongelma. Ja näin kesällä vois olla vaipattakin jos se edistäs kuivaksi oppimista. Meillä kakka tulee vähän arvaamatta kun on ollut ongelmia maidon kanssa; maha ei sitä vielä täysin siedä mutta totutellaan pikkuhiljaa. Muitakin vinkkejä ja kokemuksia kestoilusta tai kuivaksi opettelusta otetaan ilolla vastaan!

Kommentit (7)

siellä on oma keskustelupalsta kuivaksioppiminen- nimellä. voit varmaan saada sieltä hyviä vinkkejä. Ja kantsii itekin kysellä, siellä autetaan tosi mielellään ja laajalti:)

ja hyvin imee:) Käytän lapsella Fuzzi Bunzeja (taskuvaippa, johon vaihdetaan sisälle imu), ovat helppoja... Lapsi on nyt 1v 4kk ja tahtoo myös kakka tulla pottakäynnin jälkeen. Äiti ei osaa ajoittaa.. Imuna taskuvaipan sisällä käytän hamppua.

Vaipat pesen pesukoneessa ja imut kuivaan rummussa. Kuoret eli Fuzzit kuivaan narulla. Vaipat ovat myös hoidossa käytössä, joten en ole ostanut ainuttakaan kertistä.

Kuivaksiopetteluhousuja ajattelin hankkia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No en mikään kovin kestofriikki ole, mutta itse hommasin meidän tytölle parit kuivaksi opetteluhousut ja lisäksi fuzzy bunzin taskuvaippoja lisäimuineen (5kpl) jotka vastaavat aika hyvin kertiksiä.

Näillä on pärjätty päivät, yöksi sitten pakko laittaa kaupan vaippa kun sitä pissa määrää ei kestot pidättele.

Etten johda ketään harhaan.

Meillä oli noin 1-vuotiaalla pottailijalla (pissa ja kakka tuli vielä usein vaippaan, vaihtoväli n.3 tuntia) parhaiten toimiva vaippa tällainen:

- Fuzzi bunz kuori (L-koko) TAI Cherry-berry kuori (huom. kotimainen)

+ sisällä taiteltu Ruskovillan paksu harso TAI froteeimu (esim. Imse Vimse tai itse tehty)

+ hamppulisäimu (esim. Ronja)

Sitten, kun pottailu edistyy, voi siirtyä kuivaksiopetteluhousuihin, jotka pitävät pienet vahinkopisut.

mutta kuivaksiopetteluhousuja ei välttämättä mielestäni tarvita. Ostin kahdet à 14 e! Meillä tyttö ei pidä niistä, koska ne ovat paksut ja valitsee itse aina normaalit pikkarit. Tarvittaessa pikkareihin voi työntää vaikka harson, jos tarvitsee vähän enemmän imua.

Itse olen käyttänyt HappyNappyjä, harsoja, itse ommeltuja lisäimuja (vaikka vanhoista froteepyyhkeistä), riisipaperiliinoja ja Bummis Super Whisper Wrap -kuoria. Onko jollakin halvempi vaihtoehto? :) Ks. www.babyidea.fi. Myyn oman pakettini joskus, mutta jos sitä vielä tarvitsisi...

Kesällä kannattaa olla mahdollisimman paljon ilman vaippaa.

myös järkisyistä, eikä aina vouhoteta tunteella puolesta tai vastaan.

Eli mitä halusin sanoa, että kokeilkaa ihmeessä. Meillä on kestot osoittautuneet paitsi järkeväksi systeemiksi, myös helpoksi ja edulliseksi.

Vaippojen hankinnassa vaikuttaa ensinnäkin lapsen ikä ja koko. Kävelevälle hyvin istuva taskuvaippa sopii parhaiten, taskuvaippaan sitten täytettä (=imuja) tarpeen mukaan. Istuvuus ja imun tarve on yksilöllistä, kokeilemalla oppii. Imuiksi käy myös taitellut harsot, jos niitä on jäljellä kaapissa. Nettikaupasta voi tilata usein postimerkin toimituskuluilla yhden taskuvaipan. Hinta on siinä 15e tietämillä. Kauppoja on listattu kestovaippainfon sivuilla. Valikoima on valtava.

Jos lähistöltä löytyy jälleenmyyjä, kannattaa mennä myyjän luo ihmettelemään. Yleensä myyjät esittelevät mielellään erilaisia vaippoja. Helsingissä esim. on ainakin Ruohonjuuressa vaippoja ja asiantunteva myyjä, Me&Mamalla on liike. Myös " kestovaippahulinoita" järjestetään silloin tällöin, niissä on useita myyjiä ja kirppareita.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat