Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Surettaa valtavasti. Nuoria ihmisiä, kaikki asiat hyvin, ei pettämistä kummallakaan, mutta kun eivät tunteet vaan enää ole samat.

Miten voisin auttaa? TIEDÄN varmasti, ettei ystäväni koskaan tule löytämään parempaa miestä, vaikkei hän juuri nyt sitä tajua.

Kommentit (14)

Vierailija:

Lainaus:

Uteliaisuudesta kysyn, miten määrittelet hyvän ja paremmuden?

Ymmärrän hyvin; jos ei ole tunnetta, eikä vielä mitään, mikä pakottaisi yrittämään (kuten pienet lapset), miksi jatkaa yhdessä? Siksikö, että toinen on raitis ja reipas?

Jos mies on sinusta niin ihana, niin käy kiinni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllähän siinä pitäis huomata, että toisinaan kumppani vetäytyy omiin oloihinsa, piereskeleekin joskus, toisinaan likaiset vaatteet päällä ja rahatkin kummaltakin loppu.

- hauska

- hyvännäköinen

- aidosti hyvin kasvatettu, käyttäytyy aina korrektisti, muttei päälleliimatulla tavalla

- lahjakas musikaalisesti

- liikunnallinen

- osallistuu oma-aloitteisesti kotitöihin

- arvostaa anoppiaan

- lapsirakas

- hyvin koulutettu, hyvä työ

- omaa omatkin harrastukset eli ei liimaudu jatkuvasti kylkeen

- huomaavainen, osaa yllättää ihanilla lahjoilla ja matkoilla

- kaikesta huolimatta sen verran särmää, ettei ole ihan nössö

tyttöjen kanssa matkalle tai miehen kanssa uusia näkökulmia... mun on kans vaikee ymmärtää miks nuoret eroo, mutta jos päätös on jo tehty niin minkäs sille voi... aina pitäs pystyä yrittään! eikä ne miehet vaihtamalla parane ;o)

Vierailija:

Lainaus:

tyttöjen kanssa matkalle tai miehen kanssa uusia näkökulmia... mun on kans vaikee ymmärtää miks nuoret eroo, mutta jos päätös on jo tehty niin minkäs sille voi... aina pitäs pystyä yrittään! eikä ne miehet vaihtamalla parane ;o)

ja aina pitäisi olla niin " täydellistä" . Missä on tavallinen arki, tulee monesti ihmeteltyä. Voisiko tämä kaikki johtua siitä

Tai oikeastaan kaksikin sellaista tapausta. Molemissa ero vaimon ratkaisu. Sivullisesta jotenkin vaikuttaa molemmissa tapauksissa siltä, että vaimolla epärealistiset ja vähän lapselliset käsitykset perhe-elämästä ja ihmissuhteessa olemisesta. Miehen pitäisi ymmärtää vain " muuttua" ja " olla toisenlainen" .

Epäilen, että molemmissa tapauksissa jossain vaiheessa iskee katumus, varsinkin jos elämä opettaa, että olis sille kivalle ja rakastavalle miehelle voinut olla ihan mukavakin. Ei mun mielestä mikään parisuhde ilman töitä säily.

Ja molemmissa on kuitenkin ollut paljon rakkauttakin - ja lapsi tehty rakkaudesta.

Kummallekaan vaimolle en ole tosin mielipidettäni sanonut. Jokaisen täytyy kuitenkin oma kasvu käydä läpi.

ja hirvittävän " säädyllisessä" järjestyksessä mentiin yhteen, kihloihin, naimisiin, sitten lapsia. Siinä vaiheessa kun lapsi noin 4v, ero.

Kummallakaan naisella ei ole ollut aikaisempaa vastaavaa vakavaa parisuhdetta, vaikka molemmilla kyllä lyhyehköjä suhteita.

Kummassakaan tapauksessa nainen ei ole suostunut käsittelemään eroon johtaneita syitä. Tilanne on tullut miehelle kuin kirkkaalta taivaalta: haluan eron, nyt. Et olekaan se mitä halusin.

Ok, turha vierestä arvostella. Mutta jotenkin tuntuu, että jotain olisi ollut tehtävissä, jotain olisi pitänyt tehdä jo aikaa sitten.

Uteliaisuudesta kysyn, miten määrittelet hyvän ja paremmuden?

Ymmärrän hyvin; jos ei ole tunnetta, eikä vielä mitään, mikä pakottaisi yrittämään (kuten pienet lapset), miksi jatkaa yhdessä? Siksikö, että toinen on raitis ja reipas?

Jos mies on sinusta niin ihana, niin käy kiinni!

Olen kyllä itse ollut tosi onnellinen, että en nuorena jäänyt roikkumaan niihin suhteisiin, jotka eivät tuntuneet oikealta. Olisin pilannut vain oman elämäni lisäksi toisen elämän.

Minusta ei ole eroa sillä, eroatka pitkäaikaisesta poikaystävästä, johon on sitouduttu, vai onko kyseessä avioero.

Nuorena helposti toivoo löytävänsä " sen oikean" ja ei pysty ajoissa edes itselleen tunnustamaan, että tunteet puolisoa kohtaan ovat pinnallisia.

Ja kysynpä uudelleen: millainen on mies, josta ei löydy " parempaa" ?

... aina pitäs pystyä yrittään! eikä ne miehet vaihtamalla parane ;o)

[/quote]

Molemmissa olen saanut sellaisen vaikutelman, että pettymys on ollut kova siihen, ettei aviopuoliso olekaan voinut täyttää kaikkia tarpeita - että puoliso onkin kiinnostunut tosi " tylsistäkin" asioista (jne-jne-jne) eikä ole aina chic. Vaan ihan tavallinen ja tylsä mies.

Kummassakaan ei pettämistä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat