Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

kuusi ensimmäistä kuukautta maksetaan täyttä palkkaa. Onko yleinenkin käytäntö?

Kommentit (21)

On ensimmäinen vakituinen työsopimukseni (viime viikolla allekirjoitin), joten en osannut kiinnittää asiaan sen kummempaa huomiota. Piti vielä ihan tarkistaa, mutta 30 viikkoa (eli itse asiassa vähän reilukin 6 kk) paperissa lukee. Tavallinen yksityinen työnantaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse olen ollut työpaikoissa, jotka eivät maksa yhtään palkkaa äitiysloma-ajalta ja enpä sitä jäisi surkuttelemaan, kun Kela maksaa kuitenkin sen äitiyspvärahan, johon olen ollut oikeutettu..

Saako udella, oletko keskituloinen vai sen alle/päälle? Kiinnostaisi tietää, onko taustalla ns. hyvän, kovapalkkaisen työntekijän ekstraetu vai onko työnantajalla mahdollisuus maksaa nimenomaan siksi, että palkka ei hirvittävän korkea.

Upeaa, että joillain noin mahtavat edut, itse en ole koskaan saanut äitiysloma-ajalta palkkaa. Ihan hyvät päivärahat kyllä, eli en valita. =)

En oikein jaksa uskoa, että missään maksettaisiin noin pitkältä ajalta, kyseessähän on valtava kustannus työnantajalle: kuka olisi niin hullu, että maksaisi 2/3 äitiyslomasta täyttä palkkaa työntekijälle, joka ei tuota senttiäkään, lisäkulujahan tulee mittavasti jo lomistakin kertyvät ao. ajalta. En voi uskoa, että yhdelläkään työnantajalla on nykyään tuohon varaa. Omani ainakin menisi konkurssiin. =)

Eli ap:lle: ole tyytyväisenä hissunkissun, jos kyseessä onkin virhe, sinulla on asiasta kuitenkin mustaa valkoisella. =)

Esimerkiksi monesti työntekijä palaa aiemmin töihin, kun hänelle on maksettu kunnolla myös äitiyslomalla.

Toisaalta vielä on - onneksi - työnantajia, jotka ovat huolissaan työntekijöidensä voinnista. Mitä hyötyä on työntekijästä, joka ei ole elämäänsä tyytyväinen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat