Seuraa 

Sivut

Kommentit (37)

Kyllä on meikäläisen kävely tänä päivänä taas sellaista vaappumista. Supistaa, maha tuntuu (ja näyttää) suurelta kuin mikä ja välillä nivusiinkin käy. Voi kun olisinkin jo viimesillään, niin pääsis kohta synnyttämään. Laskettuun aikaan on kuitenkin vielä reilu 2 kk. Millainen tästä mahasta vielä tuleekaan, kun niin pitkä aika vielä edessä. Toisina päivinä liikkuminen sujuu vallan sutjakkaasti ja toisina päivinä sitä on todellakin kuin ankka. Tulikin tässä mieleen, että varmaan muutaman viikon päästä joudun kannattelemaan tuota masua kottikärryillä, kun lähden jonnekin kävelemään ;-D.

Eilen pesin kaikki vauvanvaatteet ja tänään siivoilin kaapista niille tilaa. Pienimmät vaatteet laitan kodinhoitohuoneen pöydän yläpuolelle kaappiin (pöydälle tulee siis vaipanvaihtopaikka) kuten ennenkin meillä on ollut ja vähän isompia laitan muuhun kaappiin. Tuntuu, että tuota vaatetta on ihan kamalasti. Ei todellakaan kyllä ehdi kaikkia käyttämään. Ja meidän parhaat, pienet tyttövauvanvaatteet on vielä kaverillani lainassa. Niitä nyt ei mitään valtavaa määrää ole, kun silloin viime syksynä laitoin ne postipakettina menemään. Samaan kaappiin pikkuvaatteitten kanssa pitäisi tietty laitella noita kestiksiäkin. Vähän jännittää jo nyt, mitenkähän meillä mahtaa lähteä käyntiin tuo kestoilu. Ostin kyllä jo valmiiksi yhden paketin Liberon 3-6 kg vaippoja, että jos on alkuun vähän käynnistymisvaikeuksia. En halua mitään hirmu stressiä ottaa siitä kestoilusta, vaan yritän pikkuhiljaa opetella.

Juu, tää mun kirjoitus vaikuttaa ihan siltä kuin meille olis vauva tulossa päivänä minä hyvänsä... Voi voi, kyllähän tässä ehtii vielä nämä viimeiset viikot pitkiltä tuntua ;-).

Luin tuolta kesäkerttujen pinosta, että Kuuttarelle oli jo määrätty sektiopäivä. Toivottavasti vauveli syntyisi jo aikaisemmin vai oliko tosiaan niin, että sulla on ahdas lantio? Mietin vaan, että jos sulla on ahdas lantio, niin miksi se sektio määrättiin vasta niinkin pitkän ajan päähän? Mutta tsemppiä edelleen odotteluun!

neronja rv 30+5

Ihania tuhisevia vaaleanpunaisia päiviä teille!!

(.) Sektio päätös sieltä sitten tuli. Vauva ei kiinnittynyt, kohdunkaulaa jäljellä, kohdunsuu ihan kiinni eli ihan epäkypsä on tilanne tuolla alapäässä edelleen. =( Lapsivettä normaalisti ja muuten vauva sekä minä voidaan ihan hyvin.

Lääkäri ei lähde myöskään käynnistelemään, kun niin epäkypsä tilanne. Esikoistahan käynnisteltiin kolme päivää, ja lopulta ei kohtu mennyt sitten edes aukeamaan kuin 4 cm, joten se saattoi myös vaikuttaa lääkärin päätökseen.

Minä olen hieman pettynyt. En pääse ottamaan vauvaa ihan ekana syliin, ja jää näkemättä/kokematta se kuinka vauva alkaa hamuta rintaa... siitä olen niin kauniita tarinoita lukenut, että voih.. =(

Mutta näillä näkymin siis kakkonen syntyy 5.7. keskiviikkona, ELLEI maailman suurinta ihmettä tapahdu, ja hän päätäkin yht`äkkiä, että nyt riittää elo siellä yksiössä..

Tälläisissä sekavissa tunnelmissa nyt tänään...

Hyviä vointeja kaikille!!!

kuutar 41+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuli mieleen noista Sartsun sf-mitoista, että jos vauva on ollut syntyessään iso, niin onko myös vanhempana iso? Meidän kolmesta tytöstä (kaikki syntyi yli 4-kiloisina) ainoastaan keskimmäinen on isokokoinen. Siis nyt 5-v. neuvolassakin sanottiin, että on ikäisekseen pitkä (ja painoakin kyllä on, mutta ei kuitenkaan niin, että th olis asiasta huomauttanut). Tää keskimmäinen tyttö painoi syntyessään 4120 g ja oli peräti 53,5 cm pitkä. Onkohan tuo pituus sitten kuitenkin enemmän verrannollinen tuohon myöhempään kokoon? Poika oli syntyessään " vain" 3685 g ja 50,5 cm pitkä. Hänestä on kasvanut jäntevä ja sopusuhtainen ja on luokkansa pisimpiä, vaikka on syksyllä syntynyt. Vanhin ja nuorin tyttö ovat pienehköjä (tai varmaan ihan keskimittaisia) ja hoikkia. Tuo meidän keskimmäinen tyttö on jotenkin saanut geeninsä tädiltään. On nimittäin aivan tätinsä näköinen ja täti on myös ruumiinrakenteeltaan pitkä ja vankka. Mielenkiintoisia nuo geenit ;-). Juolahti vaan tällainen pohdinta mieleen ;-).

Kuuttarelle jaksamista näihin viimeisiin päiviin. Mullahan on kolme viimeisintä raskautta (siis onnistunutta) mennyt 2 vk yli la:n. En vaan enää muista, että mitkä oli fiilikset noina yli menneinä päivinä. Varmaankin aika malttamattomat. Sen kyllä muistan, että kävin aina kävelemässä, että tulis suppareita, mutta eipä ne silti tahtonut synnytystä käynnistää. Kohdunsuuta kyllä avasivat, mutta kaksi viimeisintä ei vaan lähtenyt itsestään käyntiin. No, suurin lohtusi on nyt varmasti se, että montaa päivää EI VOI olla enää siihen, kun vauvan saat syliin. Äkkiä ne päivät sitten lopulta kuitenkin menevät.

Tänään just tuli mieleen, että on se taas kyllä jännää, jos ja kun pääsee noille viimeisille viikoille ja alkaa odotella synnytystä ja sitä hetkeä milloin pitää lähteä. Mulla on se synnytyksen odottelu alkanut yleensä jo siinä rv38 ja siinäpä sitä onkin sitten kerennyt odotella... Mut on se vaan jännää aikaa :-).

Wbm:lläkin nuo jännät ajat vaan lähestyy ja lähestyy. Ei sitä olisi vuosi sitten uskonut, että kesällä 2006 Joannalla on jo vauva, Wbm viimeisillään ja neronjallakin viikkoja kasassa 30. Huh, elämä kyllä osaa yllättää. Toivottavasti kaikki jatkuisi yhtä positiivisissa merkeissä kuin tähänkin asti.

Vai suppailee Sartsullakin kipeästi. Niin no mullahan ei taas oo pitkään aikaan tuntunut supistellessa kipuja, mutta supistellut on kuitenkin. Tuolla syyskeijuissa todella moni kertoo kärsivänsä supisteluista ja jotkut on jääneet niitten takia sairaslomalle. Aika mielenkiintoista, että tuo runsas supistelu tässä vaiheessa (tai jo aiemmin) on niinkin yleistä.

Eilen illalla alkoi supistella ennen nukkumaan menoa. Aika napakasti suppaili, mutta kipua ei tuntunut. Sellaista vihlomista kyllä välilä tuntuu tuolla kohdunsuulla. Olenkin ajatellut, että ennen meidän Kalajoen reissua täytyy kyllä käydä vaikka tk-lääkärillä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne. Tiedänpähän sitten, että voinko uida vai en.

Jeps, mutta nyt alan pestä vauvapyykkiä. Aurinko paistaa ja tuulee, joten pyykki kuivuu nopsasti.

Ai niin, ulriinako se kysyi tukivyön käytöstä. Mulla on kyllä tukivyö, mutta en ole sitä vielä tässä raskaudessa käyttänyt. Tällä hetkellä tuntuu, ettei ole oikein tarvettakaan. Saa nähdä, miten sitten loppupuolella. Hienosti on jo sinullakin viikkoja kasassa!!!

Voikaa hyvin!

neronja rv 30+4 (nyt lienee torstai joten silloin tuo 4 on ihan oikein)

Täällä satelee mutta sehän kuuluu kesään : )

Eilen oli eka äitiyslomapäivä, ihan uskomatonta! Että minä olen äitiyslomalla!!!

Tosiaan kun Neronja kirjoitit niin osuvasti ettei olisi kyllä uskonut että tässä sitä mennään kohti äitiyttä...en olisi kyllä uskonut että oikeasti näin voisi käydä. Mutta ihmeitä näköjään tapahtuu : )

Nyt taas koira itkee ulkona, harmi kun sitä ei voi tuoda sisälle tuon miehen allergian takia. Joutuu raukka olemaan yksin ulkona.. lähdenkin viemään sille jotain syömistä joskoon helpottaisi oloa.

Kirjoittelemisiin!!

t. wbm 35+1, hui, huomenna on se käännösyritys..

meilläkin on netti tökkinyt, onneksi nyt toimii ja toivottavasti toimii myös jatkossa..

Tuohon Neronjan kirjoitukseen viitaten, don´t worry.. joka suvussa/tuttavapiirissä on noita tyyppejä, jotka asettautuvat " toisten yläpuolelle" ja luulevat olevansa jotakin, toisia parempia. Itse asiassa hehän eivät tajua arvostellessaan toisia kuinka hölmöön asemaan itsensä saattavat. He luulevat oman asemansa ja rahan antavan heille " arvosteluoikeuden" . Voi miten hölmöjä he oikeasti ovatkaan!!

Jos sulle sartsu on sanottu lasten tekemisestä ja perheenäidin työtäsi on aliarvostettu, niin älä välitä. Me ollaan saatu kuulla olevamme todella itsekkäitä ja urasuuntautuneita kun emme ole hankkineet lasta. Ja totuushan on, että me ollaan mieheni kanssa haluttu jo lasta todella kauan!! Ja arvatkaa onko nämä sukulaiset saaneet vettä myllyyn nyt kun rakensimme tämän talon ja nyt meille on tulossa vauva! Nyt kaikki ne jotka eivät meitä oikeasti tunne, luulevat että olemme " tehneet" (oikein tilausvauva) nyt vauvan kun se on meille sopiva, talo lähes valmis jne. Kukaan ei näe kuinka paljon on sattunut.. Ja sitten vielä viisastellaan kuinka lapset pitäisi tehdä nuorina (suoraa v*' *lua, anteeksi ruma ilmaus). Monet itkut olen itkenyt, kunnes päätin, että nyt riittää. Olenkin alkanut sanomaan takaisin arvostelijoille ja aika hyvin olenkin pärjännyt. Toisinaan " toisesta sisään ja toisesta ulos" ..

Ehkä se, ettei itse ole sellainen toisten arvostelija - en voisi kuvitellakaan arvostelevani toisten elämää, niin se tuntuu niin pahalta kun toiset tekee sitä.

Mutta me ollaan ylpeitä siitä keitä me ollaan ja se riittää että itse on onnellinen, eikö??

Että paasataan vain asiasta : )

Lämmöllä wbm 35+4

Heinäkuu,ja se tarkoittaa meillä kahden muksun synttäreitä;12 ja 26.pv =D

Mun heinäkuu on alkanu oikee kunnon flunssan merkeissä,olo on niin p***a kuin olla ja voi,mutta pakko välillä pitää päätä pystyssäkin makoilun sijaan.Mieskin kipee samaan aikaan että jippia jei!Otin Pamolin tuossa reilu tunti sitten,kyllä se pahimman säryn vei muttei muuten oloa kohentanut.Ja jottei ikävät olot tähän rajoitttuis,niin puin aamulla sellaset inho-alkkarit jalkaan jotka rullauutuu mahan alle ja painaa,mutten tietenkään JAKSA niitä vaihtaa vaan nyin ylös ja pärrään :( Pikkarainenkin on ollu niin vaisu että oikeen taas huolettaa.Juurihan terkka tiistaina sanoi että ne liikkeet sit alkaa vähenemään,mut en tahdo että vähenee.Ajattelen että noi alkkaritkin painaa sen pään littaan,heh heh,kaikkee sitä pipi pää teettää.

Ukko otti tulehduskipulääkettä omaan oloon ja on nyt grillauskunnossa,mulla vaan tuskan hiki pukkaa,kuumetta ei oo.Hienoo olla tällänen kun muut elää ihan normisti.

Niin joo noista kesäreissuista.Meidän pitäis lähtee elokuun alussa viikoksi Poriin mökkeilemään ihan alkeellisiin oloihin,ja mä ehdotin,että ajellaampa sieltä viel käymään Pohjanmaalla joko Wasalandias taikka Powerparkissa.Juu ei siin mitään mutta kun me ollaan kahdella autolla,eli mä joudun ajamaan kaikki ne matkat...nytkin toisinaan alkaa niin napakasti nappaamaan mahasta kun itse ajan ihan tässä kaupungissa,niin saatikka sitte muutamaa sataa kilsaa...huh mitähän sitä on tullu suuniteltua.Katsotaan ny tuleeko niistä mitään.

Nyt taas huili kutsuu...

Femmis ja Pikkarainen 29+4

Kävinpäs tänään labrassa antamassa pissanäytteen. Aamulla tuntui, ettei tarvii kuin pari askelta kävellä, niin jo supistelee. Lisäksi oli sitä tunnetta, että kun just oli pissalla käynyt, niin tuntui, että pitäis taas mennä. Aloinkin sitten pantata jo vailla 11. Iltapäivällä soitin polille, jos saisin sitä kautta lähetteen labraan kuin myös sain. Äiti tuli meille vailla kolme, joten pääsin sitten yksin pyyhkäisemään kaupunkiin labraan ja alennusmyynteihin. Varsinkin vanhimmalle tytölle ostelin eskarivaatteita, pojalle myös jotain. Juu, ja meidän neiti tulokkaalle ostin ihka ensimmäisen pikkuisen vaatekappaleen eli bodyn :-). Kyllähän tuo autolla ajaessakin vähän meinasi suppailla ja kun kotiin pääsin ja kävelin, niin taas suppaili. Ei nämä mitään kivuliaita onneksi kuitenkaan ole.

Femmis, juu, mulla oli tosiaan sf-mitta eilen 26 cm (tai 27 se th ensin sanoi, mutta miksi lie muuttanut sitten mieltään). Jonkun verran voi vissiin vaikuttaa tuohon mittaan se, että vauveli oli poikittain masussa. Olen kuitenkin asennoitunut sillä tavalla, että ihan hyvänkokoinen vauveli sieltä tulee (ellei synny etuajassa), kun kaikki olleet kerta kerralta isompia ja kolme viimeisintä yli 4 kg. En ihan täysin luota tuohon, että sf-mitta kertoisi kovin tarkkaan vauvan koon.

Peebeelle tälle puolelle onnittelut helpottavista ultrakuulumisista!

Meinaa tässä istuessakin vähän supistella, joten täytyy lähteä juomaan jotain. En ole sen jälkeen juonut mitään, kun kaupunkiin lähdin.

neronja rv 30+2

Eli se tietää, että tässä kuussa mahdollisesti jakaudun ellei mene sitten yli ajan... katselin tuota exhaahulistaa ja muistelin niitä alkuaikoja. Tuntui, että siihen vauvan syntymään on niiiiiin kauan. Ja nyt tuntuu, että se on ihan kohta. : )

Siitä mun pitikin kysellä teiltä muilta, että uskallatteko vielä lähteä miten pitkille reissuille? Ainakin Neronjalla oli se Kalajoen reissu edessä, mutta entäs muilla, onko lomasuunnitelmia? Miten Neronja olet jaksanut istua autossa pitkiä matkoja?

Minusta kun tuntuu, että minun kesäreissut rajoittuu varmaan tähän lähistölle, max. 100 km päähän. Ja miksi sitä mietin, niin tuon pt takia, kun annettiin ohjeistus, että jos menee lapsivedet niin on tultava ambulanssilla.

Miehen kanssa ajateltiin kyllä käydä kesäteatterissa, että sellainen kesäreissu ainakin on vielä tiedossa.

No, eipä tässä ihmeitä. Vauveli halusi, että hieron hänen jalkaansa tänä aamuna ; ) työnsi jalan aina tiukasti tuohon kylkeen ja minä silittelin sitä. Jos lopetin, niin alkoi painaa yhä tiukemmin kylkeä vasten. Oli aika

suloista.

Eilen sen kääntämisoperaation jälkeen vauva alkoi (minun siinä käyrällä ollessa) heiluttaa kovasti pyllyään. Vitsit, kyllä huvitti, kun ensin lääkäri yrittää kääntää ja se peppu on niin tiukasti alhaalla, mutta kun lääkäri lopettaa ja mennään sydänkäyrälle, niin sitten aletaan heiluttelemaan peppua. : )

Mutta jakselkaahan hyvin ja voikaa paksusti! On tainnut lupailla tälle päivälle ihan mukavaa keliä ympäri Suomea, joten nautitaan kesästä!!

terv. wbm 35+3

Niin se aika vain tuntuu kiitävän tässä lopussa, itse aina melkein säikähdän kun kirjoitan noi raskausviikot perään. Tulee toisaalta tunne, että joko on niin paljon ja toisaalta, missä nää viikot onkaan vierähtäneet kun itse ei ole oikein edes tajunnut ; ) Alussa ei ollut niin!

Kirjoittelit Neronja ihanasti kuopuksesi ystävystymisestä. Se on varmasti upea tunne nähdä äitinä kehitystä omassa lapsessaan. Jos ennen ujo lapsi ystävystyy ja saa kaverin, niin onhan se älyttömän ihana asia! Ja varsinkin kun on saanut jakamatonta huomiota serkultaan sillä aikaa kun toiset olivat synttäreillä. Monesti kuopuksillahan ei ole luonnostaan usein sellaista tilannetta kuin esikoisella, vaan kuopus on tottunut aina siihen, että on niitä vanhempia sisaruksia mukana myös. Ellei sitten varta vasten järjestä tilanteita : ) Ja nythän kun on ystävyyssuhde muodostunut niin sitähän on kiva sitten vaalia vaikka kirjeellä tai muutoin.

Minun napaan ei ihmeempiä. Sellaisen havainnon olen tehnyt, että minä en oikein tykkää nukkua vasemmalla kyljellä. Itse asiassa se johtuu varmaan siitä, että vauva kääntää joka yö pyllyn mun vasenta kylkeä vasten (sen oikein näkee) ja pää nojaa mun oikeaan kylkeen (senkin näkee) ja ne tuntee! Ja tämä siis on toistunut joka yö niin kauan kuin vauva on noin päin ollut. Hän alkaa sitten kyllä mylkkäämään jos vasemmalle kyljelle käännyn : ) nukun siis oikealla kyljellä tai selällään, mutta selällään aina vain hetken. Ja kun tuo maha alkaa olla jo aika iso, niin kääntyminen on jo oma operaatio meidän ylipehmeällä sängyllä.

Mutta nyt viikkaamaan narulta kuivat pyykit ja uutta perään...

Arki on taas palannut Juhannuksen jälkeen!

Voikaa hyvin t. wbm 34+5

neronja:

Lainaus:

Jos jollekin tuo onnen se, että on korkeasti koulutettu ja hyvässä työssä ja matkustelee ympäri maailmaa, niin siitä vaan.

Ajattelin tuota " lausahdustani" hieman tarkentaa. Siis tietysti on hienoa, jos on hyvä koulutus ja hyvä työpaikka, mutta joillekin se tuntuu olevan maailman tärkein ja arvokkain asia. Muutama vuosi sitten, kun suvussamme oli kahdet hautajaiset suht lähekkäin, niin yllä mainitulla sedälläni ei ollut mulle mitään muuta sanottavaa kuin ekoissa hautajaisissa kertoa, että heidän lapsenlapsestaan, silmäterästään (minua 3 v. nuorempi) on tullut LENTOEMÄNTÄ. Se oli heistä aivan uskomattoman mahtavaa. No, seuraavissa hautajaisissa ainoa asia mitä sedälläni oli minulle, oli tulla kysymään, että onkos hän jo sanonut että A***sta on tullut lentoemäntä..... Ja setänihän ei siis ollut nähnyt minua useaan vuoteen, mutta vähissä oli puheenaiheet ;-). Kyllä me aina äidinkin kanssa naureskeltiin noille jutuille. Ei sillä, että lentoemännissä olisi mitään vikaa, mutta kun jotkut ihmiset on vaan niin höppänöitä. Eivät kylläkään omasta mielestään mitään höppänöitä, vaan vähän " parempia ihmisiä" ;-).

Mutta se siitä. Piti päästä vähän purkamaan ;-).

neronja rv 31+0

Kengulle onnea nyytin lunastamisesta :)

Neronja:meillä toi iso vauva oli kyllä pitkään ikäisiään isompi (oli kyllä myös 54cm pitkä syntyessään) Tuolla joskus kolmen vuoden paikkeilla alkoi tasaantua,mutta sellanen vankkarakenteinen tuo on kyllä edelleen :) ja luokkansa pisimpiä varmaan.

Niin,tarkistin sen edellisen sf-mitan,joka ei tosiaankaan siis ollut 26cm vaan 23cm ja viikkoja silloin kun on mitattu oli 25+jotain.

Oma napaa supistelee vaan edelleen.Ei mitenkään kovin kipeää,mutta aika tujakasti kuitenkin kiristelee.Täytyy vaan myöntää,ettei musta näköjään ole isompia siivouksia tekemään nyt!Vanha pakaravaivakin on taas äitynyt kipeäksi ja olo on kuin vanhalla mummolla.Ja todellakin,liikkumisesta tulee mieleen lähinnä se vaappuva ankka ;) Pakko kaivaan tukivyö taas käyttöön,se on nyt kuumilla ilmoilla jäänyt kaappiin,kun kaikki hiostaa.Ja toi mun iho ärtyy välittömästi siitä.Nyt koitin koivunlehti" kylpyä" ,jonka pitäis olla hyväksi.Siis liotin koivunlehtiä kuumassa vedessä ja saunassa kaatelin sitä päälleni :) Ja ainakin tällä hetkellä iho tuntuis aika hyvälle.Voi kun se nyt rauhottuis!!!!Mulla oli lääkäri kirjoittanut erikseen lappuun,joka tuli polikäynnistä,että pahoja raapimajälkiä vartalossa ;)

Sari ja se Poikanen 31+1 (miten mulla on taas ollut viime päivinä tyttöolo???Eihän tuo voi olla tyttö,jos kahdessa ultrassa on pojaksi veikattu?Vaikka ihanahan tyttökin olis,ei sillä!!Meillä on nyt vaan kaikki vaatteet sinisiä ;) )

Kysyit noista pitkistä automatkoista. Me ei olla tehty sellaisia aikoihin. Siis koskahan me olis käyty jossain kauempana, varmaan viime kesänä Tampereen seudulla. Meistä on nykyisin tullut niin huonoja lähtijöitä mihinkään. Ennen kun me käytiin koiranäyttelyissä, niin tuli todellakin myös lähdettyä ja jos päätettiin mennä johonkin Etelä-Suomen näyttelyyn, niin sitten samalla reissulla käytiin monessa kyläpaikassa, mutta nyt kun meiltä on mennyt kiinnostus noihin näyttelyihin, niin me ei kertakaikkiaan selvitä lähtemään minnekään. Kirkkonummella olis pitänyt käydä kavereiden luona (toinen sai ekan vauvansa viime syksynä ja toinen sai toisen lapsensa toukokuun lopussa), mutta me ei vaan olla selvitty liikenteeseen. Onneksi tuo syksyllä vauvansa saanut ystäväni tuli aivan yllättäen käymään meillä toukokuussa, joten sain nähdä hänen suloisen tyttärensä.

Kalajoelle meiltä ei ole kuin 2 - 2,5 h:n matka, joten ei paha. Jos tässä ei olotilassa mitään isompaa muutosta tapahdu, niin eiköhän tuo matka mene ihan hyvin. Toivottavasti sinne ei sattuisi sellaista supistuspäivää kuten esim. eilen oli. Illallakin tuntui, että on koko ajan sellainen kestosupistus päällä ja aika napakasti kyllä kiristi masua. On kuitenkin ollut mielessä, että mun pitäis tsekata ihan vaan varmuuden vuoksi, että mikähän on Kalajokea lähin synnytyssairaala. Osaiskohan joku sanoa, mistä saisin sen selville? Ja onko kellään tietoa siitä, miten ulkopaikkakuntalaisiin synnyttäjiin suhtaudutaan sairaalassa? Ei kai se nyt varmaan niin poikkeuksellistakaan ole, että reissussa ollessa voi synnytys käynnistyä ja jossainhan se vauva sitten pitkää " putkauttaa" maailmaan. Tää nyt on vaan todellakin tällaista varotoimenpideajattelua ;-).

Täytyy alkaa lähteä tästä tuonne mummolaan päin. Serkkutytöt tuli eilen tänne vielä uudestaan ja koko illan meidän isommat tytöt oli siellä leikkimässä ja kun 9:n aikaan menin hakemaan pois, niin eivät millään olis lähteneet, vaikka toisilla oli saunaan meno. Vanhin tyttö parkui suoraa huutoa, kun piti tulla kotiin (johtui kylläkin totaalisesta väsymyksestä). Jostain syystä meidän 6-vuotias neiti tuntuu vielä tänä aamunakin olevan kummallisen kiukkuinen. Just tuossa alkoi itkeä ja kiukutella, kun en tajunnut mitä hän tarkoitti. Normaalisti tyttö on tosi kiva, järkevä, mukava, avulias (tuntuu ettei kehusanat riitäkään kuvailemaan meidän pienenä niin tempperamenttista neitiä ;-). Meidän kuopus jostain syystä ujosteli nuorempaa serkkutyttöä. Sanoi täällä kotona, että " se oli eri tyttö" ;-). Liekö johtunut siitä, että Tessalla oli aivan eri vaatteet kuin viime viikonloppuna. Jospa nyt olis tuttu vaaleansininen mekko päällä, niin meidän kuopuskin uskaltautuis taas leikkimään ;-).

Jeps, mutta nyt täytyy lopetella. Oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

neronja rv 30+6

Jospas minäkin muutaman sanasen rustaisin:)

Maanantaina oli neuvolalääkäri, ja kaikki hyvin! Painoa oli tullut 500g/vko eli nyt mentiin jo 80kg (lähtöpaino 68kg) yli, jihuu! Hemppa oli ihan hyvä: 125. Kohdunpohjan korkeus 23. Paineet hyvät, onneksi: 126/74. Kohdunsuu oli täysin kiinni ja napakka. Pikkuisen oli taas valkuaista pissassa, ja joudun muuten taas viemään pissanäytteen labraan, kun pissatulehduksen jälkeisessa kontrollinäytteessä oli vielä kuulemma bakteereja, pöh..Niin ja otettiin se vasta-aineverikoe. Se on kyllä tosi epämiellyttävää; mulle tulee aina tosi huono olo, ja pitää pötkötellä hetken aikaa, etten pökrää..Vauvneli sydänäänet oli hyvät ja vahvat, ja kuului ihan heti. Alkaa olla jo pieni vissiin niin iso, ettei tarvi enää metsästää masun uumenista:)

Ostin muuten käytettynä Anitan BabyBeltin, mutta en osaa olla sen kanssa; jotenkin ahdistaa? Käytättekö te muut tukivöitä?

Onkos Kuutar vielä yhtenä kappaleena? Hui, kun jännää!

Toisaalta olisi ihanaa olla jo viimeisillään, ettei tarvitsisi helteitä kärsiä, mutta toisaalta hyvä, että on vielä aikaa laitella paikkoja ja hankkia vauvalle vaatetta ym. Meillä on vasta sänky. Sain sellaisen ihanan rottinkisen ensisängyn kaverilta lainaksi. Vaunuista ja rattaista ei ole mitään tietoa! Osaisiko joku suositella jotain hyviä? Mulla kun on kokemusta vain kaksosmalleista:) Käytettynä aion lähes kaiken hankkia.

Hui, kello on jo nuin paljon, ja muksut hyppii vielä trampalla..

Kirjoittelen taas, kun ehdin! Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!

ulriina rv25+6

NEUVOLA rv 29+0

*pissa muuten ok,leukosyyttejä vähän,johtuu kuulema valkkarista

*paineet hyvät,124/68

*rt

*sf 26cm (ei oo ikuna ollu näin pieni)

*kokonais painon nousu 2 kiloa

*syke 155 (mut en tiiä oliko lepo vai liike..)

*liikkeet ++

*hb ei otettu

Eli olen erittäin tyytyväinen tuloksiin :) ja tosiaan kun vointi on edelleen niin mainio kuin olla ja voi,ei voi muuta kun kiittää ja kumartaa.Insuliinin aloituksen myötä kaikki arvot tasoittuneet,ja illalla voin jopa syödä namia jos oikeen namittaa(ja muahan namittaa)

Neronjalla näytti olevan sama sf vaikka reilu viikko pidemmällä,mut minun sf:ksi tuo on pieni.Olispa vaan huisaa saada eka alle 4 kilonen vauva.

Sadepäivä ollu Tampereella(ja taas keinun patjat märkinä,grrrr....),saas kattoo pääseekö huomenna puistotreffeille vai tuleeko sisäreissu Tullintorin leikkimestaan vaan.No mä nyt aloittelen noiden pikkuvaippojen tekoo,levittelin kankaita pitkin ja poikin ja huomasin että mullahan on jäljelläkin pul-kankaita.Noo ei se mittää.Sitä vaa naureskelin,et kun oon ostanna kaksi pinkkii+vadelman pul-kankaan,nii niistäpä sit saaki varsin södet pojalle jos Pikkis sit kuitenkin olis poika-kun mä en tosiaan siihe ultraveikkaukseen usko.

MISSÄ IHMEESSÄ ON UUSI NUPPU???????? Nyt jo pitäis vähän ilmoitella itsestään.

Femmis ja Pikkarainen 29+0 (mikäs mä sitte oon ku Pikkarainen syntyy,Sexis vai???? haa-ha-ha)

Samaan aikaan näköjään kirjoiteltiin Neronjan kanssa. =)

Lääkäri sanoi myös vauvalla olevan ison pään, minkä unohdin äsken kirjoittaa. Pelvimetriakuvista katsoen, vauva saattaisi siis mahtua tulemaan, mutta kuitenkin myös ei nyt virallisesti ahdas lantio, mutta ehkä sitten pienempi kuin muilla. Siinä vaiheessa olin jo ihan puulla päähän lyöty, kun tohtori ilmoitti että päätyi sektioon, että en keksinyt kovin montaa fiksua kysymystä..

Kai kun nämä kaikki laskee yhteen, niin.. no, en tiedä..

Koita vaan jaksella odotella ihan rauhassa, muuten alkaa aika tuntua aika pitkältä..=)

Nimim. kärsimätön toinen täällä ollut jo kauan..

Mä en pariin päivään päässyt ollenkaan Vauvan sivuille :-/ Meillä oli TAAS jotain häikkää nettiyhteydessä,toimi kuin täi tervassa.

Voi Kuutar,kylläpä sulla tosiaan menee pitkäksi.Voin vaan kuvitella mitkä on fiilikset.

Sf-mitoista:mäkin nyt kaivoin noi vanhat kortit (taas ;) ne on kyllä oivallinen vertailukohde aina) ja mulla noi mitat 29-30 viikkojen tietämillä on olleet: 1. 30+2 26,5cm (syntymäpaino 3400g) 2.30+1 29cm (sp 4600g) 3.30+2 27cm (sp 3600g) 4.30+3 29 cm (sp 3485g) ja 5.29+2 28cm (sp 3580g)

Nykyinen kortti on tuolla muualla,en jaksa kaivaa esiin,mutta alkukuusta sf on viimeks mitattu,olisko ollut silloin 26 cm.Ainakin tässä huonoryhtisenä istuessa tuntuu,että korkealla tuo kohdun pohja on ;) Vauva innostuu usein puskemaan ihan kunnolla kun istun koneella ja tuntuu,että tulee pian tissien alta läpi ;)

Huh,pitäis siivota ja leipoa (käänteisessä järjestyksessä ;) ) Juhlitaan ison pojan 9-v synttäreitä.Täytekakun täytin aamulla ja sankari itse koristeli hetki sitten :) Mä en enää nykyään saa koristella kakkuja,vaikka niin tykkään siitä.No,nuorimmaisen synttärit on parin viikon päästä (apua,mun vauva on jo iso poika!!!) ja ehkä mä saan silloin koristellakin =) Onneks esikko palas kesälomareissultaan ja auttaa siivoamisessa.Eilen taas suppaili ihan hirveesti,ihan kiva saadakin apua ainakin sen verran,ettei tarvii kauheesti kyykkiä ja kumarrella.Ja hyvinhän tuo neiti siivoaakin kunhan vaan innostuu =)

Sari ja Poikanen 31+0

arvasinkin että tää flunssa painuu keuhkoihin,tuo ihana infektio astmakun mulla on.Eilen antoi joo viitettä ja yöllä olikin noustava ottamaan avaavaa,ja aamulla heti kortisonit peliin.Upeaa joo.

Nettikään ei toiminu ku vasta sillä välin oli yhteydet tullu kun olin nassukan kanssa parin tunnin päikyillä.oon muute saanu siltä ne pullot pois ja tuttikin vierailee suussa vaan kun nukahtaa :) ja siis vasta torstaina saatii käsky-vitsi mä oon nopee.

Kyllon vaikeaa metsästää niitä kaksareita-hintakirjo on huima,siis se,mitä ihmiset viittsii pyytää saman vuotisista kärryistä verraten uudempiin joissa noi ominaisuudet on paremmat.Puhumattakaan siitä,että ne " helmet" on aina jossain hevon kuusessa...Kun mä oon niin pitkälle jo päässy että tiedän minkä mallin haluan,ja voin vakuuttaa että se on jo paljon se,jos omaa moisen päättämättömyyden kuin minä.Miehelle valitin eilen tätä asiaa,niin se sanoi:ootko kaksien kärryjen loukussa?No onneksi se ei oo niin vakavaa kuin kahden asunnon loukussa :)

Jep,näin paljon jaksoi nyt kun oli 2,5 tuntia maannu aloillaan,täytyy taas mennä pötkölleen.

Femmis ja Pikkarainen 29+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat