Vierailija

Sivut

Kommentit (29)

Siis naisvoimistelu. Saa liikkua porukassa mutta ei tarvii kilpailla eikä katsoa penkiltä muiden peliä jos ei itse satu olemaan kauhean lahjakas. Oppii ryhdikkääksi ja liikkumaan kauniisti. Jumppa on kivaa : D

ettekö ole lukeneet täällä av:llakin olleita juttuja miesten koris/sähly/fudisjengien saunailloissa tapahtuvista joukkorunkkauksista tai että lauteilla ollaan runkutettu toinen toistaan? tai kuinka tyttöjen fudisjoukkueissa pakotetaan lesboseksiin jotta pääsee tiettyjen pelaajien suosioon?

meidän poika ei ala harrastamaan yhtään mitään joukkuelajia, eipähän ainakaan opi huonoille tavoille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

1. ko. lajit ovat kalliita (etenkin lätkä)

2. harrastus menee liian vakavaksi liian pienenä

3. fudiksessa joutuu kuljettamaan kaikki kesäviikonloput joissain turnauksissa

4. en ole enkä halua tulla soccer-momiksi

5. haluan itse harrastaa muutakin kuin lapseni harrastusta

6. miehen mielestä kaikki sählyn pelaajat on homoja

Jalkapallo on aina sarjatasoille asti hyvä ryhmähenkeä kehittävä laji. Yksilötaitoa saa kehittää myös, kustannukset eivät ole kovin suuret, voi harrastaa vapaa-ajalla vaikka takapihalla (toisin kuin esimerkiksi lätkää). Toverihenkeä suositaan. Sopii sekä tytöille että pojille. Ja sattuupa olemaan mieheni ja minun suosikkilaji myös.

Yleisurheilussa taas saa suuntautua siihen mihin haluaa tai missä on paras, harrastellaan ulkotiloissa kuten jalkapalloakin. Toisaalta kehittää monia eri taitoja kun on monta eri lajia.

Voimistelu taas kehittää ruumiinhallintaa, notkeutta ja rytmitajua. Ehkä kuitenkin pikemmin tytöille kuin pojille :)

Uinti on lisäksi myös yksi kiva laji lapsille, itse en kuitenkaan pidä uimisesta niin en ehkä huomaa niin siihen ohjata.

en ohjaisi lasta sellaisen parin lajiin, jonka harrastaminen olisi hankalaa esim, siksi, että harrastuspaikka olisi niin hankalan matkan päässä, että lapsi ei voisi itse sinne isompanakaan mennä. Liian kallis harrastus ei myöskään innosta.

Uinti on musta hyvä ja tyttäreni harrastaakin uintia (kilpa-). Toinen hyvä laji on koripallo, koska meillä on harjoituspaikat ihan lähellä. Poika aloittanee syksyllä koriksen.

Kumpikaan laji ei ole hirveän kallis.

Meidän just 4 vuotta täyttänyttä ei tarvi näköjään ohjata. Hän ei tee mitään muuta kuin pelaa jalkapalloa. Kukaan ei jaksa pelata hänen kanssaan niin paljon kuin hän haluaisi. No, kun välillä pelaa isoveli, välillä isä ja välillä äiti, niin kyllä hän lopun aikaa sitten potkii jo yksinäänkin ;) Innostus on ihan uskomaton. Veimme poikamme jo kaupungin naperoille tarkoitettuun " seuraan" . Isoveli on vasta sen ikäinen, että kuuluu tähän ikäluokkaan, mutta pikkuisempi menee kyllä siinä kovasti mukana. Jää aina vielä harjoitusten jälkeen potkimaan " oikeaan maaliin" .

Haluaisin myös lasteni innostuvan golfista. Pelaan itse ja myös mieheni. Se olisi kiva koko perheen harrastus ja olisi mukava tehdä yhteisiä kesäreissuja ympäri Suomea ja käydä koko perhe pelaamassa. Saa viettää yhteistä aikaa ja nauttia ulkoilmasta. Golfissa lapsi/nuori oppii myös hyviä käytöstapoja.

5v on kesällä intohimoinen pyöräilijä mitä muhkuraisempi maasto sen parempi, rullaluistelija. Jalkapalloa kokeili muttei siitä innostunut.

Talvella jääkiekko ja laskettelu.

Olen ajatellut tennistä, että elättäisi sitten vanhat vanhemmat.. Mutta laji ei ole saanut suurta suosiota toiveistani huolimatta.

Yksi harrastaa balettia ja tanssia ja toinen koripalloa. Kolmas ei tee vielä juuri mitään.

Pojallamme on ikää vajaa 8 vuotta. Tämän kesän uudet lajit ovat suunnistus ja pesäpallo. Takana on yleisurheilua, jalkapalloa. Talviurheilulajeina ovat olleet hiihto ja luistelu. Luistelu tuttujen poikien ja heidän isiensä kanssa.

Uskon, että noista suunnistus, hiihto ja luistelu jäävät mielekkäinä liikuntamuotoina elämään. Liikunnassa minusta on tärkeintä suhde luontoon.

Tytöstä taas toivon ratsastajaa. Mutta loppupelistä lapset saavat itse päättää mitä haluavat harrastaa. Ja perusteluna on että me vanhemmat harrastimme kummatkin nyrkkeilyä, mies vieläkin ja mulla on ratsastus nykyään melkein pakkomielle miehellä motocros:) Joten olisi mukavaa jos lapset seuraisivat meidän jalanjälkiä näissä asioissa.

Olisi kiva jos tyttoä (1v 6kk) isompana kiinnostaisi hevoset ja ratsastus. Itse ratsastan ja kilpailen aktiivisesti ja hevosia on useampi, tyttärelle shetlanninponikin ostettu valmiiksi... Eipä silti, jos ei kiinnosta niin ei voi mitään, pääasia kuitenkin, että loytyy joku mieluinen harrastus. Ja ponikin on oikeasti ostettu varsan kaveriksi ja tallin maskotiksi jolla siskon lapset opettelevat (valvotusti tietysti) ratsastamaan. Eläinten kanssa oppii vastuuntuntoa ja vuorovaikutusta elävän eläimen kanssa.

Vierailija:

Lainaus:

siitä on monenlaista hyötyä, kunnon ja henkisen kantin kasvaminen ja tietty oman itsensä puolustaminen :-)

Moni luulee, että itsepuolustuslajin harrastaminen tarkoittaa sitä että yllytetään lapsesta asti toisen kimppuun. Hohhoijaa. Meille on aina painotettu sitä, että väkivalta on viimeistäkin viimeisempi keino. Joskus vain saattaa tulla tilanteita, jossa sitä tarvitaan (aikuisena lähinnä).

Lapsen harrastuksena se on sopivasti aerobista, sopivasti lihaksistoa kehittävää. Siinä harjaantuu tasapaino. Opitaan myös kunnioittamaan toisia.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat