Vierailija

Millä perusteella valitsit kumppanisi? Ja oletko nyt sitä mieltä, että se oli hyvä peruste? Laita järjestykseen seuraavat perusteet:

ulkonäkö

luonne

elämäntapa

raha

arjen sujuvuus

seksi

Itselläni tärkeimmät perusteet olivat elämäntapa, seksi ja arjen sujuvuus. Ehkä en myöskään olisi ottanut tyhjätaskua. Miehen ulkonäkökin on hyvä, mutta valitettavasti luonne ei ole ihan täydellinen minulle. Kaikkea kun ei voi saada. Jos nyt vanhempana ja viisaampana valitsisin kumppania, miettisin toisella tavalla miehen luonnetta. Tosin voi olla että jäisin silloin sinkuksi, kun täydellistä miestä ei löytyisi :-)

Kommentit (10)

Olen ollut vuoden verran sinkkuna ja nyt juuri hiljattain tavannut uuden miehen, ekoilla treffeillä ollaan oltu. Hän on kiva ja kohtelias, komeakin, mutta suudellessamme sukkani eivät pyörineet jalassa, hänellä ilmeisesti kylläkin... Olen vähän huolissani, koska edellisen kanssa seksipuoli ja kemia olivat aivan fantastiset. Enkä haluaisi exää takaisin, mutta mietin nyt tätä kemiajuttua aika paljonkin. Voiko hyvä suhde alkaakin intohimopuolella hitaasti ja kehittyä " kuumemmaksi" myöhemmin? Seksipuoli on tämän uuden kanssa vielä kokeilematta, joten siitä en tiedä... Aika kai sen vaan näyttää, ja haluan kyllä tavata tän miehen uudestaan!

Tänä yönä tuntuu tältä, tärkeysjärjestys:

1. luonne

2. arjen sujuvuus

3. seksi

4. ulkonäkö

5. elämäntapa

6. raha

eivät riitä kuvaamaan ihmisen ominaisuuksia. Jotka taas riippuvat toisistaan ja muuttuvat iän mukana.

Jos tässä ketjussa jokin tolkku on, se lienee se että mietitkö omia motiivejasi. Miksi haluat että kumppanisi on kaunis.

Muuten ap:n lista sopii varmaan johonkin 20+ elämäntapalehteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yritin aikas kauan laitella noita asioita järjestykseen, mutta ei se onnistunut ollenkaan. Kaikki nuo asiat on tärkeitä eikä niitä oikein voi laittaa mitenkään järkevästi järjestykseen.

Toiset asiat toki on helpommin järjesteltävissä kuin toiset, esim. rahaahan voi saada lisää tai ulkonäköä parantaa urheilemalla/uudella hiustyylillä/uusilla vaatteilla tai arkea muokata sujuvammaksi sopimalla yhteisistä pelisäännöistä, seksiäkin voi parantaa kun opettelee tuntemaan toisen ja kokeilee yhdessä kaikkea kivaa.

Toisiin asioihin taas ei voi oikein vaikuttaa mitenkään. Ihmisen luonne ei muutu eikä toisen ihmisen arvomaailmaan ja elämäntapoihin voi kovinkaan paljon vaikuttaa ellei ihminen itse halua muuttua.

Eli sanoisin, että kaikki nuo ovat tärkeitä ja on tärkeintä löytää sellainen henkilö, jonka kanssa arki on elettävää siihen asti kunnes ne loput asiat saadaan järjestymään.

Yksi tärkeä ominaisuus tästä puuttui, nimittäin yhteinen huumori, ilman sitä toi elämän järjestely takuulla tyssää jo alkumetreille!

Ehkä näin. Elämäntapa tarkoittaa sitä, että jotenkin elämäntapamme käy yksiin. Luonne ja seksi liittyvät toisiinsa mulla. Siis voin nauttia seksistä sellaisenkin ihmisen kanssa, josta en erityisesti pidä, mutta silloin kyllästyn ennenpitkää. Luonteessa pitää olla särmää, jotta kiinnostun seksistä uudestaan ja uudestaan.

Ja tuo särmä siis voi olla sellaista, että mies jollain tavalla saa käydä hermoilleni, koska silloin olen pakotettu ottamaan hänet huomioon (olen aika päällekäyvä muuten).

Raha on tärkeä juttu siinä mielessä, että sitä nyt yksinkertaisesti on pakko olla. Mieheni ei ole rikas eikä köyhä, mutta tiedän ettei hassaa tulojaan turhuuteen. Tämä auttaa myös siinä, että arki sujuu.

Tai toisen luonteen " ärsyttävät" piirteet pitää olla siedettävyyden rajoissa!

Itse esim tiedän, että pidän enemmän impulsiivisista ja lyhytpinnaisista miehistä kuin rauhallisista ja vakaista. EI nyt pidä sekoittaa aggressiivisuuteen, se pelottaa.

hyvä ystävä ja kaveri. Mielestäni ensin tulee intohimo, ilman sitä kipinää ei tule mitään. Tätä suhdetta on kestänyt jo parikymmentä vuotta.

En ymmärrä järkiliittoja ja -suhteita, mutta jos joku niin haluaa elää niin siitä vaan. Minulle suhde ei perustu kaupantekoon, vaan se on jotain ihan muuta. Tietysti jokin paha vika / puute / ominaisuus voisi lopettaa suhteen, esim. väkivaltaisuus, alkoholismi tai huono seksi.

Millainen luonne miehellä tulisi olla?

Jotta yhteiselo kanssani sujuisi, miehen pitäisi olla kiltti, rauhallinen ja kärsivällinen, sinut itsensä ja elämänsä kanssa sekä itsevarma. Hänen tulisi myös aidosti arvostaa niitä piirteitä, joita minusta löytyy eikä yrittää muuttaa minua mitenkään. Hänen tulee luottaa minuun eikä sitoa minua. Samanlaiset arvot elämässä on tärkeä pointti. Valehtelua en voi sietää, mutta kestän hyvinkin suoria ja avoimia keskusteluja, kipeistäkin asioista. Pettämistä en hyväksy, en salaisuuksia enkä lyömistä. En kuitenkaan ole mustasukkainen, eikä miehenkään pidä olla. Suhteen pitää perustua molemminpuoliseen luottamukseen. Kiltti ihminen, se on ehkä yhdellä sanalla sanottuna se mitä eniten haen. Kun on valitettavasti osunut aiemmin elämässä kohdalle alistajaa, valehtelijaa, petturia ja hyväksikäyttäjää, niin ihan vaan perusluonteeltaan kiltti ja ystävällinen ihminen olisi ihana.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat