Vierailija

lapsi. Perkele! Olen 29, mutta asia ei kerta kaikkiaan tunnu vielä ajankohtaiselta, mutta samalla tiedän että KELLO KÄY!

Kaikki muut olivat lapsellisia juhannusmökillä. Mukana oli sekä minua vanhempia että nuorempia naisia. Tuli kamala olo, paine ja syyllisyys. Onko aikani todellakin tullut?

Sivut

Kommentit (31)

Itse olen 33 v. eikä lasten " hankinta" (ja tähän ei mitään " et niitä ehkä enää edes saa" kommentteja kiitos, tiedetään tiedetään) tunnu edelleenkään yhtään ajankohtaiselta saati tavoiteltavalta asialta. Sen takia täytyy välillä pyöriä täällä hakemassa inspiraatiota. Mutta kun joitain näitä juttuja ja mielipiteitä lueskelee, niin motivaatio vähenee vähenemistään välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ottamatta kantaa mihinkään muihin asioihin, mihin tää keskustelu on ajautumassa, sanon vaan, että jokanen halutkoon lapsia sitten, kun siltä tuntuu. Jos itse haluaa lapsen vaikka 13-vuotiaana, niin ei se tarkota, että muutkin haluais. Sama pätee, vaikka haluais 25-vuotiaana... Ei toiset välttämättä halua sillonkaan! Mikä siinä on niin hiton vaikeeta ymmärtää...?

Ja joo, mulla on lapsi. Mutta en silti kysele toisten lastenhankkimisista mitään saatika ihmettele, että miksei muut niitä " hanki" . Kukin kai tehköön elämällään mitä lystää -vaikka sitten töitä 24/7. Tai ihan mitä vaan...

että lapset eivät käyneet mielessäkään n.30-vuotiaana. Kyse ei ollut mistään maallisesta mammonasta, pikemminkin viisaudesta: vauhti oli vielä liiankin villiä. Seitsemän vuotta myöhemmin lapsi rupesi tuntumaan ajankohtaiselta, ja se oli juuri minun ja mieheni " oikea aika" . Nuoruuden hörhötykset takana, ei tarvetta uraputken kehittämiseen yms. Yksinkertaisesti olin vasta siinä vaiheessa henkisesti kypsä äitiyteen. Niin, olimme onnekkaita: lapsi sai alkunsa ensiyrittämällä...

Syyllistetään ja ahdistetaan toisia, opastetaan millaista on TOSI ÄITIYS.

En suostu ottamaan muilta neuvoja sen suhteen, milloin on minun aikani. Painukaa suohon neuvoinenne.

ei ap

sulla on vielä 10 vuotta aikaa tehdä lapsia. Pidä pääsi, sillä parasta on, että teet lapset juuri silloin kun se itselles sopii, eikä muiden iloksi

Jos sinä olet hankkinut lapset miettimättä sen kummempia niin ihan vapaasti vaan. Jos minä en halua lapsia 28-vuotiaana ja mietin, että ehkä joskus 5-6 vuoden päästä sitten, niin kerrohan miten tämä on sinulta pois? Mikä tässä on naurettavaa? Miksi minun pitäisi tehdä lapsi epävarmassa taloudellisessa tilanteessa? Naura vaan, että rahaa ajattelee tuokin uranainen, mutta minusta on pöyristyttävää, että joku tekee lapsensa nojautuen valtion tukiin. Lapsi pitää pystyä itse elättämään.

Yritän hakea täältä välillä motivaatiota lisääntymiseen. Sitä paitsi nämä jutut täällä on joskus niin ihmeellisiä että on kuin seuraisi tosi-tv:tä. Käyn toki myös muillakin keskustelupalstoilla mitkä eivät lapsiin liity lainkaan. T: 17.

Vai aiotko säästää ja elää " vanhempainvapaakauden" omilla säästöillä??

Vierailija:

Lainaus:

Jos sinä olet hankkinut lapset miettimättä sen kummempia niin ihan vapaasti vaan. Jos minä en halua lapsia 28-vuotiaana ja mietin, että ehkä joskus 5-6 vuoden päästä sitten, niin kerrohan miten tämä on sinulta pois? Mikä tässä on naurettavaa? Miksi minun pitäisi tehdä lapsi epävarmassa taloudellisessa tilanteessa? Naura vaan, että rahaa ajattelee tuokin uranainen, mutta minusta on pöyristyttävää, että joku tekee lapsensa nojautuen valtion tukiin. Lapsi pitää pystyä itse elättämään.

Onko se sitten ajankohtaista kun olette 5-kymppisiä? Silloin se vaan on hiukka myöhäistä :-/

Odotellaan jotain täydellistä elämää ennen kuin lapsia voi tehdä. Ei sellaista täydellisyyttä koskaan tule! Lapsia on kautta aikojen tehty ja kasvatettu enemmän ja vähemmän täydellisissä oloissa, silloin kun ne biologisesti helposti tulevat eli parikymppisenä.

Sitten itketään hedelmällisyyshoidoissa kun yritys on aloitettu kolmekymppisenä.

Mitä sinä muiden mielipiteistä välität? Sitten pitäisi lapsia olla vähintään se kaksi jne.

Itse olen aina halunnut lapsia, mutta kaikille se ei ole tärkeää. Täällä eletään vain kerran ja elämästä kannattaa rakentaa sellainen kuin itse haluaa. Ainakin niiltä osin miltä nyt siihen pystyy vaikuttamaan.

Maailmassa on jo turhan paljon väkeä ja edelleen halutaan kaikki naiset äidin rooliin? Mielestäni on hienoa ettei välitä ympäristön paineista, jos niitä lapsia ei tosiaan halua. Aina tulee uusi muotti täytettäväksi...

Sitä, kadutko päätöstäsi tulevaisuudessa, ei pysty meistä kukaan ennustamaan. Eli tee niinkuin parhaaksi näet.

Itse hankin esikoiseni painostuksen alla ja hänestä ei koskaan tullut niin läheinen kuin kuopuksesta joka oli todella odotettu ja toivottu lapsi. Tunnen oloni kurjaksi asiasn vuoksi, mutta tämä on totuus. Koitan silti kohdella heitä molempia samoin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat