Seuraa 

Aattelin alottaa pinon, ei vissiin ole tullut ennen aloitettua.

Pepsis: Mulla on kans alkanu paha olo uudelleen. Oon jopa oksentanu parina päivänä, kuuluu vissiin loppu odotukseen. Mulla alko rv17+ tulemaan rinnoista kirkasta nestettä. Vähitellen alkanu tulemaan enemmän ja muuttunut sakeammaksi. Tosiaan monesti aamulla lakanassa läntti :D

Mukavaa Ankka ku jaksat käydä meitä moikkaamassa. Nyt tuntuu siltä että raskauden pitkäveteisin aika on käsillä. Maha on jo niin iso että se rajoittaa tekemistä, vielä ei vauvan ole aika syntyä mutta olo alkaa jo olla tukala. Mie tosiaan oon saikulla ja mulla on oikeasti tosi tylsää!!!

Laralei: Sulla on myös nuita viikkoja kertyny ihan kiitettävästi. Aika ainakin minun mielestä tuossa vaiheessa meni tosi nopeaa. Ei mee kauankaan ni sulla on jo 20viikkoa kasassa ja raskauden puoliväli koettaa. Pian se pikkuinen antaa mamille ihan tuntuvia muksauksia. Ekat liikkeet tunsin ite 17+ mutta varmoiksi liikkeiksi tunnistin 18+ viikolla :)

On kyllä ollu tukala päivä. Olo helpottu ku kävin kävelemässä reippaan lenkin ja sen jälkeen menin saunaan. Hikoilin varmaan litran, turvotus laski ihan mukavasti. Eipä taaskaan sen kummempia.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 29+0

Kommentit (16)

Poppis kysyi, että pääseekö muuallakin jonojen ohi hammaslääkäriin kun on raskaana. No tampereella ei ainakaan. Mä kun soitin, ni laittovat jonoon ja sanovat, että joskus 6kk päästä sitten...!?! Eli menee johonki lasketunajan tienoille... Eli siis yhtä tyhjän kanssa melkeen.

Hankinnoista ollu taas puhetta.. Sen verran tarttee omista ostoksista ym. sanoa, että meillä on jo oikeestaan kaikki valmiina. =) Enää vauva puuttuu. Stokken syöttötuolia en oo vielä ostanu, kun sillä ei oo kiire ;), mutta muuten tosiaan kaikki A:sta Ö:hön taitaa ollakin. =D

Tänään tuli vakuutusyhtiöstä " yhteenveto" meidän vakuutuksista ja sinne oli merkitty jo valmiiksi syntymättömän lapsen vakuutus! Eli meidän hakemus oli/on hyväksytty!!!! Jee.

Eipä mulla kait muuta mainittavaa tällä kertaa. =)

T:Burde ja Penni-Enni rv 26+1

Kirjottelin illalla pitkät pätkät mutta sivut jumitti ja tekstit hävis ku tuhka tuuleen ennen ku kerkesin kissaa sanoa ;)

Kivasti meni juhannus maalla! Oltiin mun kotona, veljellä ja mummolassa käymässä.. Rentouttava juhannus suhata autolla pitkin maakuntaa!! Mamma ratissa, kuinkas muuten ;)

Eilen käytiin vielä katsomassa isää sairaalassa.. Ei päässytkään normi aikojen sisällä kotiin! Ehkä loppuviikosta :) Äiti siellä viettää mun koiran kanssa " lomaa" .. Joutuu tekemään kaikki pihahommat yksin, lämmittään talon ym ym.. Joo lomaa tosiaan!! Mutta niin se joutuu tekemään vielä pitkän aikaa ennen ku isä paranee täysin ohituslekkkauksesta!

Meillä olis tänään synnärille tutustuminen mutta mies ei pääse lähtemään kesken töistä pois.. Ilmoittivat meille sen ajan niin pienellä varauksella ettei mies saanu järkättyä mitenkään :( Täytyy tässä soitella neuvolaan ja kysyä voisko meille sopia toisen ajan!! Ihan tyhmää kun sinne ei ole tutustumis aikoja esim. kerran viikossa niin ku jossain muualla :(

Tiiti mekasti nyt ekan kerran yöllä niin etten saanut kunnolla nukuttua.. Näin se loppuaika sit varmaan meenee :) Turvotus on tällä erää lähes kokonaan laskenut :) Olokin oikein hyvä! Masu vaan tuntuu olevan edessä sama mitä alkaa tekemään.. Mies nauroikin että siirtelen hänetkin masulla pois tieltä jos sattuu edessä olemaan ;)

Ihana kyllä kun saatiin loputkin tavarat tiitille.. Enolla oli uuden veroinen cam amme+hoitopöytä yhdistelmä! Sopi meille ku nakutettu kylppäriin.. Sit saatiin syöttötuoli ja patja pinnikseen :)

Kaveri lupas tulla käymään tänään ja mennään sitten iltapäivällä kaupunkiin humputtaan! Niin.. alet alkoi eilen :)

Nyt täytyis alkaa siivoamaan kotia kuntoon.. Eilen tosiaan kotiuduttiin ja paikat on hiukka rempallaan vielä!!

Niamey ja tiiti rv 34+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

*Huokaus* väsyttää ihan kamalasti ja muutenkin puhti poies!

Onneks tänään ollu vähän viileempää ni ei oo turvottanu toi massukaan niin kovin ^^.

Tisut on vaan kipeentyny kovin, toisaalta ihan hyvä juttu ni ei tartte miettiä oireettomuutta, mutta toisaalta tosi ikävää ku liivitkin painaa niin ettei niitä voi tai tee mieli pitää :(

Pahoinvointi on tullu myös paljon selkeämmäksi ja enää siihenkään voi olla kiinnittämättä huomiota.. Masu on kipuillu aina välillä, mikä tuo välillä pelottavia fiiliksiä..vaikka tuo kipu onkin aika erilaista kuin menkkakivut... Enemminkin jomottavaa kipua kuin pistävää ja pitkään kestävää..

Jotenkin vieläkin pelottaa että tämä olisi mielikuvituksen tuotetta ja ettei tuolla masussa vaavia kasvaisikaan :(

Kiva että meihin nuorempiin suhtaudutaan noin avoimin mielin, pelkäsin aluksi edes kertoa omaa ikääni, kun pelkäsin muiden reaktioita :/ mutta onneksi sain yllättyä näin positiivisesti! :)

Timppa19: missä olet? sinusta en ole kuullut vähään aikaan, olisi kiva kuulla kuulumistasi :)

*halihali kaikille* ^^

Huomenta huomenta!

Ajattelin, että pääsen tänään aloittamaan pinon, mutta Ulla-Maijta ja Laraleita ei ole ilmeisesti nukuttanut. Itsellä eka lomapäivä ja tosiaan heräsin jo tuossa puoli seiskan aikoihin ihan itsestään. Pitää varmaan ottaa torkkua myöhemmin, että tulisi levättyäkin tällä lomalla. Tuntuu vaan, että on niin kauheasti ajateltavaa ja tekemistä, ettei malta nukkua.

Tässä vielä linkki enskojen juhannustunnelmiin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7636601&p=1&tmode=1&smode=1 Rauhallisissa merkeissä oltiin juhannusta vietetty ja uusiakin enskoja oli taas saatu mukaan remmiin, tervetuloa!

Vielä nyt teiltä enskoilta kyselisin niistä supistuksista: Kuuluuko sen koko kohdun jännittyä/kovettua supistuksen ajaksi? Välillä mulla tuntuu alavatsassa sille, kuin joku vetäisi housuista vyötäröä tiukemmalle, mutta kuitenkin kun kohdun yläosa on jo selkeästi yli navan niin yläosassa ei tunnu mitään. Vai mitä nämä kivut voisivat olla, kun erityisesti lauantaina tuntui ajoittain tosi ikävää kipua alavatsalla :( Alkuun tuntui siltä kuin vauva olisi ollut ihan poikittain tuolla alavatsalla ja koko lantion aluetta särki. Eniten koski kohdun sivuille. Se kipu ei tullut mitenkään aaltomaisesti vaan se alkoi pikkuhiljaa ja sitä oli oikeastaan koko päivän. Istuessa ja pitkällään ollessa olo oli ihan ok, mutta heti kun piti vaihtaa asentoa esim. nousta ylös tai kääntää kylkeä tuntui kipua juuri siellä alavatsassa munasarjojen tietämillä. Olisin mennyt eilen jo lääkäriin tarkistuttamaan itseni, mutta eilen oli jo huomattavasti parempi olo. Hermostuttaa vaan, kun ollaan vielä sinne ulkomaille lähdössä torstaina, että mitä tämä on :( Niin ja sen lantiokivun lisäksi sain välillä ikäviä vihlaisuja (ihan kuin joku olisi neulalla tökännyt) tuonne alapäähän. Lisään vielä sen verran, että vauvan liikkeet tuntuivat kyllä koko ajan hyvin ja vauva potki myös tuon kipuilun aikana, että sen kai pitäisi olla ihan hyvä merkki. Kai se on soiteltava neuvolaan ja kysyttävä sieltä vielä neuvoa, mutta kiitollisina otan teidänkin neuvot vastaan. Välillä hirvittää muutenkin tuo vatsankasvu, kun tuntuu ettei vatsalihakset tahdo millään antaa periksi.

Mitäs muuta kuin sairaskertomusta... ;) No tosiaan täällä lomailen ja valmistelen sitä meidän Italiaan lähtöä (torstaina lennetään) ja odotan kovasti 4D-ultraa, joka on keskiviikkona. Sitten kun tullaan reissusta alkaakin muuton valmistelu ja kalusteiden etsiminen uutta kotia varten. Varmaan tässä pitäisi pikkuhiljaa alkaa valmistautumaan siihen Otsonkin syntymään :) Nyt vaan toivon kädet ristissä, että selviydytään tuosta reissusta kunnialla eikä tulisi mitään ongelmia minun tai vauvan voinnissa!

Netissä ehdin pyöriä vielä tämän pari päivää ja sitten minun on pärjättävä viikko ilman teidän tukea ja neuvoja, HUI!

Terkuin,

Mörötin ja " Otso" rv21+3

Juhannus tuli täälläkin vietettyä, tosin se ei meille ole normaalistikaan ollut kovin kummoinen tapaus, eipä ollut nytkään. Oltiin mun vanhempien luona ja tultiin jo lauantai-iltana kotiin. Mutta rauhallista tuntui olleen muillakin :)

Mitäs täällä olikaan puhuttu... Jotain oli juttua tarvikkeiden hankinnasta. Meillä ei vieläkään ole Yhtään Mitään... Kelan paperit vein tänään palkanlaskijalle, joten äitiyspakkaus toivottavasti tulee pian. Jos sitten osaisi alkaa muutakin hankkia ;)

Kukas se olikaan reissuun lähdössä? Meilläkin on kovat reissutohinat meneillään, keskiviikkona startataan parin viikon autolomalle eurooppaan. Sieltä täytyy sitten ostaa jotain tuliaisin Ahaallekin :) Seuraavaa neuvolaakin piti venyttää vähän pitemmälle reissun vuoksi, mutta eipä se varmaan haittaa, kun ei ole ainakaan tähän mennessä mitään ihmeempää ollut. Tosin sen kyllä huomaa, että tänäänkin kaupungilla juoksentelun jälkeen olen ollut koko illan aivan katkipoikki.

Aamulla kun heräsin, oli Ahaa parkkeerannut itsensä taas tiukasti toiseen laitaan, kuten eilenkin. Toinen puoli mahasta oli ihan pehmeä ja rento, mutta toisella puolella tuntui ihan selvästi kova pieni kumpu selällään maatessa ;) Hassu tyyppi, kun menee änkemään itsensä ahtaasti toiseen laitaan! Välillä se muutenkin heittelee yöllä volttejaan niin että kevyen unenkin läpi tuntuu. Päivisin Ahaa taitaakin sitten vaan enempi torkkua :)

Voipi olla, etten tässä kauheesti kerkeä kommentoida vaikka taustalla vielä olenkin ennen reissua, mutta palaan sitten taas myöhemmin! Aurinkoisia kesäpäiviä ensikoille!

t. Ope + Ahaa rv 23 tasan

Moi kaikille! Käväisin lukemassa juhannuksen loppupinon ja oikein mukavalta vaikutti kaikkien juhannus. Joskin sattuneesta syystä oli tainnut rauhallisissa merkeissä mennä muillakin!

Tervetuloa uusille! Plussanneita/ mukaan tulleita taisi olla ainakin Sussu ja Timppa. Tämä on ehdottomasti paras porukka ekaa odottaville iästä ja muusta elämäntilanteesta riippumatta!

Jos en väärin muista, tällä viikolla taisi olla muutamalla neuvola ja sitten Möröttimellä muistaakseni 4D ultra! Mörötin oli myös löytänyt unelmakodin, Onnea!

Omaan massuun ei paljon uutta kuulu. Eilen alkoi taas huimata tai lähinnä jalat meni ihan veltoiksi, mistä lie johtuu?! Parhaillaan pienellä on taas hikka ja tunne on tosiaan aika hassu.

Voikaa hyvin! Sippu ja pikku-tikru 27+3

[color=DarkOliveGreen]Vai satelee sitä muualla Suomessa - ei täällä vaan. Pilvistä on ollut aamupäivän, mutta nyt alkoi taas paistaa. Mulle sopis kyllä muutama sadepäiväkin.

Eilen oltiin illalla miehen kanssa fillaroimassa. Mutta sepäs ei ollutkaan enää kovin mukavaa: masu oli tiellä. Tuntui kuin jalat ei ois saaneet kunnolla verta ja happea. Täytynee käydä lainaamassa äitin " mummomankelia" , josko sillä ajoasento ois sen verran pystympi, että vois vielä jonkun viikon ajella. Ja onhan se äipän fillari aika retee: ostettu silloin kun mut on viety ekaa kertaa hoitoon vuonna -76 ja se on kukallinen, oranssi Terässiipi - ihan mahtava peli! =D

Tänään oli sitten se neuvola. Pelkäsin etukäteen, että millainenhan terkansijainen siellä on, mutta mukavalta tuntui. Oli joku kouluterkka, joka kesäisin tekee neuvolasijaisuuksia. Pikkuisen sydän jyski siinä 130-140, vaikka välillä karkailikin. Ekaa kertaa mitattiin sf-mitta ja se oli 19 cm, kuulemma ihan keskikäyrällä. Painoa oli tullut ~500g/viikko ja alusta tähän saakka siis sellainen 7 kg, ei nyt paha, mutta aika paljon kuitenkin. Verenpaine ja hemppa ihan ok ja pissa puhdas. Eli aikas hyvin asiat. Ja seuraavaks onkin sitten heinäkuun lopulla lääkärineuvola.

Mutta nyt levittämään lakanoita narulle. Vien sisälle, vaikka varma tapa ois saada sadetta, kun veis ne pihalle... ;o)

Voikaahan hyvin Enskat!

-Amy ja EkaVekara rv 22+4[/color]

ulla-maijn kanssa vielä ollaan hereillä. juu, kyllä nyt tuntuukin et aika mennyt vähän nopsempaan, kun se 12 viikon raja täyttyi.

Ja puoliväli siintää jo tuolla kuukauden päästä. Aika huimaa ja ihanaa:)

Se on vissiinkin aika yleistä, että pahoinvointi tulee jossain myöhemmässä vaiheessa takaisin. Mä oon onneksi säästynyt siltä, mut mistäs sitä tietää jos vielä iskee mullekkin.

Mukavaa viikon alkua kaikille:)

lara rv 15+6

Täälähän on ollut yökyöpeöeitä ja aamuvirkkuja liikenteessä!! Huh, mieliala parantunut roimasti sitten eilisen.. onneksi nuo huonommat hetket on melko ohimenevää sorttia.

Kylläpäs viimeyönä nukutti! Toissayön valvoin meidän koiran kanssa, jolla oli maha aivan sekaisin.. se on niin pieni ressukka, että ei paljon tarvita kun se on jo ihan kuitti tuosta ripuloinnista. Onneksi nyt on näköjään jo helpottanut.

Eilen en tainnut onnitella uusia tulijoita plussasta.. eli onneksi olkoon ja tervetuloa enskoihin!!

Tänään piti muka kovasti ulkohommia saada tehtyä, mutta ainakin vielä sielä näyttää satavan oikein kunnolla. Noh, toiivottavasti se siitä pian hellittää.. toisaalta kyllä näitä sisähommiakin riittää, jos tuo koko päivän meinaa sataa:)

Poppiksella oli käynnistynyt viimeine lomaviikko..sama täälä! Ensiviikon tiistaina pitäisi töihin taas rientää!! Se kyllä suuresti lohduttaa, että minulla on vielä puolet lomasta käyttämättä ja sitten toivottavasti joulukuussa saan sitten jäädä kotiin!

Voih, joku oli saanut viimeisetkin hankinnat tehtyä. Minua toisaalta kovasti polttelee, että voisin jo alkaa pikkuhiljaa kaikenlaista ostelemaan.. tuskimpa siihen mitään viikkorajaa on, koska niitä voi alkaa ostelemaan:) Nyt kun tiitin kuvakin koristaa jääkaapin ovea on jotenkin varmempi olo.

Nyt ei auta muu, kuin ottaa imuri kauniiseen käteen ja ruveta pikkuhiljaa jotain touhuamaankin.. jos vaikka anoppilassa menisi tänään vielä käymään.

siru ja tiituli rv 10+6

Kylläpä on koko päivän väsyttänyt, kun tuli aamulla herättyä niin aikaisin. Toivottavasti huomeaamuna nukuttaisi vähän pidempään *haukotus*

Soittelin sitten aamulla sinne neuvolaan ja kysyin, mitä ne minun viikonloppuiset vatsakivut olisivat voineet olla. Terkka oli sitä mieltä, että kyse on ollut kiinnikekivuista ja mahdollisesti vatsalihasten venymisestä johtuvista kivuista. En minä itsekään niitä osannut oikein supistuksina pitää, mutta inhottavia ne olivat. Huomasin sitten tänään, että on varmaan tullut pidettyä tuota tukivyötäkin liian tiukalla, joten siitäkin on voinut johtua se tukala olo. Pitäisihän se ymmärtää, että samat säädöt, jotka ovat olleet sopivat yli kuukausi sitten eivät välttämättä ole oikeat nyt ;) Terkan mielestä saankin lähteä ihan hyvillä mielin lomaviettoon hygieniasta huolehtien tietysti ja seuraava neuvolalääkäri onkin sitten pari viikkoa reissun jälkeen. Tänään en ole ollutkaan vatsasta kipeä, mutta väsymystä on kyllä ollut senkin edestä.

Hankinnoista: Me varmaan aletaan keräilemään niitä vauvatavaroita sitten kun ollaan päästy muuttamaan. Turha niitä on ennen muuttoa hommata. Se syntymättömän lapsen vakuutus olisi kyllä tarkoitus ottaa tuossa heti reissun jälkeen. Tänään kierreltiinkin huonekalukauppoja uusia kalusteita etsien. Tulevassa kodissa kun on tilaa kaksinkertaisesti se, mitä nykyisessä :) Ymmärränkin ihan täysin Ladien tilanahtauden tuskastelua. Ei meilläkään tähän nykyiseen kotiin saisi mahtumaan edes vauvansänkyä makuuhuoneeseen kaikesta muusta puhumattakaan. Toivottavasti teillekin löytyy kiva uusi koti ennen vauvan syntymään!

Sitä 4D-ultraa odotan kyllä hirveällä jännityksellä. On niin kova kiire päästä näkemään, miten meidän kirppu on kasvanut ja miten siellä masussa voidaan! Yritän laittaa sitten teillekin kertomusta tuosta meidän ultrakokemuksesta.

Eipä sen kummempia, nyt kullan viereen sohvalle pötköttelemään ja pyytämään niskahierontaa.

Terkuin,

Mörötin

Täällähän oli jo käynyt paljon porukkaa tänään, olikin niin hiljainen jussi :) Tuntui että sitä pyöri täällä yksin.

Joku tossa kyseli suppareista ja sen verran vois sanoa että mulla ainakin tuntuu koko mahassa, se sillälailla kiristyy ja tulee ihan kovaksi. Muistaakseni viikon 30 jälkeen oli tosi inhottava kävellä just silloin, pakko hidastaa tahtia ja paljon. Mutta kipeetä ei kyllä koskaan tehny. Nyt sitten saattaa jo vähän tuntua menkkakivulta ja muutenki epämukavalta :)

Pitäisi vielä jaksaa hankkia tarvikkeita vauvalle, hoitopöytää varten kaikenlaista.. ei kyllä yhtään huvittais lähteä tonne kaupoille, on varmasti hirveesti ihmisiä liikkeellä kun on ale. Sanokaas muuten te jotka ootte jo ostaneet mammavaatteita, mitä tykkäätte H&M valikoimasta?! Minä en koskaan löytäny sieltä mitään kivaa, varsinkaan kesävaatetta :/

Ihana sadepäivä täällä, ei tarvi pelätä turvotusta :D Heh, pienet on ilot nykyään. No, jos tämä tästä kohta lähtis syntymään, sitä alkaa tulemaan aika kärsimättömäks ja mieskin aina pelästyy (melkeen laittaa kenkiä jalkaan eteisessä) jos sanoo että nyt on taas epämukava olo. Voi raukkaa :D

Hyvät päivänjatkot kaikille, jos sitä kuitenkin jaksais vaikka Ikeaan..

Väsynyt ja paksu Mysan & Yngve 36+4

Täytyy ihan ekana sanoa, että voi kun tulee aina hyvä mieli, kun lukee tätä enskojen palstaa! :)

tigger, mulla tosiaan lääkäri sanoi ultrassa rv 12+5, että sikiön koko vastaa viikkoja 13+2. Otin ne viikot käyttöön sen takia, että tehdyn raskaustestin ajankohdan perusteella kierto olisi ollut lyhyempi kuin sen 28 päivää, eli pikkuinen voisi hyvinkin olla hedelmöityksen perusteella sen 13+2. Mutta laskettu aika mulla ei muuttunut, joten sikäli vähän hassua ilmoittaa nuo viikot pitemmän mukaan... La mulla siis edelleenkin 30.12., ellei sitten rakenneultrassa tarkennu toiseksi.

Viiperolla ihanan realisti mies :) Meillä tulee ihan samanlaista kommenttia, kun kauhistelen mahan kasvua tai turvonnutta kaksoisleukaa..

Omaan napaan ei mitään uutta. Tosin vähän jo näyttää siltä, että kasvava kohtu puskisi kehon omia rasvakerroksia ylöspäin - ihanaa... Bikineissä en enää kuvittelisi näyttäytyväni, sen verran on kiloja tullut viime kesästä. Mutta onneksi pääsen viikon päästä mökille uimaan, siellä ei ole ketään ylimääräisiä katselemassa! :)

Kandi + pikkuinen 13+6 (hui, huomenna muka alkaa 15. raskausviikko!)

Mulle on näköjään vähän vakiintuneet tietyt päivät, jolloin käyn täällä. Kun on muitakin asioita koneella, ja täällä menee aina vähän aikaa, niin ei raaski käydä ihan joka päivä... Mut mikäs siinä.

En sitten tajunnut viime torstain viestissä panna edes hyvän juhannuksen toivotuksia teille!! :-) Kuvittelin ilmeisesti vielä ehtiväni tänne, mutta ei toivoakaan. No, onhan tuo juhannus ilmeisesti itse kullakin mennyt kohtalaisen hyvin ilman meikäläisen toivotuksiakin. ;-)

Juhannus oli tuonut myös muutaman uuden enskattaren pinoon. Tervetuloa ja onnea plussasta Sussulle ja Timpalle (olikohan ne nickit ihan oikein...?), ja heippa myös PauliNealle, minä olen tullut tänne ilmeisesti sillä välin kun olet ollut taustailemassa. :-)

Sivumennen sanoen on muuten mukavaa, että uudet plussaajat olivat nuoria; itse silloin 18-19-vuotiaina lukiolaisina miehen kanssa haaveiltiin vauvoista mutta oltiin niin jalat maassa -realisteja ja toisaalta ilmeisesti konservatiivisia, ettei todellakaan uskallettu jättää ehkäisyä pois ennen kuin oltiin jopa naimisissa!! :-D Toisaalta mentiin kyllä naimisiin nuorina, 22- ja 21-vuotiaina, ja jätettiin sit aika pian ehkäisyt pois. Vauva vaan antoi odottaa itseään tänne saakka, ja nyt meitsi tulee näillä näkymin olemaan 26-vuotias " nuori" ensisynnyttäjä! :-) Mut siis tsemppiä meidän nuorille odottajille ja hienoa, että olette rohkaistuneet saamaan vauvanne jo nuorena. Lapsesta on varmasti teille paljon iloa kun saatte varsin nuoresta saakka seurata hänen elämäänsä!! Muistakaa, että vaikka me ollaan suurin osa vähän vanhempia, tänne saa ehdottomasti purkaa myös kaikkea angstia, mitä oman nuoruuden ja äitiyden yhteensovittaminen synnyttää! Ja on meistä muistakin osa vielä opiskelijoita, mukaan lukien minä ja mies, joten elämäntilannesympiatiaa myös löytyy niin hyvässä kuin pahassa... :-P

Jaapas. Lill_Sis menee tosiaan aika samoilla viikoilla mun kanssa! Kuulosti ihan mun kertomalta tuo, mitä sanoit siitä, milloin kerroitte vanhemmille raskaudesta. Mekin kerrottiin äitienpäiväviikolla ja äitienpäivänä; tosin muutamille läheisille ystäville oli kerrottu jo aiemmin, mut porukat haluttiin pitää pois huolehtimasta ennen 10+ -viikkoja. Mulla on myös aika samat fiilikset tuosta masun kasvusta, entiset vaatteet menevät vielä hyvin päälle muutamia poikkeuksia kuten farkkuja lukuun ottamatta; masu tuntuu joka viikko erilaiselta ja nyt mullakin tosiaan on taas ylävatsan turvotus vähentynyt, ja tilalle tullut kiinteämpi alapömppö.

Poppis oli tuskaillut niiden juomien kanssa. Mulla kului juhannuksen aikaan yhteensä 12 tölkkiä alkoholitonta olutta, ja tunsin itseni taas ihan täysalkkikseksi vaikka niissä on 0,0 tai <0,5 % alkoholia!! Järkeä?!? :-D Oltiin miehen äidin porukan luona, ja siellä oli muille tarjolla runsaasti myös alkoholillisia vaihtoehtoja, joista etenkin viileät roséviinit houkuttelivat minuakin kovasti helteellä. Maistelinkin pienen lasillisen. Mulla ei ONNEKSi ole tuota tupakka-tapaa, koska luulen, että mun olisi kanssa vaikea päästä siitä eroon. En vain ole koskaan opetellut tupakoimaan, mikä on hyvä nyt. Mutta siis ymmärrän kyllä hyvin, ja minusta nuo kuvailemasi tunteet ovat ihan normaaleja! :-) Joten älä turhaan itseäsi syyttele. Meillä muuten mies päätti juhannuspäivän illalla, edelleen sillä sukulaisissa, vetäistä puolen litran suomi-viina-pullon, ja sekös mua suututti. Ärsyttää yhden kännishow kun itse lipittää alkoholitonta olutta. :-P Mut siis mikä järki tässäkään on? Ei mikään. Mut vaikea näitä alkoholikuvioita on selittää muutenkaan. Ehkä se, että itse stressaa asiasta, on paras osoitus siitä, että ei ainakaan sorru juomaan raskausaikana.

Noista hankinnoista tuli mieleen, kun olen ihmetellut, että miksei mulle tule mitään intoa hankkia vauvalle kaikkea valmiiksi. No, miksi? Kun ei tänne meille mahdu!! Kaikki kaapit ja muut mahdolliset paikat on ihan täynnä MEIDÄN tavaraa. Mihin siinä enää vauvan kamppeet panee? Meidän on pakko muuttaa raskausaikana, ja ärsyttää, kun asia ei ole vielä edennyt paljoakaan.

No. Nyt taas gradun kimppuun, pitäkää peukkuja että saan jotain tehtyä!!

:-) Halein teidän

Ladie möttösensä keralla, rv. 16+4

[color=#006400]Viimeinen lomaviikko hurahti käyntiin! Ihan outoa ajatellakin töitä =D Pitäisi kai ottaa viimeisestä viikosta kaikki irti ja mennä vaikka shoppailemaan Niameyn tapaan..Ne häävaatteet on vieläkin löytämättä..huoh..Uudet silmälasitkin mun pitäis vihdoin ostaa..[/color]

[color=3A5FCD]Juhannustilityksestäni vielä sen verran, että ne sidut jotka join oli kyllä alkottomia..Mä kitisen vaan siis yleensä siitä, etten saa ottaa kännejä kun tekis mieli..=) Mun mieskään ei juonut juhannuksena kun en mäkään voinut ja muapa alkoi ärsyttään sekin! Yritin pakottaa sen juomaan edes jotain =D Yhden olusen sitten joi ja sekin tietty oli mulle riemuvoitto. Voi kiesus! Mä vannon, etten ole ollut ennen näin ääliö! =D[/color]

[color=#006400]Neuvolassa muuten sanoivat, että raskaana pääsee kiilaan hammaslääkäriin kaikkien jonojen ohi! Onko kaikkialla Suomessa näin? Ajattelin tänään soittaa sinne kun olen muutenkin jonottanut jo tässä yli puoli vuotta..Turussa on ihan mahdottomat jonot ja yksityiselle en raaski mennä..[/color]

[color=3A5FCD]Tervetuloa uusille ja oikein ihanaa viikkonalkua ihan kaikille!

t. poppis rv9+5

En ole usein kirjoitellut,mutta lukemassa olen käynyt hieman useammin...No,jotkut varmaan tuntee kuitenkin!?

Kiva on lueskella Ull-Maij,Laralei ja Nieamy...ja paljon muidenkin tuttujen kuulumisia.Ja löytää samoja tuntemuksia omasta raskaudesta kuin toistenkin.

Itsellä kääntyi tänään viikko 38.Supistelee päivittäin,lonkat kovilla öiseen aikaan,jalat eritoten turvoksissa,pahoinvointia tullut lievänä takaisin ...ja muita pienenpiä vaivoja.Vaavi meuhkaa mahassa sen minkä kerkiää:ei vielä puhettakaan,että tila olisi loppumassa.Ei ole vielä laskeutunut kunnolla eikä siis kiinnittynytkään,joten symfyysikivuilta olen toistaiseksi säästynyt.Hikka Vaavia vaivaa useamman kerran päivässä:se tuntuu välillä kurjan kutittavalta,kun itse yrittää nukkua.

Suurin osa hankinnoista on jo hankittu ja valmiiksi laitettu...aina jotain pientä jäljellä.Sairaalakasseja en ole vielä pakannut,ajattelin ehtiä hiukan myöhemminkin..

Mutta kauhee ikävä on jo vauvaa!Juttelen mahalle ja silittelen selkää ja kutittelen jalkapohjia,kun oikein potkii.Laulanut en mahalle ole,enkä satuja lukenut.

Synnytyksen lähestyminen kieltämättä jännittää.Jotkut supistukset ovat olleet napakampia ja aiheuttaneet kipua kohdunsuulla ja virtsarakossa ja peräsuolessa -on tehnyt mieli perua koko juttu!!!! ;)

Lopettelen nyt,mutta yritän käydä palstoille ja ehken ottaa myöhemmin osaa keskusteluhin.

T:PauliNea ja Poika-Vaavi rv38+0

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat