Seuraa 

edellinen pino!

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7634692&p=&mpage=1&tmode=1...

heippa taas kaikille ja hyvää maanantaita,minä täälä taas yökukkujana joten aloitan jo maanantain pinon!

minä olen kovasti yrittänyt juhannuksen aikana saada supistuksia aikaan...kaikkia ÄSSIÄ on kokeiltu...vaan ei...jotain pieniä olemattomia on tullut...keskiraskaudessakin oli kovempia!

Nyt jussina en oo ehtiny kauheesti kirjottaa enkä muista kirjotinko jo että 5.pvä meen polille ja SITTEN EN AIO SIELTÄ ENÄÄ ILMAN VAUVAA KOTIUTUA! =D

Onneksi oli enkelit matkassa kun ajoitte sen hirvikolarin!(nikkiä en taaskaan muista).

Myyti: Minun esikoisellani (-99)on myöskin erbin pareesi,syntyi normaalisti alakautta mutta jäi hartioista jumiin joten kätilö joutui väkisin sen sieltä repiä.Kokoa oli 4435g ja 51,5cm,nykyään osaan olla jo kätilölle kiitollinen että repi neidin sieltä ettei tullut happi vaurioita. Kakkonen ja kolmonen on käynnistetty aikaisemmin etteivät kasva liian isoiksi ja tämän nelosen meinaan vaatia myös käynnistyksen silloin kun polille 5pvä menen jos ei nyt ittekseen satu käynnistyä,mitä epäilen. Laskettu aikani on 2.pvä ja siksi hieman pelottaa koska tämä raskaus menee silloin kaikista pisimmälle,siis jos joudutaan käynnistämään,toisaalta koon arviossa olin ja siellä meinasi että 3,8-4kg olisi tämä kaveri mutta mielestäni napani on nyt pienempi kuin aikaisemmin että josko tämä ei hirmu jättiläinen olisi. Lääkäri oli sitä mieltä että synnyttäisin vaikka 5kg:n kaverin mutta sanoin jo vähän vihaisena että yli 4 kg en enää alakautta synnytä ja piste.

Eihän sitä tietysti varmasti voi sanoa mutta kyllä pyydän arvion vielä koosta kun polille menen silloin 5pvä.

Nyt taidan painella maate....huomenna tai siis tänään tulen pinoutumaan illemmalla neuvola kuulumisten kera!

Voi että mä haluisin jo kovasti synnyttämään! Isäntäkin jopa alkas tänään laittaa videokameraa mukaan otto kuntoon,tyhjä kasetti mukaan,virtaa koneeseen yms... saa sitte heti kotiin tullessaan näyttää pikkuista isommille lapsille!

tsemppiä teille jotka jo tosi toimiin olette ryhtymässä!

Pipsaliinu 39+1

Sivut

Kommentit (24)

Yritän kovasti välttää tuota anopin läsnäoloa ;) Nyt ollaan ihan just lähdössä kyläilemään, kun tuo franklin loppuu.

En ole ihan varma onko tässä päivän aikana tullut supistuksia, mutta jotain tuolla masussa taas tapahtuu. Välillä painaa kuin synti alaspäin ja vihloo. No, eipä se haittaa yhtään, kunhan pysyn yhtenä kappaleena vielä tämän illan, niin saadaan tuo kyläreissu ohitse.

Voisin lyödä vaikka vetoa, että sitruskalla ja liinaharjalla on jo nyytit kainalossa ;) Onhan tässä nyt ollut tuota hiljaiseloa jo pari päivää..

huoh, nyt alkoi väsyttämään *krooh*, mutta eipä tässä paljon päikkäreitä enää kerkeä nukkumaan. Menisi aikaisemmin sitten nukkumaan..Mä yleensä kukun ylhäällä vielä 1-2 aikoihin, kun ei väsytä sitten yhtään illasta!

Mutta nyt vaihtamaan vaatteita. Sain sotkettua johonkin tämän paidan aika lahjakkaasti, joten täytyypi vaihtaa. Muutenkin tuo masu alkaa olla jo tiellä, aina osuu kaapin oveen tai muuhun..no, onneksi ei tarvitse enää kauaa kestää!

Ihan ensimmäiseksi Kultanauhalle KOVASTI ONNEA pikkuisesta tytöntylleröstä!

Taitaahan tuota kohta saada onnitella jo montaa muutakin.. ;)

Minä täällä vailla supparin supparia, ARGH! Aamulla kävin neuvolassa. Kaikki oli OK, ei mitään turvotuksia eikä mitään muutakaan. Painoakaan ei ollut tullut kuin 100 g viimeisen viikon aikana. Sitten katsottiin taas alapään tilanne, se oli pysynyt samana, ehkä aavistuksen kypsempi kuin viime viikolla. Vauva taisi nukkua, kun sydänäänet oli n. 120-130. Lapsivettä löytyi ihan hyvin ja teki se ne testit niillä tikuillaan. Ei ollut ainakaan nyt tihkunut eli ilmeisesti se vain on niin hirveän vetistä valkovuotoa, hikeä ym..Tiedä häntä..

Kovasti se terkka arvioi sitä nelikiloiseksi ja sanoikin, että eikait me tätä päästetä 12 pvää yli?! Mä vastasin, että mielellään ei! Ensi viikolla mennään sitten äippäpolille kokoarvioon, jos ei synny sitä ennen :) Sieltä ei sitten taidetakaan taas tulla ilman nyyttiä kotiin ;) Kovasti se terkka jo varasi kotikäyntiajankin, heh..

Ja kyllähän me taidettiin se sukupuolikin sillä ultralla vihdoin selvittää :D Taitaa tulla ukko kovasti pettymään, jos se on niin satavarma siitä tyttösestä..Mutta sen näkee sitten varmaksi parin viikon sisään, kumpi sieltä tulee :)

Tänä iltana mennäänkin niille yksille yo-kahveille, kun ei olla vielä keretty siellä käydä. Sitten on kyläpaikat hetkeksi kierretty..Viikonloppuna on markkinat kylällä ja taidetaan päästä sinnekin vielä tytön kanssa.

Mutta nyt syömään uunituoretta uunijuustoa, jota anoppi oli tehnyt poikineen maidosta, NAM :)

~suviande ja öttiäinen 39+3~

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja muuten olen ihan poikki, huomenna leikkaus joten tulen sitten ensi viikolla kertomaan vauva uutisia :)

Kaikille tsemppiä loppurutistukseen!

Jenni ja Jytky rv39

sori taas vikkelät sormet!

ajatella viikko enää laskettuun aikaan tai toisaalta parempi ajatella että 3 viikkoa jäljellä jos käynnistykseen asti pitää odotella.

kohta alkaisi vauvalle kaikki olla valmista. pesin sittenkin äp-vaatteet vaikka aluksi en niitä pessyt. haluaako joku muuten sen kestovaipan, voisin lähettää jos on käyttöä jollakin?

hoitopöytäkin on kasattu, tavarat siihen on vielä vähän kesken laittamatta. mutta tämän päivän aikaan.

ei tuu nyt kirjoittamisesta mitään kun tyttö roikkuu sylissä

sassa 39+0

JA aurinkoiset onnittelut Kultanauhalle perheen lisäyksen johdosta!!!!! :)

Joo, kohta pitäisi kaupunkiin lähteä kun on taas äitipoli käynti, tulen sitten illemmalla kertomaan mitä sanoivat vauvan koosta ym...

Viime yönä sain nukuttua pitkästä aikaan tosi hyvin ja nyt on olo aika energinen.

Nyt tuo neiti tuoksuu aika kamalalle, joten pitänee mennä, mutta palataan asiaa...

Mukavaa maanantaita!

T:Tupuhupuna+ rv35+4

Kiitos kaikille, kun " elätte" mukana siinä minun ja tytön kolarissa...vieläkin nousee karvat pystyyn, kun ajattelee sitä. Vakuutustarkastaja katsoi autoa ja sanoi, että se hirvi on meinannut tulla tuulilasista sisään...silloin oisi käyny huonosti.

Mutta eipäs muistella ikäviä enää... =)

ONNEA Kultanauhalle vauvasta!!

Oi, jospa minäkin saisin kohta vauvan syliin. Mietityttää vaan se et miten toi meidän neiti suhtautuu uuteen tulokkaaseen, kun on niin mahoton äidin tyttö.

Pitänee kehitellä jotain missä tyttö saa hoitaa vauvaa meidän kanssa niin jospa enin mustasukkaisuus menis ohi silleen.

Illalla tuli taas pari supistusta, mutta ei muuta..huoh..alkaa tympimään tämä odottelu.

Olikos se suviande??? jolla anoppi häyryää koko ajan...voin kuvitella miten sellainen ottais ohtalohkoon..pelkkä ajatus siitä, että joku muu on tietävinään paremmin kaiken on inhottavaa.

No mut anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... =)

Joku kertoili, että pelkää kipua mikä on tulossa ja sama täällä.

Tai enemmän minä pelkään sitä, että jos joudutaan tekemään sektio..hui en tajua miksi pelkään sitä, kun moni muu just haluaa sektion.

Olen kyllä aina inhonnut piikkejä sun muita, joten tulisikohan sieltä?

Hassua, kun minun toinen ammatti on lähihoitaja ja sit inhoon piikkejä...hih! No niin kauan kun ne piikit ei tuu mulle niin ne on ok.

Meille on kyllä varmaan taas tulossa alle 3kg vauva, joten tuskin sektiota joudutaan tekemään, jos ei sit tuu mitään komplikaatioita.

No nyt on aivan pakko mennä kasaamaan toi tytön sänky...en sit millään saanu eilen aikaseksi.

mutsi 38+3(kait)

Yhtenä kappaleena EDELLEEN! Eli taas on monen arvailut menneet metsään:(. TYLSÄÄ!! Minä en jaksa, en ymmärrä, en tajua- miksei vauva halua jo ULOS?? Antas tulla vaan, paikat on auki!!!:)

No, minä en asialle enempää mahda.

Kohta 3 viikkoa supisteluja takana, olo on täysin voimaton. Kävellä en pysty enää. Olen tässä miettinyt, että kun vedet menee tai supparit todella kovenee ja säännöllistyy, niin kauanko viitsin odotella kotona? Olen nyt jo 2cm auki, kanava kadonnut, paikat täysin pehmenneet ja valmiit- esikoisesta mentiin synnytyssaliin jo 3cm kohdalla ja 4cm auenneena sain epiduraalin! Luultavasti mun täytynee mennä sitten aika kiireesti sairaalaan, jos halajan kipulääkkeeksi epiduraalia?! Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta?

En ikinä maailmassa olisi uskonut, että tämä toinen raskaus, varsinkin loppuaika, voi ottaa näin koville. Onneksi mies on lomalla ja hoitaa poikaa. Niistä onkin tullut entistä läheisempiä toisilleen ja välillä äiti kokee jopa mustasukkaisuutta;) No, hyvähän se vaan on. Poika taitaa aavistaa, että kohta äiti on varattuna jonkin aikaa ja nyt onkin sitten hyvä tarrautua iskään...

Onnea Kultanauhalle tyttövauvasta! Olen NIIN kade....=)

Mä olen vähän ulapalla tapahtumista, mutta koitan käydä lueskelemassa teidän kuulumisia välillä...Zemppiä kaikille tähän loppuajan ihanuuteen:)

sitruska rv 38+2

Terveisiä mökiltä ja PAA-ALJON onnea kaikille syntyneistä pikkuprinsseistä ja -prinsessoista!

Oon saanut täällä hehkuttaa hyvää oloani, mutta nyt ne vaivat sitten alkaa tipahdella. Meinaan se turvotus. Jalat on kuin kaksi tukkia iltaisin. Ja kävely on muuttunut niin hiljaiseksi, että mummotkin vetää rollaattorilla ohi.. Mutta niinhän se kuuluu asiaan.

Tein tänään viimeisiä vauvantarvikehankintojani isäni kanssa (mies töissä). Mahtoi ihmiset katsoa, että jo on pariskunta, hippasen ikäeroa :D. Oon aloittanut nuo tarvike- ja vaatehankinnat tosi ajoissa, kun oon yrittänyt nyt hyödyntää kaikki alet. Nyt oon sitten sydäntäraastaen ostanut normaalihinnalla ne, mitä ei tässä viimeisen puolen vuoden aikana ole löytynyt mistään edullisemmin. Oon pitänyt ihan kirjaa kaikista hankinnoista, ja täytyy sanoa että aika edullisesti oon päässyt, vaikka mieluisaa ja uuttaa oon ostanut. Aika on mahdollistanut sen, että ostanut pikkuhiljaa, kun sopivaa sopivaan hintaan on tullut vastaan. Nytkin lomailen vanhempien luona, ja täällä paikallisessa lastentarvikeliikkeessä remonttimyynti, ja kaikki vaatteet -40%. Onneksi on tuo sukupuoli tiedossa, niin on saanut ostaa heti " oikean värisiä" :).

Mutta juu, kai se on pakko lähteä viemään tuo haukku iltalenkille ja sitten jalat viileään veteen likoamaan.. Tuntuu ihanalta!

Oikein hyviä vointeja kaikille! Ja tsemppiä niille, joilla h-hetki lähellä! Itse en edes odottele mitään tapahtuvan kuukauteen :)

elle06 rv 36 tasan

Kultanauhalle suuret onnittelut tyttönyytistä!!!

Itsellä täällä olo pahenee ja on surkea olo...:( Yhyyyyyy! Lapset aloitti kesäflunssan sairastelun viime viikolla ja nyt mäkin olen kipeä. Kuume hipoilee 38 astetta , nuhaa ja kurkku kipeä. Entäs jos nyt tulis lähtö synnyttämään miten sen jaksaisin ja tarttusko tauti heti vauvaan? No toivotaan et luonto hoitaisi asiaa ja synnytys käynnistyisi myöhemmin. Onhan nuo aikaisemmat onneks syntyny yliaikaisina... Kakkonen alkaa olla jo parempaan suuntaan ei kuumetta, esikoisella taas kuume sahaa korkeella 38-40 ja eilen saatiinkin kuuri hänelle. Ja varsinkin esikolle olis tärkeetä päästä vauvaa katsomaan sairaalaan mut eihän noita voi kipeenä sinne tuoda.

Täällä kans pöksyt koko ajan märkänä, kunnon limaklönttejä ja sit sitä märkää valkovuotoa, yöks! Viime yön taas suppaili ihan napakasti tai oikeestaan aloitti jo iltapäivästä ja joskus aamuyöstä ne lopahti. Yö tuli muutenkin valvottua kun ei esikoinen saanut kuumeeltaan ja yskältään nukuttua. Maha onkin nyt semmonen aran oloinen. Huomenna olisikin neuvola ja ärsyttää kun on sijainen ja ensi viikolla taas vaihtuu uuteen. Kukahan sitten on kun vauva syntyy ja tuleevat kotikäynnille. Kakkonen kun syntyi niin kotikäynnillä oli sijainen eikä se uskaltanut napaa laapistaa joten piti sit seuraavana päivänä mennä neuvolaan toisen terkan luo.

No ehkä lopetan tän kirjoittelun kun ei taida mitään piristävää luettavaa tulla... Ihan kuin ei riittäisi nää loppuraskauden kärvistelyt vaan koetellaan muutenkin. Täytyy varmaan eristäytyä kaikista muista lapsiperheistä ja puistoista vauvan syntymään saakka ettei uusia tauteja tartu. Tääkin tauti tuli todennäköisesti puistosta kun pienempi leikki hiekkiksellä ja välillä menee lelut suuhun ja taisi lainata jonkun muun lelua...

Ai niin hassua... Meidän koiruus todella harvoin nukkuu mun vieressä (lattialla) niin nyt tullut siihen jo kahtena yönä. Mies ajatteli et vaistoisiko koira lähestyvän synnytyksen?

Jaksuja kaikille ja tsemppiä vauvan hakuun!!!

Netta ja Nöppis 38+2

oon kyllä kade! Mulla supisteli viime yönä taas kolmisen tuntia n 5 min välein sen verran kipeästi, ettei nukkumaan pystynyt. Ärsyttää, kun supistelee ja supistelee ja mitään ei tapahdu. Joutuu juoksemaan koko ajan wc:ssä pissalla ja sillä isommallakin hädällä, kun vauvan pää alkaa painamaan supistellessa. No ainakin tietää, että oikeaan suuntaan se pikkukaveri on sieltä pyrkimässä:) Voimia ja kärsivällisyyttä se vain kysyy...

Lämpimät Onnittelut Kultanauhalle vauvasta! Ihanaa arkea teille pienen kanssa.

Voin kuvitella, että Suviandella menee hermot anopin kanssa:) Joskus nuo vanhankansan ihmiset luulevat tietävänsä kaiken paremmin ja vielä ilmaisevat asiat niin. Riittää kun saa kuunnella kommentteja silloin tällöin. Vielä jos asuisivat naapurissa...

Ulkona on niin sateista, että pitääköhän tästä lähteä alennusmyyntejä koluamaan. Rahaa ei ois kyllä ylimääräistä, mutta voihan sitä edes supistuksia metsästää kiertelyllä. Onkohan Ikeassa alea?

t.mm ja pikkunen 39+1

nyt on sitten suunnitelmat selvillä, kävin äitipolilla ja sain sektioajan eli vauva syntyypi 21.7. eli silloin rv 39+1 :-) olin kyllä helpottunut kun asiat nyt hoituivat tosi jouhevasti ja lääkäri oli ihana! Soitinkin ystävälleni ja hän sanoi tekevänsä minulle aamukamman josta saan joka aamu ottaa piikin pois :-)

Joku taisi kirjoitella siitä että miten toisesta sektiosta paranee....itselläni nyt tehty kaksi sektiota ja mielestäni kylä paranin tosi nopeasti kummastakin, kun itse olin sellaista laatua että jo seuraavana päivänä leikkauksesta nousin sängystä ja rupesin hommia tekemään sairaalassa. Tosin kaikki paraneminen on yksilöllistä ja onko miten korkea/alhainen kipukynnys. mutta sen itse olen huomannut että mitä nopeammin lähtee liikkeelle, niin sitä nopeammin kaikki paranemiset tapahtuu.

vauvalla siis kaikki hyvin ja nyt sitten odotellaan nelisen viikkoa, kyllä tuntuu aika pitkältä ajalta, mutta vielä ehdin tekemään viime hetken ostokset vauvalle.

nyt ulkoilemaan ja pyykit narulle kuivumaan.

T:Tupuhupuna

Ensinnäkin hurjasti onnea Kultanauhalle pikkuisesta nyytistä!

Mulla olis 10 päivää jäljellä sektioon ja nyt alkaa kyllä jo vähän jännittää! Onneksi sentään vauvan koolla ei ole mitään merkitystä, kun niin moni saa pelätä sitä! Olen jo käynyt läpi neljä helppoa sektiota ja toivottavasti tämäkin menee saman kaavan mukaan, mutta silti leikkaus aina jännittää.

Eilen jo käytiin alennusmyyntiostoksilla ja tänään pitäis mennä uudelleen. Vauvan ja leikatun vatsan kanssa kun on sitten paljon hankalampaa liikkua mihinkään, niin mennään nyt sitten. Eilen kyllä alkoi käveleminen jo pistelemään tuonne alas, mutta kun vähän lepäili välillä, niin taas hellitti. Kivuttomia suppareita tulee runsaasti, oli sitten levossa tai ei, kivuliaita ei vielä onneksi ollenkaan. Hyvä olis päästä tuonne suunniteltuun sektiopäivään, niin ei tarttis hätäillä lastenhoidon kanssa.

Vauvalle ostin vielä pari pientä juttua, mutta nyt alkaa olla jo kaikki tarvittava kasassa. Kamerat tosiaan pitäisi vielä ladata ja laittaa kuvauskuntoon, jos tulee äkkilähtö, niin ovat sitten valmiina. Viime kerralla jouduttiin kääntymään takaisin kun videokamera unohtui kotiin ja sitä sitten latailtiin sairaalassa...

Meidän vauva on myös tosi kova hikottelemaan, mutta sehän on vain hyvä merkki. Tietää, että vauva juo lapsivettä ja keuhkot kehittyy.

Tinka + Nuppu rv 37+2

Kävin tuossa välillä pace tunnilla . Minulla on enään 3 päivää jumppalippu voimassa niin pitää aktiivisesti käyttää päivät ja sitten aloittaa lepääminen...

Varmaan tuossa syyskuunlopussa sitten aloittelen taas aktiivisemman liikkumisen eli sektion jälkeen kuitenkin hyvä pitää tarpeeksi pitkä toipumisaika.

Tinka! Kun sinulle on tehty jo noin monta sektiota niin pitääkö paikkaansa että toipuminen olisi rankempaa ? Itse toivuin tosi hyvin viiem sektiosta joka oli ek amutta naistenklinikka kovasti lääkäri varoitteli, että toisesta toipuminen ei välttämättä käy niin nopeeta ja saattaa olla paljon kivuliaampi. Riippuu tietty kuinka paljon edellisewtä on tullut kiinikkeitä...

Kovasti onnea Kultanauhalle perheenlisäyksestä !!

kesähelinää

Viimeisimmästä eli neljännestä sektiosta toivuin kaikkein nopeiten. Eli kuten joku muukin mainitsi, niin mahdollisimman pian vain liikkeelle, niin toipuu nopeiten. Mua kyllä tuppaa aina aluksi huimaamaan, mutta jo sängyn reunalle istumaan nouseminen nopeuttaa toipumista. Eli kun mut viimeksi leikattiin, leikkaus oli klo 13 aikaan, illalla nousin sängylle istumaan (ja liikuttelin paljon jalkoja jo vuoteessa) ja seuraavana päivänä sitten kävelin pieniä matkoja.

Mulle ei (kai) ole tullut paljonkaan kiinnikkeitä, joten sekin on ehkä auttanut toipumista. Aina olen ollut kolme yötä sairaalassa ja sitten jo päässyt kotiin. Kotona olen ehkä 1-2 päivää tarvinnut särkylääkkeitä ja sitten onkin ollut jo ok olo.

Jennille tsemppiä sektioon!!

Tinka

Tervehdys Mammat!!

Me kotiuduttiin eilen pikkusen Nyytin kanssa.

Mähän menin sisälle sairaalaan silloin keskiviikkona ja lääkäri sano et nyt alotetaan käynnistys. En mä ehtinyt saamaan kun 3kpl niitä pieniä lääke murusia (kun toiset saattaa syödä monta päivää). Sitte keskiviikko iltana 22.45 meni vedet.Onneks sairaalan sänkyyn. Siitä alko meijän matka sitte alakertaan synnytyssaliin.Täytyy kyllä myöntää et on todella kipeitä ne supistukset.Mä sain kyllä sen epiduraali piikin.No,se helpotti silloin ekalla satsilla.Mutta ne 2 seuraavaa ei tuntuneet missään. Meikäläinen veti ilokaasua sen minkä ehti.Vaikka välillä tekikin pahaa.Ponnistus vaihe kesti ½ tuntii.Pikkasen ne joutu leikkaa välilihaa et neiti mahtu tulee ulos. Sieltä tuli pitkä ja tummatukkanen tyttö lapsi kello 10.48. 3440g ja 50cm. Kyllä se oli helpotus.Vaikka rankkaa olikin.

Mutta nyt meen syömään jotain aamupalaa ennen kun neiti herää.

Kultanauha ja tyttö 4pv

Ja lämpimät onnittelut myös minulta Kultanauhalle+perheelle pienokaisen johdosta!Huh, hellettä! Tänään on onneksi hieman viileämpi päivä vaihteeksi.

Taitaapi olla näin, että Sitruska on jo hakemassa nyyttiään sairaalasta. :D Onnea matkaan ja voimia kaikille muillekin loppusuoralaisille, Suviande + kumppanit :D! Anteeksi vain, että nimimerkit tuppaa unohtumaan minultakin.

Itsellänikin tuntui hieman supisteluja kivuttomia ja lievää kolotusta eilen, saa nähdä perjantain ultran yhteydessä tehtävässä sisätutkimuksessa sitten, ovatko saaneet mitään aikaan. Pehmentyneet ovat paikat, mutta kanava edelleen täyspitkä ja kohdunsuu suljettu. Vauva tuntuu olevan melko alhaalla jo, liikkeet tuntuvat navan seutuvilla ja nivusia sekä alakertaa pakottaa. Sitten viikon päästä olisikin synnytystapa-arvio, tehdäänkö tällä kertaa suunniteltu sektio vai yritetäänkö alatiesynnytystä.

Pitäisi varmaan pestä vauvan vaatteet, en ole pitänyt kiirettä laisinkaan kun ensimmäinen meni yli lasketun ajan ja oma olotila on vielä kaikinpuolin mainio.

Mukavaa loppuajan odotusta ja nautitaan näistä viimeisistä yhteisistä hetkistä masuvauvan kanssa!

t.Saraida + pikkuruinen rv 35+4

Täällä podetaan taas oikein urakalla. Juhannus meni leppoisissa merkeissä, mutta kotiin palattua paineet on pompanneet kattoon. Proteiinia ei onneksi ole ollut, mutta siirsin neuvolan torstailta huomiselle ihan vaan varmuuden vuoksi. On muutenkin heikko olo, kävin äsken autoilemassa asioilla mutta piti palata kiireesti kotiin kun alkoi tuntua että olen vaaraksi liikenteessä. Joko paineet huimaa päätä tai sitten Hb on laskenut entisestään. Ei tässä meinaa jaloillaan pysyä vaikka varsinaiset tolpat onkin ;)

Edellinen toksemia pyörii mielessä, toivon että pääsen synnyttämään ennen kuin paineet on ihan katossa. Viikothan olisi ihan hyvät jo jos vauva tajuaisi tulla ulos.

t. Pöppis 39+1

Ensinnäkin Suviandelle terveisiä ja koita jaksaa anopin ¿viisauksia¿. Sanopa sille, että Atlantin takana vietetään sairaalassa keskimäärin 2,7 vuorokautta, eli lähettävät surutta alle 3pv vauvan kotiin jos kaikki ok ja alatiesynnytys. Tällaista ensikertalaista vähän tuo jännittää, mutta toisaalta on kivakin päästä kotiin aikaisin (toivottavasti).

Täälläkin vauva nikottelee kovasti (ja oikeastaan vasta alkanut viime viikolla). Hyvä kuulla, että se on hyvä merkki. Liikkuminen muuten on sitten enemmänkin sellaista möyrimistä.

Oikein yllätyin viime yön hyvistä unista. Illalla en meinannut saada oloani mukavaksi ollenkaan ja sitten heräsin vielä ainakin 2 krt vessaan, mutta sainkin nukuttua 9:30 asti!!! Siinä menivät ennätykset uusiksi. Onhan tässä ollut näitä 5-7 aamuja riittämiin... Kivuttomia suppareita on paljon, ja vatsa on alkanut painaa varsinkin öisin. Ihmiset kommentoivat, että olen varmaan juuri synnyttämäisilläni, mutta yllättyvät kun kuulevat, että vielä on reilu 3 vko laskettuun aikaan... Mikä jätti täältä onkaan tulossa!! Äitiysvaatteettkin tuntuvat vaan lyhenevän (vai oliskohan se et vatsa vaan kasvaa... :))

Kaipa sitä voisi mennä tekemään jotain järkevää. Mukavaa päivän jatkoa!

Buddy rv 36+5

Olipa hyvä, ettei pahemmin käynyt siinä kolarissa!

Itse olin illalla jo hiukan lähtökuopissa, kun kipeitä suppareita tuli tiheään ja oli hankala kävellä tai olla paikoillaankaan. Sitten illalla ennen puoltayötä loppuivat ja nyt ei tietoakaan mistään...

Jännä oli se, että toisaalta odotin, toisaalta pelkäsin synnytyksen käynnistymistä. Ja kyseessä on sentään kolmas lapsi... Eikä synnytyksestä tai sektiosta kummastakaan mitään traumoja jäänyt. Kaipa pelkään lähinnä tosiaan kipua tai sitä, että lapsi onkin sokereilla kasvanut isoksi ja juuttuu kiinni, kuten ketjun aloittajalla aiemmin ilmeisesti oli käynyt. Vauva on nyt jo lähes nelikiloinen ja lantiomitat ovat penehköt, joten en usko, että murehdin ihan turhaankaan. Sain muuten ihan saman kommentin kuin aiempi kirjoittaja, että yli 5-kiloinenkin voidaan synnyttää sujuvasti... Ja aiemmin kiellettiin kokonaan alatiesynnytys lantiomittoihin vedoten! Otapa siitä selvää. Loppuviikosta minäkin saan lisävarmistusta, miten jatko menee ts. odotellaanko rauhassa, yritetäänkö käynnistystä vai tehdäänkö sittenkin sektio. Kaikissa vaihtoehdoissa on puolensa.

Joka tapauksessa näin aamulla on tosi väsynyt olo eilisillan jännitysten jäljiltä. Sää on ainakin täällä viilennyt, joten ehkä saan nukuttua päivällä :). Tsemppiä kaikille!

Kyllä Juhannus meni nopeeta...

lapsetkin tuli eilen kotiin viikon mökkireissulta isovanhempien kanssa. Kiva oli saada lapset kotiin taas.

Sellainen tuli mieleen, että onko teillä ollut vauvat masussa kovia hikottelemaan ? Tämä neiti ei aijemmin ole hikoitellut mutta tällä viikolla on aloittanut hikoittelun.

Vointi on ollut hyvä mutta nukkuminen tuskaista...

kesahelinää ja neiti 36+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat