Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (24)

on tosiaan ihan eka, ja sit hokasin vasta et mulla on yksi sellanen perityvä jutska minkä takia varmaan joudun keskusteleemaan heti näin alussa sen tädin kanssa vähän pidempään et pitänee varautua kunnolla...

toivottavasti kaikki on menny sulla hyvin siellä marrasmurujen kanssa, onnea kovasti, tuntuu et sullahan toivoovauvaa on jo kohta vauva sylissä:)!!

sapa

no niin, nyt on jussit vietetty ja samalla juhlistettu isän 60-vuotissynttäreitä. oli oikein mukava ja rauhalllinen viikonloppu, oltiin koko meidän poppoo todellakin kasassa ja oli kyllä- nukava jutella veljienkin kanssa kunnolla pitkästä aikaa. juoma -galluppiin sen verran että mulla oli ekaa kertaa alkoholiton viini mukana ja tuli se siinä illan mittaan juotua, mutta ei kyllä syntyny mitään huumaa ostaa sitä uudestaan.

dreamonelle pahoittelut , ei tää elämä oo kyllä millään mittarilla mitattuna tasapuolista ja reilua kaikille! jaksamista ja voimia!

tänään on sit reilun tunin päästä eka neuvola. saas nähdä mitä siellä nyt sit tehdään ja kauanko kestää. miehelle kyllä varoittelin et saattaa mennä reilu tuntikin ennen kuin oon kotona. olo on ihan manio niin kauan kun vaan muistaa syödä usein ettei sokerit laske. heti kun on pidempi tauko ruokailuissa niin alkaa tulee se huono-olo ja sit ei mikään oikein maistuiskaan. väsymystä on vielä aika paljon, mutta sinnittelen vielä useimmiten koko päivän hereillä. kyllä sen sit huomaa jos on päässy nukkumaan päivällä päikkärit nin illalla jaksaa jopa kattella telkkuakin 8 jälkeen, muten on kyllä ihan toivoton yritys...

tää viikko onkin yhtä hulinaa kun ois tarkoitus viikonloppuna viettää tytsyn synttäreitä ja on sit aivan kamala määrä hommaa mitä tehdä. tänään aloitetaan vääntämällä litran pullataikaina ja suolaisia piirakoita pakkaseen. sit onkin vielä kakun tekemistä ja siivoamista enne lauantaita... ihanaa!

mutta nyt vuoro muillekin. oikein hyvää maanantaita kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voisin tännekin välillä jotain kirjoitella.

Koitan olla ahkerampi tästä lähtien ;-)

Jussi meni hyvin ja nopeeta. Vettä sato perjantaina iltapäivään asti, mutta muuten säät salli :)

Pojat on käyteen uimassa monesti ja tänäänkin jo kerkesivät.

Keskiviikkona kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet ja heti ne sieltä löyty. Viikkoja oli sillon 10+3.

Olo on tosi helpottunut. Nyt tietää että masussa on oikeasti elämää. Eikä tarvii enää miettiä kaikenlaisia ajatuksia.

Torstaina on nyt sitten se eka ultra tossa naapuri kunnassa.

Toi ultra onkin aika uusi juttu täällä (Tai ollut reilun vuoden veran). Ennen oli vaan KYSillä rakennultra. Nyt pääsee jopa 2 kertaa... luksusta ;-)

Masu pömoöttää jo selvästi, joten ei ole enää epäselvää ettenkö raskaana ole. Ja kaikki tutut melkeinpä jo tietää raskaudesta.

Hirmunen himo salmiakkiin on iskenyt. Olenkin jemmannut tikkareita kaappiin pahimpaan tuskaan.

Yötär 11+1

muikka kaikille,

enää viikko töitä ennen neljän viikon kesälomaa. lasken jo suunnilleen tunteja... mitenkähän on sitten elokuun alussa kun pitäs töihin palata, jokohan tuo massukka tuosta on kasvanut. nyt on turvotusta nimenomaan massussa sen verran, et housut meinaa kirrata, on hassua kun muuten tuntuvat kasvaneet vaatteet mutta massun, pepun ja rintojen kohdalla jo vähän tiukkaa. parin viikon päästä pitäis mennä polttareihin farkuissa, pitää vissiin kokeilla nuo omat housut, että pystynkö niitä laittamaan...

on: pahoinvointi on pysynyt isommalti poissa, kun vaan muistaa huolehtia siitä verensokerista, kuten joku täällä kommentoikin. raskaus ja nää helteet kyllä tuottaa aikamoista väsymystä, ei meinaa mitään saada aikaiseks...

markelmi: odotitko ekaasi tähän aikaan vuodesta? kun kyllä nää helteetkin vaikuttaa tuohon turvotukseen. mulla painoa reilusti ylimääräistä ja pelkäsin kans noita neuvolan punnituksia kun vielä olin joutunut syömään koko ajan, ettei tulis paha olo. mut sit siellä olikin paino vaan tippunut, kaikkiaan oli 3 kiloo tippunut tuohon rv 12 mennessä. ja turvotusta siis kyllä on täälläkin:)

sapa: hyvä että neuvolakäynti meni ok. toivottavasti kiva terkka? mulla onneksi molemmat ihan mukavia.

mary ja anne: meillä lähipiiri ottanut hyvin, eilen kerrottiin. anne, jos tuo sinun nimimerkin numerosarja on sun vm niin saman ikäisiä ollaan:)

omppu: mullakin isällä vähän silmät kostu. mutta hassuinta että mun veljen tuleva anoppi meinas itkuun pillahtaa kun veikan puolisko sille oli kertonut;)

yötär: kyllä se sydänäänien kuuleminen jo kovasti konkretisoi tätä odottelua:)

nenn: mulla oma lääkäri oli kovasti että tehän varmaan sinne seuloihin meette jne. sanoin ettei kyllä olla näillä näkymin menossa, ja nyt ei ainakaan kun toi np:kin oli ok. kyllä muakin vähän toi lääkärin " ehdottelu" ihmetytti...

tikru ja simppis 13+5

Juhannuksesta selvittiin, nipin napin.. Oltiin kyläilemässä Keski-Suomessa isovanhempieni luona ja yllätys yllätys vatsatauti iski sekä minuun että mieheen! Siinä sitten makoiltiin koko juhannus eikä tullut pahemmin ylensyötyäkään kun mikään ei pysynyt sisällä.

Itse sitten lauantai-iltana aloin voimaan jo vähän paremmin mutta mies on vieläkin aika huonona. Oli siis rauhaisa ja " levollinen" juhla meillä:) Onneksi esikoinen viihtyi hyvin isomummon- ja vaijan seurassa niin sai itse levätä. Nyt tarttee vaan toivoa ettei tauti tartu mummoon ja vaijaan..

Itsellä on todella malttamaton olo, kun ylihuomenna olisi neuvola ja neuvolalääkäri. JOSKO NYT PÄÄSIS KUUNTELEMAAN SYDÄNÄÄNIÄ!! Olisi tämä odotus sitten vähän konkreettisempaa kun saisi todisteita että joku siellä masussa köllöttelee. Ja ultraan ensi viikolla!! Miten tässä malttaa olla?!?

Monet on täällä puhuneet kamalasta turvotuksesta, itsellä sama juttu. Vähän oli aamulla haikea fiilis kun ei caprit enää menneet kunnolla kiinni. Piti siirtyä löysempään vaihtoehtoon.Tämä on vaatteitten kannalta tällaista ilkeetä välivaihetta kun vielä ei viitsi mammavaatteita ostella, mutta toisaalta omatkaan ei oikeen istu päälle.

Jatkan hommia ja annan vuoroa seuraavalle.

Kataya 10+6 ( Jee! Huomenna alkaa 12. raskausviikko...)

[color=darkviolet]Voi mikä ihana helpotus oli, kun kohtu oli kasvanut ja nyt kunnolla näki selällään köllöttävän asukin. Kun sydänäänet kuului en voinut muuta kuin itkeä. Pelotti niin pirusti, että jos taas meni homma metsään, mutta ihanaaaa kolmas kerta toden sanoi :)

Neuvolatäti epäili, että asukas voisi olla viikon nuorempi, mutta varmalla ei voi sanoa, koska ultra on niin rupu. Joten asia varmistuu sitten 10 päivä np-ultrassa. Tuo olisi ollut alunperin 5 päivä, mutta kun ollaan sillon reissussa niin. .

Oon leijaillu tänään pilvissä, vaikkakin töissä oli yks juttu mikä sai mielen kettuuntuneeksi. Yks asiakas kiisti soittaneensa ennen seittemää. Sitten kehtasi jurputtaa, että elä pidä puhelinta päällä, jos siihen ei saa soittaa!! Ku oiski erikseen työpuhelin niin varmasti sulkisin sen. Väitti vielä lopuksi mun keksivän omiaan, vaikka aluksi myönsi soittaneensa. Sekavaa tarinaa, mutta kummiski. Nyt jo annan asian olla, mutta tuon asiakkaan kanssa otetaan varmasti vielä yhteen. Onneksi soppari loppuu reilun kuukauden päästä pääseepähän mokomasta ;)

[color=blue]Kummeista [color=violet]etten ole miettinyt koko asiaa oikeestaan. Läheisiä/tärkeitä ihmisiä meille valittiin akan kummeiksi. Omat kummini eivät elämässäni ole olleet mukana, lukuunottamatta yhtä, kun olin ihan pieni. En ole asiasta katkera ja minulle ei kummit niin erikoisia ihmisiä ole. En nyt tarkoita, että en välitä yhtään onko heitä vai ei. . .mutta miten sen sanois, että en vaadi sinällään kummeilta mitään.

En siis pidä kummeja lahja-automaatteina enkä välttämättöminä, mutta jos he haluavat olla lapsen elämässä mukana paljon niin ovat. Jos haluavat olla vähän niin sekin sopii. Saako tästä mitään tolkkua? ;)

[color=darkviolet]Zatu ja Säde 11

(tekonimi hakusessa, koska ukko ei ole vielä asukasta nähnyt, mutta minulle se säteili onnea)

Enpä ole täällä kirjoitellut ainakaan kahteen tai kolmeen viikkoon. On tapahtunut niin paljon kaikkea ja nopealla syklillä, ettei nettiin ole kerinnyt eksymään...hautajaiset, muutto, rakennusprojekti, omat duunit rästissä jne jne.

Mutta onneksi oma elämä se vaan jatkuu ja arjen syrjässä on pysyttävä kiinni. Jossain vaiheessa kyllä ajattelin, että jatkuvan univelan ja stressin vuoksi tuo masuasukki ottaa hatkat, mutta ainakin vielä on sinnikkäästi jaksanut pysytellä inessiivissä. Viikot 9+3 tänään. Olin viime ke ekassa neuvolassa, täti puhui tunnin ja jakoi lippusia ja esitteitä...uups olipa hyvä saada tietoon nuo kielletyt ruoka-aineet. En ollut tiennyt, että pellavansiemenet on kieltolistalla...Olen pitkin kevättä popsinut pellavansiemenrouhetta ihan surutta laiskan suolen vuoksi..

Ihanaa - ensi ma alkaa loma!!!! Loma alkaakin sitten ekalla lääkärikäynnillä, jossa kuulemma koitetaan saada ekaa kertaa ultralla kontaktia asukkiin. Jännää...Esikoinen täyttää syksyllä jo viisi, joten vähän niin kuin ensimmäistä kertaa taas jännittäisi :)

Juhannus on onneksi ohi ja sitä mukaa myös se viikon kestänyt tiputteluvuoto. Viime maanantaina kävin ultrassa tarkistuttamassa pikkuisen voinnin ja ainakin silloin syke löytyi vielä. Nyt sit jännitän keskiviikon niskapomu-ultraa ihan vatsa löysänä. Ikää kun on jo 38, niin riskikin on melkoisen kohonnut, sen lisäksi etten tiedä onko siellä edes elämää enää... Suuret sympatiahalaukset DreamOnelle ja Perhoselle!!!

Jussina olttiin tytön kanssa kaksin rauhallisesti kotona. Meidän piti alunperin lähteä miehen mukaan työmatkalle Kainuuseen, mutta kun tuo vuoto alkoi, niin sekin jäi sitten toteuttamatta. Hieman haikeana jäätiin kotiin. Olishan se ollu kiva kölliä sviitissä viikon verran ilman, että tarvii ruokailuista tai siivoiluista murehtia :-). Varavaihtoehtona jussinviettoon oli viettää se suvun kanssa mummani luona Lapualla, mutta äitini sai sellaisenkin kiukuttelukohtauksen kuullessaan raskaudestani (pakkosauma kertoa, kun piti sinne sairaalaan päästä...), että sekin suunnitelma meni mönkään. Kaksi päivää ehdittiin tapella oikein antaumuksella ennenkuin luovutin, pakkasin kamat ja otin ekan bussin pois paikkakunnalta... Eli on meitä muitakin, joiden perhe ei ihan hurraata huuda...

).( Olo on onneks kohentunut, mutta tuon omanapa-merkin sais kyllä kohta kääntää toisinpäin... (.) on jo lähempänä totuutta, meinaan... Rinnat on ihan samperin arat kaiken aikaa ja tänään meinaan käydä ostamassa sellaiset urheilurintsikat joilla voi nukkua yölläkin. Takahampaiden pesu tuottaa edelleenkin yökkäysrefleksiä, mutta muuten ei juuri ole yökkäillä tarvinnu. Ihanaa! Ruokakin on ruvennut maistumaan.

Esikonen rupeaa kapuamaan seinille eli puistoonlähtö on edessä just nyt. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille terhoille!

¨c

Olettepas te ehtineet ahkerasti kirjoittelemaan jussin jälkeen;)

Me kotiuduttiin eilen reissusta ja mökiltä eikä sitten jaksanut kuin sähköpostin käydä lukemassa.

Esikko vielä nukkuu, on vissiin aika väsy reissusta.. On kyllä ihanaa olla kotona pitkästä aikaa, vaikka mukavaa oli reissussakin. Mutta oma koti on aina oma koti!

Hitsit, kun erehdyin lukemaan viime pinosta noita listerian oireita.. Heti alkoi mielessä kummittelemaan pelko siitä, vaikkei todellakaan ole mitään oireita! Hirveen pitkä on toi " itämisaika" ennen oireita! Onko teillä muilla näitä pelkoja listeriasta, toksoplasmoosista jne.? Varsinkin ekassa raskaudessa pekäsin niitä, mutta kyllä näköjään vieläkin.. Sit kun oltiin vielä mökillä, missä kaikki hygienia+ ruuan säilytysjutut ovat ihan toista luokkaa kuin kotona kaupungissa.. Yritän lohduttautua ajatuksella, että listeria on hirveän harvinainen suomessa..

Ennen Jussia hehkutin, että öklöolo on loppumassa, ja niin on tosiaan näyttänyt käyvän. Pikkasen hienoa, kun alkaa olla olo hyvä ja jaksaakin ihan eri tavalla olla ja elää! Päänsärkyä oli eieln, mutta se liittyi varmaan väsymykseen ja autoiluun.

Pahoittelut Dreamonelle(?) tuulimunasta:( Surkaa suuren suurta menetystänne rauhassa.

Perhonen: Kurjaa, että turvotusta oli ultrassa noin paljon ja väkisinkin huoli varmasti painaa mieltä. Kuitenkin teillä on suuren suuret mahdollisuudet saada täysin terve lapsi! Tutun sikiöllä oli suurin piirtein saman verran turvotusta ja tutkimuksissa todettiin täysin terve vauva:) Mutta onhan se rankkaa odotella tuloksia ja elää epätietoisuudessa.

Kohta pitäisi meidänkin päättää mitä tehdä noiden ultrien suhteen kun täällä ei saa kuin toisen ultran (jee..). Np- ultra on varattuna, mutta kun rakenneultraankin tekisi mieli! Vähän alan kallistua siihen, että kävis yksityisellä rakenneultrassa, vaikka se onkin kauhean kallis.. Mutta jos käy vaan np-ultrassa niin vauvaa ei näe sit kuin synnytyksen jälkeen, kauhean pitkä aika!!! Toisaalta tän np-ultran voisi jättää pois, koska me ei olla menossa tarkempiin tutkimuksiin kuitenkaan ellei nyt sitten ihan kauhean hälyttäviä tietoja saada ultrasta, tarkoittaen sitä että jo ultra paljastaa jotain olevan tosi pahasti vialla.

Hip hei, ensi viikolla neuvola. Lähdetään koko porukka sinne ja toivottavasti pikkuisen syke löytyy hienosti. Vähän voi esikko ihmetellä, mikä ihme ääni se äidin mahasta kuuluukaan;) Maha on ainakin kasvanut ihan selkeesti eli eiköhän masussa kaikki ole ihan ok..

Mukavaa maanantaita:)

Toivuttu on!! Mutta kyllä oli ensialkuun hankala meidän sukukekkereissä mitään salailla.. juomaa tarjottiin jos jonkinlaista, ensin oli ruokapöydässä punkkua (otin sen lasillisen, josta join vähän ja sitten " en enää jaksanut" , kun join vettä janooni nii paljon). Sukulaisissa oli boolia ym, mutta olin tehnyt oman putelin mukaan ja siitä tankkasin hyvää tahtia täydennystä, eli Sweppesiä ja alkotonta valkkaria, mun mielestä ihan tarpeeksi hämäävää, sillä kummitätini jopa maistoi ja kehui raikkaaksi.. heh.. siskoni tiesi raskaudesta, maistoi pullostani ja sylkäisi kaaressa nurmikolle, ei kuulema ikinä joisi moista sotkua ;)

Noh, lauantaina sitten kerrottiin kuitenkin kaikille, kovasti yllättyivät ja onnittelivat.. miehen äiti jopa kävi itkemään aivan ääneen. Heh.. saa nähdä mikä vouhotus pian alkaa.

Oma vointi hyvä! Luulin lihoneeni paljonkin runsasruokaisen viikonlopun aikana, kun maha näytti niin hirmu isolta illalla, mutta vaaka olikin samoissa, ellei pienemmissä lukemissa. Kiva! Ei tartteis hirveetä vauhtia mulla noiden kilojen kasvaa..

Mukavaa maanantaita kaikille! =)

Juhannus meni mukavasti, vaikka aattona olinkin 12 tuntia töissä. Lauantaina grillattiin lohta ja syötiin uusia perunoita ja mansikoita. Oli hyvää, vaikkei oikein maistunutkaan. Iltapäivällä käytiin rannalla ja tyttö pääsi ensimäistä kertaa polskimaan järveen. Kovasti tuntui tykkäävän ja vesi oli tosi lämmintä. En kyllä ite käynyt nilkkoja syvemmällä. :)

Meillä ootellaan kovasti huomista ultraa! Maha on kamalan turvoksissa, että kohta alkaa varmaan tulla kommentteja siihen suuntaan, että onko toinen tulossa. Ei kyllä viime kerralla miusta ollut ihan näin turvoksissa vielä tähän aikaan. Muistan kyllä, että rv 20 oli jo tosi iso maha; saas nähdä, kuinka iso tällä kertaa tulee. Miulla taisi viimeksi olla ympärysmitta lähemäpänä 120 cm ja kaikki oli edessä. Oli kyllä jännä, kun maha ei näkynyt ollenkaan takaapäin.

Mutta nyt vähän lounastamaan, ennen kuin neiti herää päiväunilta.

T: Monttu rv 12+3

[color=A020F0]juhannus tuli ja meni, oltiin miehen kanssa ihan kahdestaan ja kotona koko aika. Perjantaina olin vähän nyreissäni, kun ei suostunut minnekään lähtemään, mutta loppujen lopuksi meillä olikin aivan loistavaa aikaa yhdessä! Grillailtiin ja suunniteltiin terassia ja yläkertaa (me ollaan vuosi sitten muutettu uuteen taloon ja siitä on vielä yläkerta ja terassit kesken). Oikein innostuttiin mittoileen ulkona ja yläkertaan päätettiin tehdä jo tässä vaiheessa toinenkin makkari ;-)

Anne-83 kyseli, että miten lähipiiri on suhtautunut. Meillä asia on otettu todella hyvin vastaan. Olen tosin naureskellut oman porukan kesken, että n.30 asti meille vihjailtiin, että koskas te aiotte perheenlisäystä jne.. sitten tuli tauko, kaiketi ne ajatteli etteivät teekkään (jostain syystä sitä ihmiset aina kuvittelevat, että niitä vaan tehdään: ei saada..). No nyt ne varmaan alkaa sanomaan, että TUOLLA IKÄÄ VIELÄ..

Mulle oikein pisti silmään Chiccan kertomus äitinsä käyttäytymisestä. Ei sun tietysti tartte kertoa, mutta en voi olla kysymättä, että MIKSI laittoi tuolla tavalla!?!?! Sitä on itse huomannut, että 20v helposti ensin sanotaan että noin aikaisin (hih ja unohdetaan autuaasti, että itse on ensimmäinen tehty n. 17 vanhana =D ).

Semmonen pakko-oletus tässä nyt tuttavilla tietty on, että musta kuvitellaan automaattisesti kuskia jos mennään esim. jonnekin syömään. Ihan sinänsä tietysti OK homma, mutta että aina oletetaan mun ilman muuta suostuvan. Sen verran sitä on tullut itsepäiseksi, etten tosin suostu jos ei yhtään huvita. Nytkin juhanina oli semmonen tilanne, että alkasi autossa kuvottaan. Ihan sama ajoiko, oliko etu/takapenkillä, onneksi oltiin miehen kanssa kahdestaan niin sai lähteä keti kotiin. No olen ajatellut varata hernepusseja mukaan, niin saavat rauhassa vedellä niitä neniinsä 8-o

Jaahans, täytynee tässä hieman jatkaa vielä töitä ja sitten lähteä alennusshoppaileen!! En ole kovin innokas shoppailija, mutta nyt jotenkin tuli mieleen että voisi käydä katsastamassa ainakin muutaman liikkeen Seinäjoella![/color]

Mary rv 10+5

(kyllä muuten tuntui hienolta, kun sai alkaa kirjottaan tuon ekan luvun kaksinumeroisena! Ihan kuin kuuluisi nyt aivan eri " piireihin" heh heh heee...

no niin, eli ekassa neuvolassa on nyt sit käyty. kaikki asiat kyselty ja ekat kokeet otettu. pissa oli puhdas, hemppa 146 ja verenpaineet 130/74, eli kaikki ihan ok. painoa oli tullu neuvolan vaa`an mukaan tasan kilo niin kuin mä itekin kotona puntaroin. sydänääniä ei kuunneltu ku ei ne ois vielä kuitenkaan kuulunu, mutta lääkäriajan sain jo ens viikolle tiistaille ja laskettuaika aikaistu yhdellä päivällä eli olisikin nyt sit 29.1.07. positiivista kun siirtyi viikot jo heti eri kymmenluvulle tänään kun se laskettuaika muuttui;) eli 9+0 tänään jiihaa...

np-ultra-aika sovitaan sit ens viikolla kun meillä noi lääkäreiden ja mun miehen kesälomat aiheuttaa pientä sumplimista, joko me ei olla maisemis tai sitten ei oo pätevää ultraaja tk:ssa. kyllä se kuitenkin saadaan varmaankin järjestettyä ihan hyvin.

nyt sit aletaanin lasten kanssa kauhia leipomisurakka, litran pullataikinan meinasin nimittäin nyt pyöräyttää et saa kunnolla pullia pakkaseen!

hyviäö vointeja kaikille!!!

Jos sulla on kyseessä siis aivan eka neuvola niin siellä menee aikaa sisällä helposti tuo 1,5 tuntia,joten ei ihan tunnissa hoidu eka käynti ainakaan täälä.

Meillä meni miehen kanssa ekassa neuvolassa 1tunti ja 45 min,eikä siellä tehty muuta kuin täytettiin lappuja ja otettiin tietoja.

Myös ensimmäiset verikokeet otettiin äitiyskortin tietoja varten.

täälläkin juhannuksesta selviydytty kunnialla. Mökillä oltiin koko perhe. Uskaltauduin jopa uimaan järveen, en todellakaan ole mikään vesipeto. Neuvolasta sanoivat ettei saisi mennä suoraan saunasta uimaan vaan ensin pitää jäähdytellä. Ootteko muut kuulleet vastaavaa? Tai että automatkoilla pitäisi pysähtyä tunnin välein jotta veri kiertää kunnolla.

Halaukset kaikille huonoja uutisia saaneille, kyllä sydäntä riipaisee suru-uutiset :(

Tämä viikko vielä töitä. Meni kyllä niiiiiin hitaasti päivä tänään et melkein teki mieli siirtää viisareita ;-) neljä viikkoa olisi lomaa tiedossa.

(.) täytyy minunkin siirtyä tähän pulleampaan oma napa merkkiin, sen verran kookas jo olen. Melkein kaikki tutut kysyy heti onko vauva tulossa, samoin asiakkaat töissä. Siskon tyttö 8v kysyi hetken tuijotettuaan: mitä sun mahalle on tapahtunut?! Yritin kuitata herkuttelulla ja syömisellä, mutta eipä neiti sitä uskonut. Nyt sitten omat lapset on epäileväisiä. En halua kuitenkaan niille kertoa ennen ens viikon ultraa. Neuvola on torstaina ja jännittää/pelottaa hirveästi, viikkoja silloin yhtä paljon kuin edellisellä kerralla kun sydänääniä ei sitten löytynyt (km 02/06). Toisaalta oireet jatkuvat yhä; väsymys, paha olo ym. Noh, torstaina asia selviää :-)

Mammavaatteisiin olen siirtynyt jo muuan viikko sitten ja rintaliivitkin on kokoa isommat. Nyt pitäisi löytää jostain sopiva juhlamekko tms kun heinäkuussa ollaan menossa miehen serkun häihin. Mammamekot maksaa hirveästi, jos löytyis joku " tavallinen" ja joustava.. Ehdotuksia?

Täytyy laittaa neiti iltapalalle ja nukkumaan että päästään aamulla liikkeelle. Mukavaa viikkoa terhoille!

Sunmom ja pirpana rv11+0 (neuvolan mukaan 11+2)

Heti alkuun[color=#228B22]nenn[/color]!

Puhuttiinko sulle neuvolassa myöhemmin tulevasta verikokeesta tuon veren siirron takia??

Mulle sanottiin että sellainen tulee ottaa,näkee onko tullut jotain hylkimis juttua..?!!

[color=00CDCD]).( omaan napaan ei kummempaa...pitäis metsästää jotain juhla vaatetta ens kuun sukujuhliin...

Huono olo aamusella on hieman hellittänyt ,mutta yhä se vaan kiusaa pitkin päivää...

Me aateltiin tuon ukon kanssa mennä ens kesänä naimisiin,mutta nyt kuulin että taidetaan olla auttamattoman myöhässä,jos meinataan saada paikka niille :(

Keskiviikkona oli eka nla lääkäri,sitä odotellessa :)[/color]

[color=#800080]Maria ja himpula 11+1[/color]

Vieraita oli koko juhannuksen, ja kivaa oli. Sää vain oli vähän huono, tuuli niin pirusti koko ajan.

Eilen vanhemmat lapset(3 kpl) lähtivät miehen äidin mökille viikoksi ja huomenna vien kaksi nuorimmaista siskon luo, ihanaa, saan ehkä tehtyä jotain. Saavat olla ainakin yhden yön, kaksi jos kaikki menee hyvin. Tänään on ollut ihanan lämmin päivä, auringossa sain maattua iahn tuntikaupalla kun kuopus vetää jo komatta tuntia päiväunia, vaikka heräsi vasta puoli kymmenen aamulla. Onneksi näillä nuorimmaisilla on paremmat unenlahjat kun mitä oli vanhemmilla lapsilla. Toivon hartaasti että tuleva vauva on samanlainen, ainakin kun uneen tulee.

Painoa ei ole tullut oikeastaan yhtään lisää, olen viimeisen puolen vuoden aikana pyörinyt samoissa lukemissa kun nytkin, eli hyvin menee =) Samat vaatteet menee päälle ja ei ole turvotusta. Kiitollisuudella seuraan kuinka kauan pysyy pahimmat vaivat poissa, niitähän kun kerkiää lopussa olemaan vaikka muille jakaa.

Soitin neuvolaan tänään ja kysyin että onko normaalia että ultraava lääkäri tyrkyttää lapsivesipunktiota kuten minulle tehtiin. Hän kovasti ihmetteli lääkärin käytöstä ja lupasi selvittää onko kyse jostain oikeasta syystä, vai kuuluuko käytös lääkärin " repertuaariin" . 4-5 kertaa yritti suostutella mua lapsivesipunktioon, vaikka sanoi että niskaturvotuksen perusteella ei ole syytä. Ikäni puolestakaan en kuulu mihinkään riskiryhmään. No saa sitten nähdä. 13.7 menen lääkäriin, epäilen että olen sairastumassa astmaan (vaiva alkoi ennen raskautta) ja nyt menen sitten selvittämään asiaa. Ja neuvola on 6.7.

Muuten vointi on hyvä!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!

Olen ollut nettipimennossa jo viikon, kun lomailemme täällä mökillä saaristomerellä. Tänään sain kuitenkin lainaksi kavarin läppärin ja pääsin lukemaan vähän viestejä ja kirjoittamaan itsekkin kuulumisia.

Pahoillelut huonoja uutisia np-ultrassa saaneille. Minulla on se edessä ensi viikolla ja jännittää kyllä noiden alkuraskauden vuotojen takia.

Galluppia alkoholittomista: Minulla on täällä mökillä ollut mukana niin alkoholitonta olutta ja siideriä. Parhaiten maistuu Nikolain olut (Hollsteinista en tykkää) ja siiderinä Stowford on kyllä tosi hyvää. Tietysti limsaa ja vichyä on kulunut myös muiden juodessa viiniä ja olutta.

Alhaisesta hemoglobiinista edellisessä ketjussa: Minulla hemppa oli 113 ja terkka kehoitti alkamaan raudan syönnin rv 12 jälkeen. Minulla oli myös edellisessa raskaudessa ongelmia hempan kanssa, joten Obsidanit täytyy käydä ostamassa.

Päivittäinen pahoinvointi helpottanut, mutta välillä pahoinvointi-aallot yllättävät ja täytyy paneutua pitkäkseen.

No tässä tärkeimmät.

T:bien

[color=seagreen]Tänne ei sen kummempaa, kunhan ilmoittelen itsestäni, että hengissä ollaan :) :)

Juhannus meni rauhallisissa merkeissä mökillä Lapissa miehen kanssa ja juhannuspäiväni tuli tasan rv 10 täyteen! Jippii, sain myös sitä myöten lopettaa Lugesteronien käytön ja ei tarvi enää kulkea " rätti" housuissa. Ihanaa. [b]Mary[/b], samat aatokset täällä että kuuluu jo ihan eri " kastiin" kun viikot on jo kaksinumeroisia...hih... Näin pitkällä ei ennen ole tullut oltuakaan. *kop kop*

terkuin [b]Sinda rv 10+2[/b]

(käytän nyt tuota neuvolan antamaa viikkolukemaa, päivä enemmän kuin itse laskisin)[/color]

En olekaan aikaisemmin kirjoitellut tänne, lukenut olen kerran viikossa teidän kuulumisia. Eka neuvola mulla oli jo rv9+6 ja silloin saatiin sydänäänet kuuluviin. On se aina yhtä ihana tunne,kun kuulee ne tutut viuh,viuh äänet :-)

Tänään olin np-ultrassa ja kaikki oli ok,niskaturvotus 0,1 ja pää-perämitta 42mm,joka vastaa viikkoja 11+1, eli la

siirtyi kahdella päivällä(menkkojen mukaan 12.1 ja ultran mukaan 14.1.) En kyllä tajua miksi sitä piti mennä muuttamaan, kolmannen lapsen np-ultrassa ei siirretty vaikka oli yli viikko eroa!? Koko prosessi kesti 5min ja sain yhden(todella epäselvän) kuvan mukaani:-(

Kenellekään ei olla vielä kerrottu(eikä aiota vielä pitkään aikaan) koska tämä raskaus tuli meillekin vähän yllättäen. Sairastan Colitis ulcerosaa joka aktivoitui taas uudestaan heti raskauden alussa, ja nyt olen taas kortisoni kuurilla + muut vakilääkkeet siihen päälle, joten ei ollut ihan fiksua pamahtaa paksuksi juuri kun suoli oli paranemassa.Olin nimettäin viime jouluna tosi huonossa kunnossa(kolme viikkoa osastolla,suoli ihan repaleisena) ja vasta maaliskuussa lopetin edellisen kortisoni ja solusalpaajakuurin kun suoli alkoi näyttää touipumisen merkkejä. Saas nyt nähdä miten tässä käy. Kolmannen odotusaikana tämä sairaus rauhottui, toivon että niin kävisi nytkin. On inhottavaa popsia lääkkeitä raskausaikana, kun ei ole tarkkaa tietoa,mitä haittoja niistä on sikiölle :-(

Onko täällä muita Colitista tai Crohnintautia sairastavia?

Ei nyt täytyy mennä laittamaan poneille raikasta vettä laitumelle, koirien kanssa kävelylle ja sitten nukkumaan.Huomenna pitää olla aamu seitsemältä labrassa.

T: mamixi00, rv 11+1

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat