Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (11)

Nyt sitten tänään sain tulokset ja tuomiohan tuli eli nyt jo diabetes,mutta ruokavaliolla yritetään pärjätä ainakin hetki.

Nyt kuitenkin 6 päivää mittaan aina ennen syöntiä ja tunti syönnin jälkeen sokerit ja sitten jos ei pysy aisoissa niin insuliini hoito alkaa.

Onneksi tämä ei ole mulle eka kerta niin tiedän jo hieman etukäteen miten pitäis toimia!

Sitten siihen raskaushepatoosiin ei ollut vielä kaikki kokeet valmiina,mutta siltä kuulemma näytti että ei pitäisi sitä ainakaan vielä olla.

Niistä puuttui vain yksi koe joten oli lääkäri sitä mieltä että ei olis ainakaan nyt sitä.

Iltapäivällä mennään koko porukka rakenneultraan =) Toivotaan siis, että siellä on aihetta iloon. Isot sisarukset lähtevät varmaankin tsekkaamaan sukupuolta, katsotaan miten käy.

Minulla sokerirasitus viikolla 26 tulossa.

Mites muut Marrasmurut: Oletteko jo miettineet kastejuhlaa, nimiä ja kummeja? Minulla alkaa kummiehdokkaiden löytäminen olemaan jo aika vaikeaa. Onneksi on vielä aikaa....

Saaga rv 20 (sekä lapset 10v, 8v ja 2v)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huomenia siis.. Tervetuloa murusiin toivoo vauvaa :)

Oon joo ollu varmaa viiko n pois ku noi perhanan työt haittaa mun vapaa aikaa, juuh..

No mutta eipä ole viikon aikana kummempia tapahtunu, liikkeitä ei edelleenkään tunnu :(

Vatta on vähän nyt alkanu kasvaan.Hei nyt sit on tullu tuo pahoinvointi takaisin.. Eilen oli niin kamala olo että menin nukkuun ja kun heräsin niin olo oli kyllä kamalempi ku nukkuun mennessä. Luin että muilla on supistellut, moista en oo huomannu mutta häpyluiden liitos kipua ja issiasta on ilmassa. Yks jutska vielä, ennen maistu nuo roskaruuat hyvin, nyt on luojan kiitos tullu stoppi niiden maistumiseen :) Nyt maistuu raikkaat ruuat, esim. tomaatti, nektariinit, vettä, ruisleipää, kylmää piimää, viinirypäleet, jääkaappi kylmät omenat jne.. hyvä hyvä

Juhannus meni töissä ja käytiin mummulan mökillä grillaas ja nopeesti kävin myös kalassa siellä :)

Nyt täytyy lähtee töihin, väsy väsy..

ps. toivoovauvaa, kyllä täällä päässä käydään koko ajan vessassa, juot lasin vettä niin vois jo valmiiks men vessaan.

tittuska rv 19 liikkeitä odottaen..

Täällä voidaan hyvin ja paksusti. :P Luin tuossa, että muillakin ovat alkaneet liitoskivut ja issias vaivaamaas, niin myös minulla. Ensimmäisestä ei alkanut näin aikaisin, mutta nyt liitoskivut ovat välillä aivan kauheita... En pysty seisomaan enkä olemaan paikallaan. Kävellessä ei satu, mutta heti kun pysähdyn alkaa myös kivut. Inhottava vaiva. Toivon, ettei issias pääse kovin pahaksi, on kuitenkin tuo 3-vuotias pikku monsteri hoidettavana ja issias vie minut aina sänkypotilaaksi, liikkumisesta ei tule mitään!

Minulla on rakenneultra vasta ensi kuun puolella, olikohan loppukuusta. Olen käynyt kahdesti ultrassa tähän mennessä, viikolla 10 kävin vain tarkistamassa, että kaikki on ok ja viikolla 12+3 kävin np-ultrassa. Vilkas pieni siellä uiskenteli. :) Liikkeet tuntuvat hyvin, aina noin kymmenen minuuttia syönnin jälkeen ja istualtaan kaikista parhaiten. Suonikohjuista ei ole ollut päänvaivaa, ei tullut esikoisestakaan, mutta onhan tässä vielä näitä viikkoja aikaa kerätä kaiken maailman vaivat. :P Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Suurin vaiva tuntuu olevan pääni sisällä itsetunnossani, joka menee alaspäin sitä mukaa kun paino nousee. En olisi uskonut sillä olevan niin suurta merkitystä minulle, mutta näköjään on! Ei ole ollut mitään suurempaa ongelmaa painon kanssa ennen raskautta tai edellisessä raskaudessakaan, en tiiä sitten, onko nämä hormonit vai mitkä syynä tähän mielialaan. Muutenkin olo ei ole kotoisa jumalattomien rintojen takia, joita ei saa niin millään piiloon!!

Tulipas taas paatosta kerrakseen. ;) Huomenna matkustan koto-Suomeen perheeni luokse poitsuni kanssa ja vietämme pari viikkoa lomaillen. :) Ihanaa ja rentouttavaa aikaa tiedossa ja otan siitä ilosta kaiken irti. :)

Oikein mukavaa viikon jatkoa kaikille Marrasmuruille. :)

Come Clarity 18+2

Kaikki masussa kunnossa =) Paitsi, että oli vähän läpihuutojuttu koko tutkimus. Valitsin väärän lääkärin =( Se asiaan vihkiytynyt lääkäri oli juuri jäänyt kesälomille, joten otin summassa toisen lääkärin. Vähän harmitti vielä kun maksoin lystin omasta pussistani.

Edellisissä raskauksissani tämä parempi lääkäri on tehnyt tutkimukset ja hän todella käy kuvan tarkkaan läpi ja selvittää vanhemmille näkemänsä. Gynet on kuitenkin osa enemmän raskaanaolevien, osa synnytyksillä, osa naistentaudeilla jne. Tämä lääkäri ei yleensä hoida raskautettuja.

No, pääasia oli että vauvalla kaikki oli ok. Ja minä kysyin kaikenlaista, mitä hän ei muuten olisi kertonut.

Saaga rv 20

Ihanaa olla perheen kanssa lomalla :) Saa enemmän huilattua, kun ihana mies on aktiivinen taaperon kanssa. Viime viikko meni reissussa, pian lähdetään taas. Kummasti suppareita pukkasi autossa istuessa. Suonikohjuista ei ole vielä tietoa. En yhtään muista, missä vaiheessa niitä esikoisen kanssa tuli. Tukivyön toivon niitä ainakin vähän ehkäisevän, samoin lentosukkien ainakin pitkien istumisien aikana. Pahoinvoitia on ollut harvemmin, mutta välillä kuitenkin. Maha on symmetrinen, mutta mielestäni paljon alempana kuin esikoisen aikana. Ei tullut sitten treenattua vatsalihaksia hyvään kuntoon ennen tärppiä.

Joku kyseli ristiäisistä: Kyllä on jo tullut mietittyä, nimi olisi tytölle valmiina, pojalle vielä hakusessa. Sen verran ajattelin ristiäisasiassa olla itsekäs, että juhlisimme jossain muualla kuin kotona. Olen aika stressaavaa tyyppiä, ja tiedän, että siivoamista piisaa ennen ja jälkeen juhlien ja tarjottavan laittaminenkin on homma sinänsä. En ihan allekirjoita sitä, että kaksi alle kaksivuotiasta hoituisi siinä sivussa... Kummeja on mietitty myös jo.

Ingefära 20+6

Olipa rentouttava viikonloppu :) Oltiin mummolassa to-la ja la iltana tultiin kotiin, jäi sitten eilinen aikaa palautua reissusta ja puuhailla oman pienen perheen kanssa.

toivoovauvaa, oliko joku erityinen syy, miksi sulle on tehty jo näin aikaisilla viikoilla sokerirasitus? Itse joudun sinne rv 26-28, neuvolantäti sanoi, että aikaisemmin tehtävä ei ole luotettava (siis jos ei jää kiinni...).

Vauva potkii hyvin hillitysti ja harvakseltaan ja nyt viikonlopun aikana supistuksia tuli huomattavasti vähemmän kuin viime viikolla. Pitää katsoa, jatkuuko sama vai onko työstressi se, mikä niitä aikaan saa... Vaikka ei mulla kyllä mitään työstressiä oikeasti ole :) Mutta sen huomaa, että istualtaan niitä tulee kaikista eniten.

Selällään nukkumisesta joku viime viikolla kyseli ja kyllä itse ainakin luotan siihen, että itsestäni tuntuu ensin pahalta, sitten vasta vauvasta. Mahdotontahan se on unissaan tietää, että miten päin sitä makaa. Jos nyt ei tennispalloa selkään teippaa ;) Itsekin muistan, että esikoisesta ei näillä viikoilla pystynyt nukkumaan enää selällään, mutta nyt kyllä pystyn! Ja nautin kyllä näistä erilaisista nukkuma-asennoista niin kauan kuin se vain onnistuu. Vielä joku aika sitten pystyin helposti nukkua mahallaankin, vaikka tuo maha iso onkin. Nyt se ei enää onnistu, toivottavasti selällään onnistuu vielä pitkään!

Mutta eipä tässä tänään muuta :)

Marrastoive rv 22+1

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli ok. Vauvan syke oli 140. Terveydenhoitajakin ihmetteli (positiiviseen sävyyn) mun kohdun muotoa, joka on siis selvästi vinossa oikealle päin. (Tuossa viikonloppuna kyselinkin täällä masujen muotoja). Kohdunpohja oli jo navan yläpuolella, vaikka normaalisti se on siellä asti kuulemma vasta viikoilla 22-23 ja mulla nyt 19+4. Huomenna on onneksi rakenneultra, niin saa vähän selville, minkä kokoinen mönkerö siellä mahassa oikein on.

timaja 19+4

Täälä on nyt pitkästä aikaa saatu yö nukuttua vain 3 heräämisellä.

Ja silloinkin heräsin vain minä,juomaan ja vessaan...

Onko muilla näin pitkällä olevilla edelleen kamala jano kokoajan?

Mulla on ollut nyt koko raskausajan,edellisiltä en tämmöistä janoa muista olleen,tosin edellisistä en ole voinut edes pahoin pitkään.

Mutta tässä odotuksessa huonoa oloa on edelleen tosin ei onneksi kokoajan...

Tänään pitää soittaa sinne neuvolaankin ja kysyä ne muun verikokeiden ja sokerirasituksen tulokset!

Hieman kauhistuttaa että mikä on " tuomio" .

No nyt kuitenkin menen aamupalaa nauttimaan jos saan jotain alas,laitan varmaankin tänään vielä vastausta niistä kokeista että mitä sanoivat...

Rv 18+5

Jospas minäkin pitkästä aikaa jotain kirjoittaisin.

Mitään uutta ei tosin ilmassa. Suonikohjut on " pullollaan" , nyt yrittävät ulottua jo sääriinkin, kun viime raskaudesssa jäivät reisiin. Hiruroidia oon levitellyt mennen-tullen, toivottavasti vähän auttais.

Olo on ollut tosi hyvä. Ei selkäsärkyjä eikä supistuksia, kuten viime raskaudessa tähän aikaan. Liikkeitä ei vielä harmikseni tunnu. Muistaakseni kaikissa muissa kolmessa raskaudessa ne tuntuivat näillä viikoilla. Edellisestä oon merkinny 17+2 liikkeet tuntuneiksi. Neuvolan terkka meinas, ettei välttämättä vielä hetkeen tunnukkaan, kun vauva on niin kummallisesti tuolla jossain uumenissa, ettei sydänääniäkään meinaa saada kuuluviin. Mihin lie vauva piiloutunut, kun ei noita rasvakerroksiakaan liiemmin oo. Vatsa kuitenkin on kasvanut jo ihan kunnolla, raskaudesta tietämättömätkin ovat alkaneet kysellä.

Rakenneultra on kolmen viikon kuluttua, toivottavasti pikkuinen näyttää suuntaa sukupuolestaan. Meillä on " pelko" tytöstä. Kamala kirjottaa noin, mutta kun on kolme poikaa talossa, niin tuntuu, että miten sitä osaisi tytön ottaa vastaan. ;) No, ehkä siihen kuitenkin tottuis nopeesti. Toisaalta pikkuprinsessa tähän poikalauman jatkoksi olis ihanakin, mutta jotenkin sitä poikaa odottaa.

Nyt täytyy mennä arkisten puuhastelujen pariin.

_äippä_ rv 18+4

Tänään oli rakenneultra ja kyllä on ihku liikkuttavaa nähdä pikkuinen siellä heiluttelemassa ja nykimässä. Ultran mukaan kaikki hyvin ja la 14.11 (neuvolan kiekon mukaan 12.11) eli ei heittoja. Sukupuolta en kysellyt - en tiedä näkyykö edes tässä vaiheessa niin tarkasti? Kyselin vielä mieheltä aamulla että " kysynkö vai enhaluatko tietää vai et ja tiukka " Ei" oli vastaus. Juhannus meni ystävien möksällä esikon kanssa kun mies oli töissä. Olikin ihanan rentouttavaa ja esikko sai uida sydämen kyyllyydestä.

Liitoskivut ovat alkaneet vaivaamaan nivusissa todella pahasti, istumatyö pahentaa sitä vielä... :/ Onneksi ei ole kauheasti aikaa mietiskellä, keskiviikkona vika työpäivä ja sitten lomille. Ensi viikolla on häät joten hääjännitys alkaa pukkaamaan päälle - puvun mahtuminen on vieläkin epävarmaa. Mutta nou paniikki, maailma on " rättejä" pullollaan mentaliteetilla mennään ensi viikkoon.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat