Seuraa 

Hei vaan ja tässä linkki Juhannukseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7634538&p=1&tmode=1&smode=1

-piias-

Sivut

Kommentit (27)

Niin se juhannus taas vilahti ohitse. Me oltiin kans pääsääntöisesti kotosalla, käytiin mun vanhemmilla syömässä ja lauantaina veljen ja hänen tyttöystävänsä epävirallisissa valmistujaisjuhlissa. Pihahommat meilläkin on vaiheessa, joten niiden merkeissä aika kului.

Minä en ole masun ympärystä mitannut ja nytkin töistä kirjoittelen joten täytyy vastata galluppiin myöhemmin. Mullakin on neuvolalääkäri keskiviikkona, ja siellä katsotaan kohdunsuun tilanne. Kiva nähdä on muutoksia tapahtunut. Minuakin on supistellut melko paljon viime viikkoina. Muistelin kuitenkin et edellisessäkin raskaudessa suppareita oli näillä samoilla viikoilla. Eilen piti taas pysähtyä monta kertaa kun masu oli niin ikävän tuntuinen. Painoa on tullut varmaan jotain 7-8 kiloa, vaikka ruoka maistuukin.

Meidän ukkeli on koneenkuljettajan hommissa. Näin kesällä kiireitä riittää, ja välillä menee tosi myöhäänkin ennen kun on kotona iltaisin. Toisaalta rahapussin kannalta se on mukavaa =)

Vauvan tavaroita en ole katsonut yhtään. Meillä on tuon 1-vuotiian neitosen vaatteet jossakin laatikoissa, joten eiköhän ne sieltä pitäisi kaivaa esiin. Hoitopöytää en nyt hommaakaan, vaan ajattelin tehdä hoitopisteen meidän kodinhoitohuoneeseen. Taidan keskittyä näihin järjestelyihin vasta muutaman viikon päästä kun jään kesälomalle.

No mutta jospa palais takaisin töiden pariin. OIkein hyviä vointeja kaikille ja nautitaan nyt suomen lyhyestä kesästä.

Terkuin heann rv 29+1 (hui!) ja pikkuneiti 1 v 1kk

Taas mie.. Mut lähinnä PK-seutulaiset, auttakaapa hieman :)

Ollaan tulossa miehen kanssa Helsinkiin yhdeksi yöksi heinäkuun alkupuolella. Tarkoitus olisi yöpyä hotellissa jossain keskustassa, minne olisi suht helppo ajaa. Eli:

- hotellivinkkejä, oltiin UV:na Grand Marinassa, sinne oli helppo ajaa, mutta onko se lähellä keskustaa ts. kauppoja ;)

- muuta käymisen arvoista siellä päin, ihan saa vapaasti suositella myös ravintoloita :)

Kyselee tää yks maalaisjussi, jolla on Helsingistä hyvin vähäiset kokemukset näin aikuisiällä ainakin!

-piias-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

pitkästä aikaa, meillä on ollut nettipimento, laskujakaan ei päässyt maksamaan. nyt onneksi toimii taas.

Juhannus meni kotona pihahommissa ja minun vanhempien mökillä oltiin perjantaina, lapset oli niin väsyneitä kun juoksivat koko päivän järvessä, että vielä eilenkin vaikutti. Lauantaina meillä oli täysin hiljaista vartin yli 20 ja oltiinkin miehen kanssa ihan hämillään, että mitäs sitä nyt tekisi =)

supisteluita täälläkin, olin ke ja to sairaslomalla ja pidän vielä tämän alkuviikon hiljaiseloa yksin kotona, sillä tämä on lasten viimeinen hoitoviikko, jäävät sitten kokonaan kotiin. Kesäloma minulla alkaa viikon päästä. Esikoinen alottaa sitten eskarin syksyllä. Mutta siis nyt on viimeiset hetket levät ja rauhoitella supistuksia, joten ajattelin että pitää sitä vauvaa ja itseä ajatella ja isompia lapsia, koska kauhuskenaariohan on että supistukset lisääntyy ja joutuu sairaalalepoon, mihin sitten lapset laitetaan!!?? Tuskin niin tulisi käymään, kaikki edellisetkin on supistelleet.

selailin juhannuspinoja ja toivottavasti kaikillanyt vauvat vielä pysyttelevtä masuissaan!!! Tsemppiä kaikille!!

PAINOA tullut tänne jo reilu 10kg, ihan kuten edellisistä eli sen reilu 20kg kaikenkaikkiaan kerään. kyllä sen poiskin saan, mutta harmittaa silti raskas olo ja paksut reidet =) mieli ei välttämättä ihan kauheasti mitään tee mutta kun syömään alan, kaikki maistuu. Mies kantaa kädet väärinä pätkiksiä kotiin =)) ja jäätelöt häviää pakkasesta. ensi viikonloppuna olisi vielä esikoisen synttärit ja ma lähdetään muumiristeilylle ja muumimaahan, joten syömistähän seä vaan tietää taas =(((( kun ei ole itsehillintää että maistaisi sen pienimmän palan kakkua ja ottaisi niitä mansikoita mieluummin pakkasesta kun jäätelöä... no jos ei itse itselleen mitään voi ei kai auta valittaakaan.

TAVAROISTA kaikki tarpellinen on, mutta mitään ei valmiiksi laitettuna tai kasattuna. vielä pitäisi lasten serkkutytön vaatteet käydä penkomassa ja odottelen kovasti saanko autobaby istuimen, myyjä olisi jo tiedossa ja tällä viikolla oli alustavasti puhetta. mutta minä uskallan luottaa vasta kun saan istuimen käteeni =) se on oikeastaan ainoa järkevä istuinvaihtoehto tällä hetkellä meidän tila-autossa. taikausko vaivaa muutenkin että en uskalla kauhesati järkkäillä paikkoja kun vasta ihan h-hetkellä ja silloinkin vaan pakollisen että jos jotain kävisi niin ne saisi pois silmistä =(

SYNNYTYKSISTÄ lievää hysteriää täälläkin. esikoinen 7h, toinen 3h ja viimeinen siitä kun kunnolla käynnistyi supistukset meni tunti, onneksi olin silloin sairaalassa jo, mutta sekin oli ihan kohtalon oikku että niin kävi. Olin rv 38+ käymässä sairaalassa juttelemassa tokasta synnytyksestä ja samalla ottivat käyrää, jossa näkyi supistukset 10 min välein, mutta kun ei ne olleet kipeitä vielä. lääkäri tutki ja totesi kohdunsuun olevan 5cm auki ja suoraan saliin. olin aivan äimänkäkenä ja mies vain ruokiksella lasten kanssa kotona. sitten lykkäsivät pelkoni takia ekaksi epiduraalin ja seuraavaksi tippaa joka sitten tosiaan vasta iltasella käynnisti synnytyksen kunnolla. nyt mietin että mitäs jos tämä käynnistyy kotona yhtä rajusti kun kaksi edellistä ja täällä on neljä lasta ja mies juuri töissä ja kaikki jossain, miten saan hoitajan tänne ja itseni sairaalaan??? vartin ajomatka vain mutta silti! Pyysinkin jo nla lääkäriltä ekstrakäynnin että seurataan miten se kohdunsuu aukeaa. ja mies saa auttaa viikosta 36 sen aukeamisessa =))) koska meillä se viimeksi avitti asiaa =))

huh, tulipas turinaa. tuo synnytys tosiaan vaan mietityttää...

hyvää viikkoa kaikille!

tuisku 27+

Oon koko aamupäivän kaivellu kaappeja ja järjestellyt lasten vaatteita. Etsin myös pikkuvauvan vaatteet esille, miten vähän niitä onkaan! Muutama body ja collegepuku sekä pari potkupukua. No onneksi tulee pakkaus ja kaverilta vaatetta. Sitten isomman tyttövauvan vaatetta löytyy, pojalle olisi ollut vielä vähemmän yhtään mitään.

Eilen kävi muuten vähän hassusti. Operoin haavan veitsellä peukalooni ja siitä tuli aika paljon verta, sattunut ei paljon mitään. Siinä verta huuhtoessani tuli yhtäkkiä tosi heikko olo eli alkoi pyörryttämään. Äkkiä menin miehen luo, kävin lattialle makaamaan ja nostin jalat ylös. Mies sai operoida laastarin sormeen ja mie vaan huohotin :D Uusi raskausoire, en kestä nähdä verta!

Täällä myös lapset viimeisiä päiviä hoidossa. Keskiviikko on viimeinen hoitopäivä. Haikea olo, varsinkin kun poika suree tyttöystävänsä menetystä. Hoitajan lapsenlapsi 4v on silloin tällöin siellä leikkimässä ja häät ja oma koti on jo nuorella parilla suunnitteilla!

-piias- rv 29

Mielenkiintoista ollut huomata kirjoituksistanne, että aika monilla on jo supistuksia. Mulla on taas tänään ollut niin supistusherkkä päivä että. Soitinkin polille ja sain lähetteen labraan eli kävin viemässä pissanäytteen. Tuskinpa siitä mitään löytyy, mutta tuleepahan tarkistettua. Ihmettelen kyllä hieman, että miten mulla nyt niin paljon supistelee jo tässä vaiheessa, kun ei aiemmissa raskauksissa näin aikaisin ole suppareissa ollut ihmettelemistä. Nyt illastakin heti kun lähden kävelemään, niin supistaa ja sama juttu oli aamupäivällä. Seuraava lääkäriaika olisi vasta 24.7. Saapa nähdä, pääsenkö sinne asti vai joudunko jo aiemmin käymään tarkistuttamassa kohdunsuun.

Miehistä oli puhetta. Meidän isäntä on metsäkoneyrittäjä. Ja jalkapalloa kyllä seuraa, kuten itsekin jonkun verran teen. Tosin mies tykkää enemmän jääkiekosta (no johtuu tietty siitä, kun Suomikin on mukana), kun taas itse en niinkään välitä.

Vauvan tarvikkeista. Kaikki muut jo löytyy edellisten jäljiltä valmiina, mutta turvakaukalo täytyy ostaa uusi. Vaatteita on yllin kyllin edellisten jäljiltä. Siitäpä tulikin mieleen, että niitä vaatteitahan vois jo pikkuhiljaa alkaa pestä. Varaston jäljiltä ovat, joten pakko pestä ennen käyttöönottoa. Sairaalakassin pakkaaminen ei ole tullut vielä mieleenkään ennen kuin vasta sitten, kun täältä pinosta luin, että joillakin se on jo valmiina. Jos nämä supistukset runsaina jatkuvat, niin täytyy varmaan jossain vaiheessa jo vähän miettiä, että mitäs sinne kassiin piti laittaakaan.

Uimisestakin täällä oli juttua. Juhannuksen aaton aattona kävin ekan ja tähän tullessa ainoan kerran uimassa. Sen uinnin jälkeen selkä tuntui jotenkin jäykältä ja väsyneeltä ja tuntui, että alkoi vähän supistella, kun sinä päivänä ei ennen uintia ollut supistellut ollenkaan. Täytyy nyt katsoa, milloin sitä uisi seuraavan kerran vai jäikö tuohon yhteen kertaan.

Nyt on pakko lopetella ja ruveta nukkumaan. Mukavia kesäkuun viimeisiä päiviä kaikille keijuille!

neronja rv 30+3

Eilennä illalla kotiuduttiin rovanimen reissulta juhannuksen vietosta.

Nyt on jalat ihan älyttömän kipeet. Hyvä että pystyn kävelemään kunnolla. Tänään kävin itiksessä ostoksillakin, oikein mitään en löytänyt.

Tavaroista. Meillä on vaaville melkein kaikki tavarat. Rattaat puuttuvat vielä. Ostetaan hartan top linet vauvatalojohannasta. Turvakaukalo on. Kaikki vauvan vaatteet oon jo pessyt (paitsi äippäpaukkauksen). Vielä pitäis muutamat ihanat vaatteet ostaa. Tuttteja ja muutama tuttipullo myös vielä hankittavana. Kaikki on jo aika hyvällä mallilla.

Sairaalakassi. Pakkaan sen ihan viime tingassa. En osaa asennoitua siihen että nyt jo pakkaisin sen. Ja jos yllätys lähtö tulee ja kassi ei oo valmis osaa mies kyllä oikeat tavarat tuoda.

Sain tänään sen virtsanäytteen vietyä labraan. Keskiviikkona pitää tulokset soittaa. Ens viikon tiistaina on seuraava neuvola. Nyt ne neuvolakäynnit alkoivat sitten olemaan kahden viikon välein.

Mulla on alkanut öisin vetää suonta. Se on aivan kauheeta ja aina vasemman jalan pohkeesta. Mikä siihen auttais?

Nyt en muista mitä piti kommentoida.

Öttis, Poitsu 1v9kk ja masuasukki rv 30+6

Hohhoijakkaa, kylläpä tänä aamuna teki tiukkaa herätä. Nyt houkuttelis kauheesti käydä pitkäkseen, mut siitä seurais vielä pökkelömpi olo. Jospa se tästä. Kaupungilla on käytävä, vielä kun saa rauhassa mennä nämä kaksi päivää ;) Tosin vaatteita EN osta, vaikka ois kuinka ale.

Tytöllä on 2v synttärit torstaina ja silloin on tulossa vieraita sekä sunnuntaina, jolloin on kutsuttu sukua ja ystäviä. Tarjoamisia pitäs keksiä kakun lisäksi ja yleensäkin, milaisen kakun sitä meikäläisen ns. taidoilla tekisi.. Ja kaiken kukkuraksi, mitä ihmettä antaisi neitokaiselle lahjaksi.. Jotain tyttömäistä pitää hankkia, niitä leluja kun ei kauheasti meillä ole.

MM-JALKAPALLO: Meillä ei katota kuin ihan sattumalta ja silloinkin vain muutama minuutti. MM-jääkiekko on sitten asia erikseen ;)

Ja MIEHISTÄ muutenkin: Minkälaista työtä miehenne tekevät vai opiskelevatko tms? Miun mies omaa saman ammatin kuin minäkin (lähihoitaja), mutta heittäytyi raksa-alan yrittäjäksi nyt keväällä neljän vuoden hoitsutöiden jälkeen. Mut on meillä nähty opiskelija- ja intti-isikin sekä työtön koti-isä, joten monta roolia mahtunut samaan mieheen :D Inttiajasta oli sen verran hyötyä taloudellisesti, että KELAn avustuksella saatiin hankittua yhdistelmät, turvakaukalo ja -istuin, syöttötuoli ja matkasänky. Ja muutenkin, sotilasavustukset jäi säästöön ja niillä rahoilla maksettiin häät! Mies meni inttiin, kun esikko oli 5kk ikäinen.

UIMISESTA: Joko ootte kastautuneet? Mie kävin lauantaina ja olipa ihanaa. Aivan mahtavalle tuntui viileä vesi! Eikös uiminen ole ok niin kauan kuin kohdunsuu ei ole auki???

No nyt meen lastaamaan autoon laatikoita, oon hamstrannut SPR:n kierrätykseen vietävää nurkat täyteen. Eilen saatiin muuten uudet sohvat, ovat ihanat :)

-piias- rv 29+1

Onpa kauniita vaatteita :) Tuntuu kyllä että olisi vähemmän kuin vuonna 2004, mutta niin se taitaa ollakin? Kaksoset 2 v 4 kk olivat aivan innoissaan tutkimassa pakkauksen sisältöä kanssani.

Huomenna neuvola. Oma vointi on väsynyt, istuminen tekee tiukkaa (teen istumahommia), mutta muuten kaikki hyvin. Mitä nyt juhannus pisti hiukan supistelemaan raskaudellaan... Töitä olisi vielä reilut neljä viikkoa ennen äitiysloman alkua, saa nähdä jaksanko loppuun asti. Yhden 1,5 viikon saikunhan olen jo selän takia viettänyt.

Meillä mies työskentelee kiinteistönhoitajana, siis huoltomiehenä. Aika stressaavaa hommaa varsin usein, se huoltomies kun tahtoo olla asukkaille monesti varsinainen sylkykuppi :/

Mahanympärystä en ole mitannut, sf-mitassa mennään keskikäyrillä (rv 26+0 muistaakseni 24 cm), mutta omasta mielestäni maha näyttää valtavalta. Pitänee mitata kun kotiin pääsen.

Mistähän vielä oli keskusteltu? Meillä ei ole hankintoja tehty, pakkaus tosiaan tuli ja mies rakensi viime viikolla lipaston päälle hoitotason. Vaunut ja kaukalo pitäisi hankkia, mutta kun tuota rahanmenoa on kenkkuilevan auton muodossa nyt jo muutenkin koko ajan, niin nuo isot hankinnat siirtyvät. Sairaalakassia en ole tajunnut edes ajatella vielä...

Hyvää viikonjatkoa keijuille, tulen kertomaan neuvolakuulumisia jos vain muistan - sama pää kesät talvet, nääs ;)

- mytty ja masu 29 + 5

Ja terveisiä Italiasta, tultiin 2 viikon reissultamme toissayönä takaisin. Yllättävän kivasti reissu sujui, vaikka vähän hirvitytti lähteä ulkomaille kahden uhmaikäisen vilkkaan pojan kanssa - ja tietysti kasvavan massun. Pojat tykkäsivät kauheasti kun melkein joka päivä oltiin uimarannalla ja muutenkin mentiin tosi paljon lasten ehdoilla. Sillä lailla omakin loma sujui leppoisammin. Vain pari kertaa oltiin lasten kanssa ulkona syömässä, muut kerrat joko syötiin asunnossamme tai mies kävi hakemassa sapuskat jostain ravintolasta. Mutta kiva oli tulla myös kotiin! Täällä on kuulemma ollut hellettä koko aika, ja ihana lämpöhän se vieläkin tuolla ulkona on.

Sitten enemmän vauva-asioihin: oma vointi on ollut ihan hyvä, ainoastaan kuumuus on tuonut mukanaan jonkin verran turvotuksia. Matkalla paino oli noussut 4kg! Mutta jo tänään siitä oli pudonnut 2kg, eli nestettä varmaankin suurin osa. Kaiken kaikkiaan painoa on tullut noin 9 kg, mistä oikeastaan kaikki on massun ympärillä. Jotkut mammahoustukaan eivät varmaan kohta mahdu päälle... Mittanauhaa en löytänyt, joten en voi ympärysmittaa mitata.

Tavaroista: vielä ei olla laitettu mitään valmiiksi, mutta tavarat ovat olemassa kaikki ennestään aina vaatteita myöten. Paitsi jos tulokas olisi tyttö - sitten tämä mamma kyllä menisi ostamaan vaaleanpunaisia tyttömäisiä asusteita!

Nyt täytyy mennä patistamaan esikoista syömään ruokansa, mukavaa maanantaita kaikille!

Mäkimeirami rv 29+3 ja pojat 02 ja 05

Plaahh... vielä viikko töitä ennen äitiyslomaa, eikä kyllä nappaa enää yhtään! Suunnittelen vaan mitä tehdään lasten kanssa seuraavat viikot ja missä välissä ehdin alkaa laittaa vauvalle tavaroita, vaikka se menee kyllä elokuun puolelle. Huomenna aika neuvolalääkärille, saapi kuulla onko supistukset vaikuttaneet jo kohdunsuun pehmeämiseen. Sunnuntaina tuli pari sellaista, että piti jo pysähtyä, mutta tänään ollut rauhallisempaa.

Kävin hammaslääkärissä paikkauttamassa yhden lohjenneen hampaan ja Onni liikkui aivan valtavasti sen ajan, potki ja pyöri. Mietin että johtuiko poran aiheuttamasta äänestä - kai se sinne vatsaan kuuluu pörinä - vai jännäsinkö niin että vauvankin stressitaso nousi?

ULPUNEN hyvä jos olosi alkaa normalisoitua, että pääset pojan kanssa touhuamaan mutta ikävää ettet saa sellaista hoitoa pyytämättä jota tarvitset! Ei tosiaan kannata vahvoja lääkkeitä napsia niin kauan kuin on muita vaihtoehtoja olemassa eli ensin kannattaa kokeilla nuo fysioterapian palvelut jne ja vasta jos mikään ei auta, ja olo aivan kamala niin lääkkeet kehiin.

ÖTTIÄINEN mulla tehosi magnesium suonenvetoihin ja samalla tehostin veden juomista. Suurimmaksi osaksi suonenvedot pysyneet poissa tällä keinolla. Myös suka jalassa nukkuminen auttoi, mutta ei näillä helteillä voi enää sukkia käyttää!

Ai mutta mun piti käydä vielä apteekissa ja se menee kiinni klo 20, äkkiä autoon ja asioille!

Mayella ja Onni 26+5

Toivottavasti kaikki Juhannuksen aikaiset supistelut ja omituiset limat/vuodot olisi Keijuilla vähenemään päin!!!

Juhannusviikonloppu meni ihan mukavasti. Perjantai oltiin ihan omalla poppoolla, lauantaina tuli äitini miehensä ja veljeni kanssa yökylään, sunnuntaina kävi anoppi perheineen ja tytön kummitäti. Viikonloppuna myös siivoilin ja järjestelin paikkoja ahkerasti. Saatiin huoneiden vaihdos tehtyä, nyt on uudessa makkarissa ihanasti tilaa vauvalle :)

Omaa oloa: Ite olen tuskaillut alavatsa- ja lonkkakipujen kanssa. Pitäisi varmaan alkaa käyttämään ahkerammin tukivyötä, mut helteillä ei innosta. Pari viikkoa sitten neuvolassa vauva oli vielä poikittain, mutta viime ke ultrassa oli jo raivotarjonnassa. Varmaan sekin vaikuttaa tuohon alamahan kipuiluun. Lukuunottamatta turvotuksia ja muuta pientä noihin em. lisäksi, olo on hyvä.

Mahan ympärys on 104cm :) Ja mahan asukki tykkää potkiskella lujaa!

Sairaalakassin kanssa en aio pitää kiirettä. Paljon en sinne kampetta ota, en ennenkään. Tavoitteena taas olla max. 2 yötä, kuten ed. kerralla, esikoisen kanssa meni 4. Ja miulla molemmat menneet 10pv yli lasketun, jos mennään tässäkin samalla kaavalla, eipä oo kiire.

Ä-pakkaus: Tilattu Kelan sivujen mukaan viime to. Joten enköhän sen saa viim. ensi viikon lopulla :)

Päivänjatkoa! -piias- kera uuden lukeman, rv 29 :)

Mulla on rv 28 täynnä tänään.Lääkärineuvolassa kohdunkaula oli noin 3 senttiä mutta pehmentynyt ja hieman jo auki. Olen ensisynnyttäjä. Lääkäri sanoi vain että minun mielestä ihan normaalia. Onko? Kun mitään ohjeita ei antanut suuntaan eikä toiseen ja itsekään en hoksannut kysyä. Onko tietoa?

Sitten toinen aivan idiootti kysymys, mutta löytyykö jostain jotain listaa (listatkaa vaikka te täällä) mitä kaikkea ja kuinka paljon olisi hyvä vauvalle hankkia. Mulla ei nyt ole juurikaan muuta kuin tuo pakkaus. Tarkoitan lähinnä vaatteita ja muita tarvikkeita... Tuli muuten mieleen, että onkohan noissa neuvolasta saaduissa lappusissa. Pitääpäs tarkistaa.

Meidän neuvolalääkäriltä ei irtoa sairaslomalappua helposti. Viimeksi terveydenhoitaja oli sitä mieltä että olisi hyvä jäädä vähäksi aikaa huilimaan kotiin, mutta kun tulin lääkärin vastaanotolta niin töihin lähdin. Voi olla tietty mussakin vikaa, pitäis ehkä osata sanoa suoremmin miltä tuntuu.

rv 30+1

Nyt näppäilen konetta töissä viimeistä kertaa, lähden hakemaan saikkua loppuviikoksi tk:sta supistusten takia. Siivosin tänään työpöytäni ja delegoin hommat muille. Kerkiän tässä loppuviikon lomailla ennen kuin lapsetkin jäävät ensi viikolla lomille.

Olen ollut tänään ja eilisyön ihan kamalan väsynyt ja vähän mielikin maassa. Pitäisi saada omaa aikaa ja hiukkasen ylimääräistä palvontaan herra miehen suunnalta että voisi tuntea itsensä taas rentoutuneeksi ja olonsa mukavaksi.

Torstaina olisi neuvola ja siitä viikon päästä seuraava ihana vyöhyketerapia.

TAVAROISTA; just soitettiin lastentarvikkeesta että turvakaukalo on saapunut, vaunun pyöriä vielä odottelen ja pinnasuoja on myös saapunut, eli pitäisi alkaa pesemään vaatteita ja vaunujen kuomu ja pehmusteet sekä korjaamaan hoitolaukkua. Ajattelin myös ommella sellaisen pikkuriikkisen fleece haalarin vauvalle. Hankinnat on siis tehty kun haeskelen loput tavarat kotia. Se auto on kyllä vieläkin hakusessa :-{

On muuten jotenkin veikeää ajatella että 10 viikkoa niin vauveli voisi jo syntyä ihan oikeasti, tuntuu että se on ihan kohta vaikka onhan se kuitenkin 2,5 kk.

Aurinkoisia päiviä toivoen,

Ruusunen ja pikku ruu rv 28+3

Minulla on taas hieman taukoa ollut tässä palstailussa kirjoittamisen suhteen mutta lueskellut olen juttujanne. :)

Täällä juhannus meni aika rauhallisesti kotona ollessa. Ensin oli tarkoitus mennä miehen vanhempien luo mutta päätettiinkin olla kotona ihan sen takia kun viime viikot ovat taas olleet aikamoista kiirusta. Grillailtiin ja nautittiin toistemme seurasta. :) Kyllä meillä aattona kävi kaveriperhe, joille odotetaan esikoista syntyväksi (tai sen piti jo syntyä ;) la 23. päivä). Siinä sain vauvahöpinöitä jutella ystäväni kanssa kerrakseen.

Itse en ole vielä sairaalakassia pakkaillut, osa meidän pienistä vaatteistakin on juuri kyseisellä kaverillani lainassa, joten en ole niitäkään päässyt vielä pesemään. Toivottavasti meidän asukki ei nyt ihan heti päätä syntyä, että kaverin vauva ehtii tamineita käyttää. :)

Muitakaan hankintoja en oikeastaan ole vielä tehnyt mutta alethan nyt alkoivat sopivasti, joten pitää kiertää liikkeitä. Tosin ei meillä kovin paljon hankittavaa olekaan, pääasiassa vaunut, turvakaukalo ja sänky. Toisaalta ne suurimmat ja arvokkaimmat juuri. Kaikki muu oikeastaan onkin esikoisen jäljiltä tallessa.

Supisteluita mullakin on ollut jonkin verran, eilen viimeksi nippaisi pariinkin kertaan oikein kunnolla. Kitkin kukkapenkkiä enkä malttanut ilmeisesti ottaa tarpeeksi rauhallisesti, niin johan vihlaisi. Onneksi kuitenkaan ei jatkunut kauan ja kun istahdin hetkeksi lepäämään, niin rauhoittuihan tuo.

Meilläkin masukki on aika vilkas liikkeissään ja kun mulla oli viime viikolla keskiviikkona se lääkäri ja siinä sitten ultrattiin, niin pää alaspäinhän tuo köllötteli vauveli. Ja sen kyllä huomasi, vessassa sai ravata oikein kunnolla. Mutta luulen kyllä että nyt on jo kääntynyt kun muksaukset tuntuvat nyt alamasussa kun viime viikolla tuntuivat ylämasuun päin enemmän. Mutta pyöriihän ne vielä.

Muuten oma olo on ollut ihan hyvä, välillä meinaa väsymys valloittaa mutta kunnon yöunet tekevät terää.

Kateellisena luen kun osa Keijuista jää jo kesälomalle. Itse kun jään suoraan äippälomalle elokuun puolesta välistä alkaen. No, ei tässä loppujen lopuksi enää pitkä aika ole siihenkään. Ja kuten joku jo totesi aiemmin, ihan hyvin voi jo reilun 10 viikon kuluttua olla nyytti kainalossa! WAU! :D

Mutta lämmintä viikon jatkoa taas!

T: Anmari rv 27+2

Leppoisaa tiistaiaamua kaikille keijuille!

Meikäläisellä olis tänään neuvolalääkäri, mitähän siitäkin tulee kun pitää ottaa nuo 4v ja 6v (huomenna tasan) mukaan? No, kaipa se jotenkin menee. Aion mainita siitä yhtenä yönä tulleesta rusehtavasta vuodosta, kysyä johtuiko se rasituksesta vai olisko se voinu olla vielä sitä hematoomaa?

MIehistä: meillä kans MM-lätkä on suurempi intohimo kuin jalkapallo. Mies on LVI-teknikko, jonka kesät sujuvat uistellen ja talvet luistellen :)

VAUVANKAMAT: teinpä samaa inventaariota kuin Piias, ja huomasin ettei niitä pieniä vaatteita nyt niin paljoa ollukaan...etenkään sellasia neutraaleja. Mulla oli esikoisen aikaan aika paljon vaatetta lainassa (tyttö) ja toisen aikaan saatiin rotinoina paljon pientä vaatetta, joten melko sinivoittoiselta näytti laatikko.Täytynee vielä shoppailla jotakin neutraalia.

SHOPPAILUSTA PUHEEN OLLEN: kävin eilen toista kertaa elämässäni Kontti kirpputorilla ja olin edelleen yllättynyt tavaran hyvästä kunnosta! Ja etenkin sen suhteesta hintaan. Osdtin eieln muutaman vauvan pussilakanan 1¿kpl ja muutaman neutraalin tutan paidan 1¿kpl, keittiöön uudet verhot 3,50¿...ja KaninLoikka pelin 1,50¿, kaikki osat tallessa ja aivan loistavassa kunnossa. Kaupasta katoin oikeeta hintaa=26.90¿. Loistavaa! Ja pitihän sitä tietysti kaupungilla pyörähtää ja mukaan tarttu BIKINIT, kerrankin vartalo on biksukuntoinen ;) ja mamma shortsit oinvestoin itselleni. Kyllä tuli kassalla mieleen että osaavatpa raskaudella ja vauvoilla vetää kyllä rahaa...mammavaatteethan ei tietenkään olleet missään alessa. Ja muutenkin kun miettii, että jos kaikki joutuu vauvalle investoimaan (+raskausajan vaatteet) ja kaiken uutena ostaa niin pitkäpä on se penni!!!

VAIVOJA: maitotuotteet närästää! Söin eilen riisivelliä ja koko illan närästi inhottavasti. Samoin on käyny joka raskaudessa. Kipuitinpä sitten apteekkiin kalkkitabletteja ostamaan ja muistin samalla ostaa ne Obsidanitkin, vihdoin.

Jahans, täytys laittaa vauvanlakana pyykkiä pyörimään ja miettiä liinavaatekaappiin uutta järjestystä että saan ne sinne mahtumaan..

Minjuska 29+1 (aika komeet viikot jo meillä kaikilla!!)

Täällä kanssa takana rauhallinen juhannus. Kun mikään ei ollut auki tuli oltua kotona ja vähän järjesteltyä paikkoja. Vauvatavarat ovat tosin vieläkin hakusessa, mutta parveke on nyt siivottu... Milloin se pesänrakennusvietti oikein iskee niin että saisi vauvalle tilaa ja tavaraa...?

Painoni on nyt 13,5 kg lähtöpainon yläpuolella, ja kun siinä lähtöpainossakin oli vähän joulusuklaata niin tankki on melkoinen. Masunympärys on 103cm - on muuten ollut jo yli kuukauden samoissa lukemissa. Viikkoon ei ole tullut kotivaa' alla mitattuna yhtään painoa, joten toivon että painonnousu tästä tasaantuisi ja 20kg haamuraja jäisi nippa nappa saavuttamatta.

Mielialat ovat viime aikoina heitelleet laidasta laitaan ja miestä on tullut haukuttua aiheesta jos toisesta. Eipä hän tosin viime aikoina ole juuri mitään perheemme eteen tehnytkään kun tulee tuota jalkapalloa tv:stä... Mites teillä muilla, onko mies jaksanut keskittyä perheeseen vaikka kisat ovat käynnissä?

Selkäkivuista piti vielä kirjoittaa. Minulla ei niitä ole juurikaan ollut ja jos on alkanut tuntua siltä, olen heti ottanut vähän kissa-asentoa ja takareisien venytyksiä ohjelmaan. Tuntuu tepsivän, ainakin toistaiseksi. Suosittelen siis kaikille selän pyöristämistä! Muusta liikunnasta ei ole enää kokemusta, kun en jaksa kävellä pitkiä matkoja. Oletteko jo aloittaneet jonkinlaista täsmätreeniä synnytystä varten?

Taidan tästä lähteä nukkumaan. Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Ensiksi neuvolakuulumisia:

Rv. 30+

Paino: +230g/vko (yht. n. 7kg tullut raskauden aikana)

Turvotus: -

RR: 95/58

Pissa: ok

Sf: Huima 29.5cm.. eli yläkäyrien yläpuolella mennään, hui!

Syke: 140

Raivotarjonnassa vauva oli ja kovin vilkasliikkeinen =)

Oli jo neljäs sijainen peräkkäin. Mielestäni on tosi kurjaa, kun lähes joka kerta uusi tyyppi tutkii. Monesti on vielä sellainen, joka ei kovinkaan asioista tiedä, joten nlareissut tuntuu turhauttavilta. Mutta ymmärrän kyllä sijaispulan terv.huollossa...

MIEHESTÄ: Meillä ei onneksi mm-futista katota, kuin muutama hassu minuutti ohimennen välillä. Ei muutenkaan formulat tai jääkiekot meidän perheessä pauhaa, mistä olen hyvin onnellinen! Ukko kyllä muuten on varsinainen urheiluhullu. Käy joka päivä lähes puntilla/jalkapallossa tms. Ammatiltaan tuo on kokki, töissä vähän laadukkaammassa ravintolassa. Osaa hyvää ruokaa laittaa, mutta harvoin kotona. Ymmärrän kyllä.. en minäkään jaksaisi kotona enää sairaita hoitaa, ellei pakko ole =) Olen mieheeni varsin tyytyväinen kodin/lapsenhoidon suhteen. Nytkin hän lähti tytön kanssa kyläilemään, jotta saan ruoan laittaa rauhassa ja kun ei sateen takia ulos aamulla lähdetty. Hoitaa tyttöä siinä missä minäkin ja on varsin ahkera viemään häntä leikkipuistoon jne =)

Olen järjestänyt vauvan vaatteet kaappiin, muutamat uudet odottavat vielä pesua. Tekisi niin mieli pakata jo tuo sairaalakassi..mutta jos hetken vielä malttaisin ;) Eilen tein alesta muutaman hyvän löydön, pe pitäisi tilipäivänä lähteä vielä lisää katsastelemaan vaatteita.

Tulipas omaa napaa! Iloista päivänjatkoa keijuille ja vähemmän suppareita ja vaivoja, toivottelee frodo rv. 30 tasan, jee!! =)

Tänään oli lääkärineuvola ja kohdunsuu on jo hieman pehmennyt, muttei onneksi lyhentynyt. Ihan tavallista uudelleensynnyttäjälle, mutta tilannetta tarkkaillaan. Lääkäri olisi auliisti kirjoittanut sairaslomaa supistuksista, mutta ajattelin, että jos nämä 4 päivää vielä teen töitä ja sitten alkaa loma. Otan rauhallisemmin töissä ja yritän kotonakin levätä.

Muuten neuvolassa kaikki ok:

-verenpaine 117/77

-pissanäyte ok

-kohdunkorkeus 24 cm eli hieman tipahtanut aijemmasta, keskikäyrän yläpuolella kuitenkin

-painoa tullut 0,0kg edellisestä eli 3 viikon takaisesta käynnistä. Ihan tyytyväinen olen, edellisellä kerralla tullut ihan reippaasti

PIIAS minä kävin uimassa viime viikolla, ihanaa oli kun viilensi hieman omaakin oloa rannalla. Uimahallissa voisi alkaa käydä vielä viime metreillä, tekisi hyvää ennen synnytystä ja on yksi niitä harvoja liikuntalajeja, jotka ei kuormita ennestään niveliä.

Mayella ja Onni rv 26+6

Kyllä hymyilytti kun kuulin kuinka paljo on tullu painoo lisää! Huimat 900 g viikossa, oho!! Nyt paino noussut 10 kiloa tammikuusta. =)

Hemppa oli edelleen tosi hyvä ilman rautaaki, 124 näytti. Ja vaikka etukäteen pelkäsin mutta tällä kertaa sain ajan sinne lääkäriin, se on jo kahden viikon päästä, neuvolan kans peräjälkeen. Lisäksi patisti mut ennen lääkäriä sokerirasitukseen, sitte loppukuusta synnytysvalmennukseen ja elokuun alussa sairaalaan tutustumaan.

Mitähän muuta se kehu..Vauva on pää alaspäin! =) Kaikki unohtunu mitä turistiin!

Miisa84 & Vilperi, Rv 27+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat