Seuraa 

ei löytynyt aloitusta, niin yritetäänpäs väsätä pino pystyyn :)

Sivut

Kommentit (24)

Voi taivas että väsyttää... miten voi olla näin erinlaisia päiviä?! Siis välillä on virtaa vaikka pienelle pitäjälle ja välillä (niinku tänään) ei jaksais muuta ku nukkua!!!

Ja mulla on kans ihan sama toi et eilen ajattelin et syntyy sit ku syntyy so what, mut tänään taas et TUU PE%&?xE ULOS SIELTÄ!!!!! Mulla on taas tänään häpyluu NIIN kipee at tuntuu et taju lähtee välillä!

Meillä ei oo ees mitään kukkamaata mitä vois kitkee... vali vali vali....

Nyt meen masentamasta muita!

Odottavaparturi

Me aamulla lähdettiin lasten kanssa ilmoittautumaan uimakouluun, joka sitten alkaa huomenna ja siitä suoraan alennusmyynteihin, josta vasta kotiuduttiin. nyt on itsellä aika puhki olo, mutta muuten ihan ok. aurinkokin alkoi paistaa, joten mikäs tässä.

Mulla alkaa oleen sellainen olo, että ei tämäkään vauva täältä ihan heti ole itsekseen tulossa. TAYS:iin on yliaikaiskontrolli ensi viikon tiistaina (viikkoja silloin se 42), joten taitaa taas käynnistykseen mennä... Vauva painaa kylä kovasti alaspäin ja tuntuu, että alemmas ei enää pääse, mutta supistuksia ei kunnolla tule. eilen illalla vatsaa ja selkää jomotti, mutta muuten vointi ok. No, ehtiipähän sitten kuskailla noita kahta uimakouluun. ;) Tosin se on vielä koko ensi viikonkin, joten toivottavasti ei ihan loppuun asti mahan kanssa kuskailla.

Vaaksa ja Tuutikki 40+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja aikaa kulutellaan... Miten ihmeessa ajan saa kulumaan mahdollisesti vielä heinäkuun puoleenväliin saakka?? Mulla on päivät NIIN pitkäveteisiä ja tylsiä. Odottamisen puolesta ok mutta haluaisin saada tekemistä! Koti on siivottu, kasvimaa kitketty ja tomaateista varkaat nipsitty taas tälle päivää. Kirjastossakin kävin ja lainasin pari kirjaa ja leffaa. Nyt oon sittte lueskellu ja laskeskellu Murun liikkeitä.

Muutama hassukin asia on tapahtunut - tai siis minun mielestä hassu - muilla ei ehkä huvia ihan näin pienestä (tylsistynytkö??). Pikkuveljeni (13v.) oli kieltäytynyt lähtemästä meidän isän kanssa Pohjoiseen reissulle, koska haluaa nähdä meidän vauvan joka SYNTYY 6.7. Mistä lie keksiny?! Isä soitti ja kysy, että millonka se sitte syntyy ja vastasin, että la on perjantaina muutaen tiiä. Naurettiin vaan! On se hyvä, kun joku edes tietää milloin meitin vaavi syntyy..

Toinen juttu oli, kun mun miehen ja sen isän työpaikka on tuossa ihan vieressä ja appiukko ajaa meidän risteyksen ohi joka aamu. Oli monena aamuna miettiny, että kumpikohan niille oikeen syntyy ja tänään oli selkeästi iskeny mieleen, että TYTTÖ se on! Mies soitti äsken tuon töistä ja sanoi, että meille sitte tulee tyttö. Olin vähän aikaa ihmeissään, kun mies on ite sitä mieltä, että vauva on varmasti poika. Onneksi selitys selvensi tilanteen!

No, mutta jospa tuo mies kampeutuisi töistä kotiin minun seuraksi. Alan varmaan jo kyllästyttää sitäkin, kun illat sen pitää vaan viihdyttää mua ja passata,että jaksan taas seuraavan päivän. No, onneksi ei oo vielä kertaakaan valitellu, masulle vaan sanonu, että vois tulla jo!! Eilen he vauvan kanssa vähän " kommunikoi" mun nahan läpi: Tökkäsi jalkapohjaan ja vauva tökkäs takasin. Hassuahan ja ihanaahan se on mutta, kun nuo vauvan potkut ei enää oo mitään Ihan Pieniä..

Taas yksi päivä alkaa olla voiton puolella..

Alide ja Muruliini 39+3

Kirjoittelempa minäkin todella pitkästä aikaa. Melkein joka päivä olen kyllä käynyt palstaa lueskelemassa.

Olo on aika sekava, jotenkin huolestunut... Yöllä ei saa nukuttua kun tulee juostua vessassa ja kuulosteltua liikkeitä. Neuvola vasta perjantaina ja nyt viikkoja 40+2. Sielläkin on sitten taas uusi sijainen, " ihanaa" tämä kesäaika tää olis sitten jo neljäs terkkari. Jos yliaikaiseksi menee niin pääsen kontrolliinkin ties milloin, täällä kun lähetteet sairaalaan ei kulje kovin pikaisesti.

Olin aivan varma, että vauva syntyy etuajassa mutta näin siinä sitten kävi, että vielä kärvistellään... Viime viikon sunnuntaina supisteli kipeästi melkein 9 tuntia, sitten ne vain loppui. Ei oikein jaksais enää...

Meille syntyi siis 21.6 klo 22.16 prinsessa, 3380 g ja 51 cm. Lähtö tuli juhannusruoka- ostoksilta :) kotiuduttiin lauantaina.

Kirjoittelen kertomusta myöhemmin.

Vaaleanpunaisten ajatusten kera LapinMamma

Jee tosiaan virallinen viiminen viikko! Hih, tosin ei taija tajuta tää yksiönasukki sitä! Aamuyöllä heräsin pari kertaa kipeeseen supistukseen ja kyllä oikee ittee jälkikäteen naurattaa ku eka ajatus sillon oli et jee ja ennen ku se eka supistuskaan on ees ohi nii kerkee jo manata siihen et ei ne kuitenkaan jatku! No eivät oo jatkuneet mut menkkamainen jomotus on tullut tilalle.

Tarttis keksii joku laki mikä kieltäis lääkäreitä sanomasta et voi syntyy jo millon vaa! Jos tilanne näyttää liian aikasin kypsältä nii kieltäis vaa tekees mitään ja sit ku sais luvan tulla nii antaisivat vaa luvan alkaa sättäämään! Mulla on sanottu viikosta 30 lähtien et tilanne tosi kypsä ja rv:stä 36 asti et voi syntyy millon vaa. Ja ku sanojii on ollu kolme eri lääkärii!! No jos vaiks syntyis ihan ajallaan perjantaina!? (Toive ajattelua!)

Onkos täällä muuten jakautumattomissa esikoisen odottajia muita ku minä?

No nyt meen kehttään itelle JOTAI puuhaa! (alkaa täälläkin käymään aika aikast pitkäks!)

Odottavaparturi 39+3

Täällä odotetaan sitä kakkosta..mutta ensikertalaiselta tuntuu, kun esikko syntyi käynnistyksellä.

Neuvolassa täälläkin käyty. Olo on loistava ja kaikki niin hyvin kun voi vaan olla. Mitään merkkiä synnytyksestä ei ole täälläkään..

G:paljon teille on nyt tullut painoa? Minulla se 6kg mikä sai tullakin. Nyt pitäs vaan saada paino pidettyä tuossa tai mielummin hieman tippuakin. Minulla on raskausdiabettes, siksi siis painotarkkailussa.Sokerit on kyllä ollut koko raskauden ihan ok.Toivon vaan että ei enää tarvis kytätä joka suupalaa ja sainkin luvan ottaa loppuajan rennosti, herkutellakin, mutta ei anna pääkoppa siihen kuitenkaan myöten.. ;)

Täälläkin siis tuskin kesäkuunvauvaa syntyy, mutta pidetään toivoa yllä =)

Tuulia la 1.7

Juhannusvauvoja sateli kuitenkin muutama :)

Fudis onkin just alkamassa, jee. Kivaa kun kisat on nyt, niin joka päivä on pari matsia odotellessa lähtöä..

Ajattelin nyt keksiä joka päivälle jo illalla valmiiks jotain tekemistä, niin aamulla ei sitten harmita, jos lähtöä ei kuulu! Tänään ostin vauvalle alesta parit kivat ja edulliset bodyt. Toinen on vaaleansininen ja sukupuolesta ei tietoa, mutta en muutenkaan pidä siitä, että on poikien ja tyttöjen värejä. Ehkä se on sitten kotiasu tytölle :)

Tulispa jollekin meistä lähtö yöllä!!!!

Minäkin olen ensisynnyttäjä ja siksi tämä odotus onkin niin piinaavaa. Kun ei tiedä mitä tapahtuu, koska ja miten. Jos olis lapsia ennestään niin niiden kanssa aika kuluisi varmasti nopeammin, mutta nyt kun on päivät yksin niin hohhoijaa...

Villapallo keksi hyvän ajan kulun: kukkapenkit. Nyt mä taijan mennä niiden kimppuun kun aurinkokaan ei paista niin kuumasti. Saa nähä kuinka mulle käy.

odottavaparturi: on täällä muitakin esikoisen odottajia, minä ainakin! ja todella odottaja, mulla nimittäin lääkärit sanoneet samaa kuin sinulle " syntyy ihan millä hetkellä hyvänsä" jo viikosta 31 lähtien! eli ilmanko alkaa ahdistaa tää odottaminen, 9viikkoa ollu kaikki valmiina palloa varten ja mamman jalat lähtökuopissa ;)

nyt tämä mama lähtee kukkapenkkien kimppuun, katotaan täytyykö huutaa naapurit nostamaan mamma takaisin tolpilleen kun aikansa polvillaan könöttää...

taas villa kera pallon

Täälläkin vielä kärvistellään. Tosin täällä voi mennä reilusti Heinäkuunpuolellelkin jotta eipä juuri lohduta ei.

Tänään on neuvola, ja nythän niitä sitte alkaa olee 2 kertaa viikossa *huokaus*

Ens torstai taas käynnistytsyritys -> ei vaan meinaa saada paljoa supistuksia päivisin aikaan ja se tarkoittanee et en taaskaan avaudu tarpeeksi kalvojenpuhkaisua varten =(

Eilen kokonais saldo supistuksiin oli 8. Paineen tunnetta on kyllä päivittäin. Taitaa Pallero sitä päätään sinne jynssätä oikein kunnolla..

No juu, mutta mennään lasten kans puistoileen ennen neuvolaa. Ilma on tosin ankean harmahtava..

Jospa se aurinko meidät viel saavuttais kuitenkin =)

Marieela kera Palleron 40+1

eli vielä ainakin minä täällä... ihmettelen jälleen alkanutta uutta viikkoa.

Niin ku eilen jo mainitsin, maanantai alkaa heti aamusta neuvola reissulla. painoa oli tullut hurjat 100g viikossa, sf -1cm, pallon sydänäänet 150 luokkaa, RR ja pissa ok. eli kaikki pitäs olla ihan jees... Liikelaskentaa suositeltiin tehtäväksi, kun alkaa pallolla yksiö olemaan ahdas (ja siltä se tuntuu!) kätilö naureskeli et sf 32cm ja vauva about 4kg, joten liikkeet voi tuntua suht kipeiltä :D ja kyllä toi pallon pyllyn heilutus kylkiluita kiristääkin.

Tälle aamulle olen jo ehtinyt käydä tarkistamassa Prisman ale hyllyt ja lisää toimintaa täytynee keksiä... selviää suht tervejärkisenä tästä päivästä. Jokos HEANKA on keksinyt puuhaa tälle päivää, vai oletko päässyt tositoimiiin????

hyvää alkanutta viikkoa, viimeistä kerttusten VIRALLISTA viikkoa :D

villa ja pallo 40+3 (eikä merkkiäkään synnytyksestä...)

Niin vaihtui viimeinen viikko kesäkuusta!:) Juhannus oli todella ihana, kun sai oikeasti rentoutua miehen kanssa ja käydä kavereiden mökeillä ym. Muutama supistuskin jopa tuli ja ehkä jopa limatulpan alkuakin, mutta tänään on taas ollut todella " normaali" päivä.

Kävin viime viikolla jo äitiyspolilla, koska lapsivettä on niin vähän, mutta vielä eivät ruenneet käynnistämään, koska kohdunsuun tilanne oli niin epäkypsä ja vauva näytti voivan niin hyvin. Huomenna taas uuteen kontrolliin. Voi olla, että jos menkkajomotukset ja pienet supistukset on saanu jotakin aikaan, niin ruetaan käynnistämään! Jännää!!!:)

Vauvan painoarvio oli rv 37 noin 3300-3400g, jolloin odoteltiin aika isoa vauvaa, mutta nyt rv 39+5 painoarvion mukaan vauva olisi kasvanut vain noin 3,6 kiloiseksi. Mutta arviothan voi heittää...

Kohta voisi rueta laittamaan ruokaa ja vähän surffata netissä. Päiväunet jo tuli otettuakin. ELi ei täälläkään tuota tekemistä kauheasti ole!:)

Kärsivällistä odotusta meille kaikille!:)

Amanda rv 40+3

Neuvolassa kaikki ok. Viime torstailta oli taas painoa pudonnut!!! Muuten kaikki ok -> hb noussut 131, sf mitta sama ja pissa puhdas sekä paineet matalat kuten aina.

Anninapa, mä tosiaan toivon et sen verran tulis nyt suppareita et se ens torstain käynnistysaikayritys voitas vihdoin laittaa toteen =)

Odottavaparturi ja Anninapa, mulle kans aikoinaan sanottiin kk ennen laskettua aikaa esikoisesta et: tuskin menee yli kun on jo kiinnittynyt, auki hiukan ja kaula lyhentynyt ja pehmennyt -> yli meni kuitenkin. Sen jälkeen olen asennoitunut niin hyvin ku siihen pystyy et raskausviikot on 42 eikä 40 ;D

Tosin vaikeaa se on, myönnän.

Eilen oli pvä jolloin ei taas ollut kiirettä synnyttää ja tänään vaihteeks pvä et nyt ei yhtään enempää van ulos vaan.

No, kuten sanottu -> 9.7 on a vkoa yli joten silloin viimeistään vaikkei herkkua tämä odottelu olekkaan ;)

Odottavaparturi, mä odotan kanssa eskoista. Ja tuli myös mieleen, että mullekin sanottiin rv:llä 35, että paikat niin kypsät ja kanavaa sentti jäljellä, että tuskin menee yliaikaiseksi. No, sen takia mä oon vähän ollut valmistautunut, että vauva olis voinu syntyä aiemmin.

Muuten kaikki tutut ja kaverit on ekan vauvan synnyttänyt usein vasta vkoilla 41-42, joten muuten olisin itekin tod.näk. ajatellut menevän yliaikaiseksi. Odottelu on niiin pitkää, kun haluis jo vauvan..ja mieskin lomalla, niin ehdittäis olla koko perhe kasassa tutustuun toisiimme. Mutta tulee sitten kun on valmis!

Mutta on tosi jännää, kun nykyään on harvoja asioita elämässä, mitä ei voi etukäteen suunnitella, joten iso jännitys koko ajan päällä, koska synnytys alkaa ja miten se alkaa..Ja vielä kun eka kerta, niin minkalaista se on ja miten jaksan etc. Mutta ei tässä meillä enää hirmu kauan voi mennä :)

Se on taas maanantai ja uusi viikko edessä. Juhannus oli ja meni eikä mitään tapahtunut vaikka kaikkeni yritin. Saunoin joka päivä uupumukseen saakka, join kahtena iltana pienen lasillisen kuoharia, yritettiin mieheni kanssa harrastaa seksiä pariin otteeseen jne... Ja edelleen kokonaisena ilman kivuliaita supistuksia. Vaikka kuinka olin päättänyt että niin yliaikaiseksi en mene kuin esikoisesta (41+4) täytyy varmaan ruveta luopumaan toivosta, sillä konstit rupee oleen käytetty. Tämä asia on korkeammassa kädessä, sanovat sitten lääkärit tai ketä tahansa mitä tykkäävät.

No se siitä. Kiva että täällä on vielä muitakin jotka jaksavat odotella ja kertoilla kuulumisia, väki tietenkin vähenee mitä lähemmäs loppukuuta mennään koska lasketut ajat käyvät vähiin. Mutta kuten sanottu minäkin voin hyvinkin olla myös täällä vielä heinäkuun puolella odottelemassa omaa aikaani lähteä.

Aurinkoista kesäpäivän jatkoa kaikille, nyt lähden ruuan laittoon.

Inle 39+4

Poika tuli pe 23.6.2006 10.28. 3225g, 49 cm ja hattu 34,5 cm.Sairaalassa ehdittiin olla 45 min.Ponnistusvaihe 1 min.Kirjoitan myöhemmin lisää!Tänään kotiuduttiin kun pojan bilirubiiniarvot lähtivät laskuun,valohoitoa ei tarvittu!

Meille syntyi poika juhannusyönä 24.6 klo 04.09!! (rv 39+1)

Eli kävi juuri niin kuin olin leikilläni miettinyt kauhuskenaarioita että synnytän sitten juhannusyönä...kun tänään olisi ollut se sovittu sektio.

Loppujen lopuksi kaikki meni hyvin, poika painoi 3675g ja 48cm, eli ei ollenkaan sellainen jättiläinen kuin epäiltiin :). Kymmenen pistettä ja päälle roima kasa pitkää mustaa tukkaa, aivan ihana poju.

Tulen paremmalla ajalla kertoilemaan lisää. Onnea kaikille jakautuneille ja Marieelalle tsemppiä toiseen käynnistykseen.

Synnytys meni kyllä ihan päin peetä, ts. jouduin synnyttämään 22 tuntia kunnes päästiin leikkuriin, tuloksena on että nyt kohtu on sitten niin ohut ettei vauvoja meille enää voi tulla. Mutta tästä vauvasta nautin sitten kaiken rahan edestä.

t. mariadee ja " jussi" 2vrk

Neuvolassa olen minäkin jo tälle aamulle käynyt ja kaikki oli ihan kunnossa. Verenpaine oli laskenut alle maagisen 90 ja muutkin arvot oli kohallaan, joten ei näyttäis olevan syytä huoleen. Jännin asia minkä sieltä sain oli käynnistysaika ens perjantaille. Rupesi ihan jännittämään... Onhan tässä tietysti päiviä aikaa, josko vaavi syntyis luomuna...

VILLAPALLO: Mä en ole oikein vielä keksinyt tekemistä. Telkasta aion seurata tennistä iltapäivästä, kun sellanen tulee kuulema ennakkotiedoista poiketen. Mutta sitä ennen varmaan lueskelen ja ratkon ristikoita. Vois kai sitä vähän siivotakin ja jos pesisi yks tai kaks ikkunaa. Toivotaan, että postissa tulee jotain luettavaa myös... Ei oo suuret suunnitelmat siis täälläkään...

Aurinkoa kaikille!

Heanka ja vaavi 40+6

Juhannuksena en tainnutkaan kummemmin käydä kirjoittaa, vissiin perjantaina kävin.

No, kuulumisia:

Perjantaina iltalenkin jälkeen alkoi KAMALAT tukalat supparit. Loppuivat lepäämään käydessä. (ajattelin latautua jos täytyy synnyttämään lähteä)

Sama juttu lauantaina. Hirveitä kipeitä supistukia noin 6-7 vajaassa parissa tunnissa.. Loppuivat kun kävin nukkuu... ¤/%#%%¤#/#" !/&/ !!!!!!!

Torstain alkoi irrota limatulppaa. Hassua paukkuvaa ja poksuvaa rään näköistä, mutta kirkkaampaa =)

Sitä on nyt tullut pitkin päiviä vähäsen.

No, tänään, tuossa tunti sitten wc:ssä käydessäni paperiin jäi ensin pienen pieni kirkas veriläikkä, sen jälkeen joutuikin pyyhkimään monen monta kertaa sellaista tummaa, melkein mustaa liman sekaista mönjää! Siinä paniikissa soitin synnärille, niin ihana kätilö langan toisessa päässä sanoi, että no tervetuloa synnyttämään parin päivän sisällä (luultavimmin)!!!!!!!! Jee! Irtosi siis loputkin limatulpasta ja osa kalvoja tms. Kohdunsuu siis suht valmis! Kätilö vaan sanoi, että nyt sitten odottelen niitä kunnon supistuksia ja niin edelleen.

Ehkäpä nyt sitten vihdoin ja viimein! Ja niin kaikki veikkasivat että syntyy ennen laskettua-aikaa... =)

ilmoittelen mitä taphtuu vai tapahtuuko mitään ;)

catx85 ja " Pompula" rv 40+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat