Seuraa 

Tietääkö joku, onko kyse ihan normaalista kylkipistosta, kun reippaammin kävellessä alkaa pistää oikealta kylkiluiden alta. Kipu yltyy repiväksi, jollen hiljennä vauhtia hiipiväksi ja hengitä oikein hyvässä ryhdissä hitaaaasti syvään.

Viikkoja nyt 31+6 ja vaiva tulee yhä useammin. Joskus voin silti kävellä ihan normaalisti.

Kommentit (7)

Mulla oli ensimmäsen raskauden aikana hirvittävät pistokset ja kivut. Tukivyö ei auttanut jos oli pitkään käyttämättä sitä mutta toisen raskauden aikana käytin tukivyöyä koko ajan ja kylkeen sattui hyvin harvoin.

Itselläni tuli myös loppuraskaudessa tuollaista kylkipistoa kävellessä. Myös yöllä kylkeä kääntäessä tuli mieletön kipu toiseen kylkeen ja sekin oli ihan normaalia. Rauhallisia lenkkipäiviä ja muista ettet enää lähde kovin kauas :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla on kanssa ollut tuota pistämistä oikeastaan päivittäin reippaamman kävelyn yhteydessä, välillä ihan rauhallisessakin vauhdissa. Juuri yhdellä toisella foorumilla kyselin asiasta ja siellä joku väitti että nää olis jotain kiinnikekipuja. Täytyy kysellä vielä neuvolasta kun seuraavan kerran menee.

Minea rv 23+1

Mulla pistää kanssa samoin, oikeasti kyljestä tai siis mahan sivulta kävellessä. Ei tarvi olla mitään lenkkeilyä, vaan ihan rauhallinenkin kävely aiheuttaa sen. Mulla on myös välillä vähän samanlaista tuntemusta ihan ylävatsalla. Sama pistäminen/repivä kipu on tullut myös joskus ihan levossa tai vessassa käydessä yms.

Neuvolasta mut passitettiin lääkärille ja ultraan. Vauvalla kaikki oli ok ja lääkäri ei oikein osannut selittää kipua. Arveli, että se johtuu just jostain kohdun kiinnikkeistä/kannattimista.

Pitäisi hommata tukivyö ja kokeilla onnistuisko kävely sen kanssa. Eilen kokeilin sellaisten tukea antavien äitiysalkkareiden kanssa kävelyä ja kipua ei tullut ollenkaan. Onko kukaan teistä kokeillut tukivyötä?

S-I 26+1

Ei ole montaakaan päivää kun yritin kiiruhtaa bussiin, mutta mahdotonta oli ehtiä kun nimenomaan oikeasta kyljestä pisti ja repi niin vietävästi. Kipu tuntui muutamassa paikassa jossain kylkiluiden alla. Mahtaakohan siellä olla jotain elimiä tm. jotka raskauden aikana ikäänkuin muuttavat paikkaa ja siksi reagoivat kipuilemalla kun yrittää kävellä reippaasti? Tuskin kuitenkaan mitään vakavaa kun muillakin tuntuu olevan samaa vaivaa. Paitsi @ktiinalla tosin oli, eikö sinulla ollut mitään muita oireita virtsarakon tienoilla?

L 25+5

että muillakin vaiva häviää levossa. Soitin nimittäin neuvolaan ja siellä arveltiin sen olevan vaaratonta, kun se kerran ei tunnu levossa. Tutkitaan sitten, jos silloinkin vielä tuntuu. Päältä painellessa se paikka ei ole kipeä, sieltä löytyy vaan jonkun jalat :) Täytyy siis lähteä bussipysäkille entistä aikaisemmin! Kiitos vastanneille, ja kerrottehan, jos saatte neuvolassa erilaisia ohjeita.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat