Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

jos iltamaitoa lapsenne juo. Juoko itse sängyssä, juotatteko makkarissa vai muualla? Onkohan sillä väliä missä maidon juo? Jostain joskus luin vaan et ei kannata makkarissa syöttää ettei liikaa yhdistä nukkumaanmenoon maitoa, en tiedä onko siinä perää.

Kommentit (6)

Mutta siirryin yli 1v:na imettämään sylissä ja laitan sitten nukkumaan, ennen kuin ehtii kunnolla nukahtaa tissille. Eli en enää imetä lapsen maatessa sängyssä. Luulisi että maidontuoksuinen äiti vieruskaverina nukkuessa kyllä yhdistettäisiin yöllä maitoon. Mutta tuntuu että nukkuminen ja herääminen on meillä pikemminkin opittu tapa ja toimii ihmeen säännöllisesti, paitsi tietenkin nukkumista sekoittavat helteet, taudit, hampaat ja monet monet muut asiat.

Illalla puuron jälkeen iltapesut ja pyjama päälle, sitten lapsi saa juoda itse maidon nokkamukista sylissä. Lapsi nukutetaan omaan sänkyynsä maidon jälkeen. Joskus yöllä ilmeisesti (?) iskee jano ja silloin iso itku on rauhoittunut vedellä, joka tarjoillaan lapsen makuuhuoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

iltavelli syöttiksessä (juo ite), sitten potalle, kylpyyn, yöppi päälle, harjataan hampaat, luetaan satu ja sitten maito sohvalla sylissä, nukahtaa yleensä siihen tai sitten omaan sänkyyn itsekseen tai taputellen jos kovin rauhaton. pärjäis varmaan vellillä yön yli eli ois hyvä jos hampaat tulis harjattua vikana mut maito tuo unen niin kivasti... pitäs varmaan päästä eroon siinä tässä kohta puoleen mut jos vähän syksymmällä yrittäs päästä muutenkin tuttipulloista eroon niin jos sit lopettas. muksu on nyt 13kk.

Tämä siis kun imetys loppui siinä 1v. kieppeillä. Sitä ennen olin imettänyt lapsen iltapuuron päälle olkkarissa, sen jälkeen hammaspesu ja nukkumaan.

Minusta on ihan sama, missä ja miten maidon antaa, kunhan lapsen hampaat pestään sen jälkeen, eikä maitoa jätetä muhimaan suuhun koko yöksi.

Minä imetän iltapalan jälkeen olohuoneen nojatuolissa, sitten poju hammas pesulle ja annetaan fluoritabletti, joka syödään sylissä, sitten poika nukahtaa syliin.

Meillä ei ole vaikuttanut heräilyyn se, missä maitoa annetaan, yhtälailla poika on heräillyt on sitten maito annettu olohuoneessa, makuuhuoneessa tai on poika nukahtanut ilman maitoa. Ainoa mikä heräilyyn vaikutti, oli kun siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan.

Mareila+Pojat 1v ja 5v

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat