Seuraa 

heippa

olen jostakin lukenut, että uuden talon rakennushöyryt saattaavat aiheuttaa syntyvälle lapselle enemmän allergioita. Olisiko kenelläkään tarkempaa tietoa asiasta?

Kommentit (2)

Hei!

En tiedä tuosta asiasta, mutta itse astmaatikkona ja astmaatikon äitinä olen lukenut ja ymmärtänyt että uudesta talosta syntyy aina jonkin verran tuoksuja. Sisätiloissa maalien ja rakennusaineiden tuoksut voivat aiheuttaa hengitysairaille ikäviäkin oireita. En tarkkaan muista kuinka kauan kestää ennenkuin täysin uudesta talosta lähtee nämä " tuoksut" pois. Meillä ainakin pieni astmaatikko on joutunut joskus lähtemään pikaisesti pois asuntonäytöistä (juuri rakennettu) hankalien astmaoireiden takia.

Itse jos rakentaisin ottaisin kaiken mahdollisen materiaalin kanssa huomiioon hajuttomuuden esim maalit m1-luokkaa, rakennusvillat yms ja kaikkein tärkein ilmanvaihtokojeen asennuspaikan ja asennustavan sekä suojauksen ennen käynnistystä.

Mukavaa kesää

eipä ole käynyt mielessäkään tällainen asia:)

mutta...

meillä 05 keväällä valmistunut talo, muutettiin toukokuussa, lapsi syntyi elokuussa ja nyt todettu vasta (10kk ikäisenä(oireillut jonkin verran pienestä asti) maito, muna ja mahd. soija allergia...) en tiedä sitten mikä on aiheuttanut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat