Vierailija

olimme heidän mökillään to-la. Veimme omat juomat ja ruat. Jotakin pientä ruokaa saimme heiltä kuten sinappia ja salaattia. Siivosin omat sotkumme, paljon en emäntaa pystynyt auttamaan. Veimme kuitenkin kertakäyttöastioita joten ei tullut tiskiä.

Tuliaisiksi vein Baileys pullon ja muutaman paketin keksejä, onko ok?

Kommentit (19)

En tietenkään silloin jos toisivat salaatteja yms. yhteiseksi tarjottavaksi, mutta omat ruoat tuntuu vähän hassulta... niin tehtiin teininä kun käytiin yhteisillä mökkireissuilla, mutta emäntänä kyllä olen varannut ruokatarjottavat myös vieraille.

Mutta jos emäntä ei ollut teille varannut niin eipä tainnut loukkaantua :)

Mä pidän tollaisista vieraista. Erikseen en edes mitään tuliaisia kaipaa, mutta on mukava kun vieraat osallistuvat ruokakuluihin, varsinkin jos on paljon porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

edes kysymättä miten on jääkaapin koko..

Meillä kerran ehdotettiin, että mennään yhdessä kaupaan, se ei käynyt vaan piti tuoda KAIKKI omat ja niin kävi ettei kaikki mahtunut kylmään : (

Omat juomat pitää aina olla se on selvä ja kertikselle itse sanoisin kylmän ein, luonnon tuhlausta!

Sinusta tuli ajatus, että olit ajatellut kaikkea etukäteen. Tuliaiset ok, mutta eivät olisi olleet välttämättömiä, koska veit omat ruuat ja vielä astiatkin.

suhtautuminen. Kyllä sitä porukalla äkkiä tiskaa oikeat astiatkin. Kivahan se on, että tuodaan omia ruokia, mutta olisiko niiden tuomisesta voinut emännän kanssa vaikka etukäteen soitella ja sopia. Kuka tuo mitä jne.. jotenkin sekin on hassua, että syödään " omia eväitä" , väkisinkin siinä tulee katsottua, että onko toisilla paremmat murkinat, lasten tekee mieli sitten toisten lasten ruokia jne..

koska 1) kutsutaan usein vieraita " nauttimaan ympäristöstä" mutta ei meillä ole varaa ruokkia heitä montaa päivää ja 2) lähipiiriin kuuluu allergisia lapsia ja on kaikille helpompi kun heillä on omien vanhempien tarkistamat sapuskat.

TOki otan silti hyvillä mielin mitä ihkinä tuliaista sattuu olemaan tarjolla. Mitään en vaadi, mutta en myöskään nolostu minkään vastaanottamisesta, sillä olen itsekin vienyt sinne sun tänne sitä sun tätä.

la ostaa vain vaimolleen ja itselleen, ettei vaan joudu muiden ruokia maksamaan, vaikka yhdessä ostettaisiinkin kaikille. Esim. hän on maksanut 2 makkaraa ja ei syökään molempia, niin ei sitä sitten kyllä syö kukaan muukaan.

Miksettte saaneet muuta kuin sinappia ja salaattia? Kyllä meillä ainakin saa vieraatkin sitä mitä meillä on ja monesti laitetaan omat ja vieraiden safkat yhteen ja eletään vähän kuin nyyttäri meiningillä.

Sen sijaan olisi ollut ehkä kiva, että olisit kysynyt emännältä etukäteen mitä voitte tuoda ja laittaa yhdessä ruokaa. Kuulosti että teillä oli nyt kaikilla visusti omat ruuat, mikä kuulostaa vähän hassulta.

Mä olisin ehkä loukkaantunut jos joku tulis meille ja tois omat ruoat ja juomat sekä kertakäyttöastiat.

Ystävien kesken yleensä teemme niin että jos juhlimme yhdessä, niin molemmat ottaa osaa ruokakuluhin. Eli syödään yhdessä (ei sun ja mun ruokia) siten että toiset hommaa esim. makkarat, leivät ja juomat kaikille ja toiset vastaavat lopusta. Tiskit hoidetaan yhdessä tai sitten sovitaan että toiset ostaa kertakäyttöastiat.

Yövierailta paras tuliainen on omat lakanat ja pyyhkeet :-)

meneen metsää ihan turhaan paperin tuotantoon, öljyä turhaan muovin tuotantoon, paljon dieseliä kuluu ja luontoa saatuu kun ensin kertakäyttäastioita ja sitten roskia kyörätään paikasta toiseen jne. Se on pientä verrattuna siihen että ekoastianpesuainetta menee vähän johonkin suodatinkenttään.

Mutta tietysti on myös omat ja isäntäväen hermot...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat