Vierailija

pyörä meni rikki kun ajelin pyörätiellä. Talutin pyörää. Vastakkaisesta suunnast autolla tuli mies ja käänsi auton tulosuuntaan. Sano "mä voin auttaa, tule kyytiin"

sanoin, kävelen. "Tule nyt, käännyin sun takia" Sillon rupes pelottaa. Pyysinkö mä sitä kääntymään! !

Kun sanoin edelleen, mä kävelen. Lähti paikalta renkaat sauhuten, vihamielisesti. Pelottava äijä.

Sivut

Kommentit (28)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Jos nimittäin kirjoitat työksesi, niin mars mars suomen kielen kursseille nyt ja vähän äkkiä! Tajuatko että juuri sinunlaistesi takia nykynuoret eivät enä opi oikeaa suomea, kun lukevat päivittäin väärin kirjoitettuja juttuja lehdistä, netistä jne.

hymyilyttää pikkasen sun kommentti, koska kirjotan ihan työkseni. :D..ehkä tottunut kertomaan olennaisen, en tiedä...ei aiemmin kommenttia tai valituksia asiasta

[/quote]

Terveisin se, joka luuli ulkomaalaiseksi :/

[/quote]

En tiedä oletko itse sitä huomannut, mutta sä kirjoitat todella vaikeaselkoisesti - ajatus katkesi useasti kesken lauseen. Mutta jos et ole suomalainen, niin sitten kirjoitat todella hyvin suomea! Anteeksi, ajattelin vain... :)

Lainaus:

En tiedä oletko itse sitä huomannut, mutta sä kirjoitat todella vaikeaselkoisesti - ajatus katkesi useasti kesken lauseen. Mutta jos et ole suomalainen, niin sitten kirjoitat todella hyvin suomea! Anteeksi, ajattelin vain... :)

hymyilyttää pikkasen sun kommentti, koska kirjotan ihan työkseni. :D..ehkä tottunut kertomaan olennaisen, en tiedä...ei aiemmin kommenttia tai valituksia asiasta

Outo äijä.

Ajelin pyörätiellä, kun pyörä meni rikki. Taluttaessani pyörää huomasin alunperin vastakkaisesta suunnasta tulleen miehen kääntäneen autonsa tulosuuntaan.

"Mä voin auttaa, tule kyytiin", hän sanoi.

"Kävelen", mä vastasin.

"Tule nyt, käännyin sun takia."

Silloin rupes pelottaan. Pyysinkö mä sitä muka kääntymään??

"Mä kävelen", vastasin uudelleen.

Mies lähti paikalta renkaat sauhuten, vihamielisesti. Pelottava äijä.

Lainaus:

pyörä meni rikki kun ajelin pyörätiellä. Talutin pyörää. Vastakkaisesta suunnast autolla tuli mies ja käänsi auton tulosuuntaan. Sano "mä voin auttaa, tule kyytiin"

sanoin, kävelen. "Tule nyt, käännyin sun takia" Sillon rupes pelottaa. Pyysinkö mä sitä kääntymään! !

Kun sanoin edelleen, mä kävelen. Lähti paikalta renkaat sauhuten, vihamielisesti. Pelottava äijä.

Ja Riihimäellä ei kukaan sano "Riihimäessä".

Jos nimittäin kirjoitat työksesi, niin mars mars suomen kielen kursseille nyt ja vähän äkkiä! Tajuatko että juuri sinunlaistesi takia nykynuoret eivät enä opi oikeaa suomea, kun lukevat päivittäin väärin kirjoitettuja juttuja lehdistä, netistä jne.

[/quote]

[/quote]

Terveisin se, joka luuli ulkomaalaiseksi :/

ei se hyvää hyvyyttään niin tehny, pahat mielessä. Joku seko.

eri asia jos olisin tien reunaan menny ja pyytäny apua..siltikää tollasen kyytiin ois menny, enemmin vaikka kävelen 100 km

teksti on tuota luokkaa. Aloin yleisesti pohtia asiaa ja synkkyys valtasi mieleni. Niin paljon virheitä näkee mediassakin tehtävän. Huoks. Ja vedotaan vain siihen että kyllä kai asian ydin tuli selväksi :-(

Minusta kai ap:n teksti ihan selvää. Ei kirjakielellä, mutta murtaen. Ihme pilkunviilaaja linjoilla! Kyllä täällä keskustelupalstoilla paljonkin kirjoitetaan puhemuodossa asioita - ei kirjakielellä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat