Seuraa 

siis tommosia nalle puh,snoopy,bamse,puuhapete,mikki,muumi yms.Söpöstelyvaatteita puetaan ainakin meidän 2v8kk ikäiselle tosi usein ja mietin nytten että mihinkä ikään asti nota voi käyttää kun poika kerhon aloittaa puolen vuoden päästä niin ilman että toiset alkaa kiusata.Oisko 4,5 vai 6 vuotta paras.Ennen kouluikää ja eskari-ikääkin kuitenkin vai mitä.Tytöillä tilanne on hieman eri mutta pojalla asiaa on mietittävä.

Kommentit (14)

mies nimittäin juuri juhannuksena ihmetteli pienten poikien vaatteita. Hän ihmetteli (johon minä yhdyin) vanhempia jotka haluavat pukea pienet ihanat poikansa pääkallon ja pirujen kuviin! Et pukekaa vain poikanne Nalle Puheihin yms. niin pitkään kuin vaan itse niissä viihtyvät ja sen jälkeenkin kyllä itse miettisin tarkkaan minkätyyppisiä vaatteita pojalleni ostaisin, tarjolla kun on näköjään vaikka mitä.

Suosikeiksi on vasta nyt nousseet (kaverien vaikutuksesta) Spiderman, Batman ja Turtlesit.

Myös Puuha Pete, Nalle Puh, Mikki Hiiri, Bamse ym. kelpaavat.

Olen noita " hirviö" juttuja ostanut lähinnä sukkia ja alkkareita ja joitain Batman-vaatteita, missä on se lepakkologo. H&M:n Mikki Hiiri-/Nalle Puh-vaatteet ja Lindexin Bamset ovat ainakin vielä pojalle mieluisia.

Ehkä tuossa eskariaikana jäävät pois jotkut vaatteet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täytyy myöntää, ettei täälläpäin vaatekaupoissa saa otsikossa esiintyvien hahmojen kuvia lasten vaatteisiin.

Vai ihanko oikeasti jonkun mielestä Batman tai Spiderman on jokin noista...? Otte te vaan aika mammoja :)

Ja ei, meillä 2v8kk ikäinen ei saa katsoa muita kuin hänen ikäiselleen tarkoitettuja lastenohjelmia (Pikkukakkonen ja muut TV 2 lastenohjelmat, esim. Franklin), mutta Batmanin kuva paidassa ei taida häntä millään tapaa turmella. Tai näin olettaisin...

Mutta juu, kukin tavallaan... Kertokaapa ihmeessä, missä näitä " hirviöitä" lasten vaatteissa näkyy? Ja mitä siis sillä tarkoitatte...

Siellä sitten tuli jotain lässytys-kiusaa, kun esim. oli punainen pusero, jossa Leijonakuningas-logo tai muumipainatuksista myös.

Juttelin sitten pojan kans asiasta, että sinä olet todellakin vasta 6v lapsi ja sinä saat käyttää lapsellisia vaatteita, samoin kuin kukaan muukaan eskarilainen ei todellakaan oo niin iso, ettei vois muumipaitaa pitää, kun minäkin vielä pidän.

Pari kuukautta oli se kausi tuossa vuoden vaihteessa, kun poika pyysi ostamaan liekkipaitoja yms ja kieltäytyi laittamasta just esim. muumivaatteita eskariin, mutta nyt on sekin mennyt ohi. Elokuussa alkaa koulu ja saa nähdä miten siellä käy. Itse kuitenki oon sitä mieltä, että lapsista on kyse enkä todellakaan ala laittamaan vaatevarastoa uusiksi vaan sen takia, että paidassa on väärä kuva. Selvästi tyttömäisiä vaatteita en pojalle pue, mutta muut saa luvan kelvata.

Muutenki nykysin tämä lapsuus tuntuu koko ajan lyhenevän, 11-v tytöt meikkaa ja pukeutuu kuin pahaiset hutsut! En yhtään ihmettele, että lehdissä vähän väliä syytetään juuri täysikäiseksi tulleita miehiä lapsien hyväksikäytöstä, kun just esim. 12-15v tytöt oikeen yrittämällä yrittävät näyttää aikuisilta!!!!

eli kun kokoa 116 ja 122 meidän 4v:lle pitää ostaa niin ei ole enää kovin kivoja kuvia tarjolla.

Onneksi poika tykkää paidoista, joissa on numeroita (ovat hänen mielestään urheilupaitoja) joten usein ostan sitten sellaisia, niin ovat pojakin mielestä kivoja ja sitten tosiaan ihan printittömiä....

Ja olen tosiaan tiukkis noiden hirviöjuttujen kanssa.

Tuetenkään useimmat eivät niitä katso, mutta kyllä se varmaan madaltaa kynnystä katsoakin, kun ensin ostetaan paita, sitten leluja ja sitten jotain rumia kortteja ja sittehän toi on jo niin tuttu juttu, että voihan niitä katsokin.

Joku kirjoitti, että " meidän 2,8 v katsoo vielä muumeja" - muumit on kyllä ihan oikeasti tarkoitettu vanhemmille kuin 3 v - niiden tarinathan ovat aika jänniä, eikä niitä pienet paljon ymmärräkään.

Meillä katsottiin 2v muumeja kun oli ihan kiva katsoa niitä hahmoja.

3v ne alkoi jo välillä vähän pelottamaan.

ja 4,5v alkaa olla oikeaa yleisöä muumeille kun alkaa ihan oikeasti tajuta niitä tarinoita - eikä enää ihan niin paljon pelota.

Tosi harmi jos joku kaveri tulee nyt kertomaan, ettei niitä vaan vauvat katsoo - yritetään me äidit ainakin olla lietsomatta tota hirviöhommaa.

Meillä on poika 5v ja kyllä suostuu pukemaan Nalle Puhia yms. Spidermanit ja Batman vaatteet eivät ole mielestäni kivan näköisiä, enkä niitä osta, ei ole kyllä poika pyytänytkään, vaikka tarhassa niitä lapsilla onkin päällä. Itse olen nyt koittanut ostaa värikkäitä vaatteita, missä ei välttämättä ole kuvaa ollenkaan.

mareila+Poikaset 1v ja 5v

eikä omista yhtään Spider mania etc.

Äiti kun on niin tiukkis, että paheksuu sitä että 3-vuotialle ostetaan paitoja, joissa on kuvia alle kouluikäisiltä kielletyista elokuvista.

Jos itse kieltäytyy laittamasta niin harkitaa tilannetta...

Nykyään yritän ostaa printittömiä, kun noi isojen paidat on tosiaanniin rumia.

...ihan niin kauan kuin lapsi niistä pitää. Eli tuskin ihan kouluikäinen lapsi missään Nalle Puheissa tykkää viilettää? Itse olen ihan samaa mieltä, että miksi lasten pitää vanheta niin nopsaan, näyttää niin kovin isoilta ja aikuisilta? Kuitenkin kuuntelisin lastakin esim. eskari-ikäisenä, jos kovasti tunnuttaisiin kiusaavan vaatteista, se voi olla lapselle tosi rankka paikka, jos " joutuu lapsellisessa" vaatteessa taapertamaan eskariin.

Henkilökohtaisesti minä en ainakaan osta tässä vaiheessa mitään printtipaitoja, en niitä Puheja enkä niitä Batmaneitakaan. En vain itse siedä niitä. Meillä on ihan yksivärisiä ja vaikka raidallisia paitoja, tykkään itsekin selkeistä väreistä ja tyyleistä, niihin puen lapsenikin. Jos tulevaisuudessa poikani & tyttöni itse pitävät ko. printtivaatteista, niitä varmastikin ostan. Nyt ostan kuitenkin vain miellyttääkseni omaa silmää ja pitääkseni lapseni lämpimänä. ;-)

Puuha Peteä pitää vielä ihan mielellään, samoin Mikki paitoja. Jotain hurjempia löytyy myös vaatekaapista, esim huppari missä on kotkan kuva selässä ja se onkin suosikkivaate. Aika paljon ostan kivan värisiä ilman kuvaa, tai sit jotain missä on auton tai mopon kuva, ne kelpaa myös. Muumipaidat hylkäsi tuossa vuosi sitten, en viitsiny pakottaa pitämään kun muitakin vaatteita kerran on kaapissa. Selvästi muutenkin huomasi et eskarivuoden aikana alkoi poika enemmän kiinnittää huomiota siihen millaisia vaatteita hänellä on ja mitä haluaisi.

Mutta spidermanit ja batmanit ovat minusta liian kovia.eikähän itsekkään noteeraa niitä.Kun en haluaisi vaan tylsiin kuvattomiin vaatteisiin pukea.Onhan niissäkin kauniita mutta jotenkin vaikea tietää miten pukea poikaa.Hän katselee vielä paljon muumeja yms. ja ne on myös vaateissa kiva juttu.Kiva vaan kuulla minkäikäsiksi muut ovat pitäneet poikalapsillaan tuommosia.Eikös snoopyä ja karvista voi pitää vielä kouluiässäkin vai ei?

Ei meilläkään toki poika ole Batman-elokuvia saati sitten Spidermaneja ikinä katsellut :) Mutta kun hoitokavereille on ko. hahmojen koristamia vetimiä, niin kyllä vaan poika itsekin kaupassa hoksaa, että tuon paidan haluan, siinä on " Piderman" .

Itse en tosiaankaan paheksu minkään mielikuvitusolennon kuvaa, oli se sitten äidin mielestä söpö Nalle Puh tai pojan mielestä makee Batman. Rumia? No, kauneus on katsojan silmissä :)

Meillä myös poika 2v8kk ja hän kyllä itse osaa jo sanoa, että minkälaisesta vaatteesta tykkää. Puuha Pete on pop, samoin Nalle Puh, Muumit jne. Mutta myös Spiderman ja Batman... Poika on päivähoidossa, joten sikäli on jo oppinut, että minkälaisia vaatteita " isot pojat" pitää.

Itse en ehdoin tahdoin halua tehdä lapsen oloa huonoksi pukemalla tätä omasta mielestäni söpösti, jos lapsi itse ei asiaa ihan samalla tavalla ota... Joten sinä päivänä kun muumipaita ei enää olekaan niin kova sana jätetään se pois ja vaihdetaan vähän johonkin " isompien" juttuun :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat