Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Jelppikää vähän... Miten kannattaa verhotangot kiinnittää? Kuinka paljon ikkunan yläpuolelle olette laittaneet? Entä kuinka paljon sivulle eli paljon tilaa sivuverholle on ikkunan sivusta varattava? Olen yrittänyt netistä löytää jotain ohjeita, ajatuksia ja ideoita mutta ei ole onnistanut.

Kommentit (3)

Juuri vähän aikaa sitten asensin verhotangot niin, että 240cm pitkät verhot ulottuvat jalkalistan puoleen väliin. Meillä on aika korkeat jalkalistat (9cm). Verhotanko on noin 17cm ikkunaPOKAN yläreunasta ylöspäin. Ikkuna ja ovilistat on meillä 7cm leveät, joten tanko osuu ikkunalistan yläreunasta noin 8cm päähän (kävin oikein mittaamassa). Meillä on huonekorkeus n. 280. Tosiaan kun mulla oli joitain valmisverhoja valmiina hankittuna jo 240 pitkinä, niin ihan sen mukaan sitten asennettiin tangot, että sain verhot ulottumaan lähelle lattiaa. Hyvältä näyttää tangon paikka. Jostain olen kuullut tuon suosituksen, että pitkät verhot saisi olla vähintään lattialistaan asti, mutta onhan niitä ylipitkiäkin verhoja...

Itse olen laittanut tangot ikkunan yli sivuille ulottumaan vähän tilasta riippuen. Esim. keittiön ikkunan kappa ei tule ikkunalistojen yli lähes ollenkaan kun on siinä heti vieressä keittiön yläkaapit, sitten taas makkareissa tangot laitoin reippaasti yli ikkunan reunan, jotta verho asettuu suurimmaksi osaksi ikkunan sivuun. Riippuu verhon leveydestä ja kankaan laadusta jne. Suosiiko paneliverhoja vai paksuja, runsaita? Itse käytän läpikuultavia pellava- ja puuvillaverhoja. Olohuoneeseen laitan yhteen nurkkaan verhotangon menemään lähes metrin ikkunan yli, jotta saan nurkkaan pari verhoa vierekkäin, lisäksi kun toisella puolella nurkkaakin on ikkuna, saan koko nurkan verhoiltua pehmeäksi 3-4 pitkällä hyvin laskeutuvalla verholla. Aika tehokas kaiun tappaja.

Meillä sälekaihtimet pimentää, verhot ovat vaan ulkonäön vuoksi, enkä halunnut että ne jää paljoa ikkunan eteen pimentämään. Toisaalta jos haluaa leveän ikkunan näyttämään kapeammalta, verhot kannattaa asettaa kapeasti eli ei siis paljoa ikkunan sivuille. Mutta mä en halunnut. Mieti siis millaiset verhot hankit, mihin haluat niiden asettuvan jne. Katsele sisustuslehtiä, sieltä voi löytää vinkkejä. Stressitöntä verhotankojen asennusta!

Ps: kannattaa hankkia kerralla kunnolliset ja tukevat verhotangot ja välttää teleskooppiputken venyttämistä äärimmilleen, osta mieluummin reilun mittaisia, mikään ei ole rumempaa, kuin jos verhotanko notkuu keskeltä, vaikka onhan niissä usein se keskituki. (Nim. oppiläksynsä maksanut)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat