Vierailija

Tuli taas vierailtua eräässä perheessä, jonka koti on suomeksi sanottuna yksi läjä paskaa. Roskaa on joka puolella, tavarat ja vaatteet lojuvat röykkiöinä seinustoilla, keittiö notkuu likaisista astioista jne.

Olisiko niin hirveän vaikeaa pistää vaatteet kaappiin, tiskata tiskit ja laittaa roskat roskiin? Tiptop ei tarvitse olla, mutta ei voi olla liikaa vaadittu pitää yllä edes jonkinlainen siisteystaso!

Kommentit (17)

SINÄ teet siellä niiden makuuhuoneessa??

.... terv. nimim. kalikka kalahti :D (= aina kun tulee vieraita lyhyellä varoitusajalla, viskon kaiken ylimääräisen roinan makkariin miten sattuu - ja toivon, että aikuiset ihmiset ymmärtävät olla menemättä sinne, jos ei erikseen pyydetä.. :) )

Likaista meillä ei ole koskaan, olen vähän friikki sen suhteen, mutta tavarapaljous tuppaa leviämään täällä pienessä kämpässä vähän joka puolelle)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuulostaapa tutulta. Ah, minunkin tuttavapiirissäni on tälläinen perhe, jolla menee pieni(= AHDAS) "polku" (= ainoa näkyvä osa lattiaa koko huoneessa) huoneen läpi.

mutta ei ihan siistiäkään. Meillä on viisi lasta, enkä minä ole mikään siivooja. Jos haluaisin talon pysyvän siistinä, joutuisin siivoamaan IHAN KOKO AJAN, mitä en todellakaan halua tehdä.

Silti yritän koko ajan, joka päivä, kasvattaa lapsistani sellaisia että korjaisivat jälkensä, ja pyrin itse korjaamaan omat jälkeni... mutta talossa on isäkin, ja juuri isän tavarat lojuvat hujan hajan lelujen lisäksi!

Kaiken huippu oli kun pyydettiin kahville. Lapsille tarjottiin vanhaa appelsiinimehua. Siis kun kaadoin lasiin, niin sieltä tuli homeklöntti mukana. Arvaa vain joiko lapsemme sitä........

Keittiö oli myös siivottomassa kunnossa. Tiskipöydät notkuivat likaisia astioita, siis ainakin viikon ellei kahden astiat siinä pesemättöminä. Perheen äiti vain sanoi että kun astianpesukone meni rikki! Haloo, voihan ne käsin tiskata saman päivän aikana viimeistään.

Minullakin on tällainen sukulaisperhe..asuvat siis pysyvästi sellaisen kaaoksen keskellä, onnellisina :)

Minulla on tällainen koti tällä hetkellä :/ No sanottakoon, että ei meillä sentäs tiskit notku pöydillä mut rojua on lastenhuoneen lattia täysi ja kyllähän toi kone vois pestä noi pyykit vähän tiuhempaa..juuh ja noh, on tos olkkarin sohvalla vaatteita nojalla eilisestä jäänyt kun nopsaa vaihdettiin. Mut meillä tilanne on nyt tää kun ollaan täs vähän "matkalla vain" niin oikeesti tilanne on niin helposti räjähtänyt käsiin.. Ei kiinnosta kun ollaan lähdössä kohta pois, odotetaan vain et päästään tästä pois.

En vois ikinä asua näin, olen ihan hermona kun illalla tullaan tähän kämppään ja tuntuu et aamulla tästä täytyy heti päästä ulos, kait siks täällä onkin romut hujan hajan kun ei täällä koskaan ollakaan, keittiö vain siivotaan nopsaan ja wc, eteinen myös ;)

Mut itse ajattelen esim. näistä sukulaisista tai muistakin siten että kukin elää tavallaan, onnellisuus tulee muista jutuista, ei mua haittaa se miten kenenkin koti on. Pääasia on että on onnellinen ja viihtyy kotonaan. Nämä on elämässä kuitenkin lopulta aika pieniä juttuja :)

Tuttujen makuuhuone on niin täynnä pahvilaatikoita, pyykkikoreja, vaatteita, lehtiä, leluja jne jne, että huoneen perällä olevaan sänkyyn pääsee vain lattialle tehtyä polkua pitkin. :)

Kaverini tyttöä haukutaan koulussa siaksi, koska hänellä on läävä kotina... :-( Äiti oli ymmärrettävästi pahoillaan lapsensa puolesta, mutta kyllähän kämppä on tosi törkeä, kun lapsetkin sen jo huomaa!

Meillä on uusi upea okt ja rakastan sisustamista. Silti meillä on ollut viimeiset 3 kk sotkuista, röykkiöitä siellätäällä ja keittiö suttuinen ja vessakin....

Syy: totaalinen raskauspahoinvointi, en jaksa siivota yhtään kun 24 h/vrk on huono olo. Tavaroiden noukkiminen saa aikaan mega pahanolon.

Että näin meillä, toivottavasti käyt lastesi kanssa meillä leikkimässä silloin uudelleen kun olen normikondiksessa ja kotimmekin, kalpenet varmasti kateudesta ;)))

Minä olen myös käynyt yhdessä perheessä, jossa tällainen sotku ympäri taloa. Jossa ei siis ollut siivottu kuukausiin. Hyvä jos sohvalle uskalsi istua, kun oli niin likainen ja ruoan muruja täynnä. Samoin iljetti antaa omien lasten leikkiä niiden leluilla kun olivat niin likaisia (ruoassa nekin) ja suurin osa kirppikseltä hankittu. Kodin sisustuskin sen mukainen. EI siinä mitään, itsekkin käyn kirppikisillä, mutta ostan vain hyväkuntoista tavaraa. Tässä kodissa oli just ne kaikki rääsyt ostettu sieltä kirppikseltä. Yäk.

Empä viitsinyt sen jälkeen vierailla siellä. Itse kun olen iän myötä tullut entistä enemmän bakteerikammoiseksi/siivousfriikiksi.

Huh, että vieläkin puistattaa!

Olen huomannut, että muutama tosi pieni juttu riittää siihen, että kotona näyttää aina siistiltä. Pidän tiskipöydän ja keittiön tasot aina tyhjänä, pesen vessanpöntön ja lavuaarin noin joka toinen päivä, vien lehdet ym. paperit keräyslaatikkoon varastoon joka ilta. Jokainen perheenjäsen petaa sänkynsä aamulla ja katsoo, ettei missään loju hänen vaatteitaan illalla.

Tähän ei juuri aikaa mene, ja meillä oikeasti on siistiä. Varsinaiseen siivoamiseen menee ehkä 2 h kerran viikossa. Tosin perheessä on vain kaksi lasta ja mies ei sotke, vaan tekee minuutin-kahden täsmäiskuja sotkuihin, esim. lakaisee murut pöydän alta syömisen jälkeen.

Meillä on kaikki aina vähän hujan hajan. Lelut siellä täällä, päivän astiat saattaa olla tiskaamatta, lattia imuroimatta ja sängyt petaamatta. Läjä viikattavia vaatteita sängyllä jne. Mua aina joskus meinaa hävettää jos tulee yllättäviä vieraita, mutta ei varmaan tarvitsisi: on täällä kuitenkin sillä tavalla peruspuhdasta, että viikkosiivouksesta huolehditaan ja astiat pestään kuitenkin kerran päivässä jne.

Mutta vierailin pari päivää sitten huushollissa, joka oli Likainen isolla L:llä... SE on ihan jotain muuta kuin tavarat epäjärjestyksessä jne. Kaikki pinnat olivat niin paskaisia, ettei ilennyt koskea. Eteinen oli valehtelematta lattiasta kattoon täynnä vanhoja lehtiä ja muuta ryhjää. Haisi. Ihmiset näyttivät siltä kuin eivät olisi peseytyneet viikkoihin. Pihamaa oli täynnä jätesäkkejä, luoja vain tietää mitä niissä oli... oli ihana tulla sotkuiseen kotiin, kun täällä oli niin puhdasta. =))

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat