Vierailija

Kommentit (14)

JÄRKYTTÄVÄÄ!!

eipä ihme, että Suomessa on niin paljon perheväkivaltaakin, kun pojat oppivat jo lapsina, että on ihan ok vetää heikompia turpaan, jos jokin asia ei mene oman mielen mukaan!

ja muksimaan menee vaan samanikäisiä tyttöjä. Todella rasittavaa. Itse vien pojan jäähylle ja jutellaa miten toisia sattuu ym. Tuntuu vaan että puhe menee kuuroille korville. Milloinkohan tuo lyöminen loppuu. Meilläkin lyöminen on ehdottomasti kielletty. Täytyy varmaan vaan istua sisällä ja odottaa että poika oppii käyttäytymään. Onko neuvoja???

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mistä lauseestani sait sellaisen kuvan, että lyöminen on hyväksyttävää? Enkö juuri todennut, että lyömisestä on aina tullut sanktio, ja se on tullut ihan tähän päiviin asti. MInä siis kirjoitin, että kukaan mies ei ihmettele asiaa - mutta eivät nämä miehet ole sitä pojalle sanoneet ääneen.

Opettelepa 13 lukutaitoa vähän.

10

itse ei saa lyödä, mutta itseään saa ja pitää puolustaa. Näin poika tekeekin; hän vain puolustaa itseään turhan kovakouraisesti veljiä kohden. Ja sitä on yritetty karsia, mutta mikään ei näytä tuovan tulosta...huoh.

eipä ole neuvoja. Poika on liki 6 ja vieläkin kovakourainen, vaikka lyömistä ei ole koskaan hyväksytty ja siitä on aina tullut sanktio. Hän ei lyö impulsiivisesti, vaan ihan harkitusti.

Mieheni tai muut miespuoliset kaverit eivät pidä asiaa yhtään kummallisena, vaan hyvänä (?). Eli minä olen alistunut siihen, että kaipa sen elämän on näin mentäväkin... liikaa varmaan testosteronia tai jotain.

...hänellä oli silloinkin jo monta kaveria, mutta ongelma oli tuon yhden pojan kanssa. Tällä pojalla oli hämmästyttävät taidot henkisen väkivallan harjoittamisessa (oli kanssa 5). Meillä ei kotona lyödä eikä hän siskojensa kanssa muksi myöskään. Tämän toisen pojan vanhemmat laittoivat kaiken aina minun poikani syyksi, väittivät ihan suoraan, että poikani lyö heidän ihan rauhassa leikkivää ihanaa kilttiä poikaansa ennalta arvaamatta.

Selvittelin asiaa päiväkotia myöten (jossa lyömiset sattuivat). Ihmettelin, kun päiväkodista ei ollut minulle kerrottu mitään tämmöisistä tapauksista. Päiväkodin ihmiset olivat tosi kyllästyneitä tämän pojan tapaan vääntä veistä toisen haavassa ja tuumasivat vain, että ei ole ihme jos löi. Olivat sitä mieltä, että tämä psykologinen kiusaaja sai oikeutetusti nenilleen. Minä en hyväksynyt lyömistä siltikään...hankala tilanne selittää pojalle.

Nyttemmin, kun olen pakosti (ja vastentahtoisesti) joutunut tähän perheeseen paremmin tutustumaan (ovat naapureitamme), niin olen huomannut siellä harrastettavan henkistä kiusaamista ihan vanhempien toimesta ja 10 v isosisko vasta taitava onkin siinä asiassa. Huh, mikä perhe! Kaikilla ihan sairaan paha olla...

Tuo meidän tilanne oli sellainen, että päälisin puolin näytti meidän pojan käytös tosi kauhealta, mutta asiaa tonkiessa alkoi paljastua toisenlainen todellisuus.

tuntuu jotenki hyvältä etten oo ainoa onneton. Tää tuntuu tosiaan olevan rankempaa meille äideille. Hyvää kesää sulle ja yritetään jaksaa noitten läpsijöiden kanssa. T:9

Kotona olen opettanut, että ketään ei saa koskaan eikä missään tilanteessa mennä lyömään, mutta jos toinen lyö aluksi niin sitten on oikeus puolustaa itseään. Tähän asti opetus on tehonnut, mutta tiedä sitten miten kauan muistaa äidin neuvot...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat