Seuraa 

Lainaus:

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]26-vuotias clomituplamamma, mies 29vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05.[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies -75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana.[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 24v, mies 28v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut -> Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco -> clomit+terot.Nyt oltu luomukierroilla, tehty laparoskopia, jatkossa lisätutkimuksia(?)[/color]

[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04. 9kk yritettiin saada raskautta alulle. Kuukautiskierrot vaihteli ~26-70. Lapsettomuustutkimuksiin oli juuri tullut lähete kotiin, jonka jälkeen tulinkin raskaaksi. Ensimmäisiä menkkoja odotellessa... [/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus.[/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään.[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]Minä 26, mies 25v,ensimmäistä yritetään. Pillerit pois 10/04, pco 08/05 ja nyt lapsettomuustutkimukset alotettu.[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]33v kahden lapsen äiti (tyttö 1/98, poika 4/99). 8kk yrityksen jälkeen meille on vihdoinkin saatu kaivattu plussa. Pitkät kierrot saatiin tasaantumaan Teroluteilla ja tärppiin vaadittiin 2 Clomikiertoa. Kolmannen lapsen la näillä näkymin 18.11.2006.[/color]

[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]

[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=9BCD9B] Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]

[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]

[color=darkorchid]olivia@[/color] [color=9BCD9B]Molemmat 25, naimisissa kesästä ' 05 lähtien, yritys aloitettiin 09/05. Kierrot olleet Cilest-pillereiden jälkeen 36 ja 59[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl. [/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=9BCD9B]Minä -82, mies -80. Kierrot 37 päivästä ylöspäin. PCO-tyyppisyyttä munasarjoissa. Raskaaksi 3/06 -> km 7 rv:lla [/color]

[color=darkorchid]pipu-77[/color] [color=deeppink]Minä 28 ja mies 32 jätin pillerit 11/05 ja kierto on ollut koko elämäni pitkä ja epäsäännöllinen, mutta nyt esikoista kovasti toivotaan. [/color]

[color=darkorchid]Tuulia-79[/color] [color=9BCD9B]minä ja mieheni 26 vuotiaita. Esikoista yritetään ja pillerit lopetettu syyskuussa 05. eka kierto 47 ja toka 63[/color]

[color=darkorchid]Janice82[/color] [color=deeppink]Olemme mieheni kanssa 23-vuotiaita, yrittäminen aloitetaan. Minulla aina ollut pitkä kierto. Nytkin väh.2kk väliä. Ens kuussa gyne, selvitetään mistä johtuu. [/color]

[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]

[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] olen itse 25v, mies 26v. pillerit jätetty pois 09/05 ja pitkät kierrot riesana. huidellut kp38-59 välillä. ensimmäinen pikkuinen olisi toiveissa.[/color]

[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]

[color=darkorchid]Rouva81[/color] [color=deeppink]Olen 25 vuotta ja mies 31. Yritettiin koko viime vuosi raskautta ja tutkimuksissakin käytiin. Mulla ongelmana pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Tulin sitten yllättäin raskaaksi syyskuussa. Joulukuussa sikiö todettiin kuitenkin menehtyneeksi ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Nyt siis alkaa taas uusi yrittäminen.[/color]

[color=darkorchid]pömppö79[/color] [color=9BCD9B]Mieheni ja minä molemmat vm.-79, esikoistyttö on iki-ihana 3-vuotias rasavilli, pikkusisarusta hänelle ollaan toivottu ja yritetty 2vuotta (väliin mahtuvat nuo ikävät keskenmenot). Kiertoni on aina ollut vaihteleva. [/color]

[color=darkorchid]Olvi[/color] [color=deeppink]Olemme mieheni kanssa vähän yli kolmekymppisiä ja esikoinen olisi toiveissa. Kesästä asti olemme yrittäneet saada lasta, mutta vaikeaa on ollut, kun aiemmin ihan normaali kierto on heitellyt 40-60 päivän välillä. Ensimmäinen clomi-kuuri maaliskuussa.[/color]

[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=9BCD9B]Minä 22v ja mies 23v, poika syntynyt 12/04. Toinen ollut haaveissa huhtikuusta 05. Aina on ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, mutta synnytyksen jälkeen pahemmin sekaisin. kiertojen kesto 35 päivästä ylöspäin. Lääkäriin pitäisi mennä.. [/color]

[color=darkorchid]Irmeli72[/color] [color=deeppink]Minä 33v ja mies 37v. Kaksi poikaa (99 ja 02), kolmatta ruvetaan yrittämään toukokuussa. Nyt olen pillereillä, mutta ilman niitä kierto on pienimmilläänkin n.47pv ja pahimmillaan 60pv. Lääkärin kanssa sovittu että heti pillereiden jälkeen terot, ei edes yritetä " normalisoida" kiertoa.[/color]

[color=darkorchid]lieppu[/color] [color=9BCD9B]Olen itse kohta 25v. ja mies 27v. Olemme juuri aloittaneet lasten yrittämisen. Minulla on todettu pco 05/00 ja kuukautiset epäsäännölliset ilman e-pillereitä. [/color]

[color=darkorchid]maalislapsi[/color] [color=deeppink]Meillä on yksi lapsi (synt. maaliskuussa 05). Synnytyksen jälkeen kierron pituus aikalailla aina 50 tai vähän yli. Yritämme siis toista lasta.[/color]

[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80]Veera24[/color] [color=FF6A6A]la 8.8.2006[/color]

[color=43CD80]Pantteri[/color] [color=FF6A6A]la 5.8. [/color]

[color=43CD80]Olivia@[/color] [color=FF6A6A]la 6.10.[/color]

[color=43CD80]tilulilu[/color] [color=FF6A6A]la 24/10[/color]

[color=43CD80]Nuuhistelija[/color] [color=FF6A6A]la 10.10. [/color]

[color=43CD80]Kanelisokeri[/color] [color=FF6A6A]la 18.11.[/color]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.) [/color] [color=cornflowerblue]poika (2780g, 49,5cm)[/color] ja [color=crimson] tyttö (2805g, 50cm) syntyivät 26.11. rv 36+6 käynnistyksellä raskausmyrkytyksen vuoksi. [/color]

[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.) Tyttö syntyi 23.2. painoi 3432g ja pituutta 49cm, pää 35cm [/color]

[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.) [/color] [color=crimson] tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]

[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1.2006,mitat; 3305g, 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]

[/quote]

[/quote]

Kommentit (4)

Ettei ihan listan perukoille tiputa.

Miten meni pitkissiskojen mittumaari? Me oltiin Kotkassa. Istuttiin siskon terassilla myöhään yöhön ja nautiskeltiin viiniä ja juteltiin rauhassa. Päivät grillattiin ja makoiltiin auringossa. Tosi tosi mukavaa kyllä oli! Tytötkin viihtyi hyvin. Kiira leikki serkkupoikien kanssa (11v ja 13v) jotka jaksoi leikittää koko päivän. Mun sisko taas sai nautiskella Noorasta, koska Kiira vierasti pienenä niin paljon (edelleenkin hitaastilämpiävä), ettei häntä voinut vauvana pitää lainkaan. Otti nyt sitten takaisin ja varastoonkin vielä vauvantuoksua :)

Ruu: mitä ne Proverat on? Keltarauhashormonia vai jotain muuta? Alkoiko vuoto niillä?

Mikaela

Kesälaitumilla tässä osittain ollaan. Vielä huominen lomaa ja sitten takaisin töihin pariksi viikoksi. Tylsää. Harmittaa hiukan kun en ottanut lomia putkeen vaan pilkoin ne pitkin kesää.

Mikaela, kyselit proveroista. Ne on tosiaan keltarauhashormonia. Nyt syön niitä kahdeksatta päivää, mutta vuotoa ei vielä kuulu. Outoja virtsatientulehdus tuntemuksia kyllä on. Toivottavasti en ole saanut virtsistä polskuteltuani järvessä koko juhannusajan. Tosin nuo tuntemukset ovat ajoittaisia ja esim. nyt kun kohta pitäisi lääkäritädille näyte pissiä, ei ole mitään tuntemuksia. Eikä minulla ole koskaan ollut virtsatientulehdusta.

Maya, aplodit sulle, kun pystyt olemaan laskematta kiertopäivä. Minäkin yritän ens kierrosta. Toivottavasti paranet pian tylsästä kesäflunssasta!! bdbdbd

Töppönen, kummasti mieli aina virkistyy kun ovis lähestyy. Eikös? :) Peukkuja sullekin!!

Aurinkoa kaikille

ruu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Takasin taas palattu maan pinnalle juhannuksen jäljiltä, saaliina kesäflussa..ei kiva..Taidettiin olla lähellä Mikaelan kanssa juhannuksena, me oltiin siinä kotkan ja haminan rajoilla mökillä. Tulin vaan vähän kipeeks jo aattona, mutta kyllä juhannuksesta tulin nautittua oikeen kunnolla!!!!!

Onkohan kaikki pitkikset kesälaitumilla??? Kun on näin hiljasta????

).( En oikeen tiedä mikä vaihe kierrosta on menossa, ovis ehkä ovella tai sit ei. Nyt oon vaan niin räkänen ja puhki et ei oikeen huvittais puuhailla miehen kanssa. Hyvä kun jaksan tuolilta nousta. Jotenki nyt tuntuu et pitkäkierto tulossa vaihteeks. Pakkoseksiä en tässä kuussa harrasta.PISTE.

-maya-

Täällä yksi pitkis joka vasta odottaa kesälaitumille pääsyä! Menisipä aika vähän nopeammin, kun ei jaksaisi töissäkään enää puurtaa! Muutenkin on nyt ollut sellainen täysin ' seis' olo, mikään ei nappaa, eikä mikään tunnu miltään. Mutta ehkä se johtuu tästä harmaasta säästä (huhuu: sääherralle terveisiä että auringon saa lähettää näkyviin taas!!)

Muuten ei mitään uutta, juhannus oli ja meni, ja rauhallisissa merkeissä menikin, niinkuin oli suunniteltu :)

Omassa navassa peräti jo kp 10 menossa, ja katse on hieman noussut ylös mutaojasta/risukasasta. Toisaalta tuntuu siltä että ei viitsi viime kierron jälkeen elätellä yhtään mitään toiveita. Eli päivä kerrallaan, sen enempää enää suunnitelematta tai ihmettelemättä, ajatukset muihin juttuihin, vaikka se vaikeeta tulee olemaankin.

Lomaa odotellen...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat