Seuraa 

Kommentit (6)

Meillä ollut kuopus reilu 4 kg ja oli helpoin synnyttää,kiitos epiduraalin.Synnytys kesti 5h ja siitä ponnistusvaihe 5min.

Pienin meillä ollut reilun puolen kilon,ja tämä kyllä oli rankin synnytys mitä minulla ollut,(siis supistusvaihe).Kivunlievitystä en kerennyt saamaan,vaikka synnytys kestikin reilut 4h ja ponnistusvaihe oli alle 15min.

Nyt jännittää kun meinaavat että olisi tulossa iso vauva jälleen että miten tuo synnytys,nooh,toivottavasti saan taas epiduraalin ja sen vaikutus kestäisi ponnistusvaiheeseen saakka..ison,yli 4kg vauvan synnytys ei kyllä pelota ja onhan siinä sekin mahdollisuus että jos todetaan synnytyksen aikana että ei mahtuisikaan tulemaan niin onhan sitten aina se leikkausvaihtoehto..

Jemin kera 4 lapsen ja viitonen rv 26

Nelikiloinen vauva on ihan normaali, paitsi tietysti jos äidillä on todettu ahdas lantio. Ja muuten, ultra-arvio sikiön koosta on vain suuntaa-antava, ja voi heittää jopa +/-0-1500 g.

Ihan kuin viestistä olisi unohtunut jotain, tullut pelkkä otsikko vahingossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eihän nelikiloinen vauva ole mikään ihmeellinen! ihmettelen myös tuota asennetta " onko pakko synnyttää vai pääsenkö leikkaukseen?" , itse leikkauksen kokeneena voin sanoa että ei se leikkaus mitään herkkua ole. Alateitse synnyttäminen sen sijaan voi olla ihanakin kokemus, vaikkakin kivulias. Mutta jos kysyjä luulee, että leikkaus on kivuton vaihtoehto, niin ei ole. Leikkaushaavaa koskee pirusti monta viikkoa, puhumattakaan tulehdusvaaroista ym.Lisäksi noin puoli vuotta synnytyksen jälkeen alkaa muodostua kiinnikkeitä, ja sekin saattuu. Seuraavissa raskauksissa kiinnikkeet venyvät ja se todellakin koskee eikä kivunlievityksestä ole tietoakaan. Leikkauksen jälkeen kävely on pitkän aikaa vaikeaa, kunnollista ruokaa ei saa syödä vaan pitää tyytyä liemiin jne.

Eli itse olen tiukasti alatiesynnytyksen kannalla, jos se vaan äidin ja lapsen terveyden ja hyvinvoinnin kannalta on mahdollista. Toki silloin kun leikkaus on äidin ja lapsen terveyden kannalta paras vaihtoehto, on ihanaa että meillä täällä Suomessa on mahdollisuus leikkaukseen päästä.

onna

Esikoinen painoi 3950 g ja tästä kakkosesta terkka povaa hiukan isompaa. Kyllä multa mahtuu tulemaan isompikin, mutta en mitään kamalaa jättiläistäkään haluaisi..

Kaveri synnytti poikansa 7 v. sitten. Hän itse on 153 cm pitkä ja vauva oli muistaakseni 5,5 kg ja 54-55 cm! Imukupin avustuksella syntyi loppuviimein ja synnytys kesti 23 tuntia. Mahtui kuitenkin tulemaan vaikka noin pieni on itsekin!

Tsemppiä vain!

~suviande ja öttiäinen 39+3~

Mitäs outoa nelikiloisessa vauvassa on?

Vauvan koko ei kerro yhtään mitään siitä, minkälainen synnytys tulee olemaan. Vauvan suuruus on täysin subjektiivinen asia. Jollekin äidille yli 2kg vauva on liian iso synnyttää, jollakin raja menee viidessä kilossa, jollakin vieläkin isompi syntyy alakautta.

Äidin lantion sisämitat kertoo sen, mahtuuko vauva syntymään. Pelkkä tieto siitä, että syntyvä vauva on mahdollisesti 4kg ei kerro siitä mitään.

Joten todellakaan vauvan mahdollinen 4kg paino ei ole mikään syy leikata.

Nimimerkillä esikoinen 4,7kg ja ponnistin 13 minuuttia

Pitää vielä lisätä että en itsekkän mikään iso ole vaikka isoja vauvoja ollut melkein kaikki meillä,olen 164cm pitkä ja painoa 64+ raskauden aikana +2kg.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat