Vierailija

Siis liki 4 v pojalle nousi yöllä 39 kuume, hän huusi päänsärkyä. Annoin särkylääkettä ja poika nukkui pitkään.

12 tuntia tämän jälkeen hän taas alkoi väsähtää ja valittaa huonoa oloa. Kuume oli selvästi nousemassa. Annoin särkylääkettä, hän nukkui puolisen tuntia, heräsi hymyilevänä.

Tuolla hän leikkii TÄYSIN normaalisti veljensä kanssa. Edellisestä särkylääkkeestä on 3-4 tuntia aikaa.

Siis onko hän " oikeasti" sairas vai onko tämä jotain omituista yliväsymystä tai jotain (auringossa oli paljon lauantaina, mutta kuume nousi sunnuntain vastaisena yönä) ?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija:

Lainaus:

Mutta kysymys on siis siitä, että olen jäänyt kotiin hoitamaan tätä muka-sairasta lasta. Olisiko hän sittenkin ollut hoitokelpoinen, kun olisi vain antanut aamulla lääkettä naamaan?

Kaikki päätökset on tehtävä niiden tietojen pohjalta joita päätöksentekohetkellä on. Silloin lapsi oli sairas. Mistä sinä silloin saatoit tietää, paraneeko hän ja kuinka pian? Mitä jos ei olisikaan parantunut?

Äläkä sinä työnantajaa kuuntele. TOttakai työnantaja on sitä mieltä etät on lusmuilua jos ei ole töissä 24/7, mutta oikea elämä on sitten jotain ihan muuta...

Ajattele kysymystäsi näin: jos lääke parantaa, niin onko silloin oikeasti edes ollut sairas? Siis kun antibiootti parantaa korvatulehduksen, onko silloin oikeasti edes ollut korvatulehdusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä minulla yleensä särkylääke laskee lämmön normaalilukemiin, ja kun vaikutus lakkaa, tulee lämpö kohisten ylöspäin.

(anteeksi vaan, mutta ihme uskomuksia ap:lla...)

Toiset menevät ohi nopeasti ja toiset hitaasti, toisiin tehoaa lääke ja toisiin ei. Mutta kyllä ne kaikki ovat ihan oikeita silti.

Auringonpistos on muuten siitä pahemmasta päästä, se ei päästä pelkällä kuumeella vaan siitä tulee todella huonovointiseksi oksentaa, silmiin sattuu, nestehukka vetää veteläksi jne. Jotain vaikka sen oireet usein tulevat vasta jälkeen päin, en usko että tällä kertaa onsiitä kyse...

särky/kuumelääke vain poistaa oireet niin että lapsi jaksaa hymyillä. Mutta alla on silti se sairaus, ihan niin kuin sinullakin silloin kun menet buranan voimalla töihin vaikka flunssa on hirveä...

Olen ilmeisesti siis ainoa, joka on koskaan miettinyt, voiko olla vain " osittain" kipeä.... Minusta kun sairauksia on kahta lajia: joskus lapsi on tosi kipeä, ei syö, silmät sameat, katsoo vain videoita tai jotain. Sitten on näitä omituisia, joista en pääse perille, miksi kuume nousee ja laskee edestakaisin. Ymmärrän säryn ja lääkkeen vaikutuksen särkyyn, mutta miksi kuume?

aiheutuvaa huonoa oloa. Ja jos tavallinen särkylääke siihen auttaa, niin hyvä niin. Ei siitä vaaraa sillointällöin annettuna ole. Iltaa kohtihan olo saattaa taas huonontua.

Mutta kysymys on siis siitä, että olen jäänyt kotiin hoitamaan tätä muka-sairasta lasta. Olisiko hän sittenkin ollut hoitokelpoinen, kun olisi vain antanut aamulla lääkettä naamaan?

Omatuntoa kolkuttaa, kun pomokin syytti laiskottelusta, kun ilmoitin poissaolostani.... En halunnut tätä syytä alkuun kertoa, koska tiedän kotiäitien lynkkaavan minut.

Tiedoksi vielä, että asun Belgiassa, jossa on normaalia viedä sairas lapsi hoitoon (eli kouluun), koska lainsäädännön mukaan vanhempi saa hoitaa sairasta lasta kotona kahtena päivänä vuodessa. Eli täällä hän ei siis tartuta muita lapsia sen enempää kuin muut häntäkään. Kaikki kun ovat enempi-vähempi kipeitä.

Kun siihen saa lääkettä olen vähän ajan kuluttua ihan eri ihminen ja oma iloinen itseni. (Tosi lääke ei aina auta:/) Ei se särkylääke kuitenkaan selkää paranna, yhtä p****na se on kuin ennenkin.

kun olo edes vähän paranee. Se vain ON lapseen kiinteästi kuuluva ominaisuus, että eletään hetkessä ja kun vointi antaa myöten sekunniksikin, ollaan pirteitä ja eloisia!

onko sulla pää oikeasti kipeä, jos paranee särkylääkkeellä. Mulla ainakin on joskus pää ihan he***tin kipä ja helpottaa kohta särkylääkkeen alettua vaikuttaa.

Päänsärky ja sitä edeltänyt kuume ovat merkki siitä, että jotain on vialla, eikä olo ole oikein hyvä. Jos asutte paikassa, jossa lasten pitää suorittaa, niin tarkoittaako se sitä, että sinunkin pitää omasi uhrata järjestelmälle ja työnantajan etujen vuoksi?

mutta eikö kunnon tauti ole yleensä sellainen, ettei lääke edes poista kuumetta, vain alentaa sitä asteen verran? Eli jos on 39 kuumetta, niin lääke alentaa sen 38:n, mutta ei kokonaan pois, kuten tässä tapauksessa.

Ja eikö lapsessa nyt jotain sairauden merkkejä olisi olemassa, edes väsyneet silmät?

no, jälkitautejahan minä ajattelen. Juuri siksi minä pohdinkin tätä sairauden ja sairauden eroa - eihän päänsärky aiheuta jälkitauteja, mutta missä menee raja, milloin on sairas ja milloin ei.

Täällä kun ei kukaan pidä toisten tartuttamista minään, koska täällä uskotaan, että lapsi TARVITSEE 75 infektiota kehittääkseen yleisen immuniteetin. Siksi minäkään en välitä siitä, tartuttaako lapsi jonkun vai ei.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat