Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

minua itseäni tympii ajatus " pakkosormuksesta" , ikään kuin kyseessä olisi joku polttomerkitseminen tai tarve näyttää muille, että " hähhää, olen naimisissa!"

olemme (ehkä) lähiaikoina menossa naimisiin, mutta aion ehdottaa miehelleni sormuksista luopumista. en muutenkaan käytä sormuksia, saati sitten tollaista tavan takia hankittua rinkulaa. mielummin ottaisin vaikka kaulaketjun tai rannekorun, jota käyttää tavallista juhlavammissa tilanteissa.... tai sitten ei mitään. me keskenämme tiedämme olemme naimisisa, ei siihen ulkoisia symboleja tarvita.

Kommentit (15)

Mentiin naimisiin maistraatissa kun olin viimeisilläni raskaana. Sormet olivat niin turvoksissa, ettei kannattanut ostaa sormusta niihin nakkeihin :) Jos me joskus saadaan kokoon tarpeeksi rahaa järjestää myös hääjuhlat ja liiton siunaaminen, ehkä sitten ostetaan myös vihkisormukset.

Minua ajatus sormuksesta tai sormuksettomuudesta ei haittaa ollenkaan. Itse en yleensäkään katsele muiden sormuksia, siksi sillä varmaankaan ei ole minulle mitään merkitystä.

Me hankimme aikanamme sormukset, joita on vihkitoimituksen lisäksi käytetty ehkä kerran tai kaksi. Emme siis mieheni kanssa käytä sormuksia, kun se ei tunnu meille luontevalta. Tuolla ne ovat laatikon pohjalla. Tallessa kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta sinähän saat itse tehdä niinkuin haluat. Ota kuitenkin selvää kirkosta/maistraatista tarvitsetko laina sormusta vihkimistä varten.

mutta en ole käyttänyt vihki- ja kihla-sormuksia enää muutamaan vuoteen, ne kun eivät enää ainakaan mun nimettömään mahdu! Olen kyllä ajatellut antaa suurentaa niitä mutta olen aina liian optimistinen että ehkä sitä vielä laihtuisi niin paljon että sormuksetkin mahtuis päälle!

Se on vain niin kaunis ja sen katsomisesta tulee mieleen oma rakas. Mulle tulee aina jotenkin alaston olo jos ei jostain syystä ole sormus sormessa :)

Tietenkään sun ap ei tarvitse hankkia sormusta, kukin tekee miten tykkää ja jos ette halua niin te ette halua, ei se ole sen kummempaa :) Itse vain tykkään sormuksestani kovastikin :)

Vierailija:

Lainaus:

mutta en ole käyttänyt vihki- ja kihla-sormuksia enää muutamaan vuoteen, ne kun eivät enää ainakaan mun nimettömään mahdu! Olen kyllä ajatellut antaa suurentaa niitä mutta olen aina liian optimistinen että ehkä sitä vielä laihtuisi niin paljon että sormuksetkin mahtuis päälle!

alunperin sormukset kuitenkin olit hankkinut. minä en halua niitä hankkia enkä pitää!

ap

joskus kuukausiksikin. Etenkin kesällä kun sormet turpoavat niin ahdistaa. Eipä haittaa, tiedän olevani naimisissa ilmankin (jo 12 vuotta).

Emme ole niitä koskaan hankkineet, ei ole tuntunut tarpeelliselta. Yhdessä olemme olleet 12 vuotta, naimisissa viisi, kaikki kolme lasta ovat syntyneet ennen kuin menimme maistraatissa naimisiin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat