Seuraa 

Löytyykös täältä muita kaksosten odottajia ?

Olisi kiva kuulla muiden tuplien odottajilta fiiliksiä ja kokemuksia raskausajalta.

Meille siirrettiin keväällä 2 alkiota ja molemmat päättivät tarrata kiinni..

Nyt mennään viikolla 15+ 0 ja pientä " mönkimistä" on jo havaittavissa, vaihtelevat ilmeisesti paikkoja kohdussa, muista liikkeistä ei tosiaan vielä ole mitään tuntemuksia. Miten teillä muilla ?

Kommentit (11)

Mukavaa kuulla että on muitakin vasta- alkajia :)

Mulla oli myös aika reipasta pahoinvointia ja väsymystä viikolle 12 asti, siitä se sitten loppuikin kuin seinään. Ja nyt on olo aivan mainio.

Kohtu on ilmeisesti kasvanut aika reippaasti, ja liikuskelua on alkanut tuntua nyt muutaman päivän ajan. Vaikea enää piilotella pömpötystä vatsassa, varsinkin kesävaatteissa ;)

Oikein hyviä oloja kaikille !

Meille myös siirrettiin kaksi ja molemmat tarrasivat.

Ultrassa on käyty ja molemmilla sydämet sykkivät.

Väsymys ja pahoinvointi vaivaavat jonkin verran, mutta erittäin iloisella mielellä ollaan.

Toivotaan vain että kaikki sujuu hyvin loppuun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meille siirrettiin tammikuussa 2 alkiota, joista molemmat kiinnittyivät. En olekaan pahemmin palstaillut täällä enää, sen verran on vipinää riittänyt töissä ja vapaalla. Nyt on menossa rv 29 ja hyvin on tähän asti mennyt. Jäin tosin sairaslomalle jo muutama viikko sitten, koska väsytti niin paljon ja vähän supistelikin. Alkuraskaudesta muistan jatkuvan kuvotuksen, joka meni kyllä onneksi ohi siinä neljännellä kuulla. Nyt on vaivoina närästys (tuttua esikoisen odotuksesta) ja jalkojen turvotus. Ja tietysti väsymys. Iltapäivisin olenkin ottanut päiväunet yhdessä pojan kanssa aina silloin kun on tarvis.

Olen yllättynyt siitä, miten hyvin raskaus on tähän asti mennyt, kun kaksosraskaudella on niin paljon peloteltukin. Toki vatsa on kasvanut jo aika suureksi ja painoa tullut reippaasti, mutta vielä sentään jaksan pystyssäkin olla. Pikku hiljaa ajatukset alkavat jo pyöriä synnytyksessä ja vauva-arkeen valmistautumisessa. Liityin monikkoperheyhdistykseen ja tilasin sieltä pari esitettäkin. Myös monikkopuolen juttuja olen lueskellut aika ajoin.

Mä odottelen kanssa tuplia viikkoja nyt 10+5 eli ihan alku vaiheita mennään.

Olo on vaan väsynyt, pikkuisen pahaolo joskus yrittää tulla, mut menee ohi syömällä. Vatsassa silloin tällöin nipistelee!

Minäkin ilmottaudun, eilisen ultran jälkeen voi jo uskoa todeksi että kaksi niitä on tulollaan. Ultrassa kaikki oli hyvin, olivat eri pusseissa ja eri istukoissa. Ruskuaispussit löytyivät myös ja sydämet sykkivät. Eli lääkärin mukaan " kyllä ne hyvin todennäköisesti molemmat mukana pysyy" .

Hui ja aivan ihanaa! Vanhempamme olivat seota. Muille emme vielä kerrokaan ennen viikkojen 12 täyttymistä.

Miten olette pärjänneet pahoinvoinnin kanssa? Kuulemma näillä viikoilla pahoinvointi on pahimmillaan ja kuulemma vielä 2 viikkoa kestää, lääkärin mukaan. Yöllä olen alkanut nousta syömään ettei pahaolo aamulla olisi niin karsea koska aamulla on pakko päästä lähtemään töihin. Oksentanut en onneksi vielä ole, mutta aika vellovaa oloa on kyllä riittänyt varsinkin aamulla - varhaisena iltapäivänä.

-Ja kyllä väsyttää.

Vix ja tuplat viikolla 7+6

Meitä tuplaodottajia on ainakin kolme tuolla tammikuisten listalla. Itselläni on menossa rv9+6 ja huomenna on np ultra. Olen ollut melko huonossa kunnossa pahoinvoinnin ja väsymyksen takia. Viikonlopun vietin tiputuksessa ja sen jälkeen on ollut taas hieman parempi olo. Ehkäpä se tästä alkaa helpottaa. Tylsää kun koko kesä menee sängynpohjalla.

Mukavaa odotusta!

t. muksuja2

Täälä myös yks tuplien odottaja rv.11+5. Ennestään 2 ja 4 vuotiaat pojat.Tähän asti raskaus mennyt hyvin ja muutenkin tunnen olevani elämäni kunnossa.

On ihan kiva vaihtaa kuulumisia samassa tilanteessa olevien kanssa,kun kaikki on uutta mitä tähän raskauteen liittyy.Mulle nla:ssa sanottin että kaksosraskautta seurataan puolestavälistä joka toinen viikko nla:ssa ja joka toinen ä.polilla.Ihan kiva kun tarkoin seurataan ja pääsee siinä itsekkin vauvoja vilkaisemaan useammin.

Mukavaa odotusta kaikille

tytön tylleröä yrittää häiritä äidin koneella istumista.Ensin syntyi IVF poika ja sitten toinen. Kolmen vuoden kuluttua syntyi tuplatytöt.Eli viisi vuotta ja neljä lasta. Hae kokemuksia tuplasivuilta tai vaikka kirjoittele minulle.

tuplatar@hotmail.com

Moi!

Elikkäs täällä on alustavan ultran (rv 5+ jotain) mukaan

tuplat tulossa, molemmissa näkyi sikiökaiku silloin.

Seuraava ultra onkin sitten vasta niskapoimu joskus noin 3vkon kuluttua.

Olotila karmea..kuvotusta 24h vuorokaudessa, oksentelua ja väsymystä. Samaa oli esikoisestakin mutta nyt kuvotus on vieläkin kamalampaa...tuplana varmaankin :)

Metsis&tuplat rv 7+6

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat